کلینیک ترک اعتیاد
عوامل تاثیرگذار در مصرف مواد مخدر
۱۳۹۶-۰۷-۱۵
پیشگیری از اعتیاد
پیشگیری از اعتیاد
۱۳۹۶-۰۷-۱۵
نمایش همه

باورهای غلط درباره اعتیاد

باورهای غلط درباره اعتیاد

باورهای غلط درباره اعتیاد

کلینیک ترک اعتیاد، مرکز ترک اعتیاد آکسون: مهم ترین مشکل در مواجه با مسئله اعتیاد و ترک اعتیاد، باورهای غلط درباره اعتیاد است. در این مقاله سعی کرده‌ایم به چند مورد از این باورهای غلط اشاره کنیم.

من هیچ وقت به مواد مخدر وابسته نمی‌شوم!

هیچ کس نمی‌گوید “جایتان خالی 10 سال پیش نشستم پای منقل دعا کردم به امید خدا مصرف موارد را شروع کنم.” بر اساس آمارها تقریباً 20% افرادی که شدیداً درگیر بیماری اعتیاد هستند، از بیماری خود آگاهی ندارند و اگر به این افراد صفت بیمار یا معتاد بدهی ادعا می‌کنند اگر بخواهند همین فردا مصرف را کنار می‌گذارند. این افراد همیشه در حال انکار اعتیاد خود هستند. کلینیک ترک اعتیاد آکسون معتقد است با کمک گرفتن از متخصصین ترک اعتیاد می‌شود این مرحله را پشت سر نهاد.

کلینیک ترک اعتیاد

من هیچ وقت به مواد مخدر وابسته نمی‌شوم!

با یک بار مصرف معتاد نمی‌شوم

به نظر متخصصان ترک اعتیاد اولین اثر مصرف یک ماده مخدر روی فرد اگر خوب باشد به احتمال زیاد فرد مصرف را ادامه می‌دهد و خیلی زود اعتیاد پیدا می‌کند. اگر جوان مضطربی با مصرف موادی مثل تریاک یا شیشه آرام شود در حقیقت لذت مصرف این ماده چشیده و فکر می‌کند مایه حیاتی زندگی‌اش است ولی در دام اعتیاد خواهد افتاد. مرکز ترک اعتیاد آکسون با همکاری روانپزشکان و مشاوران برجسته و متعد آماده خدمت رسانی به شهروندان عزیز در این زمینه است.

کلینیک ترک اعتیاد

با یک بار مصرف معتاد نمی‌شوم

چه کسی گفته شیشه اعتیاد دارد؟

اگر این سوال را از متخصصین درمان اعتیاد بپرسید جواب خواهند داد که شیشه اعتیاد آورترین ماده مصرفی در ایران است، وسوسه ماده مخدر شیشه بسیار زیاد است، تقریبا 30 درصد بیماران وابسته به شیشه هذیان می‌گویند یا به اصطلاح مردم توهم دارند که به سادگی قابل درمان نیست، ترک شیشه بسیار سخت است و افراد معتاد به شیشه، سخت ترین بیماران از نظر درمان به حساب می‌آیند.

کلینیک ترک اعتیاد

چه کسی گفته شیشه اعتیاد دارد؟

من فقط تفریحی مصرف می‌کنم

چیزی به اسم مصرف تفننی یا مصرف تفریحی نداریم، بسیاری از مصرف کنندگان ادعا کردند اعتیاد ندارند و تفریحی مصرف می‌کنند زیرا خیال می‌کنند مصرفشان کنترل شده است در صورتی که مدتهاست در دام اعتیاد افتادند. موادی مثل هروئین، کراک و شیشه به شدت اعتیاد آور است و مصرف کننده از همان ابتدا اعتیاد پیدا میکند. متاسفانه بعضی ادعا می‌کنند که حشیش، گل یا تریاک را می‌شود تفننی مصرف کرد در حالی که اگر با دقت ببینیم نشانه‌های اعتیاد را در آنها می‌بینیم. بعضی مصرف مواد را نشانه خاص بودن، بزرگی یا قدرت می‌دانند اما پشت این ظاهر، ضعف پنهان شده است. آکسون به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران، اعتقاد دارد عدم مصرف هر گونه ماده مخدر، نشانه تکامل شخصیت فرد است.

کلینیک ترک اعتیاد

من فقط تفریحی مصرف می‌کنم

با کمی مواد می‌شود خوش گذراند

بعضی معتقدند اگر کمی مشروب یا مواد نباشد زندگی معنا و لذت ندارد. این افراد بدون مواد مخدر و مشروب زندگی برایشان بی معناست. مصرف کنندگان وقتی ترک می‌کنند تا مدت‌ها تا مدت‌ها مراکز طبیعی مغزشان درست کار نمی‌کند. نمی‌توانند از یک موسیقی یا منظره طبیعی لذت ببرند و تا مدت‌ها بعد از ترک شیشه یا ترک هروئین این اثرات مخرب باقی خواهند ماند. آکسون، بهترین کلینیک ترک اعتیاد به عزیزان شما کمک می‌کند تا این اثر مخرب این مواد را به حداقل برساند.

 

اعتیاد را از ظاهر شخص می‌توان تشخیص داد

متخصصین ترک اعتیاد همیشه این را گوشزد کرده‌اند که در واقع فرد مصرف‌کننده شکل خاصی ندارد، آنها شبیه سایر آدم‌ها هستند. بیایید یک بار دیگر به محیط اطراف و دوستانمان با دقت نگاه کنیم و در انتخاب دوست دقت بیشتری داشته باشیم.

کلینیک ترک اعتیاد

اعتیاد را از ظاهر شخص می‌توان تشخیص داد

تا حالا که وابسته نشده‌ام

مصرف کننده به خاطر تصوری که از خودش در ذهن دارد گمان می‌کند هنوز اعتیاد پیدا نکرده است در حالی که مصرفش روز به روز بیشتر شده، خواب و بیداریش بهم ریخته، افت تحصیلی یا کاری داشته، در طول روز مدام خسته است، مرتب پول قرض میگیرد، قوانین را زیر پا می‌گذارد، زیاد پیش می‌آید قرص اعصاب بخورد، با افراد معتاد رفت و آمد دارد، مشروبات الکلی زیاد مصرف می‌کند و … آکسون بهترین کلینک ترک اعتیاد در تهران با خدمات شبانه روزی آماده ارائه مشاوره رایگان در زمینه ترک اعتیاد می باشد.

بهترین مرکز ترک اعتیاد

تا حالا که وابسته نشده‌ام

هر زمانی که بخواهم می‌توانم مصرف نکنم

مشکل اینجاست که مصرف کننده تصور می‌کند که من هیچ وقت اعتیاد پیدا نمی‌کنم. اما روزی می‌رسد مواد تمام توانش را می‌ گیرد و ترک برایش سخت است. تمام تبلیغات در روزنامه و ماهواره، مثل (ترک اعتیاد در ۳ ساعت، یا با این کپسول به راحتی می‌توانید ترک کنید) همه این‌ها داستان است. بیماری که ۱۵ سال است مصرف می‌کند، مواد روح و روانش را تخریب کرده چطور ممکن است در عرض ۳ ساعت با خوردن کپسول بمدت یکماه اعتیاد را ترک کند؟ ترک اعتیاد فوق سریع که در کلنیک ترک اعتیاد آکسون انجام می‌شود به روش خاصی انجام می‌شود که جهت مشاوره رایگان می توانید با ما در تماس باشید. ۹۰ درصد اعتیاد، بیماری رفتاری محسوب می‌شود تا یک بیماری فقط جسمانی. پس سم زدایی تنها راه حل نیست.

کلینیک ترک اعتیاد

هر زمانی که بخواهم می‌توانم مصرف نکنم

ظرفیت خودم را می‌دانم

هر شخص بر این باور است که می‌ داند چقدر باید مصرف کند تا معتاد نشود، چنین اندازه‌ای وجود ندارد که هر شخص بتواند آستانه اعتیادش را تعیین کند. مرز اعتیاد مشخص نیست. یکی از تعیین کننده‌ های اعتیاد، سیستم عصبی هر فرد و اولین اثرات خوشایند آن است.

کلینیک ترک اعتیاد

ظرفیت خود را می‌أانم

مصرف تریاک فشار خون را کنترل می‌ کند

متخصصان قلب و عروق در سمینارهای تخصصی یادآوری می‌کنند که حتی مصرف داروهای ضد فشار خون هم نمی‌تواند منجر به کنترل کامل این بیماری شود. درصد زیادی از مبتلایان به فشار خون با وجود مصرف منظم دارو هنوز فشارشان کنترل شده نیست. در هیچ کتاب و منبع پزشکی ذکر نشده است که تریاک فشار خون را کنترل می‌کند.

مدتی قبل، بیماری با سطح هوشیاری پایین به بیمارستان مراجعه کرد، پزشکان با معاینه متوجه شدند بیمار به علت فشار خون درمان نشده‌اش سکته‌ی مغزی کرده است، وقتی از بیمار پرسیدند چرا تا به حال فشار خونت را درمان نکرده‌ای؟ گفت: من تریاک مصرف می کنم، پس نیازی به داروهای ضد فشار خون نمی باشد. حالا بیمار باید هم فشار خون را کنترل کند هم اقدام به ترک تریاک.

مرکز ترک اعتیاد

مصرف تریاک فشار خون را کنترل می‌ کند

ترياک باعث درمان قند خون می شود

متاسفانه بعضی بر این باورند که مصرف تریاک قند خون را درمان میکند. تریاک، قند خون را بلافاصله پس از مصرف پایین می‌آورد اما برای كاهش قند نياز به كنترل دائمی و مستمر است. استفاده از تریاک عوارض خطرناک ديابت را كاهش نمي‌ دهد و مشکلی بر مشکلات بیمار اضافه می‌کند و آن اعتیاد به تریاک است.

کلینیک شبانه روزی ترک اعتیاد

ترياک باعث درمان قند خون می شود

ترياک مصرف کنید و خوب غذا بخوريد تا سر حال و جوان بمانید

از سوختن ترياک هم مانند توتون و سيگار مواد سمي زیادی به وجود می‌ آید و اگر فردی مدام اين مواد سمي را وارد بدنش كند در حقیقت به خودش لطمه مي‌زند. فشار اصلي ترياك روی كبد وارد مي‌شود.

کلینیک ترک اعتیاد فوق سریع

ترياک مصرف کنید و خوب غذا بخوريد تا سر حال و جوان بمانید

تحصيلات مانع اعتیاد می شود

تا به حال تعداد زيادي پزشك، دندان‌پزشك، مهندس و دانشجو اعتیاد به مواد مخدر پیدا کرده‌اند. در بين افراد مصرف‌ کننده آمار تحصيلكرده‌ها خيلي كمتر است، اما بايد بدانيم تحصيلكرده‌ ها هم در جامعه نياز دارند مهارت‌هاي زندگي را ياد بگيرند. دانشجویان با تحصيلاتشان نمي‌ توانند به خودي خود، از خطر اعتياد در امان باشند، هوش اجتماعي مي‌تواند در كنار تحصيل به عنوان يک واكسن پيشگيرانه عمل كند.

مرکز شبانه روزی ترک اعتیاد

تحصيلات مانع اعتیاد می شود

چون من ورزشكار هستم محال است معتاد شوم

ورزش برای بدن مفید است ولی براي پيشگيري از اعتياد به هیچ وجه كافي نيست، يک ورزشكار اگر باورهاي غلط درباره اعتیاد داشته باشد ممکن است به انواع مخدر ها مانند شیشه یا هروئین و یا سایر مواد مخدر، اعتیاد پیدا کند. زور عضلاني چيزي به درک انسان از خطر اعتياد اضافه نمي‌كند، ترک شیشه، ترک هروئین و هر ماده مخدر دیگری برای این افراد بسیار سخت‌ تر خواهد بود.

مرکز ترک اعتیاد

چون من ورزشكار هستم محال است معتاد شوم

 

من معتاد نمی‌ شوم زیرا خانواده‌ ی خوبی دارم

يک خانواده متشكل از پدر و مادری است که خودشان خوب و سالم هستند ولی داشتن يک فرزند سالم شروط ديگري دارد. آنها بايد بتوانند مهارت‌های زندگی را به فرزنداشان بياموزند. ما در کلینیک ترک اعتیاد آکسون شاهد بيمارانی هستیم كه والدینشان پزشک هستند اما آنها نیز در معرض خطر بودند، این مرکز بستری ترک اعتیاد با ارائه مشاوره رایگان و جلسات روانشناسی آماده کمک به شهروندان است

مرکز بستری ترک اعتیاد

من معتاد نمی‌شوم زیرا خانواده‌ی خوبی دارم

دوستانم مصرف كننده هستند ولي من حواسم هست معتاد نشوم

متخصصین ترک اعتیاد می‌ گویند فردی كه با مصرف‌ کنند ها رفت و آمد دارد به احتمال زياد خودش هم اعتیاد پیدا می‌کند. ممکن است با دوستی با این افراد و اصرارشان به فقط یک بار تجربه کردن مخصوصا در شرایط خاصی مثل غم، بیماری مسری اعتیاد به ما هم سرایت کند. حضور در هر جمعي خواسته یا ناخواسته انسان را شبيه آنها می کند اين تغييرات به مرور زمان اتفاق مي‌افتد و خود فرد اصلا متوجه نمي‌ شود.

مرکز بستری ترک اعتیاد

دوستانم مصرف كننده هستند ولي من حواسم هست معتاد نشوم

براي معتاد شدن هميشه پای يک خلاف كار در ميان است

مواد مخدر از طرف يک آدم خلاف‌كار تعارف نمی شود، معمولا پيشنهاد دهنده به خاطر چهره‌  دوستانه‌ ای که دارد مورد استقبال قرار می‌ گیرد. ما هيچ‌ وقت از تعارف يک دوست نمی ترسيم كافي است بگوید من اين مواد را مصرف كردم و مشكلي ندارد، آنجاست كه به راحتی اعتماد می كنیم. پس پيشنهاد دهنده هركسی باشد مطمئنا دلسوز يا رفيق واقعي نيست. ما در کلینیک شبانه روزی ترک اعتیاد آکسون با ارائه مشاوره روانپزشکی رایگان، گام های بلندی در آگاه سازی افراد و خانواده ها داشته ایم.

کلینیک شبانه روزی ترک اعتیاد

برای معتاد شدن هميشه پای يه خلاف كار در ميان است

 

مواد مخدر مي‌ تواند خاصيت درماني داشته باشد

مواد مخدر، برای هيچ بيماري علاج درمان نيست. شايد از تركيبات ماری جوانا براي بهبود گرفتگی عضلانی بيماري ام اس استفاده كنند يا از خود ترياك براي ساخت مرفين، پتيدين و مسكن های قوي بهره بگيرند. اما دليل بر این نیست که خود آن ماده، با هزاران ناخالصی مستقيم مورد استفاده قرار بگيرد. پس تركيبات موجود در مواد ممكن است در بعضي موارد نقش درمانی داشته باشد اما خود آن ماده به هيچ وجه دارو نيست و مصرف ماده مخدر به قصد دارویی و درمانی آن اعتیاد آور است و ترک هروئین و هر ماده مخدر دیگری برای این افراد بسیار سخت خواهد بود.

بيشتر مصرف كننده‌های مواد مخدر شغلي ندارند

تقريبا ٧٠ تا ٨٠ درصد از مصرف‌کننده‌ها شاغل هستند، پس لزوما شغل به تنهايي نمي تواند عامل بازدارنده باشد. اكثر مصرف‌کننده‌ها به علت مشكلات روحي و روانی و عوارض ناشی از مصرف مواد مخدر، از كار اخراج مي‌شوند.

ترک اعتیاد

مواد مخدر مي‌تواند خاصيت درماني داشته باشد

اکثر مصرف‌کننده‌ ها افراد فقيری هستند

تحقيقات نشان داده است که اعتياد در هر سه قشر فقير، متوسط و پولدار به يک اندازه است. حدود ٩٥ درصد افراد در خانه‌هایشان مصرف مي‌ كنند و از چشم ما پنهانند. افراد ثروتمند به خاطر اثرات مخرب مواد سعی می‌كنند غذاهای مقوی بخورند تا تغییری در چهره‌شان به وجود نياید و فقرا هم به دلیل مشكلات و تجربه لذت، گرفتار اعتياد مي‌شوند.پس ثروت عامل بازدارنده نیست.

کلینیک ترک اعتیاد

اکثر مصرف‌کننده‌ ها افراد فقيری هستند

سيگار و اعتياد ربطي به هم ندارند

می‌توان گفت ٩٥ درصد مصرف‌کنندگان‌، سيگاری هستند يا قبلا بوده اند. كسی كه می‌خواهد مواد مخدر را تجربه كند احتمالا در گذشته چيزي از جنس دود را تجربه كرده است، اما كسي كه تا حالا دود را تجربه نكرده باشد به سختی می‌تواند چنين تجربه‌ اي داشته باشد، يادمان باشد ٩٥ درصد افراد مصرف کنند سيگاری هستند، متخصصین ترک اعتیاد معتقند قطعا رابطه‌ اي بين سيگار و مواد مخدر وجود دارد.

مرکز ترک اعتیاد

سيگار و اعتياد ربطي به هم ندارند

گل و حشيش و علف اعتیادآور نیست

حشيش و مشتقاتش اعتيادآور هستند. اما علایم ترك آنها، مثل ترياك، شيشه و هروئين نيست. متخصصين كشور به عوارض سخت اين مواد آگاهي دارند و نگران آینده جوانانی هستند که این مواد را مصرف می کنند، سالانه بيش از ٣٠٠ هزار نفر براي ترك گل و ترک حشیش به کلینیک های ترک اعتیاد مراجعه مي‌كنند.

کلینیک شبانه روزی ترک اعتیاد

گل و حشيش و علف اعتیادآور نیست

سخن پایانی:

همانطور که در مقاله باورهای غلط در مورد اعتیاد اشاره شد، باورهای نادرست درباره اعتیاد و ترک مواد مخدر اثرات جبران ناپذیری در جامعه دارد و زندگی افراد زیادی را به خطر می‌اندازد که اگر آگاهی داشتند هیچ گاه به مصرف این مواد روی نمی‌آوردند. باید اگاهی خود و اطرافیان را نسبت به اعتیاد بالا برده و به افرادی درگیر نیز کمک کنیم تا شاهد جامعه ای سالم باشیم. کلینیک ترک اعتیاد آکسون با ایجاد محیطی آرام و بهره گیری از متخصصین این امر سعی دارد قدمی برای بهبود بردارد برای اطلاع از خدمات و مشاوره رایگان با متخصصین با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *