قرص خواب آور

قرص خواب چیست؟

درگیری های روزانه باعث میشود تا بسیاری از افراد در طول شب با اختلالات خواب مواجه شده و بی خوابی های مکرری داشته باشند به همین جهت برای بهبود وضعیت آنها در دوز مشخصی قرص خواب تجویز می شود. اما استفاده از این نوع قرص ها به علت ایجاد حالت آرامشی که در فرد ایجاد می کنند ممکن است باعث شوند تا فرد اقدام به سوء مصرف آن کند، استفاده طولانی مدت و خارج از دستور پزشک این دسته داروها باعث اعتیاد و وابستگی مصرف کننده به آن می شود و بیمار برای کسب و سلامتی و ترک قرص خواب باید به کلینیک ترک اعتیاد مراجعه نماید چرا که میتوان گفت عملکرد این داروها همچون آلپرازولام و دیازپام می باشد و همانطور که برای ترک دیازپام و ترک آلپراوزلام نیاز بر مراجعه به مرکز ترک اعتیاد می باشد برای ترک اعتیاد قرص خواب نیز بیمار باید به کلینیک ترک اعتیاد مراجعه نماید.

استفاده غیراصولی از قرص خواب باعث میشود تا پس از مدتی در فرد میل غیرقابل کنترلی ایجاد شود و تنها در صورت مصرف به آرامش برسد، اما قطع مصرف آن نیز به صورت خودسرانه میتواند عوارض شدیدی برای بیمار داشته باشد که فراموشی و اختلالات روانی برخی از این عوارض هستند به همین جهت پیشنهاد میکنیم تا بیماران برای درمان به کلینیک ترک اعتیاد مراجعه نمایند چرا که ترک قرص خواب نیاز به درمان چندجانبه دارد.

حتما مطالعه کنید: ترک دیازپام

اعتیاد به قرص خواب:

مصرف خارج از دستور پزشک قرص خواب می تواند باعث ایجاد وابستگی روانی و جسمانی شود که این وابستگی با علائمی همراه است که شناحت این علائم به شما کمک بسیاری می کند که در ادامه به معرفی برخی از این علائم می پردازیم:

میل غیرمنطقی به مصرف
استفاده از روش های مختلف برای دریافت داروی بیشتر
مصرف خارج از دستور پزشک
فراموشی و بروز علائم جسمانی و روانی

عوارض بلند مدت مصرف قرص خواب:

مصرف طولانی مدت قرص خواب، عوارض شدیدی برای مصرف کننده به همراه دارد، این عوارض به اندازه ای می تواند شدید باشد که خطر اوردوز را در مصرف کننده افزایش دهد، برخی از این علائم عبارتند از:

استفراغ
افسردگی
تعریق بیش از حد
افزایش ضربان قلب

اما همانطور که گفتیم مصرف طولانی مدت قرص خواب می تواند باعث اوردوز شود که از نشانه های اوردوز می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

کما
ریتم نامنظم قلب
تنفس سطحی و آهسته

ترک بستری قرص خواب:

ترک بستری مناسب ترین روش ترک قرص خواب می باشد که طی آن علاوه بر درمان جسمانی درمان روانی به کمک مشاورین روانشناسی و روانپزشکی به درمان روانی خود بپردازند، ترک قرص خواب در مرکز ترک اعتیاد آکسون، تحت نظر دائم مشاورین، روانشناس و روانپزشک و کادر درمانی با تجربه با پرستاری شبانه روزی مطابق آخرین استانداردهای درمانی انجام می گیرد که خود ضامن کسب بهترین نتیجه از درمان می باشد.
سم زدایی اعتیاد

خدمات درمان و سم زدایی کلینیک ترک اعتیاد آکسون

خدمات درمان و سم زدایی اعتیاد درکلینیک ترک اعتیاد آکسون به روش زیر می باشد:

درمان بصورت سم زدایی تدریجی با 7 روز بستری و درصورت وجود علائم، با نظر پزشک ممکن زمان بستری افزایش پیدا کند.

درمان اعتیاد در کلینیک ترک اعتیاد آکسون، تحت نظرمتخصصین ترک اعتیاد، روانشناسان ، روانپزشکان ، متخصصین علوم اعصاب شناختی و پزشکان متخصص قلب، ریه، عفونی با مراقبت شبانه روزی توسط پرستاران انجام میگیرد تا علاوه بر حفظ سلامتی مراجعه کننده بهترین نتیجه که ترک اعتیاد بدون بازگشت است حاصل شود ، کلینیک ترک اعتیاد آکسون با امکانات بیمارستانی نظیر ICU و تجهیزات پزشکی مدرن ، هتلینگ 5 ستاره و فضای درمانی مجزا برای بانوان با تمامی امکانات رفاهی ، ورزشی و درمانی بهترین و مجهزترین کلینیک ترک اعتیاد ایران و خاورمیانه می باشد.
ترک قرص خواب آور

ترک قرص خواب:

قرص خواب برروی جسم و روان فرد تاثیر میگذارد و همانطور که گفتیم برای ترک قرص خواب نیاز به درمان چندجانبه می باشد. به همین جهت و در راستای خدمت رسانی بهتر تمامی مراحل درمان و ترک اعتیاد قرص خواب در مرکز ترک اعتیاد آکسون تحت نظر و مراقبت روانشناسان و روانپزشکان ، پزشکان متخصص با مراقبت شبانه روزی پرستاران انجام میگیرد تا بیمار علاوه بر ترک قرص خواب سلامت روانی و جسمانی خود را مجددا کسب کند.

1. مهران گفت:

سلام و عرض ادب…ایا میشود در خانه ومراجعه منظم به روانپزشک اقدام به ترک قرص خواب کرد؟