کلینیک ترک اعتیاد
چگونه مصرف قرص کلونازپام را قطع کنیم؟
۱۴۰۳-۰۱-۱۸
عوارض مصرف کراک
۱۴۰۳-۰۱-۱۸
علائم اعتیاد و وابستگی به کتامین

علائم اعتیاد و وابستگی به کتامین

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: کتامین یک داروی بیهوشی است که متاسفانه بطور فزاینده‌ای به عنوان یک داروی مخدر بصورت تفریحی مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد که این سوء مصرف می‌تواند منجر به اعتیاد و وابستگی شود. که پیش تر در مقاله کتامین چیست؟ به بررسی آن پرداخته ایم اما نکته ای که باید نسبت به آن آگاهی داشته باشید این است که از آنجایی که وابستگی به کتامین روانی است ترک کتامین نیازمند دریافت خدمات روان درمانی در کنار درمان جسمانی می باشد به همین جهت همواره موثرترین روش درمان ترک کتامین تحت نظر درمانگران اعتیاد در کلینیک ترک اعتیاد آکسون به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران می باشد.

حتما مطالعه کنید: کتامین چیست؟

اعتیاد به کتامین با علائم و نشانه هایی همراه است که شناخت آنها می تواند در تشخیص اعتیاد مفید باشد و با توجه به اهمیت این موضوع در ادامه به بررسی علائم اعتیاد و وابستگی به کتامین خواهیم پرداخت.

علائم اعتیاد و وابستگی به کتامین

مصرف اجباری کتامین

تلاش برای کنترل مصرف

افزایش میزان تحمل

اختلال و افت عملکرد در روابط، شغل و تحصیلات

اضطراب

افسردگی

بی‌خوابی

برای عملکرد طبیعی به کتامین نیاز است

میل شدید به مصرف مجدد

افزایش یا کاهش ناگهانی اشتها

افزایش یا کاهش ناگهانی وزن

احساس خستگی و خستگی مزمن

کمبود دائمی انرژی

اختلال خواب یا خواب بیش از حد

دردهای عضلانی

سردردهای مکرر

سرگیجه

حالت تهوع و استفراغ

اسهال، یبوست، یا درد شکم

تاری دید

افزایش فشار خون

افزایش ضربان قلب

مشکل در تنفس

تکرر ادرار

تعریق بیش از حد

خارش پوست

علائم اعتیاد و وابستگی به کتامین

علائم اعتیاد و وابستگی به کتامین

عوارض مصرف کتامین

مصرف کتامین با عوارض جسمانی و روانی متعددی به همراه است که در ادامه به بررسی برخی از متداول ترین این علائم خواهیم پرداخت.

توهم

هذیان

گیجی

ناهماهنگی

بی‌حسی

افزایش فشار خون

افزایش ضربان قلب

مشکلات حافظه

مشکلات تمرکز

افسردگی

لرزش دست‌ها یا سایر قسمت‌های بدن

تشنج

حملات صرعی

عدم تمرکز

فراموشی

مشکل در تفکر

توهم

هذیان

اضطراب

احساس غم، ناامیدی

احساس بی‌علاقگی به فعالیت‌ها

حتما مطالعه کنید: عوارض مصرف کتامین

باید توجه داشته باشید که علائم و عوارض گفته شده تنها بخشی از صدمات سوء مصرف کتامین می باشد که هرکدام به تنهایی می توانند روال نرمال زندگی فرد را مختل کند. علائم اعتیاد به کتامین شامل علائم جسمی، روانی و رفتاری است که مناسب ترین رویکرد درمان ترک کتامین تحت نظر متخصصین و درمانگران مرکز ترک اعتیاد آکسون به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد تهران می باشد چرا که ترک کتامین یک فرآیند دشوار است و باید بصورت حرفه‌ای انجام شود. همچنین باید بدانید که هیچ رویکرد ثابتی برای ترک کتامین وجود ندارد و روش درمان برای هر فرد متفاوت است. فراموش نکنید که مهم است که فرد در طول فرآیند ترک تحت نظر پزشک باشد، همچنین حمایت خانواده و دوستان در زمان ترک کتامین بسیار مهم است.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی علائم اعتیاد و وابستگی به کتامین پرداختیم و گفتیم اعتیاد به کتامین یک بیماری جدی است که می‌تواند عواقب وخیمی برای فرد و اطرافیان او داشته باشد. خوشبختانه، درمان‌های مختلفی برای این بیماری وجود دارد که می‌تواند به فرد در غلبه بر اعتیاد خود و حفظ هوشیاری کمک کند. همچنین برخی از مهمترین عوارض روانی و جسمانی و علائم اعتیاد به کتامین را بررسی نمودیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *