اکستازی

اکستازی چیست؟

اکستازی (متیل دی اکسی مت آمفتامین یا MDMA ) یک ماده ترکیبی روان‌گردان با ساختار شیمیایی مشابه ترکیبات آمفتامین‌ها می‌باشد و بطور مصنوعی در آزمایشگاه های غیر قانونی ساخته می‌شود این ماده به اشکال قرص، کپسول، پودر استنشاقی و برچسب‌های پوستی موجود است و نیمه عمر آن بسته به میزان و مدت زمان مصرف و سرعت متابولیسم بدن فرد بین ۳ تا ۲۴ ساعت می باشد، اکس معمولاً با سایر مواد مثل کوکائین،LSD،شیشه، حشیش و یا هروئین مصرف می‌شود، بنابراین کسی که به مصرف این ماده رو می‌آورد و یا فردی که بطور مرتب در محیط‌هایی قرار می‌گیرد که اکستازی در آن‌جا مصرف می‌شود، بطور وسیع در معرض سایر مواد نیز قرار گرفته و خطر سوء‌مصرف انواع مواد در وی افزایش می‌یابد، اکستازی باعث ایجاد وابستگی های جسمانی و روانی می شود و عوارض جبران ناپذیری بر جسم و روان فرد مصرف کننده میگذارد که برخی از این عوارض عبارتند از:

اضطراب شدید
گیجی و گم‌گشتگی
مشکلات خواب
تحریف در ادراکات
افزایش احساس درد
حمله‌های وحشت‌زده
توهمات بینایی، شنوایی، لامسه

حتما مطالعه کنید: اکستازی چیست؟

ترک اکستازی

با توجه به اینکه مصرف اکستازی باعث ایجاد وابستگی های جسمانی و روانی میباشند برای ترک اکستازی نیاز به دریافت خدمات روانپزشکی و روانشناسی و روان درمانی و مشاوره جهت جلوگیری از عود مجدد میباشد به همین جهت توصیه میکنیم تا برای ترک اعتیاد به اکستازی به کلینیک ترک اعتیاد آکسون به عنوان بهترین و مجهزترین کلینیک ترک اعتیاد تهران مراجعه بفرمایید.

درمان اعتیاد اکستازی

بسیاری بر این باورند که اکس یا اکستازی اعتیاد آور نیست و یا می توان خیلی سریع بدون نیاز به مراجعه به مراکز درمانی اقدام به ترک اکستازی کرد، در این مورد باید بدانید که صدمه ای اکستازی بر سیستم عصبی مصرف کننده وارد می کند بسیار شدید و هرگونه ترک خارج از نظر پزشک می تواند عوارض مخربی برای بیمار داشته باشد به همین جهت ضروری است که بیماران برای ترک اکستازی به کلینیک ترک اعتیاد مراجعه نمایند تا مراحل درمان طبق برنامه درمانی و مطابق نظر روانپزشک و روانشناس انجام بگیرد.

روش های درمان اعتیاد

برای درمان اعتیاد به اکستازی روش های مختلفی وجود دارد، یکی از روش های محبوب میان مصرف کنندگان اکستازی ترک و قطع مصرف یکباره است و در این متد درمان سعی می کنند تا به یکباره مصرف اکستازی را کنار بگذارند، اما این روش با توجه به شدت وابستگی ایجاد شده بسیار دشوار است و باعث بروز علائم ترک در مصرف کنندگان می شود و این علائم ترک خود می توانند عاملی باشند برای بازگشت به مصرف مجدد که برخی از این علائم عبارتند از:

توهم
خستگی و بی خوابی
پرخاشگری و پارانوریا
افسردگی و نوسانات خلقی
تحریک پذیری و اضطراب

اما باید توجه داشته باشید که همه بیماران علائمی که به آنها اشاره کردیم رو تجربه نمی کنند چرا که شدت و نوع علائم به پارامترهایی همچون وضعیت سلامت روانی و جسمانی بیمار، مدت زمان مصرف و دوز مصرفی بستگی دارد که توسط درمانگر و متخصصین قابل بررسی است و روش درمانی را مشخص می کند.

ترک اکستازی به روش بستری

اکستازی بر عملکرد سیستم های عصبی و مغزی بیمار تاثیر دارد به همین جهت حضور درمان درمانگران در پروسه درمان بسیار ضروری است، ترک اکستازی در کلینیک ترک اعتیاد آکسون، تحت نظر با تجربه ترین مشاورین روانشناس و روانپزشک با پرستاری شبانه روزی با کلیه امکانات بیمارستانی و درمانی انجام میگیرد که خود می تواند یکی از دلایل ترک بدون بازگشت باشد.
همانطور که پیش تر گفتیم، روش درمان و ترک اکستازی بسته به شرایط بیمار متفاوت می باشد و برنامه درمانی هر بیمار مطابق با نظر درمانگران تهیه می شود تا بیماران بتوانند بهترین نتیجه را از درمان کسب کنند.
مشاورین مرکز ترک اعتیاد آکسون جهت جلوگیری از مصرف مجدد و مقابله با وسوسه مصرف بیماران جلسات مشاوره را حتی بعد از ترخیص بیمار نیز ادامه می دهند تا بیماران با دریافت راه کارها سبک زندگی خود را تغییر دهند.
سم زدایی اعتیاد

خدمات درمان و سم زدایی کلینیک ترک اعتیاد آکسون

خدمات درمان و سم زدایی اعتیاد درکلینیک ترک اعتیاد آکسون به روش زیر می باشد:

درمان بصورت سم زدایی تدریجی با 7 روز بستری و درصورت وجود علائم، با نظر پزشک ممکن زمان بستری افزایش پیدا کند.

روش درمان اعتیاد در کلینیک ترک اعتیاد آکسون، حذف کامل ماده ی مخدر میباشد نه جایگزین کردن نوعی مخدر با مخدر دیگر همچنین تمامی مراحل درمان اعتیاد در کلینیک ترک اعتیاد آکسون تحت نظرمتخصصین ترک اعتیاد، روانشناسان ،روانپزشکان ، متخصصین علوم اعصاب شناختی و پزشکان متخصص قلب، ریه، عفونی با مراقبت شبانه روزی توسط پرستاران انجام میگیرد تا علاوه بر حفظ سلامتی مراجعه کننده بهترین نتیجه که ترک اعتیاد بدون بازگشت است حاصل شود، کلینیک ترک اعتیاد آکسون با امکانات بیمارستانی نظیر ICU و تجهیزات پزشکی مدرن، هتلینگ 5 ستاره و فضای درمانی مجزا برای بانوان با تمامی امکانات رفاهی، ورزشی و درمانی بهترین و مجهزترین کلینیک ترک اعتیاد ایران و خاورمیانه می باشد.