ترک هروئین

هروئین چیست؟

هروئین (دی استیل _ مرفین) یکی از مشتقات نیمه مصنوعی مرفین با خاصیت اعتیاد زایی و وابستگی شدیدتری نسبت به مرفین می باشد، مصرف هروئین سلول های مغزی را به حد زیادی تحت تاثیر قرار میدهد نیمه عمر هروئین 6-4 ساعت بسته به میزان و مدت زمان مصرف و سرعت متابولیسم بدن فرد مصرف کننده می باشد، ساختار شیمیایی هروئین بسیار شبیه به مورفین میباشد به همین جهت با اشغال گیرنده ای افیونی مغز، جایگزین اپیوئیدهای طبیعی مغز می شوند که این فرایند باعث ایجاد اختلالات متعددی در مغز و سیستم عصبی میشود، هروئین علاوه بر وابستگی جسمانی، وابستگی های روانی نیز ایجاد میکنند که برخی از عوارض مصرف هروئین عبارتند از:

بیخوابی
اختلالات خواب و بیداری
تحریکات شدید و افزایش انرژی ناشی از مصرف هروئین
اوردوز

حتما مطالعه کنید: هروئین چیست؟

رابطه مصرف هروئین و خارش بدن

همانطور که پیش تر گقتیم، هروئین قدرت اعتیادآور بسیار بالا و عوارض متعددی دارد که یکی از این عوارض خارش بدن است که در مقاله مصرف هروئین و خارش بدن به بررسی کامل آن پرداخته ایم. اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که این عوارض می تواند شرایط زندگی را برای مصرف کننده بسیار سخت کند که تنها راه مقابله با آن ترک هروئین در کلینیک ترک اعتیاد آکسون می باشد.
خارش بدن بعد از مصرف هروئین می تواند به دلایل فعالیت تاثیر سیستم ایمنی بدن باشد چرا که سیستم ایمنی بدن درشرایط خاص، دچار خارش می شود تا بدن شما را از شر مواد مضر موجود در پوست مثل میکروب های عفونی یا مواد حساسیت زا، رها کند به همین جهت وقتی هروئین در سراسر بدن می چرخد، واکنش ایمنی را ایجاد می کند و در نتیجه خارش ایجاد می شود.
آسیب به سطح پوست از دیگر دلایل خارش می باشد که علت آن تزریق های پیاپی است و ممکن است منجر به بروز آسیب، آبسه و عفونت های پوستی در محل تزریق شود. اما جالب است بدانید که طبق بررسی ها، کندن پوست متاسفانه یکی از رفتارهای مصرف کنندگان هروئین است که به عنوان یک یک اختلال روانی نیز شناخته شده است که این اختلال در اثر سوء مصرف این مخدر ایجاد می شود.

حتما مطالعه کنید: مصرف هروئین و خارش بدن
ترک هروئین

روش صحیح ترک هروئین

با توجه به اینکه مصرف هروئین باعث ایجاد وابستگی های جسمانی و روانی می شود برای ترک هروئین نیاز به دریافت خدمات روانپزشکی و روانشناسی و روان درمانی و مشاوره جهت جلوگیری از عود مجدد می باشد به همین جهت توصیه میکنیم تا برای ترک اعتیاد به هروئین به کلینیک ترک اعتیاد آکسون به عنوان بهترین و مجهزترین مرکز ترک اعتیاد تهران مراجعه کنید.

ترک هروئین در خانه

متاسفانه یکی از باورهای اشتباه بیماران اعتیاد به هروئین مربوط به ترک اعتیاد در خانه می باشد که باید بدانید با توجه به شدت اعتیادآوری روانی و جسمانی هروئین این نوع ترک و درمان نه تنها کمکی به بیماران نمی کند بلکه باعث بروز علائم ترک در آنها شده و باعث برهم ریحتگی آنها می شود. همانطور که گفتیم، ترک هروئین یک فرآیندی تخصصی است که انجام صحیح آن نیازمند درمان بستری در کلینیک ترک اعتیاد آکسون به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد می باشد. چرا که قطع مصرف هروئین یا کاهش مصرف آن می‌تواند باعث عوارض جسمانی و روانی متعددی شود. در ادامه برخی از علائم ترک هروئین عبارتند از:

برخی از علائم ترک هروئین عبارتند از:

مشکلات و بیماری های گوارشی همچون اسهال یا تهوع
درد مفاصل و استخوان ها
احساس گر گرفتگی
پرش عضلانی
لرز
افزایش تعریق
افسردگی شدید و احساس بی ‌حوصلگی
خواب غیر طبیعی، مشکلات در خواب یا بی‌خوابی
خارش یا آسیب پذیری پوستی
تغییرات در فشار خون
افزایش تحریک پذیری و اضطراب شدید
علائم عمومی همچون عطسه، خنده و گریه ناگهانی
سرفه خونی یا درد در سینه
افزایش شدید در میل به مصرف هروئین

حتما مطالعه کنید: علائم مصرف هروئین

ترک هروئین با متادون

متادون درمانی یکی از روش های می باشد که متاسفانه بسیاری از مراکز ترک اعتیاد برای درمان اعتیاد به هروئین از آن استفاده می کنند اما این روش تنها باعث تغییر نوع مخدر می شود به اینصورت که اعتیاد از هروئین را به متادون تغییر می دهند و شخص مصرف کننده برای دستیابی به بهبود کامل باید مجدداً اقدام به ترک متادون کند، اما متخصصین درمان اعتیاد کلینیک ترک اعتیاد آکسون، از داروهای ضد مخدری استفاده میکنند که هیچگونه خطر وابستگی برای بیمار ندارد. روش درمان اعتیاد در مرکز ترک اعتیاد آکسون ، حذف کامل ماده ی مخدر میباشد نه جایگزین کردن نوعی مخدر با مخدر دیگر.

راحت ترین روش ترک قطعی هروئین

اولین قدم برای ترک هروئین سم زدایی است و بیماران باید در مرکز ترک اعتیاد بستری شوند تا درمان تحت نظر درمانگران، مشاورین، روانپزشک و روانشناس انجام بگیرد و سموم مخدر از بدن بیمار دفع شود. توجه داشته باشید که همانطور که پیش تر گفتیم در برنامه درمانی کلینیک ترک اعتیاد آکسون، از هیچگونه شبه مخدری استفاده نمی شود و درمان مطابق آخرین متدهای درمانی انجام میگیرد.

اما یکی از مهمترین مراحل درمان در مرکز ترک اعتیاد آکسون به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد تهران، مربوط به کنترل شرایط بیمار بعد از درمان بیماران می شود که توسط جلسات مشاوره انجام میگیرد و این جلسات بعد از ترخیص بیماران نیز ادامه پیدا می کند تا از لغزش و وسوسه مصرف مجدد جلوگیری شود و بیمار علاوه بر سلامت جسمی، سلامت روانی خودش را نیز بدست بیاورد.

جلوگیری از مصرف مجدد

همانطور که گفتیم بیمار در زمان درمان ممکن است با علائم ترک رو به رو شود و باید بدانید بروز این علائم یکی از عوامل مصرف مجدد می باشد به همین جهت وضعیت پایداری بیمار باید کنترل شود. بهترین راه کار مقابله با این حالت، ادامه جلسات مشاوره ای می باشد که پیش تر در رابطه با آن صحبت کردیم اما انجام برخی از امور کمک بسزایی به بیمار می کند:

عدم قطع مصرف دارو
در صورتی که برای بیمار دارویی توسط پزشک تجویز شد بهتر است تحت هیچ شرایطی مصرف آن تا دوره آخر درمان رها نکنید.

مصرف مسکن
بسیاری از بیماران بعد از درمان برای کنترل حالات خود اقدام به مصرف مسکن ها می کنند که باید بگویم هرگز خارج از دستور و اطلاع پزشک اقدام به مصرف مسکن ها نکنید چرا که مصرف بی رویه مسکن ها خود یکی از اصلی ترین علل بازگشت به مصرف می باشد.

تغییر سبک زندگی و تفریحات
یکی دیگر از روش های موثر در کنترل عدم بازگشت به اعتیاد مربوط به تغییر اداب و سبک زندگی می باشد. همواره توصیه می کنیم به بیماران عزیز تا بعد از ترک، عادت ها و تفریحات سالم را جایگزین رفتارهای قبلی کنند و برای مقابله با وسوسه مصرف از ورزش، تغذیه مناسب و تفریحات خانوادگی و دوستانه استفاده نمایند.

حالات روحی و جسمانی بعد از ترک

پس از ترک هروئین، بیماران ممکن است دچار سندروم محرومیت از هروئین شوند که این سندورم با علائم جسمانی و روانی همچون پرش عضلانی، تهوع و استفراغ، خمیازه پی در پی در صورت بی خوابی، هذیان گویی، عدم تمرکز، اختلال حواس و نوسانات خلق و خو همراه است.
نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که شدت این علائم بسته به شرایط جسمانی بیمار و دوز مصرفی آنها متفاوت است و باید حتما تحت نظر پزشک کنترل شود و این خود یکی از عواملی است که ضرورت مراجعه بیماران را به کلینیک ترک اعتیاد مشخص می کند.

سم زدایی اعتیاد

خدمات درمان اعتیاد و سم زدایی مواد مخدر کلینیک ترک اعتیاد آکسون

خدمات درمان و سم زدایی اعتیاد درکلینیک ترک اعتیاد آکسون به سه روش زیر میباشد:
1.خدمات درمان اعتیاد به صورت سم زدایی تدریجی
2.سم زدایی سریع (ROD)
3.سم زدایی فوق سریع (UROD)
که در ادامه به توضیح شرایط بستری در هر روش می پردازیم:

دوز مصرفی کمتر از 1.5 گرم درمان بصورت سم زدایی فوق سریع (UROD) 2 شب و 3 روز بستری
دوز مصرفی بین 1.5 الی 2.5 گرم درمان بصورت سم زدایی سریع و 2 شب بستری اضافه
دوز مصرفی معادل 3 گرم درمان بصورت سم زدایی سریع و 3 شب بستری اضافه
دوز مصرفی بیش از 3 گرم درمان بصورت سم زدایی تدریجی 10 الی 14 روز بستری

توجه داشته باشید که:
برای بستری و درمان بصورت سم زدایی فوق سریع ضروری است بیمار تا 40 سال سن و بدون هیچگونه بیماری قلبی و گوارشی باشد.
روش درمان اعتیاد در کلینیک ترک اعتیاد آکسون ، حذف کامل ماده ی مخدر میباشد نه جایگزین کردن نوعی مخدر با مخدر دیگر همچنین تمامی مراحل درمان اعتیاد درکلینیک ترک اعتیاد آکسون تحت نظرمتخصصین ترک اعتیاد، روانشناسان ، روانپزشکان ، متخصصین علوم اعصاب شناختی و پزشکان متخصص قلب، ریه، عفونی با مراقبت شبانه روزی توسط پرستاران انجام میگیرد تا علاوه بر حفظ سلامتی مراجعه کننده بهترین نتیجه که ترک اعتیاد بدون بازگشت است حاصل شود ، کلینیک ترک اعتیاد آکسون با امکانات بیمارستانی نظیر ICU و تجهیزات پزشکی مدرن ، هتلینگ 5 ستاره و فضای درمانی مجزا برای بانوان با تمامی امکانات رفاهی ، ورزشی و درمانی بهترین و مجهزترین کلینیک ترک اعتیاد ایران و خاورمیانه میباشد.

1. محمد گفت:

خیلی خوب و عالی.
    بیماری که مصرف به هروئین دارد حدودن چند روز بستری باید باشه؟؟. ممنون میشم اگر جوابتون بدین
    ؟؟!!

• آکسون گفت:

سلام. بستگی به شرایط جسمانی و میزان مصرف، 10 تا 14 روز دوره بستری و سم زدایی تدریجی می باشد.

• فرحناز گفت:

مگه شماها 10روزه معتاد شدین که انتظار دارین بعد 10روز پاک بشین اینا همش تله پوله ترک هروئین باید وقت بزارین3 ماه تا درمان بشین دیگه احساس نیاز نداشته باشین

2. احمدی گفت:

سلام خسته نباشید ببخشید میشه هزینه که بیناران برا ترک باید بدن چقدر میشه ممنون میشم اگر جواب بدئن

3. حامد گفت:

سلام شیراز ندارید شعبه.?

4. علی گفت:

سلام اراک نمایندگی دارید؟

5. محمد گفت:

سپاسگزار میشم جوابم بدید

6. سلام، امير على هستم، يك سوال يا يك راهنمايى صادقانه ازتون ميخوام. براى سم زدايى هرويين و كلا ترك هرويين، كسانى كه به صورت مشامى مصرف ميكنند يا كسانى كه دودى مصرف ميكنند، كدام يك راحت تر اين پروسه را طى ميكنند؟؟ اين مسئله خيلى براى من مهم است، چون رفتم يك كاينيك و گفتم روزى 3 گرم هرويين را مشامى مصرف ميكنم، در جواب دكترى كه مشاوره ميكرد گفت : برو هر وقت مصرفت رو از مشامى آورديش روى دودى كشيدن بيا ابتدا براى سم زدايى و سپس مراحل ترك كامل رو انجام ميدهيم برات

• ا.ع گفت:

مهمل گفته که برو اول از استنشاقی بیا روی کشیدنی بعد بیا واسه ترک.
      من خودم چهار سال بقول معروف دماغی اچ زدم و این را بگم که

ترک افیون جز به افیون محال است و محال..

یعنی « تنها » راه ترک افیون با خود افیون هستش
      یعنی بقول شیخ الرییس بو علی سینا باید روزانه به اندازه ی دانه ی خشخاش که اندازه ی یک نصف ماش هستش کم بکنی از افیون تا ریز ریز صفر بشه.
      این روش برای من کار داد و یک سال هم طول کشید.
      تا عجله داشته باشی نمیتونی افیون را ترک کنی.
      همینطور که اعتیاد به افیون ریز ریز بوجود میاد ترکش هم باید ریز ریز باشه.