مرکز ترک اعتیاد
درمان بی خوابی بعد از ترک اعتیاد
۱۳۹۹-۰۴-۰۳
کلینیک ترک اعتیاد
درمان دردهای عضلانی بعد از ترک اعتیاد
۱۳۹۹-۰۴-۰۳

مرکز ترک اعتیاد آکسون، کلینیک ترک اعتیاد آکسون: افسردگی در بیماران اعتیاد بسیار شایع است و همانطور که در مقاله رابطه افسردگی و اعتیاد گفتیم اعتیاد ممکن است باعث ابتلای بیماران به افسردگی و افسردگی ممکن است باعث گرایش افراد به سمت مصرف مواد اعتیادآور شود. اما باید بدانید که این مورد همیشگی نیست و ممکن است بیماران اعتیاد در زمان مصرف مواد مخدر دچار افسردگی نشوند. اما از دیگر اتفاقات رایج در این مورد میتوانیم به ابتلای بیماران به افسردگی در هفته های نخستین ترک اشاره کنیم.

حتما مطالعه کنید: رابطه افسردگی و اعتیاد

این افسردگی میتواند یکی از اصلی ترین علل لغزش و بازگشت اعتیاد افراد باشد به همین جهت توصیه میکنیم تا برای درمان اعتیاد به مرکز بستری ترک اعتیاد مراجعه نمایید. ترک اعتیاد، سم زدایی تدریجی و سم زدایی فوق سریع در مرکز ترک اعتیاد آکسون تحت نظر متخصصین، روانپزشکان و روانشناسان باتجربه انجام می شود و بعد از درمان نیز جلسات مشاوره ادامه پیدا می کند تا علائم افسردگی در فرد ظاهر نشود و در صورت ابتلای فرد به بیماری افسردگی، اقدامات درمانی انجام بگیرد.

مرکز ترک اعتیاد

افسردگی و اعتیاد

نشانه های افسردگی بعد از درمان اعتیاد:

افسردگی نیز مانند سایر بیماری ها دارای علائم و نشانه هایی می باشد و به همین جهت است که توصیه میکنم تا برای ترک اعتیاد به کلینیک ترک اعتیاد آکسون مراجعه نمایید تا درمان اعتیاد طبق برنامه ریزی مشخصی انجام بگیرد و  در صورت بروز افسردگی، نشانه های آن توسط روانپزشکان و روانشناسان شناسایی شود.

افسردگی بعد از درمان اعتیاد نشانه ها و علائم شاخصی دارد که در ادامه به معرفی برخی از این نشانه ها میپردازیم:

  • اختلال توجه و تمرکز
  • ضعف و کاهش اشتها
  • اضطراب شدید و پریشانی
  • ناراحتی، نا امیدی و احساس پوچی
  • بی توجهی به علایق و درماندگی
  • احساس گناه و افکار آزاردهنده
  • افزایش تحریک پذیری و عکس العمل های نامتعارف
  • فکر دائم به خودکشی و مرگ

عدم درمان افسردگی و نادیده گرفتن آن بعد از ترک اعتیاد باعث شدت گرفتن آن می شود به همین جهت لازم است که این علائم در زمان ترک اعتیاد دائما توسط متخصصین مرکز ترک اعتیاد چک شود و ابتلای به افسردگی به سرعت تشخیص داده شود.

بسیاری از بیماران در زمان ابتلای به افسردگی، توانایی کنترل احساسات و تصمیم گیری صحیح را ندارند به همین جهت ضروری است که کادر روان درمانی مرکز بستری ترک اعتیاد توجه ویژه ای به حالات روحی بیمار داشته باشند و به بیمار کمک کنند تا در مسیر درست قدم بردارد.

اما علت بروز افسردگی در زمان ترک اعتیاد چیست و چرا بسیاری از بیماران اعتیاد در هفته های اول ترک اعتیاد دچار افسردگی می شوند؟

مرکز ترک اعتیاد

علت افسردگی پس از درمان اعتیاد

علت افسردگی پس از درمان اعتیاد:

مصرف مخدرهایی همچون تریاک، هروئین، ماری جوانا یا حشیش باعث تحریک و افزایش ترشح دوپامین در مغز میشود و به اصطلاح سیستم پاداش مغز را تحت کنترل میگیرد و ترشح دوپامین تنها در صورت مصرف مخدر انجام می گیرد. حال زمانی که بیمار اقدام به انجام سم زدایی در مرکز بستری ترک اعتیاد و بازپروری می کند شیوه ترشح دوپامین نیز شروع به برگشتن به حالت عادی خود میکند اما این بازگشت به حالت عادی بسته به نوع مخدر، دوز و مدت زمان مصرف کمی زمان بر خواهد بود و در صورت عدم کنترل حالات روحی بیمار میتواند باعث بازگشت بیمار به اعتیاد شود. افسردگی بعد از اعتیاد دوره زمانی مشخصی ندارد و ممکن است در صورت عدم درمان تا باقی عمر همراه بیمار باشد و این از دیگر دلایلی است که ترک باید در کلینیک ترک اعتیاد انجام بگیرد.

کلینیک ترک اعتیاد

افسردگی بعد از اعتیاد

درمان افسردگی ناشی از ترک اعتیاد:

این روزها به لطف پیشرفت دانش پزشکی درمان افسردگی دشواری های سابق را ندارد و افسردگی بعد از اعتیاد در بازه ی زمانی کوتاه قابل درمان است اما فراموش نکنید که همواره پیشگیری بهتر از درمان است!

درمان دارویی افسردگی بعد از اعتیاد:

برای درمان این نوع از افسردگی درمان ثابتی وجود ندارد چرا که تاثیر مخدرهای مختلف بر عملکرد مغز متفاوت می باشد به همین دلیل برای درمان آن نمی توان یک روش درمانی ثابت در نظر گرفت و درمان آن نیاز به انجام و معاینه دارد تا بسته به شرایط جسمانی بیمار برنامه ای منظم برای درمان در نظر گرفته شود.

سخن پایانی:

افسردگی بعد از ترک اعتیاد یکی از اصلی ترین معضل های بیماران اعتیاد می باشد که همانطور که توضیح دادیم اصلی ترین علت آن مربوط به اختلال در سیستم پاداش مغز و ترشح دوپامین می باشد. برنامه درمانی استاندارد که در مراکز درمانی همچون کلینیک ترک اعتیاد آکسون مورد استفاده قرار میگیرد، ضمن درمان بالینی بیمار به درمان روانی شخص نیز می پردازد و با کنترل علائم وی از بروز افسردگی در بیمار جلوگیری میکند.

مرکز بستری ترک اعتیاد آکسون، با کادری مجرب و با تجربه با بکارگیری جدیدترین متدهای درمانی با توجه به شرایط جسمانی و روانی بیمار برنامه درمانی مشخصی برای بیماران مشخص میکند که این متد درمانی خود ضامن حفظ سلامتی فرد در زمان درمان و بعد از می باشد. مرکز ترک اعتیاد آکسون به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد ایران و خاورمیانه با کادری حرفه ای و پرستاری شبانه روزی ضمن به وجود آوردن محیطی آرام و مناسب آماده ارائه خدمت به شما عزیزان می باشد.

14 Comments

  1. حسام گفت:

    با عرض سلام یک شخص از آشنایان ما بخاطر کارش نمیتونه حضورا برای ترک مراجعه کنه آیا میتونه به صورت غیر حضوری از راه های درمان استفاده کنه متاسفانه ایشان تریاک مصرف میکنن و تریاک رو با اب میخوره مثل قرص لطفا راهنمایی کنین

  2. لیدا گفت:

    سلام وقت بخیر
    پس من ۲۱ ساله است و فکر میکنم برای مشکل افسردگیش یه چیزایی مصرف می‌کنه الان بخاطر شرایط کرونا وتعطیلی دانشگاهها و قرنطینه خانگی حالش خیلی بده ، سوالی که داشتم ازتون
    مدت زمان بستری پارک چقدره؟
    آیا همراه هم لازمه برای فرد بستری؟
    هزینه تقریبی بستری چقدره؟

    • کلینیک ترک اعتیاد آکسون گفت:

      با سلام
      دوره درمان نیاز به بررسی های تکمیلی دارد به همین جهت پیشنهاد میکنیم با مشاورین مرکز ترک اعتیاد آکسون تماس بگیرید:
      تلفن تماس جهت مشاوره بستری رایگان:
      02122226222
      09121009965

    • آکسون گفت:

      سلام. تا زمانیکه مصرف ایشان مشخص نشود امکان مشخص نمودن مدت زمان و هزینه وجود ندارد. کلینیک اکسون در دوره کرونا باز بوده و با رعایت پروتکل های بهداشتی و انجام ازمایش از بیمار قبل از پذیرش، به فعالیت خود ادامه می دهد

  3. Alix گفت:

    برای ترک متادون وبازگشت به روزهای قبل چه باید بکنم

    • معین گفت:

      عزیز اولا رک باهات حرف بزنم سخت ترین ترک در بین موادها رو داری! متادون لعنتی زجر کش میکنه تا سم از بدنت خارج بشه خودم الان ۶۰روز از پاکیم میگذره هنوز بیحالی و کرختی باهام هست و خوابم تنظیم نشده! البته میشه با دارو هایی حل کرد ولی بدن من دیگه تحمل قرص و دارو جایگزین نداره خسته شدم از هر ماده خارجی که وارد بدن بشه! لاغر مردنی بودم الان ۱۵کیلو وزن گرفتم ظاهرم میزون شده! سنی هم ندارم ۲۵ سالمه! ۵سال متادون خوردم! تو کمش کن! یا علی داداش

    • مهدی گفت:

      سلام دوستان عزیزم

      من یک سال متادون مصرف کردم . ۳۹ روز تموم بعد ترک بی حال بودم که باعث لغزشم شد. پیشنهاد من اینه یه ماه شیره و یک ماه تریاک و اونوقت ترک کنید. خواهش میکنم هر مواردی میزنید بزنید فقط متادون و ب ۲ رو سمتش نریید که نابودتون میکنه

  4. وفایی گفت:

    درود و سلام فراوان بر شمایی که به هر وسیله با اعتیاد خانمانسوز میجنگید و برنامه دارید. من در حال ترک هستم و این افسردگی داره منو میکشه ولی اراده من از هرچیزی بالاتره

  5. آسمان گفت:

    با سلام به همه دوستان من حدود ۵ سال متادون مصرف کردم تا دو عدد ۴۰ میلی رسیده بود لامصب همه چیز آدم رو به هم میریزه حتی میل جنسی رو نابود میکنه و آدم رو شرمنده همسرش و هزار تا بدبختی اما خودم خسته شده بودم جریان رو به خانمم گفتم اونم کنارم وایساد و کمک کرد هر روز یک چهارم از قرص رو کم کردم خیلی تند رفتم اما خواستم زود تموم بشه توی ۸ روز به صفر رسید و الان ۱۵ روزه پاکم خیلی اذیت شدم ولی هیچ چیزی ارزش سلامتی رو نداره فقط همت میخواد و پشتیبان خانواده

  6. رضا گفت:

    امروز روز سوم ترک هست یکسال تریاک استفاده کردم ولی نه به صورت مداوم دوهفته میکشیم یا میخوردم یک هفته قطع میکردم اصلا حال روز خوبی ندارم امیدوارم این دوره تموم بشه واقعا ارزش اون لحظه ها رو نداره هیچ چیزی بهتر از بدن سا لم نیست حس کار حس زندگی همه ازت میگیره هیچ امیدی بهت نمیده وقتی به دودش نگاه میکردم با همه دودها فرق میکرد مثل شیطان دور سرت میچرخه و از هم جدا نمیشه

  7. علی گفت:

    سلام خدمت دوستان من الان سیزده روزه به لطف خدا پاکم هیچ دردی ندارم فقط مشکلم افسردگیه دوساله شیره مصرف داشتم اصلا حال خوبی ندارم همش افکار منفی تو ذهنم میاداینکه دوباره برو قرص بخور قرص رو تو میسازه مشکلی پیش نمیاد همش بیماری باهام حرف میزنه ..حالم خیلی بده اصلا دوس ندارم از جام بلندشم کاش درد داشتم ولی این افسردگی رو نداشتم خسته شدم ازین وضعیت از طرفی از برگشت به سمت مواد یا قرص خیلی میترسم چون زندگی مو نابودکرد از طرفی هم بااین وضعیت نمیتونم زندگی کنم‌..هرکی راه کاری بلده بگه دم همتون گرم

  8. محمد گفت:

    سلام
    این حالت بعد از ترک عادی هست، این افسردگی نیست عزیزم، این حالت بیقراری هست و تا دو هفته ادامه دارد، چنانچه تحمل کنی و با دوش گرفتن خودت تسکین بدهی موفق میشوی خودت از دست افیون نجات دهی.
    اعتیاد یک توهم هست، اصل اراده هست. بهتر از سلامتی چیزی نیست. آدم فکر کنه دست یا پاش شکسته و چاره ای بجزء تحمل نداره، اگه دست و پایی بشکنه ماهها آدم زمین گیر میکنه و بهبودی اعتیاد بیشتر از چند هفته طول نمیکشه.
    من خودم این مراحل طی کردم و بعد از ۲۴ سال مصرف مثل روزهای قبل مصرف هستم و از زندگی ام لذت میبرم.
    تنهایی منزل و با همکاری خانم ام گذاشتم کنار
    به امید پاکی همه همدرد ها

  9. عباس گفت:

    با سلام خدمت همه عزیزان،من حدود ۱۰ ساله که ب۲ مصرف دارم و با دوز بالا،الان دچار اختلالات شدید روحی و روانی شدم،به خدا هیچ چی ارزش پاک بودن و سلامتی رو نداره عزیزانم،من کارمند بودم ولی الان ۲ ساله که از کارم اخراج شدم،خواهش می کنم بزرگواران برای من دعا کنید که یا بمیرم یا که کلا بزارم کنار،چون تحمل این شرایط خیلی سخته،خدا نصیب کافر هم نکنه.با تشکر،التماس دعا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *