کلینیک ترک اعتیاد
چگونه اعتیاد را به خانواده خود بگوییم؟
۱۴۰۰-۰۸-۱۸
کلینیک ترک اعتیاد
علائم مصرف هروئین
۱۴۰۰-۰۸-۱۸

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: به راحتی می توان تصور کرد که این روزها همه می دانند که احساس اعتیاد به چه معنا است. اما اگر فردی اعتیاد را شخصاً تجربه نکرده باشد، قادر به درک نحوه تاثیر آن بر زندگی نخواهد بود. حتما شنیده اید که مردم درباره “مبتلا به اعتیاد” شدن به قهوه صبحگاهی خود با شوخی صحبت می کنند. مطمئناً صبح ها بدون نوشیدن قهوه ناخوشایند خواهند بود، اما یک اختلال جدی در سوء مصرف، در سطح کاملاً متفاوتی است و مساله ای نیست که بتوان به شوخی در مورد آن صحبت کرد به همین جهت در این مقاله به بررسی حقایقی تلخ در خصوص زندگی با اعتیاد خواهیم پرداخت.

تلاش برای درک اعتیاد از دیدگاه فردی که مشکل سوء مصرف مواد دارد، به شما کمک خواهد کرد تا دوست، همسر، همکار یا خویشاوند بهتری باشید، به ویژه هنگامی که یکی از عزیزان درخواست کمک می کند و بطور فعال به دنبال درمان اعتیاد است. در این مقاله به چند نکته کلیدی در درک نحوه زندگی با اعتیاد اشاره خواهیم کرد.

احساس “جدا بودن از” افراد غیر معتاد

داشتن اختلال سوء مصرف مواد اغلب با این تصور همراه است که هرگز با شخصیت خود احساس راحتی نداشته باشید. شاید از اینکه موفق به انجام بعضی کارها نشده اید احساس ناامیدی می کنید، یا شاید احساس شما این است که خودتان را متفاوت از دیگران می دانید، “کمتر از” دیگران و یا خود را از افراد به اصطلاح “معمولی” جدا می دانید. گاهی اوقات این امر به صورت طبیعی از درون شما نشٸت می گیرد و در مواقعی دیگر، این احساس متفاوت بودن نتیجه اش این است که به شما می گویند شما خوب، بی ارزش یا به نوعی آسیب دیده نیستید. در نتیجه جنبه های عادی زندگی که برای اکثر مردم شاد و رضایت بخش است، در مورد افراد مبتلا به اعتیاد اینگونه نیست.

هوشیاری ناشی از درک عواقب اعتیاد

اعتیاد ممکن است ناگهانی و یا غیر آشکار  و به طور آهسته ایجاد شود، اما نکته جالب توجه این است که این ماده اعتیادآور حداقل در ابتدا به شما احساس خوبی می دهد. این امر باعث می شود احساس کنید که مورد قبول دیگران هستید، به عنوان مثال می توانید با مردم صحبت کنید و از عهده هر چالشی که در زندگی شما بوجود می آید، برآیید.

البته با شدیدتر شدن اعتیاد، این احساسات به طور فزاینده ای گذراتر خواهند شد. یکی از ویژگی های اولیه اعتیاد این است که برای به دست آوردن گیرایی مورد نظر و اثر مطلوب، به مقدار بیشتری مواد مخدر نیاز دارید و در نهایت حتی برای داشتن احساس عادی یا عملکرد طبیعی به مقدار بیشتری از مواد اعتیادآور نیاز خواهید داشت. پیامدهای اعتیاد شامل نفرت از خود و از دست دادن شغل، حبس و حتی بسیار بدتر خواهد بود.

حقایقی تلخ در خصوص زندگی با اعتیاد

حقایقی تلخ در خصوص زندگی با اعتیاد

گرفتار شدن بدون تجربه احساسات خوب

دانستن این مسئله که مبتلا به اعتیاد شده اید بسیار ملال آور است و زمانی که تصمیم به درمان و بهبود یافتن می گیرید، احساس می کنید که گرفتار شده اید. اعتیاد ممکن است هنوز هم لحظات خوش زودگذری را برای شما فراهم کند و احساس کنید که همه چیز طبق روال پیش می رود، اما می دانید که دیگر نمی توانید به حالت قبل برگردید. این بدان معنا نیست که شما نمی توانید یک زندگی خوب و حتی یک زندگی عالی داشته باشید. با این وجود، این بدان معنا است که اعتراف به اعتیاد و آنچه که برای شما و عزیزان شما رخ می دهد را بپذیرید و درک کنید که برای غلبه بر اعتیاد و سالم ماندن و بهبودی مجدد به کمک نیاز خواهید داشت.

دریافت کمک

اگر این سوال ذهن شما را درگیر کرده است که آیا می توانید فردی را مجبور به ترک اعتیاد کنید، در واقع می توانید با کمک قوانین ملی و محلی خود، یکی از اعضای خانواده یا یکی از عزیزان خود که در دام اعتیاد گرفتار شده اند را مجبور به درمان کنید. با این حال، شما نمی توانید فردی را که دارای اعتیاد است مجبور کنید به این درک برسد که به کمک نیاز دارد. افراد مبتلا به اعتیاد باید خودشان به این درک برسند و تا زمانی که این کار را انجام ندهند، بعید است که اقدام به درمان به نتایج مثبت ماندگاری منجر شود.

حتما مطالعه کنید: ترک اعتیاد

اگر مبتلا به اعتیاد هستید، رهایی از آن کار آسانی نیست. این امر شامل اعتراف به رفتارهای مشکل ساز و اعتراف به صدمه و دردی است که اعتیاد در شما ایجاد کرده است. خبر خوب این است که اکنون که تصمیم به ترک و بهبودی از اعتیاد گرفته اید، کلینیک ترک اعتیاد آکسون به شما کمک خواهد کرد. برای دریافت کمک به منظور رفع اختلالات سوء مصرف مواد، کارشناسان مجرب و آموزش دیده ما در مرکز ترک اعتیاد آکسون آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند و روش های درمانی مختلفی در زمینه ترک اعتیاد به شما اراٸه می دهند.

سخن پایانی

کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش های درمان اعتیاد از اهمیت فراوانی برخوردار است، زیرا درمان باید متناسب با شرایط فرد مبتلا باشد. اگر یکی از عزیزان شما مبتلا به اعتیاد است، تلاش برای درک احساس دنیای او، یک کار بسیار مهم و دلسوزانه است. اگرچه قادر به تصمیم گیری برای مداخله و اقدام به درمان اعتیاد او نیستید، می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با متخصصان در زمینه اعتیاد صحبت کنید. اگر شما یا یکی از عزیزانتان با چنین شرایطی مواجه شده اید، از شما دعوت می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش های درمانی و نحوه پذیرش در کلینیک ترک اعتیاد آکسون با یکی از کارشناسان ما تماس بگیرید.

1 Comments

  1. یوسف خانی گفت:

    سلام
    درود بر مدیران و ادمینهای این سایت
    اطلاعات بالا عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *