کلینیک ترک اعتیاد
حقایقی تلخ در خصوص زندگی با اعتیاد
۱۴۰۰-۰۸-۲۲
کلینیک ترک اعتیاد
خودکشی بیماران اعتیاد به هروئین
۱۴۰۰-۰۸-۲۲

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: اوردوز هروئین، موضوعی بسیار جدی است که در سراسر جهان فراگیر شده است و سالانه افراد زیادی را به کام مرگ میکشاند. از زمانی که اعتیاد به مسکن های مخدری که توسط پزشک تجویز می شود به یک معضل بزرگ و بحران ملی تبدیل شده است، مرگ ناشی از اوردوز هروئین با سرعت زیادی رو به افزایش است. به دلیل شباهت های شیمیایی مخدرهای مسکن تجویز شده توسط پزشک با هروئین، بسیاری از افراد به دلیل ارزان تر و در دسترس بودن هروئین، به این ماده مخدر مهلک روی می آورند که در این مقاله به بررسی علائم مصرف هروئین خواهیم پرداخت.

حتما مطالعه کنید: هروئین

افزایش مصرف هروئین منجر به مرگ هزاران فرد، تخریب خانواده ها، روابط و زندگی آنها شده است. خطرات مصرف هروئین ممکن است مضر به نظر نرسد، اما تنها چیزی که لازم است یک دوز بالا از مخدر قوی است تا به اوردوز (مصرف بیش از حد) و در نهایت به مرگ منجر شود. اگر شما و یا یکی از دوستان و آشنایان شما نسبت به هروئین اعتیاد پیدا کرده اید، بلافاصله درخواست کمک کنید.

علائم و نشانه های مصرف هروئین

مصرف هروئین باعث ایجاد تغییراتی در مغز شده و همچنین موجب می شود فرد حرص و ولع خاصی برای مصرف مواد مخدر داشته باشد و علایق قبلی خود را رها کرده و همچنین سایر بخشهای زندگی خود را نادیده بگیرد. مصرف هروئین و اعتیاد به آن بسیاری از تغییرات رفتاری را در زندگی فرد ایجاد خواهد کرد. اگر شما و یا یکی از عزیزانتان دارای علائم زیر هستید، فورا درخواست کمک کنید.

کسانی که هروئین مصرف می کنند ممکن است به دلیل ترس از درد ناشی از مراحل ترک، هرگز اقدام به ترک هروئین نکنند. اما مصرف هروئین به مرور زمان با تبدیل شدن به اعتیاد و در اختیار گرفتن قدرت تصمیم گیری فرد، باعث از دست دادن زندگی، خانواده، دوستان و ثبات شخصیتی فرد خواهد شد. از لحاظ مالی، بسیاری از مشکلات وقتی پدیدار خواهد شد که افراد معتاد به هروئین کنترل زندگی خود را از دست می دهند.

حتما مطالعه کنید: ترک هروئین 

معتادان به هروئین ممکن است به شرایط زیر دچار شوند:

بخواهند برای پرداخت هزینه هروئین خود، از یکی از اعضای خانواده یا یکی از دوستان خود مقداری پول قرض بگیرید

قادر به پرداخت اجاره یا رهن نیستید، که در نهایت منجر به تخلیه و سلب مالکیت آنها خواهد شد

به دلیل سرقت پول از گاوصندوق شرکت برای خرید هروئین، شغل خود را از دست بدهند

حساب نقدینگی و یا پس انداز زندگی خود را صرف پرداخت هزینه هروئین خود کنند

برای پرداخت هزینه مصرف هروئین پول یا اشیا منزل خود و دیگران را بدزدند

از نظر اجتماعی، بسیاری از افرادی که هروئین مصرف می کنند علاقه خود را به سرگرمی ها و علایق قبلی خود از دست می دهند. اگر فردی بی مقدمه و بدون اطلاع قبلی، از یک گروه یا باشگاهی که عضو آن بوده است خارج شود، ممکن است به جای شرکت در گروه و باشگاه به فکر سرخوشی و لذت ناشی از مصرف هروٸین باشد. در عوض، آنها ممکن است پس از نشان دادن رفتارهای غیر عادی ناشی از مصرف هروٸین و یا عدم حضور در جلسات، از گروه اخراج شوند. این رفتارهای خود تخریب کننده و خرابکارانه علاٸمی است که باید در افرادی که هروئین مصرف می کنند مورد توجه قرار گرفته شود.

علائم مصرف هروئین

علائم مصرف هروئین

علائم مصرف هروئین

دوری از عزیزان

با کودکان یا شریک عشقی خود خشن رفتار کردن

همیشه به عزیزان خود دروغ میگویند تا مانع از مصرف هروئین آنها نشوند

به دست فراموشی سپردن مسئولیت های مهم خانواده، مانند بردن کودک به مدرسه و برگرداندن او به خانه

اگرچه ممکن است مقابله با دوست یا یکی از اعضای خانواده که نسبت به اعتیاد او به هروٸین شک دارید دشوار باشد، اما بسیار مهم است که نگرانی های خود را مطرح کنید. آنها ممکن است با خشونت و عصبانیت شما را مورد انتقاد قرار دهند، احساس کنند که به آنها توهین شده است و یا شما را به دخالت در زندگی خود متهم کنند، اما اینها پاسخ هایی هستند که انتظار داریم از آنها بشنویم. عزیزان شما باید با دید وسیع تر به وضعیت خود نگاه کنند و هر چه سریعتر به دنبال راه هایی برای کمک به وضعیت خود باشند.

برخی از نشانه های رفتاری مصرف هروئین شامل موارد زیر است:

تغییرات خلقی غیر منتظره

کاهش اشتها و نخوردن غذا

از دست دادن مقدار قابل توجهی وزن

وانمود کردن به درد یا صدمه زدن به خود به طور عمدی، برای دریافت داروهای مسکن

پوشیدن لباس آستین بلند در اوج تابستان و یا آب و هوای گرم برای پنهان کردن علائم تزریق

مشاهده وسایلی که مرتبط با مصرف هروٸین است در منزل آنها مانند سرنگ، فندک، قوطی های قرص و پد الکلی

اگر هر یک از این علائم را مشاهده کردید، ممکن است نشان دهنده مصرف هروئین باشد. به محض اینکه نسبت به اعتیاد وی  مطمٸن شدید، باید برای فردی که به دام اعتیاد به هروئین گرفتار شده است، با یک متخصص صحبت کرده و درخواست کمک کنید. با گذشت زمان، فرد از دوزهای بیشتری استفاده خواهد کرد. تنها یک دوز بالا برای ایجاد اوردوز (مصرف بیش از حد) و در نهایت مرگ آن فرد کافی است.

علائم جسمی مصرف هروئین

مصرف هروئین، علائم جسمی و روانی فراوانی دارد. کسانی که هروئین مصرف می کنند از لحاظ سلامتی در معرض خطر بیشتری هستند، از جمله ابتلا به ایدز (HIV)، به دلیل مصرف وریدی هروئین و خطرات مرتبط با به اشتراک گذاشتن سرنگ. علاوه بر این، مصرف مواد مخدر از طریق تزریق، همچنین منجر به افزایش خطر ابتلا به هپاتیت خواهد شد. هر فردی که به طور منظم هروئین مصرف می کند نیز ممکن است با مسئله اوردوز مواجه شود، که یک موقعیت اورژانسی و فوریتی پزشکی به شمار می رود و در صورت عدم درمان به موقع، منجر به مرگ خواهد شد.

علائم جسمی

گرگرفتگی پوست و صورت

عملکرد ذهنی مبهم

تهوع و استفراغ

خشکی دهان

چرت زدن

سرگیجه

سردرد

تشنج

تعریق

یبوست

مشکل در بلع

فشار خون پایین

آرامبخشی شدید

تغییرات ضربان قلب

کاهش احساس درد

تنفس شکمی و آهسته

تنگ شدن مردمک چشم

عدم توانایی در هماهنگی

زیاد خوابیدن یا کم خوابیدن

احساس سبکی و سرخوشی

استفراغی که حتی با دارو قطع نمی شود

علائم مصرف هروئین

علائم مصرف هروئین

تاثیرات طولانی مدت مصرف هروئین بر سلامتی

بسته به تجویز هروئین، افرادی که آن را مصرف می کنند ممکن است عوارض مختلفی را تجربه کنند که سلامتی آنها را به خطر می اندازد، از جمله رگ های فروریخته، عفونت های باکتریایی، آبسه و سایر عفونت های بافت نرم. بسیاری از مواد افزودنی موجود در هروئین خیابانی ممکن است شامل موادی باشد که به اندام های مختلف بدن از جمله ریه ها، کلیه ها، کبد یا مغز آسیب جدی خواهد رساند. به اشتراک گذاشتن سرنگ ها و سایر تجهیزات مورد نیاز برای مصرف هروئین، منجر به مشکلات و عفونت های شدید مانند HIV، هپاتیت B و هپاتیت C خواهد شد.

در صورت مشاهده هر یک از علائم یا نشانه های ذکر شده، باید فرض را بر این بگذارید که فرد، به هروئین اعتیاد دارد. اعتیاد، یکی از مهم ترین اثرات طولانی مدت مصرف هروئین است. عدم کنترل، موجب می شود سلامتی، روابط، امنیت مالی و آرزوهای شغلی فرد به خطر افتد. اعتیاد به هروئین یک بیماری خطرناک است که یک مرکز ترک اعتیاد، می تواند از عهده درمان آن برآید. صرف نظر از نحوه مصرف، کسانی که هروٸین مصرف می کنند، عوارض جانبی فراوانی را را تجربه خواهند کرد. اثرات طولانی مدت هروئین بر سلامتی بسیار مخرب می باشد.

تاثیرات طولانی مدت هروئین

آسیب به بافتهای مخاطی در بینی و سوراخ شدن تیغه بینی که بیشتر در کسانی که هروئین را به صورت استنشاقی مصرف می کنند ایجاد می شود

وریدهای فروریخته، به ویژه برای کسانی که از طریق وریدی هروئین مصرف می کنند

بیماری عفونی مانند HIV، هپاتیت B و C به دلیل استفاده از سرنگ مشترک

عوارض ناشی از آسیب ریه، از جمله انواع مختلف ذات الریه

عفونت پوشش و دریچه های قلب

اختلال عملکرد جنسی در مردان

گرفتگی عضلات معده و یبوست

چرخه قاعدگی نامنظم در زنان

اختلال شخصیت ضد اجتماعی

آرتروز و مسائل روماتولوژی

عفونت های باکتریایی

آبسه یا جوش

بیماری کلیوی

بیماری کبد

افسردگی

اعتیاد

لوازم مرتبط با مصرف هروئین

علاوه بر ظاهر و رفتارهای فیزیکی فرد، وجود لوازم مرتبط با مصرف هروئین، مهمترین شاخصه اعتیاد است. مواد مخدر ابزاری است که فرد در زمان مصرف هروئین آنها را به کار می برد و از علاٸم سوء مصرف می باشد. موارد زیر برخی از لوازمی است که ممکن است هنگامی که یکی از نزدیکانتان هروٸین مصرف می کنند، پیدا کنید:

نی

سرنگ

قاشق سوخته

کلاه نارنجی سرنگ

فویل آلومینیوم یا پوست آدامس

بند کفش و یا یک بند کفش گمشده

گلوله های پنبه یا گوش پاک کن

کیسه های پلاستیکی کوچک

کپسول های خالی دارو

بطری آب و درب بطری

تیغ ریش تراش

لوله خودکار

اوردوز هروئین

اوردوز هروئین

بنابراین، اگر یک قاشق هروئین، سایر لوازم خانگی یا سایر علائم و لوازم مرتبط با سوء مصرف مواد مخدر را مشاهده کنید، چه کاری باید انجام دهید؟ بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که با یک متخصص ترک اعتیاد یا یک کلینیک ترک اعتیاد مانند کلینیک ترک اعتیاد آکسون تماس بگیرید. مقابله با اعتیاد به هروئین بسیار دشوار است و اگر دانش و اطلاعات کافی در این زمینه نداشته نباشید، نزدیک شدن به فردی که با اعتیاد به هروئین دست و پنجه نرم می کند، به یک تجربه ناامیدکننده برای شما تبدیل خواهد شد.

اوردوز هروئین

اوردوز مواد مخدر ممکن است کشنده باشد. اگر شک دارید که کسی اوردوز کرده است، بلافاصله با 115 تماس بگیرید. از درخواست کمک هراس نداشته باشید. سالانه هزاران مورد مرگ ناشی از اوردوز هروئین گزارش می شود. مصرف مقدار زیادی هروئین و یا ترکیب کردن هروئین با سایر مواد مخدر، ضربان قلب را به شدت کاهش می دهد و تنفس را تا حدی متوقف می کند که احیای مجدد آن بدون تجهیزات پزشکی امکان پذیر نیست.

نارکان (نالوکسان) یکی از رایج ترین داروهایی است که برای احیای افرادی که اوردوز کرده و یا بیش از حد مصرف می کنند، به کار برده می شود. نالوکسان، به عنوان یک آنتاگونیست گیرنده مواد افیونی، به خوبی کار می کند تا اوردوز مواد افیونی را معکوس کند و تمام علائم مسمومیت را از بین ببرد. نالوکسان با اتصال سریع به گیرنده های افیونی در مغز، در جلوگیری از فعال سازی هروئین در این گیرنده ها و در نتیجه آسیب رساندن و یا مرگ، کار موثری انجام می دهد. با این حال، اگر از زمان اوردوز تا زمان درمان پزشکی زمان زیادی طول بکشد، ممکن است خیلی دیر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *