کلینیک ترک اعتیاد
درمان دردهای عضلانی بعد از ترک اعتیاد
۱۳۹۹-۰۴-۱۴
مرکز ترک اعتیاد
ترک سیگار با چسب نیکوتین
۱۳۹۹-۰۴-۱۴

مرکز ترک اعتیاد آکسون، کلینیک ترک اعتیاد آکسون: شوک درمانی از جدیدترین متدهای درمان اعتیاد در سراسر جهان می باشد. اما بسیاری به دلیل عدم اطلاع دقیق از شیوه صحیح شوک درمانی، این روش درمانی را نامتعارف می دانند. اما باید بدانید که شوک درمانی که به ECT نیز معروف است، موثر ترین روش در درمان بسیاری از بیماری های روانپزشکی و اعتیاد می باشد و از این روش در مرکز ترک اعتیاد نیز برای درمان بیماران اعتیاد استفاده می شود.

شوک درمانی:

در گذشته کاربرد شوک درمانی محدود به بیماران با علائمی همچون توهم بود اما با گذشت زمان و روشن شدن مزایای درمانی این روش این روزها از آن در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود.

متد شوک درمانی بصورت وارد سازی ضربات ناگهانی الکتریکی با ولتاژ خفیف است که باعث تاثیر بر تمامی سلول های مغز می شود. البته باید بدانید که میزان ولتاژ با توجه به شرایط بیمار متفاوت است و برای هر بیمار تحت نظر متخصصین مرکز ترک اعتیاد ولتاژ مشخصی در نظر گرفته می شود.

عملکرد شوک های وارد شده به مغز تاثیری مانند دوزهای داروی دارد و تعداد دفعات آن به وضعیت سلامت بیمار بستگی دارد. شوک درمانی باعث بهبود وضعیت سلول های مغزی شده و شروع دوباره ای برای بیمار پدید می آورد.

مرکز ترک اعتیاد

شوک درمانی

شوک درمانی مناسب چه بیمارانی است؟

همانطور که در ابتدا گفتیم از شوک درمانی برای درمان طیف گسترده ای از بیماری های روانپزشکی استفاده می شود اما عمده کاربرد آن برای بیمارانی است که شرایط حادی دارند و دچار اختلالات شخصیتی می باشند و افکاری همچون خودکشی درسر دارند.

حتما مطالعه کنید: اختلال شخصیتی چیست؟

بسیاری از بیماران پس از انجام درمان دارویی بهبود پیدا نمی کنند و در مقابل روش های درمانی بسیار مقاوم هستند به همین جهت برای درمان بیماری آنها از ECT استفاده می شود. عمده بیماری های این افراد اختلال دوقطبی، افسردگی و اسکیزوفرنی می باشد که ممکن است بر اثر اعتیاد به آن دچار شده باشند.

کلینیک ترک اعتیاد

ترک اعتیاد با شوک درمانی

ترک اعتیاد با شوک درمانی:

همانطور که میدانید ترک اعتیاد فرایند بسیار پیچیده ای است و در موارد بسیاری ترک خودسرانه آن عوارض به مراتب شدیدی بر روی سلامت فرد دارد و باید برای ترک حتما به مرکز ترک اعتیاد مراجعه نمایید. تفاوتی ندارد که از مخدرهایی همچون هروئین، تریاک یا شیشه استفاده میکند یا به محرک هایی همچون اکستازی، ماری جوانا یا حشیش وابستگی دارید برای ترک اعتیاد و سم زدایی ضروری است که به کلینیک ترک اعتیاد مراجعه بفرمایید. همانطور که گفتیم درمان اعتیاد فرایندی پیچیده و تخصصی است و توصیه میکنیم حتی برای ترک اعتیاد به آرامبخش هایی همچون ترک زولپیدوم به مرکز بستری ترک اعتیاد مراجعه نمایید.

اعتیاد و افسردگی بایکدیگر رابطه مستقیم دارند و همانطور که در مقاله رابطه افسردگی و اعتیاد گفتیم بسیاری از بیماران اعتیاد افسردگی شدید را تجربه میکنند.

حتما مطالعه کنید: رابطه افسردگی و اعتیاد

در این شرایط برای بیماران اعتیاد که دچار حالات روان پریشی و اختلالات ذهنی ناشی از مصرف مواد اعتیاد آور می شوند از روش شوک درمانی استفاده می شود تا بیماران بتوانند سریع تر به حالت طبیعی بازگردند.

شوک درمانی بیماری دوقطبی:

بیماری هایی همچون اختلالات دوقطبی، بسیار حاد می باشند و درمان دارویی به تنهایی نتیجه ای در پی نخواهد داشت به همین جهت بهترین روش درمان شوک درمانی می باشد. به کمک ECT نه تنها بیماری بهبود پیدا می کند بله توهمات فرد نیز از بین خواهد رفت.

تاثیر ECT بر مغز:

این روش درمان همانند سایر روش های درمانی دارای معایب و مزایا می باشد. عبور جریانات الکترونیکی از مغز ممکن است باعث بروز تشنج لحظه ای شود اما این تشنج به فعال سازی و بهبود عملکرد سیستم عصبی مغز بیمار کمک می کند و باعث بهبود بیش از 90 درصد بیماران می شود.

البته باید بدانید این روش درمانی مناسب تمامی افراد نیست و قبل از انجام آن باید وضعیت سلامت بیماران توسط متخصصین و پزشکان مرکز ترک اعتیاد و کلینیک روانپزشکی به خوبی بررسی شود.

مرکز ترک اعتیاد

تاثیر ECT بر مغز

بیش از 90 درصد بیماران که خدمات شوک درمانی را دریافت میکنند با بهترین کیفیت در مسیر بهبود قرار میگیرند و اما با این حال این روش درمانی عوارض خود را نیز دارد. یکی از این عوارض گیجی و سردرگمی است که ممکن است بیماران بعد از درمان به آن دچار شوند اما باید بدانید که این عوارض پایدار نیستند و پس از مدت کوتاهی از بین خواهند رفت. از دیگر عوارض شوک درمانی میتوانیم به فراموشی کوتاه مدت اشاره کنیم که این عارضه نیز بسیار کوتاه مدت است و مشکلی برای سلامت فرد ایجاد نمی کند.

سخن پایانی:

شوک درمانی یکی از جدیدترین روش های درمان بیماری اعتیاد و اختلالات شخصیتی همچون بیماری دوقطبی است که در سراسر جهان در کلینیک های روانپزشکی و مرکز ترک اعتیاد مورد استفاده قرار میگیرد.

ترک اعتیاد در مرکز ترک اعتیاد آکسون، مطابق آخرین استانداردهای جهانی توسط مشاورین و روانپزشکان باتجربه با بهترین کیفیت با پرستاری شبانه روزی انجام می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و کسب مشاوره بستری رایگان میتوانید با مشاورین کلینیک ترک اعتیاد و اعصاب و روان آکسون تماس بگیرید.

 

6 Comments

  1. عای گفت:

    سلام هزینه ترک در کلینیک شما چقدر؟
    من الان یکسال و نیم هست که قرص 40 مادون رو زی2 تا میخوردم و حالا دو روزه مادون نخوردم و دارم 2Bمیخورم که اونم روزی 3 تا هستش
    اذیت میشم مثل دل پیچه و بیرون روی و کمی خماری
    میخوام بدونم میتونم با این روس خودم تو خونه ترک کنم چون پول ندارم بیام مراکز گران قیمت ترک

  2. Niloofar گفت:

    سلام وقتتون بخیر من مادرم به شیشه اعتیاد داره الان چند ساله که درگیریم وتمام روش هارو امتحان کردیم از کمپ و بستری در بیمارستان الان دوباره شروع کرده میخواییم شوک رو امتحان کنیم به نظرتون جواب میده و اینکه خودش اصلا از مواد زده نشده وخیلی علاقه داره و بد تر ازهمه اینکه توهم شدیدی میگیره و همه رو آزار میده واقعا دیگه خسته شدیم لطفا راهنمایی کنید

    • آکسون گفت:

      سلام/ شوک درمانی بر روی برخی از مصرف کنندگان محرک ها مانند شیشه جواب می دهد. اگر نظر پزشک معالج ایشان بر شوک درمانی است انجام دهید

  3. ناشناس گفت:

    سلام خدمت دست اندر کاران عزیز سایت
    وسواس بنده به شدتی هستش که حتی برای نوشتن این مطلب در سایت چندین بار وارسی داشتم دیگه خیلی خسته شدم. الارغم مصرف بلندمدت داروهای SSRI، تاثیر چندانی از این داروها دریافت نکردم پزشک بسیار محافظه کاری دارم که فکر می کنه شوک درمانی جزو مراحل آخر درمان این بیماری هستش ولی زمان برای من مخصوصا بعد از 2 سال مصرف قرص که انتظار درمان داشتم خیلی مهمه. راستی چندین جلسه ی روان درمانی هم داشتم ولی تاثیری آن چنانی که بتونه تاثیر مخرب وسواس را خنثی کنه نداشتم. حالا می خواستم بدونم که آیا ECT نقش درمانی بر روی وسواس داره و اینکه چه بیمارانی بعد از چند سال مصرف دارو مقاوم نسبت به درمان تلقی میشن و تحت این درمان قرار می گیرن؟

  4. مریم گفت:

    سلام هزینه اش چقدره شوک درمانی؟برای کسی که ۱۰ سال گل مصرف میکنه و نمیتونه ترک کنه نتیجه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *