کلینیک ترک اعتیاد
اوردوز با هروئین
۱۴۰۱-۰۲-۰۳
کلینیک ترک اعتیاد
کوکائین چه مدت در بدن باقی می ماند؟
۱۴۰۱-۰۲-۰۳

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: یکی از متداول ترین سوالات بیماران کلینیک ترک اعتیاد آکسون که به تریاک وابستگی دارند این است که ترک تریاک چند روز طول می کشد؟ و ترک شیره تریاک چند روز طول می کشد؟ برای این که بدانیم طول درمان برای شما چند روز طول می کشد، باید روش ترک مناسب با شرایط شما مشخص شود. به همین جهت در این مقاله به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

حتما مطالعه کنید: ترک تریاک

ترک تریاک به روش سم زدایی تدریجی

بهترین روش ترک تریاک، ترک تدریجی که حتما باید تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیکم روانشناسی در کلینیک ترک اعتیاد آکسون به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران انجام بگیرد. اتفاقی که می افتد این است که پزشک وضعیت شما را بررسی کرده و سپس الگویی برای ترک تریاک تعیین می کند. بر اساس این الگو، داروهایی برایتان تجویز می شود. در نهایت شما مصرف تریاک را به کل قطع کرده و تحت نظر روانپزشک ترک اعتیاد ادامه مسیر را طی می کنید.

روز سوم ترک تریاک

در روز سوم ترک اعتیاد، درد و علائم ترک تریاک خود را نشان می دهند. اما نکته ای که باید نسبت به آن آگاه باشید این است که در این زمان شما در مرکز ترک اعتیاد آکسون، تحت نظر پزشک قرار دارید و داروهای لازم برایتان تجویز می شود تا ترک با کمترین علائم درد و خماری انجام شود.

روز ششم ترک تریاک

بیماران اعتیاد که روند ترک تریاک را تا روز ششم ادامه دهند، به مرحله خوبی رسیده اند. در این روز مقدار قابل توجهی از سموم از بدن شما خارج شده است. در این زمان که مهم ترین مراحل درمان را پشت سر گذاشته اید. البته دوره نقاهت تان هم چنان ادامه دارد. داشتن رژیم غذایی مناسب برایتان بسیار مهم است. ویتامین ها و مواد مغذی لازم باعث می شود تا مقاومت بدن تان افزایش یافته و راحت تر بتوانید دوره درمان را به اتمام برسانید که در مقاله برای ترک اعتیاد چه بخوریم به بررسی کامل این موارد پرداخته ایم.

حتما مطالعه کنید: برای ترک اعتیاد چه بخوریم؟

روز دهم ترک تریاک

روز دهم درمان را می توان روز پایانی ترک تریاک در نظر گرفت. البته مراقبت ها هم چنان ادامه دارد. اما بعد از درمان و ترک بیماران ممکن است بدچار حالات نشئگی و لغزش شوند که به همین جهت به شما پیشنهاد می کنیم تا از ایمپلنت نالتروکسان استفاده نمایید. این متد به عنوان یک داروی مکمل جهت تکمیل برنامه درمان و ترک اعتیاد استفاده می شود.

حتما مطالعه کنید: ایمپلنت نالتروکسان
ترک تریاک چند روز طول می کشد؟

ترک تریاک چند روز طول می کشد؟

سم زدایی فوق سریع (UROD) تریاک چگونه انجام می شود؟

یکی از سریعترین روش های ترک تریاک، سم زدایی فوق سریع می باشد.

سم زدایی فوق سریع UROD که در طی ۴ الی ۶ ساعت بیهوشی در کلینیک ترک اعتیاد آکسون انجام می گیرد.

اما برعکس سم زدایی تدریجی، سم زدایی فوق سریع محدودیت های متعددی دارد و برای انجام آن ضروری است که مصرف کننده هیچگونه بیماری قلبی، گوارشی و دیابت نداشته باشد چرا که به دلیل بیهوشی و استفاده از داروهای ضد مخدر فشار زیادی به بدن بیمار وارد می شود. همچنین برای انجام این متد درمانی دوز مصرفی تریاک نباید زیاد باشد که در ادامه به بررسی کامل روش های ترک تریاک خواهیم پرداخت.

مصرف تریاک بصورت کشیدنی

دوز مصرفی کمتر از ۱٫۵ گرم درمان بصورت سم زدایی فوق سریع تریاک به مدت 2 شب و 3 روز بستری

دوز مصرفی بین ۱٫۵ الی ۳ گرم درمان بصورت سم زدایی فوق سریع تریاک و یک شب بستری اضافه

دوز مصرفی بین ۳ الی ۵ گرم درمان بصورت سم زدایی فوق سریع تریاک و دو شب بستری اضافه

مصرف تریاک بصورت خوراکی

دوز مصرفی کمتر از ۱٫۵ گرم درمان بصورت سم زدایی فوق سریع تریاک به مدت 2 شب و 3 روز بستری

دوز مصرفی بین ۱٫۵ الی ۲ گرم درمان بصورت سم زدایی فوق سریع تریاک و یک شب بستری اضافه

دوز مصرفی بین ۲ الی ۳ گرم درمان بصورت سم زدایی فوق سریع تریاک و دو شب بستری اضافه

ترک شیره تریاک چند روز است؟

ترک شیره تریاک به روش های مختلفی انجام پذیر است اما میزان و مدت زمان مصرف یک پارامتر بسیار تاثیرگذار در روش ترک شیره تریاک است. برای ترک شیره، ابتدا وضعیت جسمی و روحی شما توسط روانپزشک متخصص ترک اعتیاد بررسی شده و سپس دوره درمان مشخص می شود. برای ترک شیره تریاک، دو روش سم زدایی تدریجی شیره و سم زدایی فوق سریع شیره وجود دارد که هر کدام عبارتند از:

ترک شیره به روش سم زدایی فوق سریع

علاوه بر شرایط جسمانی برای سم زدایی فوق سریع شیره، دوز مصرفی شیره بسیار مهم می باشد و فقط در شرایط زیر امکان سم زدایی فوق سریع شیره وجود دارد:

سم زدایی فوق سریع شیره تریاک در هر دو حالت کشیدنی و خوراکی

دوز مصرفی کمتر از ۱ گرم درمان بصورت سم زدایی فوق سریع شیره به مدت 2 شب و 3 روز

دوز مصرفی بین ۱٫۵ الی ۲ گرم درمان بصورت سم زدایی فوق سریع شیره و یک شب بستری اضافه

دوز مصرفی بین ۲ الی ۳ گرم درمان بصورت سم زدایی فوق سریع شیره و دو شب بستری اضافه

درمان در این روش حدود یک هفته طول می کشد. در طول درمان تیم پزشکی و درمانی کلینیک ترک اعتیاد آکسون، وضعیت شما را بصورت دائم تحت کنترل دارند. از این روش برای افرادی استفاده می شود که اعتیادشان شدید نیست. هم چنین برای شرایطی که فرد نمی تواند از روش ترک تدریجی استفاده کند هم این روش مفید است.

ترک تریاک چند روز طول می کشد

ترک تریاک چند روز طول می کشد

ترک شیره به روش سم زدایی تدریجی

بهترین روش ترک شیره تریاک، ترک بستری در مرکز ترک اعتیاد آکسون، به روش سم زدایی تدریجی طی 7 تا 10 روز می باشد. حضور همیشگی کادر درمان در مرکز ترک اعتیاد شبانه روزی آکسون، باعث می شود خیالتان از تمامی جوانب راحت باشد. روش ترک تریاک و شیره تریاک در کلینیک ترک اعتیاد آکسون به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران، اولویت را در سلامتی همیشگی شما می دانیم. اما منظورمان از سلامتی همیشگی چیست؟ راه های زیادی برای ترک اعتیاد وجود دارد که متاسفانه برخی از ان ها می تواند برای سلامتی تان مضر باشد. تصور کنید شما از چنگال یک ماده مخدر رها شده اما با ماده اعتیادآور دیگری دست به گریبان می شوید. ما با بهره گیری از جدیدترین روش های ترک اعتیاد دنیا و نیروهای متخصص پزشک و روانپزشک و البته خدمات صادقانه، شما را همراهی می کنیم.

سخن پایانی:

سوالاتی مانند : “ترک تریاک چند روز طول می کشد؟” را زیاد می شنویم. بهتر است به دنبال این که ترک در طی چه زمانی اتفاق می افتد، نباشید. شما تصمیم بگیرید و اراده کنید. مراحل بعدی هر کدام در زمان خودش پیش می رود. حتما شنیده اید که می گویند به جای این که فکر کنی که هزاران کیلومتر جلوی پایت را روشن کنی، کافیست یکی دو قدم جلوتر را روشن کنی و به همین ترتیب ادامه بدهی. ما تا روشن شدن تمامی مسیر جلوی رویتان، همراه شما هستیم.

10 Comments

  1. Amin گفت:

    سلام.من نزدیک به ۱۵سال هست شیره وتریاک مصرف میکنم سنم هم ۴۰هست شغلم هم راننده ماشین سنگین.میخوام سریع پاکسازی بشم.حساسیت ریوی هم دارم.بخاطر سرفه های زیادی که میزدم اعتیاد گرفتم.خواستم بدون با این روش شما میشه سریع پاکسازی بشم.ممنون

  2. جعفر گفت:

    سلام آقا من حدود سی سال است که مصرف ترياک و شیره تریاک دارم.روز سه چهار گرم مصرف دارم.خیلی دوست دارم ترک کنم وخیلی از عواقب ترک میترسم. در کلینیک اکسون برای ترک چند روز طول می‌کشد ترک کنم.

  3. Hafez گفت:

    سلام..من چهل و هفت ساله هستم… بیست و شش سال فقط مصرف کننده اپیوم بودم و غیر از اپیوم هیچ مصرفی نداشتم… هشت سال اخیر مصرف تدخینی من تبدیل به مصرف روزی چهار نوبت اپیوم تینگچر (شربت تریاک کلینیکی) شد که روزی بیست و پنج سی سی مصرف میکردم… چهار بار با روش ترک ناگهانی ترک کردم که به علت ماندگار شدن درد و خماری متاسفانه دوباره مصرف کردم… با نهایت ناامیدی پارسال تابستون بصورت بسیار منظم و دقیق شروع به کم کردن تدریجی شربت اپیوم بعد از هشت سال کردم.. با آزمون و خطا به مقداری که اصلا اذیت نشوم هر بار در دو هفته یک پله جزئی کم کردم… تا فروردین سال چهارصد و یک که دیگه از بیست و پنج سی سی به یک دهم سی سی در یک روز رسید.. یعنی یک دهم واحد از یک سرنگ انسولین در روز… دیگه مصرف کردن و نکردنم یکی شده بود.. و من از اول اردیبهشت دیگه درب شربت رو باز نکردم.. انتظار خماری داشتم..یک روز شد..یک هفته شد.. یک ماه شد..الان ده ماه شده که حتی یک استامینوفن نخوردم.. ولی هنوز بعد از ده ماه خمار نشدم و کاملا انگار مثل روز قبل از اولین مصرف عمر خودم شدم..بیدرد و فعال… ولی دو تا مشکل دارم.. اول اینکه اشتهام زیاد هست و خیلی غذا میخورم و نمیدونم چطوری اشتهامو کنترل کنم.. دوم اینکه با این سن و سال بسیار زیاد فعالیتهای خاص من زیاد شده در حدی که حتی در جوانی هم این حد از فعالیت نداشتم.. یعنی با چهل و هشت سال سن روزی یک یا دو بار متاسفانه میترسم دارویی برای کنترلش مصرف کنم و دوباره مشکل برام درست کنه… و مسئله ی سوم اینه که بعد از بیست و خورده ای سال مصرف و اینکه هشت سالش شربت اپیوم روزی بیست و پنج سی سی بود.. چرا من بعد از قطع مصرف اصلا خماری ندارم هنوز؟ اصلا اصلا خماری نداشتم..الان ده ماه شده منتظرم خماریم شروع بشه هنوز نشده…. آیا ممکنه به مغزم آسیب خورده باشه که دیگه خماری رو حس نمیکنم؟ ممنون میشم راهنماییم بفرمایید… ببخشید طولانی شد.. وقت نماز صبح اومدم پیجتون دیدم خواستم راهنمایی بگیرم…بعد از ده ماه و حتی بیشتر.. چرا هنوز خماریم شروع نشده؟ و چرا اینقدر اشتهام به غذا زیاد شده و موارد خاص هم دیگه با این سن و سال چرا اینقدر زیاد شده؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  4. Hafez گفت:

    آیا من باید از ایمپلنت نالتورکسان استفاده کنم؟ با توجه به اینکه ده ماه از قطع مصرفم گذشته الان میتونم برای ایمپلنت اقدام کنم یا باید بازم صبر کنم؟ ممنون

  5. امیر گفت:

    سلام بنده تریاک خوراکی استفاده میکنم صرفا جهت کاهش خستگی و افزایش انرژی بین شیفت صبح تا شب، ۱۰ گرم رو حدودا ۱ ماهه تمام میکنم، یعنی روزی حدود ۰.۳ گرم مصرف دام میانگین. خودم اوایل فکر میکردم هیچی نیست چون خیلی ها رو میدیدم۳ یا ۴ گرم در روز مصرف میکنند. سوال اصلی من اینه آیا از لحاظ بیولوژیک بنده معتاد محسوب میشوم یا وابسته هستم؟
    الان ۳ روزه نشستم خونه فقط یکم احساس گُر گرفتی و گرما دارم، دیتاکس چند روز طول میکشد؟ چند روز باید در منزل بمانم؟ هیچ درد یا ناراحتی خاصی ندارم فقط همان احساس گر گرفتگی و یک مقدار کم آژیته هستم

    • سید گفت:

      سلام امیر اقا برادرانه بهت میگم شما معتادش هستی ولی ترک کردنش واسه شما خیلی راحته با کسی که روزی سه گرم یا بیشتر مصرف میکرده به قول معروف هنوز خدایی نکرده به استخونت ننشسته ومصرفت زیاد نشده راحت ترکش کن.خدایی نکرده روزی نشه که چند برابر مصرف کنی که تازه حالت خوب بشه مثل آدمهای عادی که فقط بتونی بری سر کوچه دوتا نون بگیری بیای پس یک یا علی بگو بزار کنار به خاطر خودت وخانوادت

  6. سهراب گفت:

    سلام به دوستان
    منم مثل امیر جان بعد از ۶ماه که ۳روزی ۵گرم یا بیشتراز یه مثقال شیره میخورم الان رسیده به روزی۳۰٪گرم و دارم به حول و قوه الهی کنار میزارم بعد از ۱۵سال و واقعا علایم کمی داره یکم سردرد و سوت کشیدن تو سرم و کم خوابی و کم اشتهایی. هست ولی با امید میرم تا همین مقدارو ترک کنم علاوه بر بار مالی که داره بار روانیش برای خانوادم خیلی زیاده ممنون از کامنتهای امید بخشی که میبینم همه دوستان اقدام به رهایی کردن به امید رهایی همه بیمارا از چنگال اعتیاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *