کلینیک ترک اعتیاد
ترک تریاک چند روز طول می کشد؟
۱۴۰۱-۰۲-۱۰
کلینیک ترک اعتیاد
چگونه مصرف تفریحی مواد به اعتیاد تبدیل می شود؟
۱۴۰۱-۰۲-۱۰

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: کوکائین محرکی بسیار اعتیاد آور است که مصرف آن علاوه بر اعتیاد عوارض جسمانی و روانی بی شماری برای بیمار به همراه دارد که در این مقاله به بررسی کوکائین چه مدت در بدن باقی می ماند؟ خواهیم پرداخت. بیشتر افراد اثرات کوکائین را بین 3/3 تا 5/5 ساعت پس از مصرف آن احساس خواهند کرد. اگر فردی فقط یک بار کوکائین مصرف کرده باشد، معمولاً حدود سه تا پنج روز پس از آخرین باری که کوکاٸین مصرف کرده است، در ادرار قابل تشخیص است. فردی که دوز بیشتری کوکائین مصرف می کند و یا گاهی اوقات مصرف می کند، ممکن است به مدت سه تا هفت روز پس از آخرین باری که کوکاٸین مصرف کرده است، در ادرار قابل تشخیص باشد. برای افرادی که به طور مکرر و یا داٸم کوکائین مصرف می کنند، این محرک از طریق آزمایش ادرار، به مدت پنج تا 14 روز پس از آخرین باری ک مصرف شده است قابل تشخیص است.

اما پیش از بررسی بیشتر نکته ای که باید نسبت به آن داشته باشید این است که ترک کوکائین، نیازمند دریافت خدمات روان درمانی در کنار درمان جسمانی در کلینیک ترک اعتیاد آکسون، به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران می باشد.

حتما مطالعه کنید: ترک کوکائین

کوکائین تا 5.5 ساعت پس از آخرین بار مصرف در بدن مصرف کننده باقی خواهد ماند اما برآوردها نشان می دهد زمانی که فردی کوکائین مصرف می کند، حدود 40٪ آن هیدرولیز می شود تا بنزوئیل کلونین ایجاد شود. سپس، 40٪ دیگر توسط کبد متابولیزه شده و اکونین متیل استر تولید خواهد کرد. نیمه عمر کوکائین نسبتاً کوتاه و در حدود یک ساعت است، در حالی که نیمه عمر بنزوئیل کلونین در حدود شش ساعت است.

کوکائین چه مدت در بدن باقی می ماند؟

کوکائین چه مدت در بدن باقی می ماند؟

کوکائین چه مدت در بدن باقی می ماند؟

حتی اگر کوکائین در طی حدود چهار ساعت متابولیزه شود، غربالگری کوکائین را در موارد زیر تشخیص خواهد داد:

از طریق آزمایش مو تا 90 روز پس از آخرین بار مصرف قابل تشخیص است.

کوکاٸین از طریق آزمایش ادرار در حدود دو تا چهار روز پس از آخرین بار مصرف قابل تشخیص است.

کوکاٸین از طریق آزمایش بزاق در حدود دو ساعت پس از آخرین بار مصرف قابل تشخیص است، اما برخی از آثار کوکائین در بزاق تا 19 ساعت پس از آخرین بار مصرف هم دیده شده است.

کوکائین چه مدت در بدن باقی می ماند؟

کوکائین چه مدت در بدن باقی می ماند؟

عوامل تاثیرگذار بر مدت زمان ماندگاری کوکائین در بدن

عوامل و فاکتور های مختلفی بر مدت زمان ماندگاری کوکائین در بدن فرد مصرف کننده، تاثیر خواهند گذاشت. میزان مصرف، یکی از فاکتورهای بسیار مهم است. هرچه میزان مصرف کوکائین بیشتر باشد، خارج کردن آن از بدن دشوارتر خواهد بود، زیرا سیستم های حذف دارو و مواد مخدر از بدن شما، با استفاده مکرر دارو، عملکرد و کارایی خود را از دست خواهند داد. خلوص دارو نیز باید در نظر گرفته شود. هر چه کوکائین خالص تر باشد، تأثیرات قویتری خواهد داشت و مدت زمان بیشتری در بدن شما باقی خواهد ماند.

کوکائین چه مدت در بدن باقی می ماند؟

نحوه مصرف کوکائین

نحوه مصرف کوکاٸین

نحوه مصرف کوکاٸین، از عوامل و فاکتورهای مهم در مدت زمان ترک کوکائین است.

اگر کوکائین را تزریق کنید، ممکن است خیلی سریع به بالاترین درجه سرخوشی و سرکیفی برسید که مدت زمان کوتاه تری ادامه خواهد یافت، به این معنی که این ماده سریع تر از بدن شما خارج خواهد شد. زمانی که فرد کوکائین تزریق می کند، نیمه عمر آن در حدود 5 دقیقه است، به این معنی که ظرف مدت 30 دقیقه از بدن خارج می شود. برای افرادی که کوکائین استنشاق می کنند، ممکن است رسیدن به اوج لذت و سر کیفی، بین 10 تا 30 دقیقه طول بکشد و خارج شدن کامل آن از بدن، کمتر از سه ساعت طول خواهد کشید. اگر کوکاٸین خالص را تدخین می کنید، نیمه عمر آن در حدود 45 دقیقه است و ممکن است بیش از چهار ساعت طول بکشد تا از بدن آنها خارج شود.

حتما مطالعه کنید: ترک کوکائین
کوکائین چه مدت در بدن باقی می ماند؟

کوکائین چه مدت در بدن باقی می ماند؟

آزمایش تشخیص کوکائین

از طریق این آزمایش اعتیاد، مشخص خواهد شد که کوکائین یا متابولیت های آن در بدن شما وجود دارند یا خیر. متابولیت ها، مواد شیمیایی هستند که بدن در پاسخ به پردازش کوکائین تولید می کند. دو متابولیتی که از طریق آزمایش کوکائین قابل تشخیص هستند، شامل بنزوٸیل کونین و متیل استر کونین است. آزمایش کوکائین به عنوان بخشی از غربالگری گسترده تر برای سایر مواد مخدر از قبیل ماری جوانا، شیشه و PCP (داروی روانگردان) نیز مورد استفاده قرار می گیرد. تست اعتیاد را می توان در مطب پزشک یا در محیط های بالینی انجام داد و نتایج آزمایش ظرف چند دقیقه با انجام آزمایش سریع مشخص خواهد شد. ادرار در ظرف مخصوص یا آزمایش بزاق دهان، متداول ترین روش های انجام آزمایش محرک کوکائین است.

اگرچه آزمایش ادرار و بزاق رایج ترین روش جهت تشخیص کوکائین است، می توان از طریق آزمایش فولیکول مو نیز کوکاٸین را تشخیص داد. از طریق این آزمایش می توان مصرف کوکائین را ماه ها پس از اینکه فرد دارو را مصرف کرده است تشخیص داد، اما این آزمایش، همیشه هم به عنوان یک فرآیند دقیق در نظر گرفته نمی شود.

سخن پایانی

کوکائین، محرکی بسیار اعتیادآور است که سوء مصرف آن عوارض متعددی برای مصرف کنندگان به همراه دارد و سوء مصرف آن از طریق آزمایش اعتیاد قابل تشخیص می باشد که در این مقاله به بررسی آنها پرداختیم. ترک کوکائین یکی از خدمات کلینیک ترک اعتیاد آکسون، می باشد که کلیه برنامه درمانی تحت نظر مجرب ترین روانپزشک ترک اعتیاد و تیم روانشناسی همراه پرستاری شبانه روزی انجام می گیرد، جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص برنامه درمان و ترک کوکائین می توانید با مشاورین مرکز ترک اعتیاد آکسون به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد کشور، تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *