کلینیک ترک اعتیاد
افسردگی بعد از ترک الکل
۱۴۰۱-۰۱-۰۱
کلینیک ترک اعتیاد
مصرف چه داروهایی در آزمایش اعتیاد موثر است؟
۱۴۰۱-۰۱-۰۱

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: اعتیاد به الکل، بیماری پیچیده ای است و علم پزشکی به تازگی شروع به درک آن کرده است. درمان اعتیاد به الکل امر ساده ای نیست و بخاطر ایجاد وابستگی شدید جسمانی و روانی حتما باید در کلینیک ترک اعتیاد آکسون و زیر نظر روانپزشک متخصص ترک الکل و کاردرمانی جهت کنترل علائم ترک الکل انجام شود اما بسیاری از بیماران براین باورند که خود به تنهایی می توانند اقدام به درمان اعتیاد خود نمایند به همین جهت در این مقاله به بررسی ترک الکل در منزل خواهیم پرداخت.

حتما مطالعه کنید: ترک الکل

آیا درمان های خانگی برای ترک اعتیاد به الکل موثر هستند؟

برای درک مشکلات و سختی های اعتیاد به الکل، فرد باید با اصطلاحات مختلفی که در درمان اعتیاد به الکل به کار می رود آشنا شود.

اعتیاد به الکل، نوعی رفتار است که در آن فرد با وجود اینکه به عواقب آن آگاه است به نوشیدن الکل ادامه می دهد، حتی اگر از نوشیدن آن لذت نبرد. برخی از داروهای خانگی ممکن است باعث کاهش حرص و ولع فرد در مصرف الکل شوند و علائم کوتاه مدت “خماری” را درمان کنند، اما به مشکل اساسی که اعتیاد به الکل می باشد نخواهد پرداخت. علاوه بر این، در صورتی که درمان خانگی مفید واقع نشود، ممکن است فرد وسوسه شود که دوباره به نوشیدن خود ادامه دهد.

آیا ترک الکل در منزل امکان پذیر می باشد؟

برخی بیماران بدون نظارت پزشک اقدام به درمان های خانگی برای ترک الکل می کنند و گاه از مراجعه به مرکز ترک اعتیاد خودداری می کنند. با این وجود، محیط های غیر پزشکی ممکن است برای روند ترک الکل، ایمن نباشند. ممکن است الکل در دسترس فرد و آماده برای استفاده باشد و دوستان و خانواده نیز تلاش کنند تا برای کمک به ترک الکل فرد، توصیه های پزشکی غیر مفیدی به او ارائه دهند.

عواملی مانند تفاوت در ژنتیک، سبک زندگی، مدت زمان اعتیاد و سلامت روان ممکن است باعث شود که تجربه ترک الکل برای هر فرد منحصر به فرد باشد. نحوه برخورد بدن و ذهن یک فرد در برابر محرومیت از الکل ممکن است متفاوت از واکنش فرد دیگر باشد. کسانی که دنبال این هستند که در منزل خود و بدون نظارت پزشک الکل را ترک کنند، باید بدانند که ترک الکل ممکن است شامل عوارض جدی و خطرناکی مانند جنون و هذیان گویی ناشی از ترک الکل باشد. افرادی که هیچ آموزش پزشکی در این زمینه ندیده اند قادر به کنترل این تفاوت نیستند و حتی ممکن است در واقع از وجود چنین اختلافاتی آگاهی نداشته باشند.

ترک الکل در منزل

ترک الکل در منزل

نحوه درمان بیماران اعتیاد به الکل

ترک اعتیاد در کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مطابق جدیدترین متدهای روز جهان انجام می گیرد. در صورت ترک الکل در خانه، ممکن است الکل در دسترس فرد قرار داشته باشد و یا به راحتی قابل دستیابی باشد. این امر، روند ترک الکل را با چالش های زیادی روبرو کرده و در نتیجه احتمال اینکه این فرآیند با شکست مواجه شود، زیاد خواهد بود. مشاورین ما در مرکز ترک اعتیاد آکسون، تمام سعی خود را می کنیم که تمام شرایط برای ترک بیمار در بهترین شرایط باشد. و پس از ترک به منظور جلوگیری از برگشت دوباره بیمار بسوی مصرف از درمان پیشرفته ایمپلنت نالتروکسان استفاده می کنیم.

حتما مطالعه کنید: ایمپلنت نالتروکسان 

در زمان قطع مصرف الکل توسط بیمار، علائم ترک بروز می کند به همین دلیل ترک الکل در منزل توصیه نمی شود. برخی از علائم ترک الکل شامل موارد زیر باشد:

اضطراب و عصبی بودن

گیجی

افسردگی

سردرد

کج خلقی

بی اشتهایی

تغییرات خلق و خو

تهوع و استفراغ

کابوس

افزایش ضربان قلب

لرزش

تعریق

خستگی

لرزش دست ها یا سایر اعضای بدن

مشکلات خواب

اگر بیمار زیر نظر پزشک اقدام به ترک الکل نماید این عوارض توسط پزشک کنترل و بهبود پیدا خواهد کرد. داروهایی که توسط پزشک تجویز می شود، دارای شواهد و مدارک کافی علمی برای مصرف در درمان اعتیاد به الکل می باشند اما درمان های خانگی اغلب از طریق گفتاری که دهان به دهان بین مردم چرخیده است، ترویج می یابد و دارای هیچگونه شواهد و مدارک کافی علمی نمی باشد.

یکی دیگر از مسائل ضروری در درمان اعتیاد به الکل، محیط مناسب است. اطرافیان فرد بیمار ممکن است این موضوع را درک نکنند که چیز ساده ای مثل نشستن روی همان صندلی که نوشیدنی الکلی مصرف می کردند، ممکن است در روند ترک الکل آنها اختلال ایجاد کند. مغز به گونه ای طراحی شده که مسائل مختلف را به هم ارتباط می دهد و کارهایی که فرد در هنگام نوشیدن الکل عادت به انجام آنها داشته و احساسات خوبی که در آن زمان تجربه کرده است را به او یادآوری می کند.

ترک الکل در یک محیط کنترل شده، شانس موفقیت در درمان را چند برابر خواهد کرد، زیرا هیچ عادت آموخته شده ای (یا امکان دسترسی به الکل) در محیط درمانی وجود ندارد.

ترک الکل در منزل

رژیم غذایی مناسب برای ترک الکل

رژیم غذایی مناسب برای ترک الکل

یکی از مزایای ترک الکل که تحت نظر پزشک صورت می گیرد، رژیم غذایی سالم و منظم می باشد. یکی از اساسی ترین فاکتور های ترک الکل که پرت کردن حواس فرد می باشد، ممکن است در تمرکز روی تغذیه مناسب در هنگام ترک الکل در منزل اختلال ایجاد کند و این روند را با چالش هایی مواجه کند. افرادی که مبتلا به اختلال مصرف الکل هستند، به علت تغذیه نامناسب و کمبود ویتامین های گروه B مانند تیامین دوره درمان طولانی تری را باید سپری کنند. تغذیه مناسب، احتمال موفقیت آمیز بودن دوره درمان و ترک الکل را چندین برابر خواهد کرد.

عوارض شایع ترک اعتیاد شامل حالت تهوع، استفراغ و اسهال است که موجب می شود بدن با کمبود آب مواجه شود. کمبود آب در هنگام ترک الکل موجب تشدید سایر علائم مانند لرزش و تشنج می شود. تغذیه مناسب و آبرسانی کافی در روند ترک الکل بسیار ضروری است. ما در مقاله برای ترک اعتیاد چه بخوریم؟ به طور کامل به بررسی رژیم غذایی مناسب برای ترک الکل پرداخته ایم.

حتما مطالعه کنید: برای ترک اعتیاد چه بخوریم؟

پزشکان در مراکز درمان سوء مصرف مواد، باید در طول مراحل ترک مواد مخدر و الکل، به تغذیه مناسب توجه خاصی داشته باشند. در زمان ترک مواد و الکل در منزل، ممکن است فرد انرژی و ظرفیت لازم برای تمرکز روی هر یک از مراحل درمان خود را نداشته باشد. علائم بهبودی و ترک موجب می شود تهیه وعده های غذایی سالم و مقوی با چالش هایی مواجه شود.

ترک الکل در منزل

ترک الکل در منزل

پیشگیری از عود اعتیاد به الکل

برنامه های توانبخشی پزشکی طوری طراحی شده اند که شامل ترک الکل تحت نظر پزشک، درمان اعتیاد و در نهایت، مراقبت های بعدی و همچنین پیشگیری از عود باشد. داروهای خانگی اغلب سعی می کنند تنها درمان و ترک الکل را مد نظر قرار دهند، اما در درمان طولانی مدت و پیشگیری از عود آنچنان موفقیت آمیز عمل نکرده اند.

به منظور رسیدن به بهبودی دائمی و پایدار در اختلال مصرف الکل باید برنامه حمایتی مناسبی وجود داشته باشد. مرکز ترک اعتیاد آکسون با تنظیم برنامه های توانبخشی، این نوع آموزش ها را برای بیماران در نظر گرفته است و به فرد کمک می کند تا عود های بعدی را پیش بینی کرده و از آنها جلوگیری کنند. برنامه ریزی عود بیماری شامل پیش بینی و مدیریت شرایط استرس زای احتمالی قبل از شروع عود و استفاده از یک برنامه زندگی هوشیارانه می باشد.

سخن پایانی:

ترک الکل و مواد مخدر به تنهایی و بدون نظارت پزشک ممکن است وسوسه انگیز باشد، اما ارزش آن را ندارد که خود را در یک مسیر فوق العاده خطرناک قرار دهید. در عوض میتوانید با همکاران ما در کلینیک ترک اعتیاد آکسون تماس بگیرید. آنها دوره های تخصصی مربوط به مراقبت های جسمانی و روانی را گذرانده اند و اینک دوشادوش شما و عزیزانتان ایستاده اند و به سوالات شما در مورد درمان مناسب برای ترک الکل و اینکه چرا داروهای خانگی برای ترک اعتیاد به الکل موثر نیستند، پاسخ خواهند داد. تنها با یک تماس تلفنی می توانید سلامتی و بهبودی خود و عزیزانتان را با در اختیار قرار دادن مسئولیت این امر خطیر به افرادی که نحوه یاری رساندن به شما را بهتر می دانند، تضمین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *