کلینیک ترک اعتیاد
عوارض مصرف هروئین از طریق سیگار
۱۴۰۰-۱۲-۲۸
کلینیک ترک اعتیاد
ترک الکل در منزل
۱۴۰۰-۱۲-۲۸

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: شما تنها بیماری نیستید که بعد از ترک الکل دچار افسردگی می شوید. اثرات نوشیدن الکل ممکن است تا مدت ها پس از ترک نیز باقی بماند و همچنین سلامت روحی و جسمی شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد. ترک الکل، ممکن است به علت ارتباطات عاطفی یا وابستگی هایی که نسبت به نوشیدن الکل ایجاد می کند، در ابتدا فرایند دشوار و چالش انگیزی به نظر برسد.

پیشرفت سریع و مورد نیاز برای حرکت رو به جلو ممکن است باعث شود شما گاهی افسرده و یا دلسرد شوید. خوشبختانه، روش های علمی و کاربردی جهت کنترل وابستگی ها وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید ترک الکل را بدون افسردگی تجربه کنید. به همین دلیل ترک الکل در منزل توصیه نمی شود و پیشنهاد ما بستری در مرکز ترک اعتیاد آکسون می باشد.

حتما مطالعه کنید: ترک الکل

درخواست کمک

اگر احساس می کنید افسردگی مانع ترک الکل و یا همچنین مانع عملکرد بهتر شما در زمان ترک اعتیاد به الکل می شود، می توانید به کلینیک ترک اعتیاد آکسون مراجعه نمایید و تحت نظر دکتر روانپزشک ترک اعتیاد و تیم روانشناسی اقدام به درمان و ترک الکل کنید. یکی از روش های جدید ترک الکل بدون بازگشت دوباره، استفاده از ایمپلنت نالتروکسان می باشد که بعد از درمان جسمانی بیماران با هدف کنترل و کاهش تمایل به مصرف دوباره الکل برای بیماران خود استفاده می شود.

حتما مطالعه کنید: ایمپلنت نالتروکسان

اجتماعی شدن

اگر در ابتدای راه ترک اعتیاد احساس تنهایی و انزوا کنید، به احتمال زیاد دچار افسردگی خواهید شد. یافتن روش هایی برای اجتماعی بودن بدون مست شدن نیاز به کمی خلاقیت و خوش بینی از جانب شما دارد. با پرورش سیستم پشتیبانی هوشمند خود، احساس انزوا و تنهایی که منجر به ایجاد احساس افسردگی در شما میشود را معکوس خواهد کرد.

روش های دیگر برای اجتماعی شدن عبارتند از:

باشگاه های ورزشی و کلاس های تناسب اندام

پرداختن به چیزهای پیش پا افتاده و رویداد های مشابه با آن

گریزهای هوشمندانه یا کناره گیری هایی جهت بهبودی و سلامتی

افسردگی بعد از ترک الکل

افسردگی بعد از ترک الکل

تغذیه سالم

افسردگی ناشی از ترک مصرف الکل گاهی اوقات زمانی رخ می دهد که مغز شما در حال تجربه ترک اعتیاد بوده و فاقد پشتیبانی غذایی لازم برای بهبودی سلول های مغز شما باشد. خوردن غذای سالم، به شما این امکان را خواهد داد تا از بهترین سلامت روان برخوردار باشید و در برابر علائم افسردگی مانند کمبود انرژی یا کمبود فعالیت، پیشتاز و پیشقدم باشید. مواد معدنی مانند منیزیم حتما باید در رژیم غذایی شما موجود باشد، زیرا در حمایت از سلامت روان و خلق و خوی مثبت نقش مهمی را ایفا می کنند.

از خوردن غذاهای فرآوری شده خودداری کنید چرا که افسردگی را تشدید خواهد کرد. اگر غذایی را که می خورید، به عنوان سوخت مغز محسوب کنید، به احتمال زیاد با افسردگی به روشی سالم مقابله خواهید کرد. مشاورین کلینیک ترک اعتیاد آکسون پیشنهاد می کنند تا در زمان درمان، غذاهایی از قبیل موارد زیر را استفاده کنید:

اسفناج

موز

شکلات تلخ

میوه و سبزیجات و مرکبات

تناسب اندام

تهیه یک برنامه تمرینی سالم به شما کمک می کند تا با ناراحتی و دردهای ناشی از افسردگی پس از ترک الکل به راحتی مقابله کنید. شما باید با ورزش های سبک شروع کنید، زیرا زمانی که شروع به بهبودی می کنید، میزان انرژی بدن شما کاهش می یابد. از آنجایی که مغز و عضلات بدن شما در صورت مصرف مداوم الکل، دچار کم آبی می شوند، هیدراته کردن (آبرسانی کردن) نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. بدن شما را برای ترشح اندورفین (که با افسردگی مقابله می کند) پرورش داده و انرژی مورد نیاز برای عملکرد در مقابل ترک را به شما خواهد داد. اگر در دوره بهبودی پس از ترک الکل به سر می برید، انجام فعالیت های زیر را میتوانید برای تناسب اندام بسیار مفید باشد:

روزانه، مدت زمانی را به پیاده روی اختصاص دهید

در فضای باز به حرکات کششی و یا یوگا بپردازید

کلاس های سرگرم کننده تناسب اندام شرکت کنید

یافتن انگیزه

افسردگی پس از ترک مشروبات الکلی تا حدودی ناشی از انگیزه و تمایلات قدیمی شماست که باید آنها را نادیده بگیرید. یادگیری نحوه ایجاد انگیزه ذاتی در درمان و ترک الکل، انگیزه های نوینی به منظور غلبه بر چالش های دلسرد کننده ای که بر سر راه شما قرار می گیرد، ایجاد خواهد کرد. زمانی که بی هدف هستید و یا اعتماد به نفس ندارید، افسردگی بیشتر تاثیر خواهد گذاشت، بنابراین به دنبال انگیزه برای بهبودی و ترک الکل باشید و از آنها به عنوان یادآوری روزانه برای مراقبت از خود استفاده کنید. اولویت بندی مراحل موفقیت به شما کمک می کند تا آینده ای روشن و بدون اعتیاد در انتظار شما باشد و شما را در دستیابی به اهداف خود و اقدام برای تحقق بخشیدن آنها یاری رساند. انگیزه های خود را می توانید از طریق روش های زیر کشف کنید:

مراقبه (یوگا و تمرکز)

یادداشت برداری روزانه

با درمانگر خود همفکری کنید

چیزهای جدید را امتحان و تجربه کنید

افسردگی بعد از ترک الکل

افسردگی بعد از ترک الکل

سخن پایانی

افسردگی پس از ترک الکل، هم از لحاظ روحی و هم از لحاظ جسمی، فرآیندی بسیار دشوار و چالش برانگیز است. بدن شما خسته است و در دوران ترک الکل و بهبودی پس از ترک به سر می برد، اما بلافاصله پس از جایگزین کردن عادت هایی که موجب می شود احساس خوشایندی داشته باشید. اگر در ابتدای راه ترک الکل هستید و به حمایت بیشتری نیاز دارید، به همین جهت مشاورین کلینیک ترک اعتیاد آکسون، به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران، تا ترک کامل اعتیاد همراه شما هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *