رایج ترین بیماری های اعصاب در میان بیماران اعتیاد

مرکز ترک اعتیاد
ترک سیگار با چسب نیکوتین
۱۳۹۹-۰۴-۲۸
مرکز ترک اعتیاد
عوارض و تاثیرات حشیش بر مغز
۱۳۹۹-۰۴-۲۸

مرکز ترک اعتیاد آکسون، کلینیک ترک اعتیاد آکسون: این روزها در میان درگیری های مختلف روانی و جسمانی اهمیت دادن به وضعیت سلامت روانی بسیار مهم است و بدیهی است که ناراحتی های اعصاب و روان ریشه اصلی بسیاری از بیماری ها است. در این میان بیماران اعتیاد بنابر صدمات وارده بر اثر استفاده از مواد اعتیادآور از آسیب پذیر ترین افراد هستند و باید توجه ویژه ای به وضعیت سلامت روانی آنها شود. به همین جهت در طول این مقاله تصمیم داریم تا به بررسی برخی از رایج ترین بیماری های اعصاب و روان در بیماران اعتیاد بپردازیم.

انواع بیماری های روانی:

متخصصین و مشاورین روانپزشکی و روانشناسی مرکز ترک اعتیاد آکسون به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد ایران و خاورمیانه براین باورند که بیماران اعتیاد در زمان مصرف یا سم زدایی و ترک اعتیاد ممکن است به تعداد بسیاری از بیماری های روانی مبتلا شوند که خود از ابتلای به آنها خبر ندارند. به همین جهت شناخت این بیماری ها کمک بزرگی به افراد میکند. به همین جهت در ادامه به معرفی برخی از بیماری های خواهیم پرداخت:

  • اختلال خلقی
  • اختلال اضطرابی
  • اختلالات روان پریشی
  • اختلالات شبه جسمی
  • اختلالات رشد عصبی
  • اختلالات روان پریشانه
  • اختلالات وسواسی
  • اختلالات دوقطبی
  • اختلالات جنسی
حتما مطالعه کنید: درمان سم زدایی
مرکز ترک اعتیاد

رابطه افسردگی و اعتیاد

جالب است بدانید میان اعتیاد و بیماری های روانی ارتباط مستقیمی برقرار است که در مقاله رابطه افسردگی و اعتیاد به بررسی یک نمونه از اختلالات پرداخته ایم.

حتما مطالعه کنید: رابطه افسردگی و اعتیاد

ارتباط بیماری های روانی و اعتیاد:

همانطور که گفتیم میان بیماری های روانی و اعتیاد ارتباط مستقیمی وجود دارد و طبق تحقیقات انجام شده اکثر بیماران بستری در کلینیک اعصاب و روان آکسون، سابقه استفاده از مواد اعتیاد آور را داشته اند. و استفاده از مخدرها و محرک هایی همچون تریاک، هروئین، حشیش یا ماری جوانا باعث ایجاد بیماری روانی در آنها شده است. باید بدانید که مصرف مخدرها بیماری های زیادی نظیر اختلالات خلقی، اضطرابی، تفکری و اختلال ضد اجتماعی را به همراه دارند.

از سوی دیگر بیماری های روانی خود زمینه سوء مصرف مواد را پدید می آورند چرا که بسیاری از بیماران اعصاب و روان برای تسکین دردها خود از مخدرها استفاده میکنند و استفاده مکرر این مخدرها باعث وابستگی و اعتیاد می شود.

کلینیک ترک اعتیاد

ارتباط بیماری های روانی و اعتیاد

بیماری های روانی طیف بسیار گسترده ای دارند که در این رابطه با موضوع بحث ما برخی از این بیماری ها شایع تر هستند که در ادامه به معرفی این دسته بیماری ها میپردازیم.

متداول ترین بیماری های اعصاب و روان:

بیماری هایی که ادامه به معرفی آنها میپردازیم از انواع بیماری های عصبی و روان هستند که با مصرف مواد مخدر ارتباط دارند و دلیل شیوع این بیماری ها عبارتند از شرایط اجتماع، فرهنگ جامعه، اتفاقات محیطی.

  • افسردگی
  • کاهش وزن و اختلالت تغذیه ای
  • بیش فعالی و کم توجهی
  • اضطراب

افسردگی و اختلالات روانی یکی از شایع ترین بیماری های اعصاب و روان هستند که در بیماران اعتیاد دیده می‌شود. مصرف انواع مخدرها اثرات مخربی روی مغز و روان افراد می‌گذارد. به همین دلیل بهره بردن از کمک مشاورین روانشناسی به مراحل درمان کمک بسزایی خواهد کرد.

ترک اعتیاد و درمان بیماری های اعصاب و روان در کلینیک ترک اعتیاد و مرکز بستری اعصاب و روان آکسون تحت نظر مشاورین روانشناسی و روانپزشک مجرب انجام میگیرد تا درمان و سم زدایی به بهترین صورت انجام بگیرد.

مرکز ترک اعتیاد

افسردگی و اختلالات روانی

روش درمان بیماری های اعصاب و روان چیست؟

بیماری های اعصاب و روان از دسته اختلالاتی هستند که به علت تنظیم مواد شیمیایی مغز به دلایل مختلفی همچون مصرف مواد اعتیادآور ایجاد می‌شوند.

در اثر این واکنش ها برخی از مسیر های عصبی که مانند مدارهای الکتریکی عمل می‌کنند، کارایی خود را از دست می‌دهند. اما خبر خوب این است که با مصرف دارو و یا انجام درمان‌های مشاوره سیستم اعصاب و مدارهای الکترونیکی آن میتوان کارکرد آنها را بدست می‌آورد و بدنبال اقدام به درمان بیماری های اعصاب و روان کرد.

کلینیک ترک اعتیاد

درمان بیماری های اعصاب و روان

سخن پایانی:

با توجه به  دلایلی که در طول مقاله به بررسی آنها پرداختیم توصیه میکنیم تا جهت درمان اعتیاد، سم زدایی فوق سریع یا تدریجی و درمان بیماری های اعصاب و روان به مرکز ترک اعتیاد و کلینیک اعصاب و روان آکسون مراجعه بفرمایید تا درمان تحت نظر مشاورین و متخصصین با پرستاری شبانه روزی انجام بگیرد و در زمان ترک و درمان خطری بیماران را تهدید نکند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و کسب مشاوره بستری رایگان با مشاورین مرکز ترک اعتیاد آکسون تماس بگیرید.

1 Comment

  1. هستي گفت:

    سلام من ۲۶ سالمه ، ۱۵ ،۱۶ باری تو ٣،٤ ماه گل كشيدم ٢بارم كوكائين الان بشدت لرزش دست دارم ، زود عصبي ميشم ، قدرت تصميم گيريمو انگار از دست دادم چون همش حس ميكنم بلاتكليفم ، شبا بشدت بيخواب شدم روزا همش خوابم و هرسري تو جمع ميرم با اين اراده ميرم كه نكشم ولي نميشه قدرت نه گفتنمم از دست دادم نميدونم بايد چيكار كنم ، يروزي درك نميكردم این اشخاصو الان طوري شده خودمو درك نميكنم نميدونم دارم با خودم چيكار ميكنم و چي ميخوام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *