مرکز ترک اعتیاد
عوارض مصرف ماری جوانا
۱۳۹۹-۰۶-۱۵
مرکز ترک اعتیاد
اوردوز تریاک
۱۳۹۹-۰۶-۱۵

مرکز ترک اعتیاد آکسون، کلینیک ترک اعتیاد آکسون: در مقاله زولپیدوم چیست؟ با زولپیدوم و عوارض مصرف آن آشنا شدیم، اما این دارو به دلیل خواص آرامبخشی که دارد ممکن است بسیاری در دوران بارداری نیز از آن استفاده کنند. همانطور که می دانید بارداری دوران حساسی است چرا اعمال و تغذیه مادر مستقیما بر روی جنین تاثیر دارد. به همین جهت تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به بررسی مصرف زولپیدوم در دوران بارداری بپردازیم.

حتما مطالعه کنید: زولپیدوم چیست؟

مصرف داروهای آرامبخش و خواب آور در زمان بارداری میتواند عوارض خطرناکی همچون سقط جنین را به همراه داشته باشد بنابراین بهتر است در صورت مصرف این دسته از داروها قبل از بارداری با پزشک متخصص مشورت کنید.

کلینیک ترک اعتیاد

زولپیدوم

زولپیدوم به عنوان یک داروی آرامبخش توسط روانپزشکان تجویز می شود اما تجربه و بررسی های متخصصین مرکز ترک اعتیاد آکسون نشان می دهد که مصرف غیرمتعارف این دارو باعث اعتیاد خواهد شد و متاسفانه اعتیادزایی این دارو در خانم های باردار بسیار بیشتر می باشد.

فراموشی و توهم در اثر مصرف زولپیدوم:

یکی از اصلی ترین عوارضی که در اثر مصرف زولپیدوم به وجود می آید فراموشی است، بسیاری از مصرف کنندگان این آرامبخش به اختلال حافظه و فراموشی مبتلا می شوند. اما عوارض این دارو به همین مورد ختم نمی شود چرا که توهم یکی دیگر از عوارضی است که مصرف این دارو به همراه دارد.

مصرف این آرامبخش میتواند با توهم و افکار بیمار گونه به همراه باشد و این اختلال روانی ممکن است باعث توقف رشد جنین شود.

مرکز ترک اعتیاد

عوارض مصرف زولپیدوم در دوران بارداری

عوارض مصرف زولپیدوم در دوران بارداری:

همانطور که گفتیم باتوجه به اینکه خانم ها در دوران بارداری شرایط ویژه ای دارند حتما باید تحت نظر پزشک اقدام به مصرف و یا قطع مصرف این دارو کنند. مصرف زولپیدوم در دوران بارداری می تواند با عوارضی همچون تنگی نفس و فشار به قفسه سینه همراه باشد که موارد گفته شده فشار شدیدی بر دستگاه عصبی و تنفسی مصرف کننده وارد می کند و بدیهی است که به دنبال آن خطرات مکرری مادر و جنین را تهدید می کند.

همچنین مصرف این دارو باعث افزایش فشار خون و به دنبال آن افزایش ضربان قلب خواهد شد که خود میتواند یکی از اصلی ترین دلایل سقط جنین باشد.

مرکز ترک اعتیاد

بارداری بعد از ترک اعتیاد

بارداری بعد از ترک اعتیاد:

بسیاری از مصرف کنندگان مواد اعتیادآور بعد از سم زدایی و ترک اعتیاد اقدام به بارداری می کنند و ممکن است به دلیل فشارهای وارده بر اثر ترک و بارداری تصمیم به مصرف داروهای آرامبخش کنند که این اتفاق معمولا بعد از ترک متادون و ترک ب2 می افتد.

متخصصین مرکز ترک اعتیاد آکسون، معتقد هستند این راه نه تنها کمکی به مادران نخواهد کرد بلکه بیشتر به آنها صدمه خواهد زد. چرا که مصرف غیر متعارف آرامبخش در این دوران باعث می شود تا مصرف کننده میل به خودکشی پیدا کند و افسردگی و اضطراب شدیدی را تجربه کند.

مرکز ترک اعتیاد

آیا زولپیدوم اعتیادآور است؟

آیا زولپیدوم اعتیادآور است؟

یکی از اصلی ترین سوالات در خصوص مصرف آرامبخش ها از جمله زولپیدوم اعتیاد آور بودن آن است که در پاسخ باید بگوییم که بله، مصرف خارج از دستور پزشک این دارو به شدت اعتیادآور است و ترک خودسرانه آن نیز عوارض شدیدی به همراه دارد بنابراین بهتر است برای ترک زولپیدوم به مرکز ترک اعتیاد اکسون به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد ایران مراجعه بفرمایید.

حتما مطالعه کنید: ترک زولپیدوم

توجه داشته باشید که:

مصرف زولپیدوم تنها زمانی اعتیادآور نخواهد بود که مطابق دستور پزشک دربازه زمانی کوتاه مدت مصرف گردد. هرگونه مصرف خارج از دستور پزشک آن باعث ایجاد اعتیاد و وابستگی می شود.

سخن پایانی:

مصرف هرگونه مخدر و یا داروی آرامبخش یا خواب آور در زمان بارداری بسیار خطرناک است و ممکن است سلامت مادر و جنین به خطر انداز به همین جهت توصیه می کنیم تا درصورت مصرف زولپیدوم، قبل از بارداری با پزشک متخصص مشورت کنید و برای کنترل اضطراب خود به جای استفاده از این دسته از داروها از دم نوش های گیاهی و تمارین سبک ورزشی استفاده نمایید.

توجه داشته باشید که مصرف خارج از دستور پزشک زولپیدوم بسیار خطرناک و اعتیادآور است و برای ترک زولپیدوم ضروری است که به مرکز ترک اعتیاد آکسون مراجعه نمایید. مشاورین روانپزشکی و روانشناسی کلینیک ترک اعتیاد آکسون، آماده ارائه خدمات به شما می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *