کلینیک ترک اعتیاد
لورازپام چیست و مصرف آن چه عوارضی دارد؟
۱۴۰۲-۱۱-۲۲
علائم ترک کوکائین
علائم ترک کوکائین
۱۴۰۲-۱۱-۲۲

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: شربت اپیوم، که پیش تر در مقاله شربت تریاک چیست؟ و در مقاله عوارض مصرف شربت اپیوم به معرفی کامل آن پرداخته ایم، مخلوطی از تریاک و الکل است که حاوی آلکالوئیدهای مختلفی از جمله مرفین، کدئین و تباین است که اثرات ضد درد و آرام‌بخش دارند. اما جوشاندن این شربت عوارض شدیدتری برای مصرف کننده به همراه خواهد داشت که در ادامه به بررسی عوارض جوشاندن شربت اپیوم خواهیم پرداخت. اما پیش از آن باید توجه داشته باشید که ترک شربت اپیوم، نیازمند دریافت خدمات روان درمانی و درمان جسمانی در مرکز ترک اعتیاد آکسون به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد تهران می باشد.

حتما مطالعه کنید: ترک شربت اپیوم

افزایش خطر وابستگی و اعتیاد به شربت اپیوم

همانطور که گفته شد، شربت اپیوم به دلیل دارا بودن مرفین، بسیار اعتیادآور است. مرفین با اتصال به گیرنده‌های مخدر در مغز، باعث ایجاد احساس سرخوشی و آرامش می‌شود. با گذشت زمان، مغز به این احساسات وابسته می‌شود و برای حفظ آنها به مصرف مداوم مرفین نیاز پیدا می‌کند. که ترک مرفین خود نیازمند دریافت خدمات روان درمانی نیز می باشد. علائم وابستگی و اعتیاد به شربت اپیوم عبارتند از:

نیاز به مصرف مداوم شربت اپیوم برای احساس آرامش و تسکین درد

افزایش دوز مصرفی شربت اپیوم برای رسیدن به همان اثر قبلی

علائم ترک شربت اپیوم در صورت قطع ناگهانی مصرف

مشکل در قطع مصرف شربت اپیوم

علائم ترک شربت اپیوم

برخی از مهمترین علائم ترک شربت اپیوم عبارتند از:

اضطراب و بی‌قراری

درد عضلانی

اسهال و تعریق

بی‌خوابی

حالت تهوع و استفراغ

باید توجه داشته باشید که ترک شربت اپیوم می‌تواند دشوار باشد و نیاز به کمک متخصص دارد. به همین جهت مشاورین کلینیک ترک اعتیاد آکسون، به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران، همراه شما هستند تا مطابق جدیدترین روش های درمان اقدام به ترک اعتیاد خود نمایید.

حتما مطالعه کنید: ترک اعتیاد

درمان اعتیاد به شربت اپیوم یک فرآیند طولانی‌مدت است و نیاز به تعهد و تلاش فرد معتاد دارد. با کمک متخصصان و حمایت خانواده و دوستان، افراد می‌توانند بر اعتیاد به شربت اپیوم غلبه کنند و زندگی سالمی را دوباره آغاز کنند. در اینجا چند نکته برای پیشگیری از اعتیاد به شربت اپیوم ارائه می‌شود:

در صورت احساس وابستگی به شربت اپیوم، از متخصصان کمک بگیرید

شربت اپیوم را فقط طبق دستور پزشک مصرف کنید

از افزایش دوز مصرفی شربت اپیوم خودداری کنید

مصرف شربت اپیوم را بطور ناگهانی قطع نکنید

جوشاندن شربت اپیوم می‌تواند منجر به تغلیظ آلکالوئیدهای موجود در آن، به ویژه مرفین شود. این امر خطر مسمومیت، به ویژه در افراد ناآشنا با دوز مناسب را بطور قابل توجهی افزایش می‌دهد. علائم مسمومیت با شربت اپیوم شامل تهوع، استفراغ، یبوست، سرگیجه، خواب‌آلودگی، تنفس ضعیف و در موارد شدید، مرگ می باشد.

عوارض جوشاندن شربت اپیوم

عوارض جوشاندن شربت اپیوم

عوارض جوشاندن شربت اپیوم

جوشاندن شربت اپیوم یک روش سنتی برای تغلیظ و افزایش اثرات آن است اما همانطور که پیش تر گفتیم، جوشاندن شربت اپیوم عوارض متعددی برای مصرف کننده به همراه خواهد داشت که در ادامه به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت.

آسیب به کبد و کلیه

جوشاندن شربت اپیوم می‌تواند به کبد و کلیه آسیب برساند. الکل موجود در شربت اپیوم سمی است و می‌تواند به سلول‌های کبدی و کلیوی آسیب برساند.

الکل موجود در شربت اپیوم در کبد متابولیزه می‌شود. این فرآیند منجر به تولید مواد مضری می‌شود که می‌توانند به سلول‌های کبدی آسیب برسانند. از سوی دیگر سوء مصرف الکل همچنین می‌تواند باعث التهاب کبد شود که التهاب کبد خود به تنهایی باعث نارسایی کبد می شود.

الکل می‌تواند به کلیه‌ها نیز آسیب برساند. الکل می‌تواند باعث اتساع عروق خونی در کلیه‌ها شود که منجر به کاهش جریان خون به کلیه‌ها می‌شود و کاهش جریان خون به کلیه‌ها می‌تواند به نارسایی کلیه منجر شود.

علائم آسیب به کبد و کلیه

خستگی

حالت تهوع و استفراغ

اسهال

درد شکم

تیره شدن ادرار

خارش پوست

تورم مچ پا و ساق پا

تداخلات دارویی شربت اپیوم

شربت اپیوم می‌تواند با داروهای مختلفی تداخل داشته باشد. جوشاندن شربت اپیوم می‌تواند خطر این تداخلات را افزایش دهد. برخی از داروهایی که می‌توانند با شربت اپیوم تداخل داشته باشند عبارتند از:

داروهای ضد درد با خاصیت مخدری: کدئین، هیدروکودون و مرفین

داروهای ضد اضطراب و خواب‌آور: بنزودیازپین‌ها (دیازپام، لورازپام) و زولپیدم

داروهای ضد افسردگی: مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIها) و مهارکننده‌های مونوآمین اکسیداز (MAOIs)

داروهای ضد تشنج: فنی توئین و کاربامازپین

داروهای ضد فشار خون: بتابلوکرها و دیورتیک‌ها

توجه داشته باشید که شربت اپیوم می‌تواند اثر داروهای دیگر را افزایش دهد. این امر می‌تواند منجر به عوارض جانبی جدی، از جمله مرگ شود. شربت اپیوم می‌تواند اثر داروهای دیگر را کاهش دهد و علائم تداخلات دارویی آن عبارتند از:

خواب‌آلودگی و گیجی

کاهش ضربان قلب

افت فشار خون

تنفس ضعیف

تشنج

کما

در صورت مصرف هر یک از داروهای ذکر شده، قبل از مصرف شربت اپیوم با پزشک خود مشورت کنید.

مرکز ترک اعتیاد

عوارض جوشاندن شربت اپیوم

خطرات برای زنان باردار و شیرده

شربت اپیوم می‌تواند برای زنان باردار و شیرده خطرناک باشد. مصرف این شربت می‌تواند منجر به سقط جنین، تولد نوزاد نارس و نقص مادرزادی شود. علاوه بر خطرات ذکر شده، جوشاندن شربت اپیوم می‌تواند طعم و بوی آن را ناخوشایندتر کند. در نهایت، جوشاندن شربت اپیوم یک عمل خطرناک و غیرضروری است. افراد باید از این عمل خودداری کنند و در صورت نیاز به مصرف شربت اپیوم، از دستورالعمل‌های پزشک خود پیروی کنند.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی عوارض جوشاندن شربت اپیوم پرداختیم و برخی از مهمترین آنها را بررسی کردیم. اما نکته ای که در خصوص ترک اعتیاد و ترک شربت اپیوم باید بدانید این است که ترک شربت اپیوم، نیازمند دریافت درمان بستری در کلینیک ترک اعتیاد آکسون، به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد شبانه روزی تهران می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *