کلینیک ترک اعتیاد
چگونه معتاد هروئین را راضی به ترک کنیم؟
۱۴۰۰-۱۰-۲۵
کلینیک ترک اعتیاد
تاثیر ورزش بر اعتیاد
۱۴۰۰-۱۰-۲۵
کلینیک ترک اعتیاد

تاثیر ماری جوانا بر بهبود ضربه مغزی

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: در سال های اخیر، ضربه مغزی به موضوعی داغ و بسیار بحث برانگیز تبدیل شده است، زیرا بسیاری از ورزشکاران حرفه ای و بازنشسته در مورد تجربیات خود در زمینه ضربه مغزی و فهرستی از بیماری هایی را که در اثر ضربه مغزی داشته اند، گزارش داده اند. یکی از باورهای اشتباه در خصوص مصرف ماری جوانا در جهت کمک به ضربه مغزی است که در این مقاله به بررسی تاثیر ماری جوانا بر بهبود ضربه مغزی خواهیم پرداخت.

با بحث مداوم در مورد ضربه مغزی، محققان به این نتیجه رسیدند که رابطه بین مصرف ماری جوانا و ضربه مغزی را نیز مورد بررسی قرار دهند. این سوال در ذهن افراد نقش می بندد که آیا مصرف ماری جوانا به بهبود ضربه مغزی کمک می کند و آیا می تواند به عنوان یک گزینه درمانی بالقوه در نظر گرفته شود؟

در این مقاله تصمیم داریم در مورد ضربه مغزی و سپس به طور ویژه، ارتباط بین ماری جوانا و ضربه مغزی را توضیح دهیم، پس با ما همراه باشید.

حتما مطالعه کنید: ترک ماری جوانا

ضربه مغزی چیست؟

ضربه مغزی نوعی آسیب مغزی دردناک است که در اثر ضربه به سر ایجاد می شود و یا ناشی از حرکتی سریع که منجر به عقب و جلو شدن سریع سر و مغز می شود. این حرکت ناگهانی سر ممکن است منجر به تکان خوردن یا پیچیده شدن مغز شود و سپس منجر به تغییرات شیمیایی در مغز و همچنین آسیب به سلول های مغزی شود.

ضربه مغزی معمولاً به عنوان یک آسیب خفیف مغزی به شمار می رود، زیرا اغلب کشنده نیست، اما اثرات آن ممکن است شدید و مادام العمر باشد. برخی از علائم ضربه مغزی شامل سردرد یا احساس فشار در سر، از دست دادن هوشیاری به طور موقتی، گیجی، فراموشی یا سرگیجه می باشد. سایر علائم ممکن است شامل اختلال در گفتار، حالت تهوع، استفراغ یا احساس خستگی یا گیجی باشد.

علائم ضربه مغزی در برخی افراد ممکن است بلافاصله پس از حادثه ای که باعث ضربه مغزی شده است، شروع به خودنمایی کند، اما برای برخی دیگر ممکن است علاٸم کمی با تاخیر شروع شود و حتی ممکن است روزها طول بکشد تا علائم ظاهر شود.

بسیاری از عوارض احتمالی، از سردرد گرفته تا سرگیجه، تا مدت ها پس از حادثه ادامه خواهد یافت. همچنین اختلالی به نام سندرم پس از ضربه مغزی وجود دارد که در سندروم علاٸم فرد روزها، هفته ها یا ماه ها پس از حادثه هنوز هم ادامه دارد. محققان همچنین معتقدند که ممکن است تأثیر تجمعی بر روی افرادی که در طول زندگی خود دچار آسیب های مغزی متعددی شده اند، وجود داشته باشد و این اثر ممکن است باعث ایجاد اختلال در عملکرد او شود.

محققان بر روی این واقعیت متمرکز شده اند که ضربه مغزی نه تنها عوارض جانبی جسمی، بلکه مشکلات روانی فراوانی نیز در پی خواهد داشت شود. در حقیقت، پس از وارد شدن ضربه به سر، احتمال افسردگی و خودکشی افزایش می یابد و برخی تحقیقات نشان داده است که حتی یک بار ضربه مغزی ممکن است خطر خودکشی را تا سه برابر افزایش دهد. اکنون تحقیقات زیادی در مورد ارتباط بین مصرف ماری جوانا و ضربه های مغزی در حال انجام است تا بتواند در نهایت به این سوال که “آیا مصرف ماری جوانا به بهبود ضربه مغزی کمک می کند” پاسخ دهد.

تاثیر ماری جوانا بر بهبود ضربه مغزی

تاثیر ماری جوانا بر بهبود ضربه مغزی

تاثیر ماری جوانا بر بهبود ضربه مغزی

بنابراین، آیا مصرف ماری جوانا به بهبود ضربه مغزی کمک می کند؟

برخی از محققان معتقدند که خواص ماری جوانا ممکن است به مغز کمک کند تا بتواند پس از آسیب دیدگی، خود را ترمیم کند. یکی از دلایلی که مصرف ماری جوانا و ضربه مغزی ممکن است با یکدیگر رابطه سودمندی داشته باشند این است که ماری جوانا ممکن است به کاهش التهاب در مغز پس از آسیب دیدگی کمک کند. گیاهان شاهدانه دارای آنتی اکسیدان هایی هستند که ویژگی های محافظتی را برای مغز فراهم می کند و موجب می شود التهاب کلی و آسیب های مرتبط با استرس در مغز کاهش یابد. این مسٸله از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا یکی از تاثیرات اولیه ضربه مغزی التهاب عصبی است.

بر اساس مطالعاتی در تل آویو، دوزهای کم THC، که یکی از اجزای ماده روانگردان ماری جوانا است، به کاهش تورم در حیوانات کمک می کند.

دولت ایالات متحده همچنین احساس می کند که ماری جوانا ممکن است به عنوان یک ماده محافظ در برابر نورون عمل کند و در حال حاضر یک حق ثبت اختراع فدرال در CBD غیر روانپزشک برای استفاده به عنوان یک عامل محافظ در برابر نورون وجود دارد. در برنامه ثبت اختراع بیان شده است که کانابینوئیدهای موجود در شاهدانه ممکن است قادر به محدود کردن آسیب های عصبی ناشی از ضربه به سر باشند.

اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که مصرف ماری جوانا در نهایت نه تنها کمکی به بیماران نخواهد کرد، بلکه باعث بروز صدمات متعددی بر سلامت جسمانی و روانی مصرف کننده می گردد که از مهمترین عوارض سوء مصرف ماری جوانا می توانیم به وابستگی و اعتیاد اشاره نماییم که ترک ماری جوانا، نیازمند دریافت خدمات روان درمانی در کلینیک ترک اعتیاد آکسون دارد.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی تاثیر ماری جوانا بر بهبود ضربه مغزی پرداختیم و پاسخ دادیم که سوء مصرف این محرک به هر دلیلی که باشد باعث اعتیاد شده و وابستگی به این محرک عوارض روانی و جسمانی متعددی برای مصرف کننده به همراه خواهد داشت و تنها راه مقابله با این عوارض ترک ماری جوانا در مرکز ترک اعتیاد آکسون می باشد.

3 Comments

  1. Saeid گفت:

    سلام من از ۱۶سالگی شروع ب مصرف ترامادول کردم از اون موقه خیلی تلاش کردم ترک کنم هربار ک سعی کردم تونستم جایگزین کردم از گل گرفتا تا کلنازپام ،امی تیریبلین فلکسیتین،شیره و تریاک ..الان ۲۱سالمه تا خرخره تو لجن گیر کردم همه موقعیت هامو از دس دادم شودم ی ادم بی تفاوت و بی حس بنظرتون چیکار کنم الان دیگه نمیدونم وقعا ب چی اعتیاد دارم چون هی از این میپرم رو اون یکی

  2. عرف گفت:

    سلام ی ۷سالی بود مصرف همه چی داشتم بجز کراک و شیشه و کوکایین الان ی ساله متوجه شدم ک تو هیچ موادی هیچ حالی نیست دوستانی ک درگیرن توکیو مصرف ب این فک کنید واقعا این چ حالی داره میده جز فلاکت نمیخوام زیاد پیچیدش کنم ولی درکل بگم شخصا درکی ک از نعشگی مرفین دارم اینه دیدید موقعه ای ک ازخواب بلند میشد ی حس میلیون بی حالی و سنگینی میکنید بنظرم نعشگیم دقیقا همینه خلاصشو بگم تا موقعی ک توی مواد لذت ببینید هیچی درست نمیشه مثلا میگم آدم میشناسم بیست ساله پاکه همیشه میگه موادو دوست دارم دلم میخواد مصرف کنم ولی از خطراش میترسم این ک نشد ترک چ فایده ای داره پاک باشی ولی همش تو مواد لذت ببینیو دوس‌داشته باشی مصرف کنی اگ‌واقعا ب درک حرفم برسید سختیه ترکتون ۱۰درصد میشه اصلا نباید بهش فک کنید فکر کنید حیوان هستیم عقل تو این زمینه رو ازبین ببرید چون تفریحیشم ضرر داره و یخه ادمو میگیره تو بلند مدت

  3. Masoud گفت:

    اعتیاد از انسان برده ای بی اراده درست میکند هر روز با تمام کارهای که ان روز باید انجام بدی برای مصرف مواد مخدر و هم چنین بدست اوردن هزینه مصرف مواد مخدر نیز برنامه ریزی باید کرد بلاخره موقعی مواد مخدر بدست میاوریم و بعد از مصرفش مقداری انبساط خاطر را تجربه میکنیم و بلا فاصله و یا بعد از مدتی برای بدست اوردن و مصرف مواد مخدر باز هم نیاز به برنامه ریزی است این کاری است که ما مدتها انجام داده و میدهیم.و بسیار ناملایمات را بر خود و سایربن هموار کرده و خواهیم کرد.لازم است بدانیم که سیگار و مواد مخدرهای گوناگون در واقع سم هستند که ذره ذره با مصرفشان سلامتی ما را از بین میبرند تصورش را بکنید که در سن شصت یا هفتاد سالگی در حالیکه تنگی نفس دارید کارهای روزمره امروزی را ناچارا انجام دهید.پس لازم است در هر با مصرف هر یک از سیگار یا مواد مخدر به خودمان گوشزد کنیم باز سم را وارد بدن خود میکنم و هر موقعی فرصت فکر کردن یا مطالعه داشتیم راجب رهای یافتن از مصرف سم بحویم و با بدست اوردن اطلاعاتی راجب ترک یا محلها یا افرادی که از نظر علمی میتوانند کمک کنند یاری بجویم و طبق تصمیم قطعی که از قبل داشتیم با جرات تمام روزی را برای خارج شدن از برده بودن و برده وار زیستن که مصرف سیگار و مواد مخدر ما را وادار به زندگی کردن مانند برده کرده است با تمام جرات و انسانیت و قاطعیت از ساعت شروع ترک شروع به مصرف نکردن و دیگر فکر نکردن به دوران گذشته و یاداوری مصرف مواد را قطع کنیم و اگر وسوسه به سراغمان امد حدود بیست دقیقه فکر میکنیم که مصرف چه بلایا و چه شرایطی را بر من بوجود اورده و اگر احیانا ادامه دهم خواهد داشت و جایزه تحمل کردن و مصرف نکردن را شادی افراد فامیل و دوستان واقعی که با شنیدن اینکه حدود سه ماه است دیگر مصرف نمیکنم و رهای یافتم را بجوییم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *