کلینیک ترک اعتیاد
تاثیر ماری جوانا بر بهبود ضربه مغزی
۱۴۰۰-۱۱-۰۲
کلینیک ترک اعتیاد
علائم مصرف الکل
۱۴۰۰-۱۱-۰۲

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: ورزشکاران حرفه ای فشارهای مختلفی را بطور مداوم تحمل می کنند. برخی ورزشکاران معتقدند که در برابر احتمال سوء مصرف مواد مخدر و الکل ایمن هستند. این بازیکنان بار تمرینات مداوم، مسابقات، آسیب ها و مرکز توجه بودن را به دوش می کشند، بنابراین فشارهای زندگی روزمره ممکن است در مقایسه با آنها جزئی و ناچیز به نظر برسد به همین جهت در این مقاله به بررسی تاثیر ورزش بر اعتیاد خواهیم پرداخت.

حقیقت این است که تعداد بی شماری از ورزشکاران تحت تاثیر اعتیاد قرار گرفته اند. بسیاری از ورزشکاران بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند. به دلیل ماهیت منحصر به فرد یک حرفه در ورزش، بین ورزشکاران و اعتیاد ارتباط تنگاتنگی وجود دارد. خوشبختانه روش های بهبودی مختلفی نیز وجود دارد.

ارتباط بین ورزشکاران و سوء مصرف مواد

ورزشکاران به دلایل مختلف به الکل و مواد مخدر روی می آورند. برخی ممکن است استعداد یا آمادگی ژنتیکی خاصی برای مبتلا شدن به اعتیاد داشته باشند در حالی که برخی دیگر در حال حاضر دارای اختلال مصرف مواد هستند. اما بسیاری از ورزشکاران پس از اینکه ورزش های حرفه ای را شروع می کنند، به سوء مصرف مواد مخدر و الکل مبتلا می شوند. دلایل متعددی وجود دارد که ورزشکاران به سوء مصرف مواد مبتلا می شوند که برخی از متداول ترین آنها عبارتند از:

بهبود عملکرد

ورزشکارهای حرفه ای فشار های زیادی را برای عملکرد بهتر نسبت به همسالان خود و حتی عملکرد قبلی خود تحمل می کنند. این می تواند یک کاتالیزور برای مصرف داروهای تقویت کننده عملکرد باشد.

جراحات

برخی از ورزشکاران برای تسریع در روند بهبودی آسیب های ناشی از رشته ورزشی خود به مصرف مواد مخدر روی می آورند. متاسفانه، این امر ممکن است به سرعت منجر به اعتیاد شود.

افسردگی

اختلالات بهداشت روانی مانند افسردگی در بین ورزشکاران بسیار شایع است و ممکن است به منظور خود درمانی به مصرف مواد مخدر و اعتیادآور روی آورند.

سهولت در دسترسی به مواد مخدر

شهرت و پولی که به دنبال ورزش های حرفه ای به دست می آید، دسترسی مواد مخدر را نیز آسانتر خواهد کرد. حتی ورزشکاران کالج نیز به مواد مخدر دسترسی دارند. مطالعات مختلف نشان داده اند فرهنگ ورزشکاران احتمال ابتلا به اعتیاد را افزایش می دهد. از سوی دیگر سابقه شخصی یا خانوادگی ورزشکار ممکن است احتمال ابتلا به اختلال مصرف مواد را افزایش دهد. شکست های زودهنگام در زندگی یا سابقه خانوادگی اعتیاد، زمانی که با استرس های ورزش حرفه ای ترکیب شود، ممکن است منجر به سوء مصرف مواد شود.

بسیاری از ورزشکاران حرفه ای که به خاطر اعتیاد زندگی خود را نابود و ویران کرده اند و هنوز هم با این بیماری مقابله و دست و پنجه نرم می کنند و با شروع دوران نقاهت به درمان اعتیاد پرداخته اند و در این مقاله به بررسی تاثیر ورزش بر اعتیاد پرداختیم. اداره خدمات سوء مصرف مواد و بهداشت روانی گزارش می دهد که صنعت “هنر، سرگرمی و تفریح” از لحاظ میزان اختلال مصرف مواد در ماه گذشته در رتبه دوم قرار دارد. این صنعت شامل ورزشکاران حرفه ای نیز می باشد و برخی از ورزشکاران حرفه ای که جان خود را به علت سوء مصرف مواد از دست داده اند عبارتند از:

دان راجرز، فوتبالیست، 23 ساله، علت فوت مصرف کوکائین

یوجین لیپس کامب، فوتبالیست، 31 ساله، علت فوت هروئین

دیوید کرودیپ، فوتبالیست، 30 ساله، علت فوت مصرف کوکائین

اندی آیرونز، موج سواری، 23 ساله، علت فوت مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک

درک بوگارد، ورزش هاکی، 28 ساله، علت فوت الکل و داروهای تجویز شده توسط پزشک

اگرچه اختلال مصرف مواد موجب شده که برخی از حرفه های ورزشی موفق از مسیر خارج شوند، اما بسیاری از ورزشکاران، اعتیاد خود را پشت سر گذاشتند و به زندگی هدفمند و مرفه خود ادامه دهند.

تاثیر ورزش بر اعتیاد

تاثیر ورزش بر اعتیاد

برخی از ورزشکاران برجسته ای که بر اعتیاد غلبه کرده اند عبارتند از:

آندره آگاسی، تنیسور، غلبه بر اعتیاد به شیشه

جان دالی، حرفه ورزشی: گلف، غلبه بر اعتیاد به الکل

مایکل فلپس، حرفه ورزشی: شنا، غلبه بر اعتیاد به الکل

داریل استرابری، حرفه ورزشی: بیس بال، غلبه بر اعتیاد به کوکائین و الکل

برگ رایان، فوتبالیست، غلبه بر اعتیاد به الکل و داروهای تجویز شده توسط پزشک

متاسفانه، برخی از ورزشکاران فعلی و سابق وجود دارند که پذیرفته اند که به مقابله با اعتیاد خود ادامه می دهند. در میان آنها جانی منزیل ( مبتلا به اعتیاد به الکل)، مایک تایسون (مبتلا به اعتیاد به الکل، کوکائین و ماری جوانا) و اسکار دلاهویا ( مبتلا به اعتیاد به الکل و کوکائین) هستند.

وقتی یک ورزشکار با اعتیاد به مواد مخدر و یا غیرقانونی دست و پنجه نرم می کند، ممکن است فرصتی برای درمان به او داده شود تا بتواند بر اعتیاد خود غلبه کند، در غیر این صورت قوانین لیگ به زودی ورزشکار را از ورزش مورد علاقه خود اخراج خواهد کرد. به همین جهت ورزشکاران با کمک مشاورین روانپزشکی و روانشناسی کلینیک ترک اعتیاد آکسون به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران، این فرصت را دارند که از سلامت و حرفه خود در دوران بهبودی از اعتیاد محافظت کنند.

رویه های سوء مصرف مواد در ورزش های حرفه ای

مصرف مواد در ورزش های حرفه ای یک موضوع جدی و نگران کننده است. لیگ های ورزشی سوء مصرف مواد مخدر یا الکل را با برخی قوانین سختگیرانه مورد بررسی قرار می دهند. در ایالات متحده، هر یک از چهار لیگ محبوب، ورزشکاران خود را حداقل سالی یک بار، از لحاظ مصرف مواد مخدر آزمایش می کنند.

استفاده از داروهای تقویت کننده عملکرد (PED) در تمام لیگ ها ممنوع است، مانند عوامل پوشاننده. در اولین آزمایش مثبت، بازیکن برای بازی در بخشی از برنامه فصل محروم می شود. در واقع، برخی از لیگ ها پس از چندین آزمایش مثبت دارویی، ممنوعیت مادام العمر صادر می کنند.

تاثیر ورزش بر اعتیاد

تاثیر ورزش بر اعتیاد

تاثیر ورزش بر اعتیاد

اگرچه سوء مصرف مواد در بین دانشجویان رایج است، این احتمال در بین ورزشکاران یک مدرسه ممکن است بیشتر باشد. وقتی صحبت از ورزشکاران و اعتیاد به میان می آید، فشارهای فوق العاده ای روی این دانش آموزان وجود دارد تا نمرات صلاحیت و عملکرد ورزشی در زمین را حفظ کنند.

فوربس (شرکت رسانه ای) گزارش داده است که یک بازیکن معمولی دسته یک فوتبال کالج، 43.3 ساعت در هفته را فقط به ورزش اختصاص می دهد، که این مدت زمان قابل مقایسه با یک کار تمام وقت است. نه تنها مصرف الکل و مواد مخدر، روشی برای تخلیه انرژی و یا خشم و عصبانیت است، بلکه برای مقابله با افسردگی و افزایش و بهبود عملکرد نیز مصرف می شود. این عوامل دانش آموزان را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به اعتیاد قرار می دهد.

روش بهبودی اعتیاد ورزشکاران

درخواست کمک ممکن است مخصوصاً برای ورزشکاری که دارای رقیب است و نیاز به کمک را به عنوان یک نقطه ضعف می داند، دشوار باشد. اما تغییر در تفکر ضروری است زیرا اعتیاد تهدید کننده سلامتی است و به اراده فرد مربوط نمی شود. درک اینکه اعتیاد یک بازی است که نمی توان آن را شکست داد، ممکن است اولین گام واقعی در مسیر بهبودی باشد.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی تاثیر ورزش بر اعتیاد پرداختیم اما نکته ای که باید نسبت به آن آگاهی داشته باشید این است که، در مرکز ترک اعتیاد آکسون، متخصصان پزشکی برنامه های سفارشی را ارائه می دهند که متناسب با نیازها و شرایط هر بیمار است. این فرایند با ارزیابی اولیه و به دنبال آن برنامه درمانی و نظارت دقیق آغاز می شود. خدماتی که این مرکز اراٸه می دهد شامل سم زدایی پزشکی، مراقبت های سرپایی و بستری و خدمات پس از مراقبت می باشد. با حمایت مناسب، یک ورزشکار در دوران نقاهت و بهبودی پس از ترک اعتیاد، می تواند به حرفه مورد علاقه خود بازگردد و انتظار داشته باشد که شاهد عملکرد و بهبودی مستمر خود باشد. برای اطلاع بیشتر از روش های درمان، همین امروز با مشاورین مرکز ترک اعتیاد آکسون تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *