کلینیک ترک اعتیاد
رابطه اعتیاد و قلدری
۱۴۰۰-۱۰-۱۸
کلینیک ترک اعتیاد
تاثیر ماری جوانا بر بهبود ضربه مغزی
۱۴۰۰-۱۰-۱۸

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: هروئین مخدری بسیار اعتیاد آور است که اعتیاد به آن عوارض روانی و جسمانی متعددی برای مصرف کننده به همراه دارد و تنها راه مقابله با این عوارض ترک هروئین، تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی در کلینیک ترک اعتیاد می باشد اما بسیاری از معتادین در برابر درمان مقاومت می کنند به همین جهت در این مقاله به بررسی چگونه معتاد هروئین را راضی به ترک کنیم؟ خواهیم پرداخت.

حتما مطالعه کنید: ترک هروئین

چگونه می توانید به یک فرد مبتلا به اعتیاد به هروئین کمک کنید؟ پاسخ به این سوال کمی دشوار است. زیرا کار زیادی نمی توانید انجام دهید. هروئین، نوعی ماده مخدر ویرانگر است که اغلب مورد سوء مصرف قرار می گیرد. در ابتدا با قرص های تسکین دهنده درد شروع می شود و سپس به مصرف هروئین تبدیل می شود. هروئین یکی از اعتیادآورترین مواد مخدری است که امروزه در دسترس است. با وجود خاصیت اعتیاد آور هروٸین و افزایش احتمال اوردوز (مصرف بیش از حد) بسیاری از افراد همچنان به مصرف این ماده مخدر ادامه می دهند.

برای برخی از افراد، نشانه های تخریب هروئین خیلی سریع آشکار خواهد شد، در حالی که برای برخی دیگر کمی بیشتر طول خواهد کشید. حتی افرادی هستند که مبتلا به اعتیاد به هروئین هستند اما می توانند شغل خود را هنگام مصرف مواد مخدر حفظ کنند، اما چنین شرایطی دوام زیادی نخواهد داشت.

زمانی که یکی از اعضای خانواده با اعتیاد به هروئین دست و پنجه نرم می کند، معمولا اطرافیان او تأثیرات آن را بیشتر از شخصی که این ماده مخدر را مصرف می کند، احساس خواهند کرد. اعتیاد معمولاً به دلیل پیامدهای چندگانه ای که روی تمام اطرافیان فرد معتاد ایجاد می کند، یک بیماری خانوادگی نامیده می شود. بنابراین چه کاری می توانید انجام دهید؟ اعتیاد به هروئین ممکن است باعث شود فرد مبتلا شما را مورد انتقاد تند قرار دهد و شما را مقصر بداند. همچنین ممکن است منجر به دروغ، سرقت و انجام رفتارهای خطرناک شود.

چگونه معتاد هروئین را راضی به ترک کنیم؟

گرچه به تنهایی نمی توانید اعتیاد به هروئین را درمان کنید، اما با اقداماتی خاص و حمایت به موقع، می توانید به فردی که به هروئین اعتیاد دارد کمک کنید:

یادگیری

یکی از بهترین و موثر ترین روش های توانمند سازی خود، کسب اطلاعات بیشتر در مورد هروئین و خود اعتیاد است. این امر به شما کمک می کند علائمی که ممکن است در  شما به وجود آید و هشدار ها و نکاتی که باید مراقب آنها باشید را تشخیص دهید. همچنین می تواند به شما کمک کند تا دریابید که اعتیاد یک نوع بیماری مرتبط با مغز است، بنابراین نباید از رفتارها و گفته های شخصی که به هروئین اعتیاد دارد ناراحت شوید.

جلوگیری از توانمند سازی

یکی از متداول ترین رفتارهایی است که اطرافیان افراد معتاد به مواد مخدر آن را انجام می دهند. هنگامی که فرد معتاد به هروئین را توانمند می سازید، به او منابعی اعم از مالی، عاطفی و یا … می دهید که به وی اجازه می دهد تا اعتیاد خود را ادامه دهد. یک مثال از توانمند سازی فرد مبتلا به اعتیاد به هروئین می توان به امکان دسترسی فرد مبتلا به اعتیاد به حساب های مالی اشاره کرد. در نتیجه فرد معتاد به هروئین می تواند به خرید مواد مخدر ادامه دهد.

روش دیگری که مردم معمولاً به جای کمک به شخص معتاد به هروئین برای ترک، او را توانمند می سازند، حمایت از آنها یا دروغ گفتن به دیگران برای جلوگیری از کشف واقعیت است. مهم این است که زمانی که می خواهید به شخصی که به هروئین اعتیاد دارد کمک کنید، یاد بگیرید که به او نه بگویید، برای او حد و مرز تعیین کنید و ثابت قدم بمانید.

بدون توانمندسازی هم، امکان ارائه پشتیبانی وجود دارد. این بدان معناست که شما می توانید شخصی را که به هروئین اعتیاد دارد دوست داشته باشید اما از او در برابر عواقب منفی اعمالش حمایت نکنید. شما می توانید روش های سالم تری را برای حمایت از آنها پیدا کنید، مانند کمک به آنها برای یافتن یک برنامه درمانی یا همراهی کردن آنها در جلسات درمانی و گروه درمانی.

چگونه معتاد هروئین را راضی به ترک کنیم؟

چگونه معتاد هروئین را راضی به ترک کنیم؟

ایجاد یک سیستم حمایتی

هروئین، یک ماده مخدر خطرناک است و مقابله با شخصی که به هروئین اعتیاد دارد، به تنهایی تقریباً غیرممکن است. در عوض شما باید روی ساخت یک سیستم حمایتی کار کنید. این می تواند شامل درخواست کمک از سایر اعضای خانواده یا شرکت در یک گروه حمایتی باشد که مختص خانواده های افرادی است که با اعتیاد به هروئین دست و پنجه نرم می کنند. گروه های حمایتی بسیاری وجود دارد که راحتی و قدرت عاطفی را برای شما فراهم می کند. شما همچنین می توانید با یک درمانگر که تجربه برخورد با افراد مبتلا به اعتیاد را دارد صحبت کنید.

اگر سایر اعضای خانواده شما از قبل اطلاع ندارند، باید به آنها اطلاع دهید. یکی از بدترین کارهایی که می توانید برای فرد مبتلا به اختلال مصرف هروئین انجام دهید این است که سعی کنید اعتیاد او را پنهان کنید، زیرا این مسئله اغلب باعث بدتر شدن مشکل خواهد شد.

فرصت هایی برای درمان فراهم کنید

وقتی به دنبال کسب اطلاعات بیشتر برای کمک به فردی هستید که به هروئین اعتیاد دارد، به این فکر کنید که چگونه می توانید او را به سوی تغییرات مثبت سوق دهید. شما نمی توانید فرد مبتلا به اعتیاد را “اصلاح” کنید یا او را مجبور کنید تا تغییر کند، اما می توانید محدودیت هایی را برای او تعیین کنید که به او نشان دهد دیگر برای اعتیاد به هروئین به او کمک نمی کنید و تمایل دارید به آنها کمک کنید تا یک برنامه درمانی مناسب با شرایط خود پیدا کنند. می توانید در مورد گزینه های مختلف تحقیق کنید. نحوه تامین هزینه ها و هماهنگی برای مراقبت از او را قبل از هر گونه اقدامی مورد بررسی قرار دهید حتی ممکن است برای یک برنامه درمانی قادر به حمایت مالی یا عاطفی باشید، که نمونه ای از حمایت مثبت است.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی چگونه معتاد هروئین را راضی به ترک کنیم؟ پرداختیم در نهایت، اگرچه کارهای کمی وجود دارد که می توانید برای کمک به فردی که به هروئین اعتیاد دارد انجام دهید، اما اولین قدم مثبت این است که مراقبت خودتان باشید. سپس یک شبکه حمایتی پیدا کنید که با وجود فریب کاری فرد معتاد، بتوانید قدرت خود را حفظ کنید. در مورد بیماری اعتیاد و مصرف هروئین، اطلاعات بیشتری کسب کنید و سپس در مورد گزینه های مختلف درمانی تحقیق کنید. شما همچنین باید یاد بگیرید که حد و مرزهای صحیح و سالم را برای آنها تعیین کنید و در تصمیم خود برای پایبندی به آنها قاطع باشید. برای یافتن منابع بیشتر برای فردی که دوستش دارید، همین امروز با کلینیک ترک اعتیاد آکسون تماس بگیرید. کلینیک ترک اعتیاد آکسون به شما کمک می کند تا برنامه ای متناسب با نیازهای خود و عزیزانتان پیدا کنید.

2 Comments

  1. ناصر گفت:

    هزینه ترک هروئین بگید روزی یک گرم بصورت دودمیکشد و چند روز بستری میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *