اعتیاد به الکل و اختلال بدشکلی بدن
اعتیاد به الکل و اختلال بدشکلی بدن
۱۴۰۰-۰۲-۰۴
اعتیاد به الکل و اختلال دوقطبی
۱۴۰۰-۰۲-۰۴

مرکز ترک اعتیاد آکسون، کلینیک ترک اعتیاد آکسون: متاسفانه طبق آمار میزان مصرف همزمان شیشه و الکل رو به افزایش است و نکته ای که ضروری است از آن اطلاع داشته باشید این است که احتمال مسمومیت و اوردوز در مصرف همزمان الکل و شیشه، به شدت زیاد می باشد و عوارض جانبی جبران ناپذیری همچون تنگی نفس، تشنج و ایست قلبی برای مصرف کننده به همراه است.
مصرف شیشه و الکل هرکدام به تنهایی، خطرناک می باشند، اما اگر با هم استفاده شوند، تأثیرات سوء مصرف آن شدت گرفته و خطرناک تر خواهد شد.
مسمومیت با الکل ممکن است کشنده باشد، اگر شک دارید که شخصی دچار مسمومیت با الکل شده است بلافاصله با اورژانس تماس بگیرید و از اینکه از دیگران درخواست کمک کنید، نترسید.

سوء مصرف الکل علاوه بر مسمومیت و اوردوز، عوارض جسمانی و روانی متعدد دیگری برای مصرف کننده به همراه دارد که در مقاله الکل چیست؟ به بررسی کامل آنها پرداخته ایم و باید بدانید، تنها راه مقابله با بروز این علائم، ترک الکل تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی در کلینیک ترک الکل آکسون می باشد.

مصرف همزمان شیشه و الکل

مصرف همزمان شیشه و الکل

شیشه چیست؟

مت‌آمفتامین، معروف به شیشه یا “مت”، یک داروی روان گردان قوی است و معمولاً به صورت پودر یا سنگ توزیع می شود و جزء داروهای محرک است که بلافاصله پس از مصرف، مغز و سیستم عصبی را تحت تاثیر قرار داده و ایجاد نوعی سرخوشی می‌کند و یک هجوم شدید 30 دقیقه ای ایجاد می کند.

هنگامی که نشٸگی و سرکیفی اولیه فروکش می کند، فرد مصرف کننده موج شدیدی از سرخوشی را احساس می کند که ممکن است به مدت 4 تا 16 ساعت طول بکشد.

اما بسیاری از دلالان شیشه برای افزایش سود خود ،این محرک را با محصولات خانگی بالقوه سمی رقیق تر می کنند، حتی گاهی اوقات آن را با مواد دیگری مانند ملین ها و داروهای ضد افسردگی ترکیب می کنند، که اثرات دارو را به طرز چشمگیری تغییر می دهند. این امر باعث می شود که شیشه غیرقابل پیش بینی و خطرناک تر شود.

حتما مطالعه کنید: شیشه چیست؟

از آنجایی که وابستگی به شیشه روانی و جسمانی می باشد، ترک شیشه نیازمند بستری و دریافت خدمات روان درمانی در کلینیک ترک شیشه آکسون می باشد تا بیماران با دریافت خدمات روان درمانی علاوه بر درمان جسمانی اقدام به اصلاح چهارچوب های ذهنی خود کنند.

کلینیک ترک الکل

عوارض مصرف همزمان شیشه و الکل

عوارض مصرف همزمان شیشه و الکل

اگر چه الکل برای بسیاری از افراد، جزء لاینفک زندگی و امری طبیعی و ایمن محسوب می شود، اما در صورت مصرف آن به صورت ترکیبی با داروهای دیگر، می تواند کشنده باشد. برخی از عوارض مصرف همزمان شیشه و الکل به شرح زیر می باشد:

  • تشنج
  • استفراغ
  • کندی تنفس
  • تغییر رنگ پوست به آبی به علت هیپوترمی (سرمازدگی)
  • رنگ پریدگی پوست
  • بیهوشی
  • گیجی
  • کما

خطرات ناشی از مصرف همزمان شیشه و الکل

مصرف شیشه و الکل عوارض جسمانی و روانی متعددی برای مصرف کننده به همراه دارد اما متاسفانه برخی از مصرف کنندگان معتقدند که الکل می تواند تاثیرات مخرب شیشه را کاهش دهد اما باید بدانید که این باور کاملا اشتباه است و مصرف همزمان، خطرات جسمانی و روانی جبران ناپذیری برای بیماران به همراه خواهد داشت.

پس از مصرف شیشه و الکل، هر یک از این مواد، نحوه جذب ماده دیگر توسط بدن را تحت تأثیر قرار می دهند.

شیشه برخی از تاثیرات تضعیف کننده الکل را کاهش می دهد و برخی افراد را ترغیب به نوشیدن بیشتر می کند تا اثرات معمولی آن را احساس کنند. در این مرحله، ضربان قلب با سرعت زیادی شروع به افزایش می کند و خطر آسیب قلبی عروقی را افزایش می دهد. هجوم شدید اعتماد به نفس و سرخوشی ناشی از مصرف شیشه، می تواند احساس توانایی در رانندگی را در مصرف کنندگان ایجاد کند که این امر اغلب به خسارت های جبران ناپذیر و مرگبار منجر خواهد شد.

حتی زمانی که مصرف شیشه و الکل عوارض فوری را نشان ندهند، با خارج شدن این مواد از بدن، مصرف کنندگان سقوط شدیدی را تجربه خواهند کرد. استفراغ، حالت تهوع، افکار حزن انگیز و انگیزه های خودکشی در این دوران بسیار رایج است.

مرکز ترک اعتیاد

ترک شیشه و ترک الکل

ترک شیشه و ترک الکل

اعتیاد به شیشه و الکل نباید بر زندگی شما حکمرانی کند. اولین قدم برای بازیابی سلامتی و شروع زندگی جدید، ترک شیشه و ترک الکل بصورت موفقیت آمیز است. اما از آنجایی که وابستگی به این مواد روانی و جسمانی می باشد، ترک اعتیاد نیازمند دریافت خدمات مشاوره ای و روان درمانی می باشد. به همین جهت برنامه درمانی ترک شیشه و الکل در مرکز ترک اعتیاد آکسون، شامل درمان جسمانی در کنار خدمات روانپزشکی، برنامه روان درمانی و خدمات علوم اعصاب شناختی می باشد و به بیماران این فرصت را می دهد تا علاوه بر درمان جسمانی به اصلاح چهارچوب های ذهنی خود بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص برنامه درمانی می توانید با مشاورین مرکز ترک اعتیاد آکسون به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد تهران، تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *