کلینیک ترک اعتیاد
رابطه اعتیاد و اختلال ریتم خواب و بیداری
۱۴۰۱-۰۳-۳۰
کلینیک ترک اعتیاد
اختلال تغذیه چیست؟
۱۴۰۱-۰۳-۳۰

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: آلپرازولام و الکل هر دو اثرات آرام بخشی بر روی مصرف کنندگان دارند و اگر بطور همزمان با هم مصرف شوند، باعث اوردوز (بیش مصرفی) و مرگ ناشی از آن خواهد شد. توجه داشته باشید که سوء مصرف بنزودیازپین ها همچون آلپرازولام می توانند بسیار اعتیاد آور باشند و ترک آلپرازولام به همین جهت ضروری است که مصرف این دارو تحت نظر پزشک باشد.

حتما مطالعه کنید: ترک آلپرازولام

آلپرازولام چیست؟

آلپرازولام، دارویی ضد اضطراب است که توسط پزشک تجویز می شود و با نام شیمیایی زاناکس نیز شناخته می شود. آلپرازولام، جز گروه دارویی بنزودیازپین می باشد، به این معنی که مانند داروی مسکن عمل می کند. داروهای بنزودیازپین معمولاً برای درمان اضطراب، اختلال هراس و گاهی اوقات ترک الکل یا تشنج تجویز می شوند.

حتما مطالعه کنید: ترک الکل
کلینیک ترک اعتیاد

عوارض مصرف همزمان آلپرازولام و الکل

هدف آنها کاهش فعالیت سیستم عصبی مرکزی و ایجاد تاثیر آرام بخشی است. الکل هم مانند این داروها تاثیر آرام بخشی بر بدن دارد، به همین دلیل تولید کنندگان آلپرازولام توصیه می کنند که هرگز داروهای تجویز شده را با الکل ترکیب نکنید. مصرف همزمان الکل و آلپرازولام باعث افزایش فعالیت اسید گاما-آمینوبوتیریک (GABA) که یک انتقال دهنده عصبی است و نقش مهار کننده و کند کننده فعالیت های سیستم عصبی مغز و همچنین ایجاد اثر آرام بخشی را ایفا می کنند دارد. هنگامی که این دو عامل کاهنده فعالیت عصبی با هم ترکیب می شوند، اوردوز رخ می دهد، که یک مشکل بسیار جدی است که ممکن است منجر به مرگ شود.

همانطور که در ابتدا مقاله گفتیم، آلپرازولام دارویی آرامبخش است که ضروری است تحت نظر پزشک مصرف شود و هرگونه سوء مصرف آن عوارض جبران ناپذیری برای مصرف کننده به همراه دارد که جلوگیری از بروز این عوارض تنها در گروی ترک آلپرازولام، تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد در کلینیک ترک اعتیاد آکسون می باشد. باید بدانید که مصرف آلپرازولام، موجب تشدید علائم مصرف الکل می شود و سوء مصرف الکل نیز بر تشدید علائم مصرف آلپرازولام تاثیرگذار است. هنگام مصرف همزمان آلپرازولام و الکل، نسبت به مصرف جداگانه هر یک از آنها، تاثیر بیشتری خواهند داشت. در نتیجه، شما در معرض خطر آرام بخشی بیش از حد، حوادث خطرناک، مشکلات قلبی و تنفسی و از دست دادن هوشیاری قرار خواهید گرفت.

علاوه بر الکل داروهای ضد افسردگی متعددی هستند که معمولاً با آلپرازولام ترکیب می شوند و برخی از مهمترین آنها عبارتند از:

مسکن های مخدر (اکسی کدون، ویکودین، ​​مرفین)

باربیتوراتها یا داروهای خواب آور (نمبوتال سکونال)

داروهای خواب آور (امبین یا زولپیدم)

هروئین

متادون

عوارض مصرف همزمان آلپرازولام و الکل

ترکیب الکل و آلپرازولام با هم، باعث تشدید علاٸم مصرف آنها خواهند شد که برخی از این عوارض عبارتند از:

کاهش تنفس

خواب آلودگی

لکنت زبان

اختلال در هماهنگی

حالت تهوع

از دست دادن حافظه

کج خلقی

اضطراب

هذیان

تشنج

کما

مرگ

عوارض مصرف همزمان آلپرازولام و الکل

عوارض مصرف همزمان آلپرازولام و الکل

اوردوز با آلپرازولام

از متداول ترین سوالات بیماران کلینیک ترک اعتیاد آکسون در خصوص اوردوز آلپرازولام می باشد که در پاسخ به آن باید بگوییم:

حتی بدون ترکیب کردن آلپرازولام و الکل، مصرف آلپرازولام به تنهایی ممکن است منجر بروز عوارض جسمانی و روانی متعددی خواهد شود. باید بدانید که مصرف این دارو در دوزهای بالاتر از مقدار تجویز شده یا طولانی تر از زمان توصیه شده توسط پزشک، باعث ایجاد وابستگی و اعتیاد خواهد شد و افزایش خودسرانه دوز مصرفی و مصرف همزمان آلپرازولام و الکل باعث اوردوز خواهد شد. اوردوز با آلپرازولام با علائم و نشانه هایی همراه است که در ادامه به معرفی این عوارض خواهیم پرداخت.

علائم اوردوز با آلپرازولام

تاری دید

ضعف عضلانی

مشکلات تنفسی

غش کردن

کما

درمان و دریافت خدمات مشاوره ای

اگر شما یا یکی از عزیزانتان اقدام به مصرف همزمان آلپرازولام و الکل می کنید، بسیار ضروری است تحت نظر روانپزشک در کلینیک ترک اعتیاد آکسون اقدام به درمان وابستگی خود نمایید. باید بدانید اگر مدت زمان زیادی است که دچار سوء مصرف الکل و استفاده از آلپرازولام هستید، احتمالاً نسبت به آنها اعتیاد پیدا کرده اید و بهترین روش مقابله با آن ترک الکل و ترک آلپرازولام می باشد. با متوقف کردن غیراصولی و یکباره مصرف، ممکن است علائم ترک را تجربه کنید که این علائم از درد و ناراحتی خفیف تا بیماری های خطرناک پزشکی مانند تشنج و کما متغیر است. همچنین هرگز توصیه نمی کنیم که در منزل و به یکباره اقدام به ترک اعتیاد کنید، به خصوص اگر مدت زمان طولانی است که مواد مخدر مصرف می کنید چرا که ترک اعتیاد تحت نظر روانپزشک به کاهش خطر بروز علائم ترک کمک می کند. ترک اعتیاد در مرکز ترک اعتیاد آکسون، تحت نظر مجرب ترین روانپزشک ترک اعتیاد و تیم روانشناسی با پرستاری و مراقبت های شبانه روزی انجام می شود و در صورت صلاح دید روانپزشک داروهایی به منظور کنترل علائم تجویز می شود.

حتما مطالعه کنید: ترک اعتیاد
عوارض مصرف همزمان آلپرازولام و الکل

عوارض مصرف همزمان آلپرازولام و الکل

سخن پایانی

در این مقاله با عوارض مصرف همزمان آلپرازولام و الکل آشنا شدیم و گفتیم، بهترین رویکرد درمانی مراجعه و انجام اقدامات درمانی تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد، در کلینیک ترک اعتیاد آکسون می باشد چرا که قطع مصرف ناگهانی و خودسرانه باعث بروز علائم ترک خواهند شد.

ممکن است ورود به یک برنامه درمانی اعتیاد در بیماران بستری کمی دشوار باشد، اما شانس بیشتری در موفقیت به شما خواهد داد. نه تنها توسط تیمی از متخصصان پزشکی بصورت شبانه روزی تحت مراقبت قرار خواهید گرفت، بلکه مراقبت طولانی مدت نیز دریافت خواهید کرد که ابزاری را جهت سلامتی و پاک ماندن از اعتیاد به شما اراٸه خواهند داد. بهبودی امکان پذیر است، اما اولین قدم این است که مشاوره و کمک های لازم را دریافت کنید. اعتراف به اینکه شما در حال دست و پنجه نرم کردن با اعتیاد هستید و برای ترک اعتیاد به کمک نیاز دارید، هیچ مشکلی ندارد. اگرچه قدم برداشتن در این مسیر کمی ترسناک است، اما برداشتن همین قدم اول برای داشتن زندگی بهتر، شادتر و رضایت بخش تر، از اهمیت زیادی برخوردار است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص برنامه درمانی و کسب مشاوره بستری رایگان می توانید با مشاورین کلینیک ترک اعتیاد آکسون به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد شبانه روزی تهران تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *