کلینیک ترک اعتیاد
تاثیر اعتیاد بر اختلال بدشکلی بدن
۱۴۰۲-۰۱-۱۹
بهترین روش ترک متادون بدون درد
۱۴۰۲-۰۱-۱۹

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: همانطور که پیش تر در مقاله متادون چیست؟ گفتیم، متادون یک داروی شبه مخدر با قدرت اعتیادآوری بسیار بالایی است که استفاده از آن با عوارض روانی و جسمانی متعددی همراه است که بخشی از این عوارض مستقیما با سلامت مردان در ارتباط است به همین جهت در این مقاله به بررسی عوارض قرص متادون برای مردان خواهیم پرداخت. اما پیش از آن باید بدانید که ترک متادون، نیازمند دریافت خدمات روان درمانی و درمان جسمانی در کنارهم می باشد به همین جهت بهترین رویکرد درمان، ترک بستری تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی در کلینیک ترک اعتیاد آکسون، به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران می باشد.

حتما مطالعه کنید: متادون چیست؟

کاهش میل جنسی

از مهمترین عوارض قرص متادون برای مردان می‌توانیم به کاهش میل جنسی اشاره نماییم.

متادون یک داروی افیونی است که تأثیرات ضد درد قوی دارد، اما در برخی موارد ممکن است باعث کاهش جنسیت شود. این مشکل بخصوص در مردان که از متادون استفاده می‌کنند، بیشتر از زنان مشاهده می‌شود. با این حال، برخی از مردان از عوارض جنسیت خود آگاه نمی‌شوند چرا که در اثر استفاده مداوم از متادون، تحریکات جنسی کاهش می‌یابد و در نتیجه، عدم علاقه و کاهش شانس ایجاد رابطه جنسی ممکن است اتفاق بیفتد.

افزایش وزن

مصرف متادون ممکن است منجر به افزایش وزن شود چرا که از عوارض اصلی این شبه مخدر می‌توان به تغییرات هورمونی اشاره نماییم که از مهمترین پیامدهای آن افزایش اشتها و در نتیجه افزایش وزن خواهد بود.

بی خوابی

متادون ممکن است باعث بی خوابی شود. بیشتر افرادی که متادون مصرف می‌کنند، این عارضه را تجربه می‌کنند. این مسئله برای مردان مشکل ساز است چرا که برای حفظ سلامتی و روانی، نیاز به خواب کافی دارند. علاوه بر این، بی خوابی ممکن است باعث کاهش تمرکز و کارایی شود، که می‌تواند در مواردی مانند کار و تحصیل، مشکلاتی ایجاد کند.

افزایش خطر ابتلا به عفونت‌ها

استفاده از متادون می‌تواند باعث کاهش سیستم ایمنی مصرف کننده شود و احتمال ابتلا به عفونت‌ها را افزایش دهد.

مصرف متادون به عنوان یک داروی جایگزین برای مواد مخدر مانند هروئین، که متاسفانه بسیاری به دلیل ترک هروئین و یا ترک تریاک از آن استفاده می کنند، باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی نسبت به عفونت‌ها می شود. این عوارض برای مردانی که قبلاً از عفونت‌های مربوط به مواد مخدر رنج می‌برده‌اند، مشکل‌ساز خواهد بود.

عوارض قرص متادون برای مردان

عوارض قرص متادون برای مردان

افسردگی

مصرف متادون ممکن است باعث افسردگی شود. در برخی موارد، این دارو می‌تواند باعث کاهش نوروترانسمیترهای مغزی شود که می‌تواند باعث ایجاد حالت افسردگی می گردد. این عارضه برای مردانی که قبلاً به افسردگی رنج می‌برده‌اند، مشکل‌ساز خواهد بود.

حتما مطالعه کنید: افسردگی چیست؟

اضطراب

مصرف متادون ممکن است باعث اضطراب شود. برخی افراد در طول مصرف متادون، حس اضطراب را تجربه می‌کنند. این مشکل برای مردانی که در معرض فشارهای روزمره هستند و به دنبال رفع اضطراب خود هستند، مشکل ساز خواهد بود.

کاهش اشتها

از دیگر عوارض مصرف متادون می توانیم به کاهش اشتها اشاره نماییم. این مشکل برای مردانی که به دنبال حفظ سلامتی و وزن مناسب هستند، مشکل ساز خواهد بود. از طرفی کاهش اشتها باعث کاهش مصرف غذای سالم و مواد مغذی می‌شود که می‌تواند برای بدن مشکل ساز باشد.

تغییرات خلقی و روانی

متاسفانه در بسیاری از موارد، سوء مصرف متادون باعث ایجاد حالات مانند هیجان، غضب و خشم شود. این مشکلات برای مردانی که در محیط کاری یا خانوادگی با دیگران ارتباط دارند، مشکل ساز خواهد بود.

مشکلات قلبی و عروقی

از دیگر عوارض مهم مصرف این شبه مخدر می توانیم به ابتلای به مشکلات قلبی و عروقی اشاره نماییم.

این شبه مخدر باعث افزایش ضربان قلب می‌شود و ممکن است باعث بروز مشکلات قلبی مانند آریتمی قلبی شود. همچنین افزایش فشار خون و تنگی نفس از دیگر عوارض این شبه مخدر می‌ شود. این مشکلات برای مردانی که در گروه خطر قلبی قرار دارند، مشکل ساز خواهد بود.

مرکز ترک اعتیاد

عوارض قرص متادون برای مردان

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی عوارض قرص متادون برای مردان پرداختیم اما باید بدانید اگر مصرف متادون به هر دلیلی منجر به عوارض جانبی یا مشکلات دیگر شد، باید بطور فوری به پزشک خود مراجعه کرد و مشاوره‌ای درباره روش‌های ترک متادون به مواد مخدر دریافت کنید. روش‌های درمانی مختلفی همچون روان درمانی، درمان با دارو درمانی و روش‌های درمانی متمرکز بر تغییر رفتار می‌توانند بهترین گزینه‌ها باشند که در مرکز ترک اعتیاد آکسون، به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد تهران ارائه می گردد. اما همانطور که در طول مقاله گفتیم، مصرف متادون برای مردان می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند و قبل از شروع مصرف باید با پزشک خود مشاوره کنید و در صورت بروز هر گونه عارضه جانبی باید بطور فوری به پزشک خود مراجعه کنید. در نهایت، بهترین راه برای مقابله با اعتیاد به مواد مخدر، پیدا کردن روش درمانی مناسب و مشاوره با پزشک و روان‌شناس است.

3 Comments

  1. ج گفت:

    سلام َازدیدگاه من قرص متادون هبچ فایده ای ندارد من ابن تجربه راانجام دادم خودسرانه وبدون هبچ زمینه ای ابن قرص راروزی نصف وبعضی اوقات درروزشایدهم یک عددقرص به مدت شش ماه مصرف کردم وهبچ تاثبری برام نداشت خوشبختانه الن چن روزهست کاملا این قرق را کنارگذاشته ام ولی چیزی که هستش هرروز پاهایم شدیدادرد داره وروزبه روز دارم رنج میکشم ازدردپا درصورتی که گذاشته ام این فرص راکنارنمدانم ایا بهترمیشم یااین درد پاادامه دارهست متشکر

  2. محمد گفت:

    من ده سال متادون و ترامادول مصرف میکردم مداوم متادون روزی یک بیست سال نود و هشت دوز مانند ترک کردم بهترین راه دور مانند است صرف یکماه و خورده ای ترک کردم برای درد پاها از قرص سلکسیب استفاده کردم خدا را شکر تا بحال هیچ مخدری استفاده نکردم مهم اینه که خودت بخواهی اراده مهمه ترکش راحت

  3. ممهدی گفت:

    من الان 15سال مصرف میکنم خسته شدم لطفاً کسی کمکم کنه ممنون میشم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *