کلینیک ترک اعتیاد
نالتروکسان چیست؟
۱۳۹۹-۰۳-۲۴
درمان افسردگی بعد از ترک اعتیاد
درمان افسردگی بعد از ترک اعتیاد
۱۳۹۹-۰۳-۲۴

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: یکی از دلایلی که مصرفکنندگان مواد اعتیادآور اقدام به درمان بیماری خود نمی‌کنند، عوارض و علائمی است که بعد از درمان نیز بیماران را رها نمی‌کند. یکی از اصلی‌ترین این عوامل بیخوابی است. معضل بی‌خوابی بعد از درمان اعتیاد بهاندازه‌ای برای بیماران سخت است که برخی از آنها برای رفع این مشکل به مصرف الکل و قرص‌های آرام‌بخش روی می‌آورند که این روش نهتنها به وضعیت آنها کمکی نخواهد کرد، بلکه باعث می‌شود تا بیماران بهصورت ناخودآگاه به مصرف الکل و قرص‌های آرام‌بخش وابسته شوند.با توجه به اهمیت این موضوع تصمیم گرفتیم تا در طول این مقاله به بررسی علل این معضل بپردازیم.

اختلال خواب در زمان ترک اعتیاد:

سم زدایی تمامی مخدرها از هر نوع با هر دوز مصرفی که باشند، بسیار سخت و دشوار است و ممکن است بیمار در چند روز نخست علائمی مانند لرز، اختلالات گوارشی و استفراغ، سردرد و سرگیجه را داشته باشند همچنین بنا بر وابستگی روانی که بسیاری از مواد اعتیاد آور ایجاد میکنند احتمال بروز افسردگی، اضطراب و نوسانات خلقی نیز در بیماران بسیار زیاد می باشد. بسیاری از بیماران اعتیاد به الکل در زمان ترک الکل هذیان و خماری را تجربه می‌کنند و بیماران اعتیاد به داروهای آرام‌بخش ممکن است دچار تشنج شوند.

حتما مطالعه کنید: ترک الکل
اختلال خواب در زمان ترک اعتیاد

اختلال خواب در زمان ترک اعتیاد

اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که شدت این علائم رابطه مستقیمی با دوز مصرفی مخدرها دارد. در این راستا به ضرورت مراجعه به مرکز ترک اعتیاد پی میبریم برای مثال در زمان مراجعه به مرکز ترک اعتیاد آکسون، تمامی مراحل درمان اعتیاد و سم زدایی تحت نظر روانشناسان و روانپزشکان با تجربه و پرستاری شبانه روزی انجام میگیرد و تمامی عوامل و حالت های روحی بیمار کنترل می شود تا از بروز هرگونه علائم ترک جلوگیری شود.

از دیگر نکات حائز اهمیت باید به متغیر بودن علائم ترک اعتیاد اشاره کنیم. ممکن است با افرادی برخورد داشته باشید که از ترک خودسرانه و ناگهانی نتیجه گرفته باشند اما باید بدانید که این روش که کاملا غیر تخصصی است ممکن است عوارض جبران ناپذیری برای بیمار داشته باشد. همچنین باید در نظر داشته باشید که این روش ترک برای همه ی مخدرها نتیجه بخش نیست.

بیمارانی که به تریاک و مشتقات آن اعتیاد دارند باید مراحل درمان خود را به آرامی بگذرانند و دوز مصرف خود را به آهستگی کاهش دهند تا در زمان سم زدایی و درمان، علائم ترک به حداقل میزان خود برسد. باید بدانید که تقریبا تمامی علائم جسمانی ترک تریاک در پایان دوره سم زدایی از بین خواهند رفت و سایر علائم بیمار در دوره ی زمانی کوتاهی کاملا رفع خواهد شد.

حتما مطالعه کنید: ترک تریاک
مرکز ترک اعتیاد

اختلال خواب در زمان ترک اعتیاد

بی خوابی در زمان سم زدایی:

همانطور که گفتیم یکی از علائمی که ترک اعتیاد را برای بیماران دشوار می کند، بی خوابی است و بسیاری از بیماران برای بهبود شرایط به مصرف سایر مخدرها و الکل روی می آورند که خوشبختانه باید بگوییم که این مشکل در کلینیک ترک اعتیاد آکسون به لطف متخصصین و مشاورین باتجربه و حرفه ای رفع شده و علائم بیمار به خوبی کنترل می شود تا در زمان درمان کوچکترین مشکلی برای بیماران به وجود نیاید.

مرکز ترک اعتیاد

بی خوابی در زمان سم زدایی

موادی همچون کوکائین، اکستازی، تریاک و مشتقات آن و آمفتامین‌ها تولید دوپامین را در مغز مختل می‌کنند بنابراین در زمان درمان باید میزان ترشح دوپامین باید به حد نرمال و پایدار برسد و این دلیل دیگری است که ضرورت مراجعه به مرکز ترک اعتیاد را خاطر نشان میکند.

مدت زمان بی خوابی در دوره ترک اعتیاد:

مدت اختلالات خواب در دوران ترک اعتیاد به عوامل مختلفی مانند ماده مصرفی، دوز مصرف شده، مدت زمان آن و حتی شرایط جسمی بیمار بستگی دارد و می‌تواند چند روز تا چند سال متغیر باشد. اختلالات خواب بعد از دوره درمانی اگر زیر نظر متخصص ترک اعتیاد درمان شود می‌تواند به طور قابل توجهی مدت درمان را کاهش دهد. خوشبختانه وقتی کیفیت خواب بیمار به طور پیوسته بهتر شود، می‌توان این بهبود را نشانه سم‌زدایی کامل تلقی کرد.

سخن پایانی:

استفاده از مواد اعتیادآور و الکل باعث ایجاد وابستگی روانی و جسمانی در مصرف کننده می شود و این وابستگی ایجاد شده ممکن است در زمان ترک و درمان اعتیاد مشکلات مختلفی را برای مصرف کنندگان به همراه داشته باشد. بی خوابی یکی از آزاردهنده ترین این عوامل است. بسیاری از بیماران اعتیاد در زمان ترک اعتیاد دچار اختلالات خواب می شوند و همانطور که گفتیم این مشکل زمینه ساز مصرف الکل و سایر مواد اعتیاد آور در بیمار می شود و در این زمان ممکن است بسیاری از بیماران به جهت رفع این مشکل اقدام به مصرف مجدد مواد اعتیاد آور کنند و لغزش کنند که در مقاله بعدی به بررسی و معرفی روش های کنترل اختلال خواب در زمان درمان اعتیاد می پردازیم.

ترک اعتیاد در کلینیک ترک اعتیاد آکسون تحت نظر مشاورین روانپزشکی و روانشناسی باتجربه انجام میگیرد و با پرستاری شبانه روزی تمامی حالات بیمار کنترل می شود. مرکز ترک اعتیاد آکسون به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد ایران با کادری مجرب آماده ارائه خدمات به شما می باشند. جهت کسب اطلاع بیشتر و مشاوره بستری رایگان  با مشاورین ما تماس بگیرید.

 

2 Comments

  1. رها گفت:

    سلام خسته نباشین همسر من دو ساله که تفننی تریاک میکشیده.مثلا ده روز یا ۱۵ روز یکبار و سیگار.۵ماه پیش گفت میخوام ترک کنم و یکماه نکشید و بعد ۴۰روز باز مصرف کرد.بعد از اون باز ۵روز ده روز یکبار مصرف داشته.الان باز میگه گذاشتم کنار.و دارم به شدت لاغر میشم.میشه راهنمایی کنید منو.من هیچ اطلاعاتی ندارم

    • وحید گفت:

      یا باید بکشه یا ترک کنه اینجوری که پیش میره بدنش ضعیف میشه و خدایی نکرده مصرفش بیشتر میشه..میگن یا بکش یا اصلا نکش یه کدوما باید انتخاب کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *