مرکز ترک اعتیاد
مواد اعتیادآور جدید – بخش اول
۱۳۹۸-۰۹-۰۳
اعتیاد و بیماری قلبی و عروقی
اعتیاد و بیماری های قلبی و عروقی
۱۳۹۸-۰۹-۰۳
مرکز ترک اعتیاد آکسون ، کلینیک ترک اعتیاد آکسون : در مقاله مواد اعتیادآور جدیدبخش اول  بعضی از این مواد اعتیادآور را معرفی کردیم و به‌اختصار عوارض مصرف هرکدام را توضیح دادیم. در این مقاله برخی دیگر از مواد اعتیادآور جدید را معرفی و بررسی می‌کنیم.

بنزای، مگاسوئیت یا بیگ‌بنگ

این اسامی نام‌های مختلفِ یک ماده نیست بلکه ترکیبات متفاوت از MA  و MD هستند. از MA که به صورت گرد و یا مایع وجود دارد موادی با اسم‌های بيگ بنگ، مگاسوئيت، بنزاي و سوئيت می‌سازند.
ماده اصلی این مواد MA  است ولی بسته به میزان موادی که دارد و ترکیبات آن اسامی متفاوتی دارد. MD همان ماده‌‎ای است که در شیشه یا آمفتامین وجود دارد. این ماده نیز به شکل مایع در آب حل و مصرف می‌شود.
حتما مطالعه کنید: شیشه چیست؟
با ترکیب این دو ماده می‌شود صدها ماده اعتیادآور با ترکیبات شیمیایی ساخت و براساس یک قاعده ریاضی آنها را باهم ترکیب کرد. این مواد معمولاً بدون رنگ و بو هستند و به شکل قرص یا کپسول مصرف و به فروش می‌رسند که به همین دلیل به‌راحتی در دسترس همه به‌ویژه دانش آموزان قرار میگیرند.
این دو ماده شیمایی کاربردهای فراوانی به ویژه کاربرد پزشکی و دارویی دارند، ساخت ماده مخدر با MA و DM نیازی به آزمایشگاه و لابراتوآر مجهز ندارد و به راحتی خود مصرف‌کننده هنگام مصرف می‌تواند روی سیگار بریزد و ترکیب کند، حتی مقدار کمی از این مواد می‌تواند چند ساعت یا حتی چند روز او را در حالت نشئگی نگهدارد. این ماده بسیار اعتیادآور است و ترک آن بعد از مصرف حدوداً  5 ماه تقریباً محال است.
این مواد شیمیایی (MA و DM) از نظر اعتیادآوری و عوارضی که برای مصرف کننده دارد تفاوتی با هروئین ندارند و حتی خطرناک‌تر هستند حتی یک بار مصرف این مواد نیز می‌تواند اعتیادآور باشد.
حتما مطالعه کنید: هروئین چیست؟
متاسفانه در یکی دو سال گذشته مصرف این ترکیبات بین جوانان و نوجوان رایج شده حتی دختران نوجوان نیز برای تفریح از این ماده مصرف می‌کنند و بعد از مدتی مجبورند به کلینیک ترک اعتیاد مراجعه کند زیرا به شدت به این مواد وابستگی پیدا کرده‌اند.

نشانه مصرف بنزای یا مگاسوئیت

  • قرمز شدن چشم
  • برافروختگي صورت
  • پرحرفي
  • رفتارهاي غيرقابل كنترل و بي‌پروا
  • دل و جرات پیدا کردن و ناگهان شجاع شدن

متخصصین ما در بهترین مرکز ترک اعتیاد ، مرکز ترک اعتیاد آکسون هشدار می‌دهند که ترک این مواد می‌تواند از ترک هروئین سخت‌تر و طاقت‌فرساتر باشد.

بهترین کلینیک ترک اعتیاد

قرمز شدن چشم از اثرات مصرف مگاسوئیت

نخ و برنز

از این دو ماده جدید تخدیری که به تازگی وارد کشور شده اطلاعات دقیقی وجود ندارد و هنوز عوارض و اثرات منفی آن کشف نشده است. برنز را روی یخ می‌گذارند تا تبخیر شود و سپس آن را استشاق می‌کنند.
نخ نیز روی خراشیدگی بدن قرار می‌گیرد و جذب بدن مصرف کننده می‌شود، خراشیدگی معمولا باید عمق یکی الی دو سانتی متر و طول شش یا هفت سانتی متر در بدن فرد باشد. البته گاهی مصرف کنندگان تکه‌های بزرگتر این ماده را دور سیگار می‌پیچند و بعد مصرف می‌کنند. ظاهر ماده اعتیادآور نخ شبیه به برنج خوراکی است.

اثرات مصرف برنز و نخ

  • عدم هوشیاری
  • اختلال در شناسایی
  • عدم تشخیض فواصل و ارتفاعات یا کوتاه دیدن ارتفاعات
  • عدم تشخیص خانواده از دیگران

با اینکه سودجویان می‌گویند این دو ماده اعتیادآور نیستند ولی این دو ماده، مصرف کننده را وابسته می‌کند و عوارض بسیار خطرناکی برای برای او دارند و در صورتی که شخص از این مواد مصرف می‌کنه بهتر است هرچه سریع‌تر برای درمان اعتیاد اقدام کند. ترک اعتیاد اعتیاد در کلینیک ترک اعتیاد آکسون طبق بهترین و موثرترین متد روز جهان انجام می‌شود.

فالاکا

شکل ظاهری فلاکا شبیه به دانه‌های کوچگ و رنگی است که برای تزئین داخل گدان می‌گذارند که به همین دلیل به آن فلاکا یا سنگریزه می‌گویند.
این ماده و نمک حمام که در مقاله مواد اعتیادآور جدید-بخش اول راجع به آن خواندیم از نظر ترکیبات شیمیایی به هم شباهت زیادی دارند، در هر دوی این مواد از ترکیبات آلفا PVP استفاده شده که یک ماده مخدر شبه آمفتامینی است و بسیار خطرناک و حتی کشنده است. این ماده به صورت تزریق، بلعیدن و یا دود کردن مصرف می‌شود.

فلاکا نوعی مخدر-محرک است که مصرف آن باعث ایجاد حالات زیر می‌شود:

  • احساس شادی
  • سرخوشی
  • افزایش سطح هوشیاری
  • تحرک
از آنجایی که این ماده جدید است هنوز محققین نمی‌دانند این ماده چطور روی مغز اثر می‌گذارد و تا چه حد اعتیادآور است. این ماده مانند کوکائین و شیشه طوری روی سیستم مغز مصرف کننده تاثیر می‌گذارد که باعث ایجاد حالت سرخوشی و بالا رفتن سطح هیجان او می‌شود و شخص در هر بار مصرف برای رسیدن با آن سطح از سرخوشی و هیجان قبلی باید دوز مصرف را بالا ببرد.
حتما مطالعه کنید: شیشه چیست؟
فلاکا بیشتر در چین تولید می‌شود و ترکیب اصلی آن در سال 1960 ساخته شد، ولی سال 2013 در آمریکا رواج پیدا کرد که و در سال 2014 نیز خرید و فروش این ماده در آمریکا ممنوع اعلام شد.
این ماده از طریق بالا کشیدن، تزریق و یا خوردن مصرف می‌شود، همانطور که اشاره کردیم اثرات فالاکا شبیه کوکائین است اما 10 برابر قوی تر از آن است، و بلافاصله بعد از مصرف احساس خستگی و افسردگی به فرد دست می‌دهد، و مصرف کننده برای رسیدن به همان احساسات دوباره به مصرف این ماده روی می آورد.
حتما مطالعه کنید: کوکائین چیست؟
مصرف فالاکا باعث رفتارهای خشن و تهاجمی در فرد می‌شود همچنین او را هوشیار خواهد کرد و منجر به بروز رفتارهای خشونت آمیز مانند حمله کردن به دیگران در مصرف کننده می‌شود، همچنین با مصرف این ماده فشار خون، تپش قلب و دمای بدن فرد بالا رفته که ریسک حمله قلبی و حتی خطر مرگ برای او را بیشتر می‌کند.
بهترین مرکز ترک اعتیاد

ماده اعتیادآور فلاکا

کروکودیل

این ماده برای اولین بار در سال 1932 در آزمایشگاهی در روسیه از ترکیبات مرفین ساخته شد و کاملا تجاری و قانونی بود ولی وقتی اعتیادآوری این ماده خود را نشان داد تولید آن متوقف شد.
حتما مطالعه کنید: مرفین چیست؟
اما باری دیگر این ماده در سال 2002 به عنوان یک ماده سرخوش کننده در نواحی سیبری روسیه تولید و عرضه شد که خیلی سریع در کل روسیه توزیع و مصرف شد. نام کروکودیل به این دلیل برای این مخدر انتخاب شده است که اثرات مخربی روی بدن مصرف کننده دارد، مصرف این ماده باعث قهوه‌ای شدن و ایجاد برجستگی‌ها همراه با زخم بر روی پوست مضرف کننده می‌شود.
اگر مصرف کننده نتواند رگ را پیدا کند محل تزریق تخریب شده و به مرور می‌گندد و این تخریب به حدی است که فقط استخوان آن ناحیه باقی می‌ماند.
ترک ماده کروکودیل نیز بسیار دشوار و سخت است. ترک هروئین شاید 10 روزه اتفاق بیافتد ولی مصرف کننده برای ترک کروکودیل باید حدود 1 ماه درد فوق العاده شدیدی را تحمل کند. عوارض شدید، خطرناک و اعتیادآوری بالا،  طول عمر مصرف کننده را کم کرده معمولا معتادین به این ماده مخدر یک الی دو سال عمر می‌کنند.
بنابراین درصورت مصرف هریک از مخدرهای معرفی و بررسی شده در این مقاله، بهتر است هرچه زودتر برای ترک اقدام کنید. در همین راستا کلینیک ترک اعتیاد آکسون، با کادری مجرب و تیم حرفه ای پزشکان و مشاوران آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

برومو دراگون فلای

متیو پارکر برای این ماده برای اولین بار در سال سال 1998 ساخت و به دلیل شباهت فوق العاده زیاد ساختار مولکولی این ماده با سنجاقک آن را برمو دارگون فلای نامید. این ماده بسیار توهم زاست و باعث می‌شود مصرف کننده بیش از 3 روز در توهم کامل باشد.
میزان مصرف در هر بار مصرف نباید بیشتر از 1 میلی گرم باشد زیرا میزان بالای این مخدر می‌تواند باعث مرگ مصرف کننده شود. اثرات این ماده بسیار قوی است و می‌تواند تا چند روز بعد از مصرف باقی بماند. مدتی زمان می‌خواهد تا اثرات این ماده خود را نشان دهد همچنین نشئگی و اثرات آن برای هرکس متفاوت است. درحالی که برخی رنگ‌هایی می‎بینند یا صداهایی می‌شنوند و احساسات خاصی را خیلی واضح تجربه می‌کنند و برخی هم دچار احساسات ناخوشایند و حتی حالت تهوع می‌شوند.

لین

 لین یا Lean که به آن نوشیدنی ارغوانی نیز می‌گویند، نوعی ماده اعتیادآور با طعمی شیرین است که ترکیب اصلی و پایه شربت ضد سرفه نیز می باشد. که با ترکیب شربت ضد سرفه، نوعی تافی و لیموناد ساخته می‌شود. در بعضی موارد از کدئین نیز در ترکیبات این نوشیدنی استفاده می‌شود که از خانواده مرفین است.

تاثیرات نوشیدینی لین

  • پلک‌هاي سنگین و خواب آلود
  • حرف زدن نامفهوم
  • عفونت سیستم ادراری
  • کاهش تپش قلب
مرگ به خاطر مصرف این ماده اتفاقی دور از انتظاری نیست زیرا بسیاری این ماده را بی‌ رویه و زیاد مصرف می‌کنند. همچنین ترکیب این ماده با الکل بسیار خطرناک و کشنده است.
متخصصین ترک اعتیاد در بهترین کلینیک ترک اعتیاد، کلینیک ترک اعتیاد آکسون همواره هشدار می‌دهد که این مواد شیمیایی بسیار اعتیادآور است و حتی اثرات خطرناک تر و شدید تری نسبت به دیگر مواد مخدر دارد.
مرکز ترک اعتیاد

لین

ونگا

این ماده از ترکیب چند ماده عمدتا سمی و خطرناک تولید می‌شود، که بیشتر هم در آفریقای جنوبی و در محله‌های فقیر شهر دوریان رواج دارد و میزان مصرف آن در سال 2010 رشد چشمگیری داشته است.
هرچند درباره ساخت و تولید این ماده اطلاعات کافی و دقیقی وجود ندارد ولی می‌شود این ماده را از ترکیب مواد متفاوتی مانند هروئین، زهر موش، داروهای ضد ویروس، نوشابه، شوینده استخر، پودر لباسشویی و پودر شیر تولید کرد.
ونگا به شکل پودری سفید رنگ است که معمولا در کاغذی سفید پیچیده می‌شود. بعد از مصرف، دود حاصل از سوختن پودر به ریه‌ها وارد می‌شود و مصرف کننده احساس آرامش و رضایت می‌کند و بدنش به سرعت گرم می‌شود. اثرات این ماده بین 2 تا 4 ساعت در فرد باقی می‌ماند ولی مصرف کننده تا چند ساعت نوعی نشئگی خفیف را حس می‌کند.

عوارض مصرف ونگا

  • درد در اندام و نواحی مختلف بدن
  • اضطراب
  • افسردگی
  • استفراغ شدید
کلینیک ترک اعتیاد

مصرف ونگا

دی ام تی

ان ان دی متیل تریپتامین  یا DMT یکی از توهم‌زا ترین مواد شناخته شده است و دیگر اسامی این ماده مولکول روح یا چشم سوم می باشد در مصرف این ماده باید بسیار محتاط بود. این ماده یک ترکیب طبیعی است و برای اولین بار در سال 1920 ریچارد مانسک که شیمیدانی اهل بریتانیا بود آن را به صورت مصنوعی ساخت. تاثیرات این ماده تا سال دهه 50 میلادی به صورت کامل شناسایی نشد ولی شیمیدانی اهل مجارستان (استفن ژارا) این ماده از عصاره گیاهی به نام حساسه یا Mimosa استخراج و به خود تزریق کرد.
در حالتی که  اثرات LSD  هشت تا دوازده ساعت بعد از مصرف باقی می‌ماند ولی تاثیر این ماده تنها 5 تا 15 دقیقه است. هرچند زمان تاثیر این ماده بسیار کوتاه است، ولی نشئگی آن به شکلی است که مصرف کننده گمان می‌کند ساعت‌ها، ماه‌ها و حتی سال‌ها زمان سپری شده. این ماده به شکل کریستال است و معمولا نیز به روش دود کردن مصرف می‌شود.
کلینیک شبانه روزی ترک اعتیاد

مصرف دی ام تی

حتما مطالعه کنید: مواد توهم زا چیست؟
سخن آخر:
همانطور که در این مقاله خواندیم مواد افیونی و اعتیادآور جدید بسیار خطرناک هستند، از طرفی تاثیرات به شدت بیشتر و قوی‌تری نسبت به مواد قدیمی و طبیعی دارند و اعتیادآوری بالایی دارند و از طرفی ترک کردن این مواد به دلیل عوارضی و درد شدید که برای مصرف کنه به همراه دارد گاه امری محال است. بهترین راه پیشگیری از اعتیاد و عدم مصرف این مواد است، مخصوصا والدین باید نظارت کافی روی فرزندان خود داشته باشد و راه های پیشگیری از اعتیاد در نوجوانان را بیاموزند.
کلینیک ترک اعتیاد آکسون با بهره گیری از بهترین کادر پرستاری و همکاری بهترین و برجسته‎‌ترین تیم پزشکی اقدام به ارائه خدمات درمان اعتیاد کرده است. از خدمات ویژه‌ی این مرکز ترک اعتیاد می‌توان به خدمات روانپزشکی و روانشناسی اشاره کنیم که با توجه به نیاز فرد برای او جلسات روان درمانی فردی، گروهی و مشاوره خانوادگی در نظر گرفته می‌شود، همچنین با مشورت بهترین روانپزشک در صورت نیاز داروی مناسب برای او تجویز می‌شود.
بسیاری از بیماران مبتلا به اعتیاد نیاز به سم زدایی دارند که متخصصین ترک اعتیاد با در نظر گرفتن شرایط جسمانی او برای او سم زدایی سریع یا سم زدایی فوق سریع را تجویز می‌کند.
این مرکز ترک اعتیاد در کنار خدمات جسمانی و روانی برای درمان اعتیاد همواره سعی کرد محیط آرام، دلنشین و لوکس را برای درمان جویان فراهم آورد، هتلینیگ مناسب، پرستاری 24 ساعته، سالن ورزش و محیط مجزا برای بانوان این کلینیک ترک اعتیاد را به بهترین مرکز ترک اعتیاد ایران تبدیل کرده است. برای اطلاع از خدمات و دریافت مشاوره رایگان بستری میتوانید با مشاورین کیلینیک ترک اعتیاد آکسون تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *