کلینیک ترک اعتیاد
مصرف همزمان هروئین و ماری جوانا
۱۴۰۰-۰۵-۰۵
کلینیک ترک اعتیاد
تاثیر مصرف الکل بر لرزش
۱۴۰۰-۰۵-۰۵

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: مصرف کوکائین باعث آسیب کوتاه مدت به مغز می شود که قابل برگشت است. اما آسیب طولانی مدتی که به مغز وارد می شود خطرناک تر است و ممکن است دائمی باشد. بله، کوکائین بطور غیر مستقیم باعث از دست دادن حافظه می شود. مصرف کوکائین و اعتیاد به آن، در کوتاه مدت باعث ایجاد اختلال در شناخت می شود، اما این علائم احتمالاً با اجتناب از مصرف کوکاٸین قابل برگشت خواهند بود که در این مقاله به بررسی مصرف کوکائین و از دست دادن حافظه خواهیم پرداخت.

بیماری های جدی مانند سکته مغزی ایسکمیک معمولاً باعث از دست دادن حافظه بلند مدت ناشی از مصرف کوکائین می شود. مصرف کوکائین، هم مغز و هم حافظه را تحت تاثیر قرار خواهد داد. آسیب کوتاه مدتی که به دلیل مصرف کوکاٸین به مغز وارد می شود معمولا قابل برگشت است، اما آسیب طولانی مدت ممکن است دائمی باشد.

ترک کوکائین، یکی از خدمات ارائه شده در کلینیک ترک اعتیاد آکسون به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران، می باشد که کلیه برنامه درمانی آن تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی انجام می گیرد و به بیماران این امکان را می دهد تا تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد به درمان وابستگی روانی و جسمانی خود بپردازند.

حتما مطالعه کنید: ترک کوکائین
مصرف کوکائین و از دست دادن حافظه

مصرف کوکائین و از دست دادن حافظه

مصرف کوکائین و از دست دادن حافظه

اختلال شناختی ناشی از مصرف کوکائین، زمانی که فرد مصرف مواد مخدر را متوقف می کند، تا حدودی برگشت پذیر است. مطالعه ای اخیرا روی 57 نفر از افرادی که کوکائین مصرف می کنند و 48 نفر که مصرف نمی کنند، انجام شده است. محققان هر دو گروه را به مدت یک سال تحت کنترل قرار دادند و از نمونه های مو برای اندازه گیری میزان مصرف کوکائین استفاده کردند. در ابتدا و انتهای مطالعه، به هر دو گروه آزمون های شناختی داده شد تا عملکرد آنها در هر زمینه مورد ارزیابی قرار بگیرد. در پایان یک سال، گروهی که کوکائین مصرف نکرده بودند پیشرفت های کوچکی در هر آزمایش نشان دادند. نتایج این مطالعه احتمالاً یادگیری و پیشرفت طبیعی افراد متوسط را نشان می دهد. ​​

گروهی که کوکائین مصرف کرده بودند عملکرد بدتری نسبت به امتیازات قبلی خود در هر زمینه نشان دادند، به ویژه حافظه فعال یا کاری که اصطلاح دیگری از حافظه کوتاه مدت است. نکته جالب این است که افرادی که در گروه مصرف کننده کوکائین بودند و مصرف کوکائین را متوقف کرده بودند بعد از یک سال عملکرد شناختی خود را بطور کامل به دست آوردند. عملکرد آنها در سطح گروهی بود که کوکائین مصرف نکرده بودند.

در نهایت، این مطالعه نشان می دهد که مصرف کوکائین باعث آسیب رسیدن به مغز و عملکرد شناختی خواهد شد. همچنین نشان می دهد که زمان مناسب و درمان صحیح، آسیب کوتاه مدت ناشی از مصرف کوکائین را برطرف خواهد کرد.

علائم از دست دادن حافظه کوتاه مدت

برخی از علائم از دست دادن حافظه کوتاه مدت که ناشی از مصرف کوکائین می باشد عبارتند از:

فراموش کردن کلمات رایج

پرسیدن یک سوال به طور مکرر

انجام فعالیت های آشنا با سرعت کمتر

قرار دادن وسایل در جای اشتباه، مانند گذاشتن کیف پول در یخچال

ترکیب کردن کلمات رایج، مانند صندلی و میز

تشکیل لخته در سیستم عروقی

تغییرات خلقی غیر قابل وصف

مصرف کوکائین باعث افزایش فشار خون و همچنین باعث ایجاد لخته در سیستم عروقی (وریدها و عروق) خواهد شد. تشکیل لخته سالها طول خواهد کشید، اما مصرف کوکائین باعث تسریع در روند تشکیل لخته در افرادی خواهد شد که کوکائین مصرف می کنند.

وقتی لخته در رگ ایجاد می شود، ممکن است تجزیه شود و به سایر قسمت های بدن برود. لخته بسته به جایی که به آن منتهی می شود ممکن است در سایر رگ ها گیر کرده و منجر به حمله قلبی، آمبولی ریوی یا سکته شود. لخته ها ممکن است بر سکته های مغزی نیز تاثیر بگذارند. سکته مغزی زمانی رخ می دهد که لخته در رگ های خونی مغز گیر کند. کاهش جریان خون باعث قطع اکسیژن می شود و منجر به مرگ سلول های آن ناحیه خواهد شد. سلول های مرده مغزی منجر به از دست دادن حافظه بطور دائمی می شود.

مصرف کوکائین و از دست دادن حافظه

مصرف کوکائین و از دست دادن حافظه

علائم از دست دادن حافظه بلند مدت

اگر فردی به مدت طولانی کوکائین مصرف کند و دچار سکته مغزی شود، ممکن است علائم کاهش حافظه را تجربه کند. از دست دادن حافظه که ناشی از سکته باشد، دائمی است. سایر علاٸم عبارتند از:

کم توجهی

آرام فکر کردن

ناتوانی در انجام کارهای ساده

سایر علائم دائمی سکته مغزی

فلجی یا ضعف در سمت راست بدن

اختلالات بینایی، از جمله از دست دادن بینایی چشم سمت راست

از دست دادن حافظه نتیجه تدریجی و تضعیف کننده سکته مغزی است، اما علائم طولانی مدت دیگری نیز وجود دارد. برخی از از این علاٸم عبارتند از:

عدم توانایی در خواندن، نوشتن و یادگیری اطلاعات جدید

ضعف یا فلجی در سمت چپ بدن و اختلالات حسی

تغییرات رفتاری، مانند افسردگی یا تکانشگری

عدم توانایی در تشخیص اعضای بدن

ناتوانی در درک عمق

حرکت آهسته

قبل از بروز عواقب دائمی، مصرف و سوء مصرف کوکائین را تشخیص داده و تحت درمان قرار بگیرید. برخی از عوارض کوتاه مدت مصرف کوکائین برگشت پذیر است، اما اگر مصرف کوکائین منجر به ایجاد لخته در رگها شود، آسیبی که وارد می شود دائمی خواهد بود. اما عوارض گفته شده تنها بخشی از عوارض مصرف کوکائین می باشند و بهترین رویکرد مقابله با آن، ترک کوکائین در مرکز ترک اعتیاد آکسون، تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی می باشد.

بطور کلی باید بدانید که ترک اعتیاد، در مرکز ترک اعتیاد آکسون به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد تهران، تحت نظر مجرب ترین روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی همراه پرستاری شبانه روزی انجام می گیرد به همین جهت علاوه بر درمان جسمانی امکان روان درمانی و درمان صدمات روانی وارد شده بر مغز بر اثر سوء مصرف این محرک را به بیماران می دهد.

حتما مطالعه کنید: ترک اعتیاد
ترک کوکائین

ترک کوکائین

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله گفتیم، سوء مصرف کوکائین، عوارض روانی و جسمانی متعددی برای مصرف کننده به همراه دارد که در این مقاله به بررسی کامل آن پرداختیم، اما یکی از اصلی ترین این عوارض مربوط به حافظه است که در این مقاله به بررسی مصرف کوکائین و از دست دادن حافظه پرداختیم. ترک کوکائین، یکی از خدمات ارائه شده در کلینیک ترک اعتیاد آکسون به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران می باشد و کلیه برنامه درمانی در این مرکز تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی انجام می گیرد و به بیماران این امکان را می دهد تا علاوه بر درمان جسمانی به درمان صدمات روانی ناشی از مصرف این محرک بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *