کلینیک ترک اعتیاد
اعتیاد به دوپامین
۱۴۰۱-۰۳-۱۰
کلینیک ترک اعتیاد
شیشه چند روز در بدن می ماند؟
۱۴۰۱-۰۳-۱۰

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: مصرف کنندگان و بیماران اعتیاد به هروئین بطور معمول دچار خارش می شوند که این خارش خود یکی از اصلی ترین علائم و نشانه های مصرف هروئین می باشد که با توجه به اهمیت این موضوع در این مقاله به بررسی رابطه مصرف هروئین و خارش بدن خواهیم پرداخت و همچنین نحوه مهار کردن آن را برای شما بیان خواهیم کرد.

حتما مطالعه کنید: هروئین

مصرف هروئین و خارش بدن

هروئین مخدری بسیار اعتیادآور با عوارض روانی و جسمانی متعددی است که یکی از این عوارض خارش بدن است که می تواند بسیار آزاردهنده باشد که در این مقاله به بررسی دلایل خارش بدن خواهیم پرداخت. اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که این عوارض می تواند شرایط زندگی را برای مصرف کننده بسیار سخت کند که تنها راه مقابله با آن ترک هروئین تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی در کلینیک ترک اعتیاد آکسون به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران می باشد.

حتما مطالعه کنید: ترک هروئین

تاثیر سیستم ایمنی

سیستم ایمنی بدن درشرایط خاص، دچار خارش شود بدن شما را از شر مواد مضر موجود در پوست مثل میکروب های عفونی یا مواد حساسیت زا، رها کند. به همین جهت زمانی که بدن با یک مهاجم نا آشنا در پوست، بینی یا چشم مواجه می شود، واکنش ایمنی که شامل تولید هیستامین است را فعال می کند. هیستامین، باعث التهاب و خارش می شود و  بدن ممکن است آن را به عنوان ماده حساسیت زا یا مهاجمان دیگر اشتباه بگیرد. وقتی هروئین در سراسر بدن می چرخد، همان واکنش ایمنی را ایجاد می کند و در نتیجه خارش ایجاد می شود.

آسیب به سطح پوست

از دیگر دلایل خارش ناشی از مصرف هروئین، آسیب های ناشی از تزریق های کوچک است. تزریق هروئین ممکن است منجر به بروز آسیب، آبسه و عفونت های پوستی در محل تزریق شود و خارش از دلایل این آسیب به سطح پوست است.

نحوه درمان خارش ناشی از مصرف هروئین

مصرف داروهای ضد خارش مانند آنتی هیستامین و استروئیدهای موضعی و داروهای ضد اضطراب می تواند تاثیر بسزایی در کنترل خارش داشته باشد اما نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که بهترین روش مقابله و درمان عوارض هروئین، ترک هروئین تحت نظر متخصصین در کلینیک ترک اعتیاد آکسون، به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد شبانه روزی تهران می باشد.

مصرف هروئین و خارش بدن

مصرف هروئین و خارش بدن

عادت به کندن پوست

طبق بررسی های انجام شده، کندن پوست یکی از متداول ترین رفتارها میان مصرف کنندگان هروئین است که این کندن پوست به دلیل خارش شدید ناشی از مصرف مواد مخدر است.

توجه داشته باشین که کندن پوست ممکن است در زمان مصرف هروئین و همچنین در هنگام ترک صورت گیرد چرا که یکی از متداول ترین علائم ترک هروئین بیمار حس می کند یک حشره بر روی پوست او راه می رود و باعث تحریک فرد به کندن پوست می شود.

چگونه مانع از کندن پوست شویم و به بهبود زخم های ناشی از آن کمک کنیم؟

کندن پوست، یک اختلال روانی شناخته شده است متاسفانه هیچ درمان استانداردی برای آن وجود ندارد. اما ترکیب برخی از داروها و انجام مشاوره روانپزشکی می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد. مصرف داروها به کاهش اضطراب شده و انجام مشاوره می تواند مانع وسوسه کندن پوست شود.

رفتار درمانی شناختی باعث می شود تا بیماران مهارت هایی را برای کنترل انگیزه های خود در راستای ممانعت از کندن پوست و ایجاد رفتار مثبت جایگزین بیاموزند. چند روش و ایده وجود دارد که می توانید از کندن پوست خود جلوگیری کند که دئر ادامه به معرفی برخی از مهمترین آنها خواهیم پرداخت:

از اعضای خانواده بخواهید وقتی می بینند شما در حال کندن پوست خود هستید، به شما هشدار دهند

سعی کنید مدت طولانی در برابر تمایلات خود به کندن پوست مقاومت کنید

اشیایی مانند موچین یا سنجاق را دور از دسترس قرار دهید.

عوامل محرک را شناسایی کنید

پوست خود را تمیز نگه دارید

ناخن های خود را کوتاه کنید

دستکش بپوشید

سخن پایانی

سوء مصرف و اعتیاد به هروئین، عوارض روانی و جسمانی متعددی برای مصرف کننده به همراه دارد که خارش بدن یکی از سخت ترین آنها می باشد و تنها راه درمان آن ترک هروئین، تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی در کلینیک ترک اعتیاد آکسون، به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد شبانه روزی تهران می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *