کلینیک ترک اعتیاد
متادون چه مدت در بدن می ماند؟
۱۴۰۱-۰۳-۰۸
کلینیک ترک اعتیاد
اعتیاد به دوپامین
۱۴۰۱-۰۳-۰۸

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: سوء مصرف الکل در طولانی مدت عوارض مخربی بر سلامت جسمانی و روانی مصرف کننده و زمانی که بعد از مدت طولانی مصرف اقدام به ترک الکل می کنید، علاوه بر تجربه احساس بهتر، بدن بصورت خودکار اقدام به معکوس کردن تاثیرات سوء و مخرب مصرف الکل می کنند. از مهمترین عوارض و علائم اعتیاد به الکل می توانیم به ترک کردن فعالیت های اجتماعی و سرگرمی هایی است که پیش از اعتیاد الکل به آن علاقه داشتیند، بطور کلی ترک الکل فواید بسیار دارد که در این مقاله به بررسی فواید ترک الکل خواهیم پرداخت.

حتما مطالعه کنید: ترک الکل

فواید ترک الکل

همانطور که پیش تر گفتیم، سوء مصرف الکل عوارض بسیار مخربی بر سلامت جسمانی و روانی مصرف کننده دارد و بعد از ترک الکل بدن شروع به بهبود صدمات وارد شده بر آن میکند اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که ترک اعتیاد، علاوه بر درمان جسمانی نیازمند روان درمانی نیز می باشد و به همین جهت نیازمند بستری و درمان تحت نظر مجرب ترین روانشناسان و روانپزشک متخصص ترک اعتیاد در کلینیک ترک اعتیاد آکسون، به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران می باشد.

حتما مطالعه کنید: ترک اعتیاد

ارتقا کیفیت روابط شخصی

مصرف الکل در حجم بالا، نه تنها یک عادت ناسالم است بلکه باعث ابتلا به بیماری اختلال در مصرف الکل می شود که از مهمترین صدمات آن می توانیم به تاثرات منفی بر روابط شخصی و انزوا اشاره نماییم اما بعد از ترک الکل و استفاده از جلسات مشاوره ای روانشناسی و روانپزشکی می تواند تاثیر بسیار مثبتی بر روابط، وضعیت کار و سلامت شما داشته باشد و به شما کمک کند تا با تمرکز بیشتری به امور و روابط شخصی خود بپردازید که خود باعث کاهش افسردگی و اضطراب می شود که می تواند عزت نفس شما را بسیار افزایش دهد.

جلوگیری از بروز حوادث

متاسفانه طبق آمار، الکل موثرترین نقش را در مرگ به دلیل سوختگی، قتل و غرق شدگی ایفا می کند همچنین باید بدانید که از هر 10 مرگ به دلیل سوانح رانندگی و خودکشی الکل در بیش از 4 مورد نقش موثر دارد.

حتما مطالعه کنید: الکل چیست؟

ترک الکل موجب بهبودی کبد شما خواهد شد

تصفیه و فیلتر کردن سموم بدن یکی از کارهای کبد است و الکل برای سلول های بدن شما نوعی سم محسوب می شود.

نوشیدن زیاد الکل و سایر مشروبات الکلی (حداقل 15 استکان نوشیدنی برای مردان و 8 استکان یا بیشتر برای زنان در هفته) تاثیرات مخربی بر اندام های بدن خواهد گذاشت و منجر به ابتلا به کبد چرب، سیروز و سایر مشکلات خواهد شد. اما نکته ای که باید از آن اطلاع داشته باشید این است که کبد بعد از ترک الکل در کلینیک ترک اعتیاد آکسون می تواند به مرور زمان خود را ترمیم کرده و حتی از نو بازسازی کند. بنابراین سلامتی جسم و روح ارزش این را دارد که مصرف الکل را کاهش و یا بطور کلی ترک کنید.

فواید ترک الکل

فواید ترک الکل

بهبود کیفیت روابط جنسی

از مهمترین عوارض مصرف الکل می توانیم به مشکلات نعوظ در مردان اشاره کنیم و همچنین مصرف این روانگردان باعث کاهش میل جنسی زنان و خشکی واژن می شود که با قطع مصرف و درمان صحیح می توانید روابط بهتری را تجربه نمایید.

بهبود کیفیت خواب

سوء مصرف الکل، باعث اختلال خواب می شود و می تواند سطح تنفس شما را تحت تاثیر قرار دهد. جالب است بدانید که اعتیاد به الکل و بی خوابی ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند و مصرف الکل باعث اختلال در چرخه خواب و بیداری شما می شود که می تواند خواب راحت و عمیق شبانه را از شما سلب کند.

یکی از مهمترین عوارض مصرف الکل، شل شدن عضلات گلو است که موجب مبتلا شدن به آپنه خواب (قطع موقتی تنفس در خواب) و خروپف می شود.

بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن

مصرف الکل در مقدار بالا می تواند باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن شود و بدیهی است که توانایی بدن برای ترمیم خود از بین خواهد رفت به همین جهت قطع مصرف الکل باعث افزایش ابتلا به بیماری های متعدد می شود. الکل، در سیستم ایمنی بدن شما اختلال ایجاد می کند و مانع از تولید کافی گلبول های سفید خون به منظور دفع میکروب ها و باکتری ها می شود. به همین علت بسیاری از افرادی که بیش از حد از مشروبات الکلی استفاده می کنند، تمایل به مبارزه با ذات الریه و سل دارند.

کاهش فشار خون

طبق تحقیقات پزشکی، مصرف الکل باعث افزایش فشار خون می شود توجه داشته باشید که فشار خون طبیعی باید زیر 120 روی 80 باشد بنابراین اگر فشار خون شما بالاتر از 130 روی 80 باشد، فشار خون شما بالا است و باید از مصرف الکل صرف نظر کرده و به فکر ترک الکل در کلینیک ترک اعتیاد آکسون باشید.

متاسفانه بسیاری بر این باورند که مصرف لیوان شراب قرمز می تواند به سلامت قلب کمک کند اما باید بدانید که این یک باور اشتباه است و مصرف الکل می تواند باعث کاهش فشار خون، چربی موسوم به تری گلیسیرید و همچنین نارسایی قلبی شود.

رسیدن به اندام ایده آل

مصرف الکل باعث اختلال در متابولیسم بدن می شود و باعث از بین رفتن مواد مغذی ضروری بدن خواهد شد و جالب است بدانید با صرف الکل، در طول یک شب تنها 600 کالری مصرف خواهید کرد. موسسه ملی اعتیاد به الکل و ​​سوء مصرف الكل، نوشیدن زیاد مشروبات الکلی را به عنوان الگویی از مصرف الكل تعریف می كند كه غلظت الكل خون (Bac) را در مدت زمان کوتاهی (حدود 2 ساعت) به 0.08 گرم در دسی لیتر می رساند. غلظت الکل خون معمولا در صورت مصرف پنج استکان یا بیشتر نوشیدنی برای مردان و چهار استکان نوشیدنی یا بیشتر برای زنان روی خواهد داد.

بهبود وضعیت تغذیه

سوء مصرف الکل باعث ایجاد اختلال در روند تغذیه می شود و بر هضم، ذخیره سازی، استفاده و دفع مواد مغذی تاثیر خواهد گذاشت. افرادی که مدت زمان طولانی است که اعتیاد به مصرف مشروبات الکلی دارند، دچار سوء تغذیه می شوند.

حتما مطالعه کنید: برای ترک اعتیاد چه بخوریم؟
فواید ترک الکل

فواید ترک الکل

بهبود و درمان بیماری های پوستی

صورت الکلی اصطلاحی است که برای توضیح اثرات سوء مصرف الکل بر پوست استفاده می شود:

التهاب

کم شدن آب بدن

مویرگ های شکسته روی صورت و بینی شما

زردی (ناشی از سوء مصرف مزمن و طولانی مدت)

کاهش میزان کلاژن (که منجر به افتادگی و شٔل شدن پوست می شود)

مصرف زیاد الکل همچنین با بیماری التهابی پوستی، پسوریازیس ارتباط تنگاتنگی دارد. بعد از ترک الکل، به مرور زمان خاصیت ارتجاعی پوست برخواهد گشت و قرمزی و زردی پوست و اطراف چشم به آرامی از بین خواهد رفت.

مشکلات ناشی از سوء مصرف الکل

نوشیدن زیاد مشروبات الکلی به سلامت جسم و روان شما آسیب خواهد رساند و خطر ابتلا به مشکلات زیر را افزایش خواهد داد:

پانکراتیت (ورم لوزالمعده)

فیبروز (تصلب بافت ها)

از دست دادن شنوایی

بیماری های مقاربتی

مشکلات گوارشی

فشار خون بالا

افسردگی

زوال عقل

اضطراب

سرطان

سکته

تحقیقات مختلف نشان می دهد که برخی از آسیب هایی که به مغز، کبد، سیستم قلبی عروقی و روده وارد می شود به محض ترک الکل و بهبودی ناشی از اختلال مصرف الکل، به مرور زمان بهبود خواهد یافت. همانطور که الکل از بدن شما خارج می شود و شما برخی از عادت های سالم را جایگزین عادت های بد می کنید، احساس بهتری خواهید داشت، حتی شاید بهتر از سالهای قبل شوید. بخصوص بعد از اینکه دوران سخت علائم ترک الکل را پشت سر گذاشتید، شاهد بهبود در وضعیت سلامت جسمانی و روانی خود و فواید ترک الکل خواهید شد.

فواید ترک الکل

ترک الکل

ترک الکل

ترک الکل بصورت خودسرانه و به یکباره عوارض متعددی برای مصرف کنندگان به همراه خواهد داشت به همین جهت بهترین روش ترک الکل بستری در مرکز ترک اعتیاد آکسون به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد تهران می باشد. در این مقاله به بررسی فواید ترک الکل اشاره کردیم و گفتیم بسیاری از عوارض ناشی از سوء مصرف آن پس از درمان قابل بهبود هستند بنابراین اگر شما یا یکی از عزیزانتان در حال تلاش برای ترک الکل هستید، مشاورین، کلینیک ترک اعتیاد آکسون آماده ارائه خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *