کلینیک ترک اعتیاد
تاثیر مصرف الکل بر بی خوابی
۱۴۰۱-۱۲-۲۷
کلینیک ترک اعتیاد
تاثیر مصرف الکل بر افزایش وزن
۱۴۰۱-۱۲-۲۷

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: سوء مصرف کوکائین، عوارض روانی و جسمانی شدیدی برای مصرف کننده به همراه دارد که پیشتر در مقاله کوکائین چیست؟ به بررسی کامل آن پرداخته ایم اما مصرف کوکائین هنگام شیردهی ممکن است عواقب خطرناکی برای نوزادان به همراه داشته باشد که از مهمترین آنها می توانیم به فشار خون بالا، ضربان شدید قلب، تشنج و اوردوز اشاره نماییم اما با توجه به اهمیت آن در این مقاله به بررسی عوارض مصرف کوکائین در زمان شیردهی خواهیم پرداخت.

اما نکته ای که پیش از آن باید بدانید این است که ترک کوکائین، نیازمند دریافت خدمات روان درمانی در کنار درمان جسمانی می باشد و تنها رویکرد موثر درمان، ترک کوکائین، تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی در کلینیک ترک اعتیاد آکسون، به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران می باشد.

حتما مطالعه کنید: ترک کوکائین

عوارض مصرف کوکائین در زمان شیردهی

تغذیه با شیر مادر باعث افزایش طول عمر نوزاد، افزایش عملکرد شناختی مادام العمر و افزایش مقاومت در برابر بیماری خواهد شد. با این وجود، اگرچه شیردهی فواید کاملاً مستند و اثبات شده علمی دارد، اما برای نوزادانی که مادران آنها مواد كوكائين مصرف می کنند، ممکن است خطرناک باشد.

حتما مطالعه کنید: کوکائین چیست؟

اگر قصد شیردهی نوزاد خود را دارید، بسیار مهم است که از خطراتی که مصرف برخی از مواد از جمله کوکائین برای نوزاد شما ایجاد می کند، اطلاع داشته باشید. مقدار زیادی از آنچه که مادر در زمان شیردهی مصرف می کند یا می بلعد، از طریق شیر مادر به نوزادش منتقل می شود، از جمله داروهای غیرمجاز مانند كوكائین. با کسب اطلاعات بیشتر در مورد خطرات مصرف کوکائین در دوران شیردهی و در صورت لزوم مراقبت های حرفه ای، می توانید زندگی بهتری را برای خود و فرزندتان فراهم کنید.

اگرچه سرخوشی که افراد با مصرف کوکائین تجربه می کنند نسبتاً کوتاه مدت است، این دارو ممکن است مدت زمان قابل توجهی در شیر مادر باقی بماند.

پس از اینکه مادر کوکائین مصرف می کند، مقدار بیشتر این ماده در شیر مادر وارد می شود تا در خون، بنابراین مصرف کوکائین در هنگام شیردهی هرگز توصیه نمی شود. بدن نوزادان نسبت به کوکائین بسیار حساس است زیرا فاقد آنزیم مورد نیاز برای تجزیه سریع کوکاٸین است. در حقیقت، مقادیر کمی از کوکاٸین را در ادرار نوزاد، تا یک هفته پس از مصرف آن توسط مادر (از طریق شیر مادر)، می توان یافت.

آکادمی پزشکی شیردهی برای کمک به کاهش احتمال قرار گرفتن نوزادان در معرض کوکائین از طریق شیر مادر، پیشنهاد می کند که زنانی که به سوء مصرف کوکائین مبتلا هستند، نباید نوزاد خود را با شیر مادر تغذیه کنند مگر اینکه در زمان زایمان، آزمایش سم شناسی ادرار مادر حداقل به مدت 90 روز منفی شده باشد. آنها همچنین توصیه می کنند مادرانی كه كوكائين مصرف می كنند، اگرچه شیردهی به روش های مختلف به نفع نوزادان است، اما تغذیه کودک با شیر خشک بطور قابل ملاحظه ای ایمن تر است و بهتر از مواجه شدن با مشکلات طولانی مدت ناشی از مصرف کوکائین می باشد.

عوارض جانبی مصرف کوکائین بر شیردهی

مادرانی که با شیر خود نوزادشان را تغذیه می کنند، تحت هیچ شرایطی نباید کوکائین مصرف کنند.

حتی مصرف مقادیر کم این دارو ممکن است اثرات مخرب کوتاه مدت و طولانی مدتی بر سلامتی نوزاد داشته باشد. برخی از این عوارض جانبی حتی ممکن است تهدید کننده زندگی نوزاد باشند. اگرچه تاثیراتی که کوکائین بر روی نوزادان می گذارد، بطور کامل مورد بررسی قرار نگرفته است، برخی از عوارض جانبی مشاهده شده عبارتند از:

پریشانی

بیقراری

فشار خون

ضربان شدید قلب (تاکی کاردی)

تشنج

اوردوز

عوارض مصرف کوکائین در زمان شیردهی

عوارض مصرف کوکائین در زمان شیردهی

کوکائین چه مدت در بدن باقی می ماند؟

مدت زمانی که کوکائین در بدن باقی می ماند، به عوامل مختلفی از جمله مقدار کوکاٸین بلعیده شده، ساختار بدن فرد و مدت زمان مصرف، بستگی دارد.

مدت زمان مصرف بسیار مهم است، زیرا با افزایش مصرف، احتمال ورود کوکایین به بافت های بدن افزایش می یابد و باعث ماندگاری بیشتر مواد مخدر در بدن خواهد شد. بطور معمول، میزان کوکائین موجود در خون ظرف 30 دقیقه پس از مصرف، به اوج خود می رسد. تقریباً یک ساعت بعد، نیمی از کوکائین بلعیده شده از بدن خارج می شود. ممکن است مدت زمان بیشتری طول بکشد تا باقیمانده کوکائین دفع شود. بطور متوسط، کوکائین به مدت دو تا چهار روز پس از مصرف، در ادرار فرد قابل تشخیص است. برای کسانی که بطور منظم کوکائین مصرف می کنند، این دارو ممکن است تا 12 روز پس از مصرف در ادرار قابل تشخیص باشد.

ترک کوکائین، نیز امری بسیار تخصصی است و انجام صحیح آن نیازمند تجربه و تخصص بالایی می باشد به همین جهت بهترین روش ترک کوکائین، ترک بستری در مرکز ترک اعتیاد آکسون می باشد.

این برای مادران شیرده به این معنی است که کوکائین مدت ها پس از اینکه اثرات اولیه آن از بین رفت، در بدن باقی می ماند. اگرچه مدت زمان ماندگاری کوکائین در شیر مادر پس از مصرف آن مشخص نیست، آکادمی پزشکی شیردهی پیشنهاد می کند زنانی که قبلا به سوء مصرف کوکائین مبتلا شده اند، حداقل به مدت 90 روز پس از آخرین بار مصرف، از تغذیه نوزاد خود با شیر مادر خودداری کنند.

ترک کوکائین در زمان بارداری و شیردهی

مصرف کوکائین موجب می شود فرد مصرف کننده، با طیف وسیعی از مشکلات و ناراحتی های ناشی از مصرف مواجه شوند. با این حال، هنگامی که فردی مبتلا به اعتیاد می شود، قطع مصرف آن بسیار دشوار است. به دلیل این که کوکائین از نظر جسمی اعتیاد آور است، افرادی که این ماده مخدر را به مدت زمان طولانی مصرف می کنند، علائم ترک ناخوشایندی را هنگام تلاش برای ترک مصرف تجربه می کنند. ترک مصرف ممکن است برای هر کسی دشوار باشد، اما برای مادرانی که به تازگی مادر شده اند و دچار استرس و مشکلات زیادی هستند، ترک مواد به چالشی بزرگ تبدیل خواهد شد.

با این وجود، به دلیل خطرات تهدید کننده ای که مصرف هرویین برای نوزادان ایجاد می کند، مادرانی که تصمیم دارند نوزاد خود را با شیر مادر تغذیه کنند باید مصرف کوکائین را متوقف کنند. این تنها راهی است که عدم انتقال مواد مخدر به نوزادان را تضمین می کند. بهترین گزینه برای مادرانی که به تازگی طعم مادر شدن را چشیده اند، این است که پس از اتمام یک دوره ترک اعتیاد، نوزاد را با شیر خود تغذیه کنند و یا آنها را با شیر خشک تغذیه کنند.

سخن پایانی

اعتیاد به کوکائین یک بیماری است، اما بهبودی از آن امکان پذیر است. اگر با اعتیاد به کوکائین دست و پنجه نرم می کنید، مطمئن باشید که گزینه های درمانی مختلفی پیش روی شما وجود دارد. درمان در یک مرکز ترک اعتیاد، همچون مرکز ترک اعتیاد آکسون، به شما کمک خواهد کرد تا با خیالی آسوده مراحل ترک و سم زدایی را پشت سر بگذارید و مساٸل و مشکلات اساسی که باعث اعتیاد شما می شود را برطرف کنید و مهارت های مقابله ای لازم برای ادامه روند بهبود برای یک زندگی آرام و بدون اعتیاد را به شما بیاموزد. برای کسب اطلاعات بیشتر، همین امروز با یکی از کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *