مصرف هروئین و خارش بدن
۱۴۰۱-۰۳-۱۱
کلینیک ترک اعتیاد
اختلال شخصیت وابسته چیست؟
۱۴۰۱-۰۳-۱۱

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: شیشه، یک محرک بسیار قوی با قدرت اعتیادآوری بالا می باشد و بدیهی است که سوء مصرف آن عوارض روانی و جسمانی شدیدی به همراه خواهد داشت که بیماری های قلبی، کبدی، افسردگی برخی از آنها هستند اما یکی از متداول ترین سوالات بیماران مبنی بر این است که شیشه چند روز در بدن می ماند؟ که در این مقاله به بررسی و معرفی مدت زمان ماندگاری شیشه در آزمایش ادرار، خون، بزاق و آزمایش مو خواهیم پرداخت.

حتما مطالعه کنید: شیشه 

شیشه چند روز در بدن می ماند؟

شیشه، پودری است که رنگ آن از سفید تا قهوه ای روشن می باشد و شبیه تکه های درشت یخ می باشد. شیشه با نام هایی مثل کرانک، بلور، گلس، یخ، آیس، مت، آبنبات سنگی نیز شناخته می شود. شیشه از طریق طریق دود سیگار و استنشاق کردن و یا به صورت خوراکی قابل مصرف است.

متابولیسم شیشه و نیمه عمر آن

تقریباً بلافاصله پس از مصرف شیشه، همزمان با ورود این ماده به جریان خون، بدن شروع به متابولیسم آن خواهد کرد. در طول این مدت، بدن شما حتی ممکن است متامفتامین را به آمفتامین تبدیل کند. بعد از چند ساعت، شیشه معمولاً از کبد و کلیه ها عبور کرده و از طریق ادرار دفع می شود.

حداکثر 50 درصد از مقدار شیشه مصرف شده به همان صورت از بدن خارج می شود و به عبارت دیگر، شیشه به هیچ عنوان متابولیزه نخواهد شد. اگر فردی هستید که به اختلال سوء مصرف شیشه مبتلا شده اید و می خواهید بدانید در زمان شروع ترک شیشه، چه علاٸمی را تجربه خواهید کرد، آگاهی از نیمه عمر مت‌آمفتامین بسیار مهم می باشد.

حتما مطالعه کنید: ترک شیشه

نیمه عمر این محرک تقریباً طولانی است و برای افراد مختلف، متغیر و بین 10 الی 12 ساعت می باشد. به عبارت دیگر، طی آن 10 تا 12 ساعت، 50 درصد از شیشه مصرف شده به روش های مختلف از بدن شما خارج می شود. بر اساس نیمه عمر، ممکن است شیشه، پس از آخرین باری که مصرف می کنید، تقریباً سه روز در بدن شما باقی بماند.

نحوه مصرف شیشه نیز ممکن است بر نیمه عمر و مدت زمان باقی ماندن آن در بدن تاثیرگذار باشد. به عنوان مثال، اگر فردی شیشه را به صورت وریدی تزریق کند، نیمه عمر آن، احتمالاً بیش از 11 ساعت خواهد بود و اگر فردی شیشه را از طریق سیگار کشیدن و یا به روش استنشاقی مصرف کند، نیمه عمر آن به طور قابل توجهی کوتاه تر خواهد شد.

اگر فردی از طریق سیگار کشیدن، شیشه را مصرف کند، به احتمال زیاد دو روز و نیم طول خواهد کشید تا از بدن وی دفع شود. اگر فردی الکل یا سایر مواد مخدر را با شیشه ترکیب کند، به احتمال زیاد مدت بیشتری طول خواهد کشید تا مت آمفتامین از بدن او خارج شود. تعداد دفعات استفاده فرد از شیشه نیز ممکن است در مدت زمان باقی ماندن این دارو در بدن او تأثیر گذار باشد. به عنوان مثال، اگر فردی مدت زمان طولانی است که شیشه مصرف می کند، بدن او با اثرات این ماده سازگارتر شده و مدت بیشتری طول خواهد کشید تا دارو از بدن وی خارج شود.

شیشه چند روز در بدن می ماند؟

شیشه چند روز در بدن می ماند؟

تشخیص سوء مصرف شیشه در آزمایش ادرار

رایج ترین روش تشخیص مصرف شیشه آزمایش ادرار می باشد، مصرف شیشه در آزمایش ادرار به فاصله دو تا پنج ساعت پس از مصرف و تا 3 تا 5 روز پس از آخرین مصرف قابل تشخیص است.

تشخیص سوء مصرف شیشه در آزمایش خون

شیشه به فاصله یک تا دو ساعت پس از مصرف و حداکثر 1 تا 3 روز پس از آخرین مصرف به کمک آزمایش خون قابل تشخیص است.

تشخیص سوء مصرف شیشه در آزمایش مو

آزمایش مو می تواند استفاده از شیشه را تا 90 روز پس از آخرین باری که مصرف شده، تشخیص دهد.

شیشه چند روز در بدن می ماند؟

شیشه چند روز در بدن می ماند؟

عوامل تاثیرگذار بر زمان تشخیص شیشه

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، یکی از متداول ترین سوالات بیماران از مشاورین کلینیک ترک اعتیاد آکسون، به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران این است که شیشه چند روز در بدن می ماند؟ و پیش تر مدت زمان تشخیص سوء مصرف شیشه در آزمایشات مختلف اعتیاد را بررسی کردیم و در ادامه به بررسی عوامل تاثیرگذار بر زمان تشخیص سوء مصرف خواهیم پرداخت و در این خصوص باید بدانید این فاکتورهای تشخیصی در افراد مختلف متفاوت است، برخی از فاکتورهای تشخیصی رایج (که محدود به این موارد نیست)، ممکن است شامل مقدار شیشه مصرف شده، سن و سلامتی فرد مصرف کننده باشد.

ترک شیشه، با توجه به موارد گفته شده امری بسیار تخصصی است و ضروری است که برنامه درمان و ترک شیشه مطابق با پارامترهای متعددی انجام بگیرد به همین جهت برنامه درمان اعتیاد و ترک شیشه در کلینیک ترک اعتیاد آکسون، تحت نظر مجرب ترین روانپزشک ترک اعتیاد و تیم روانشناسی انجام می گیرد که خود ضامن درمان با بهترین کیفیت بدون بازگشت می باشد.

سخن پایانی

دانستن اینکه پس از ترک شیشه چه عواقبی در انتظار شماست، می تواند تا حدودی تسکین بخش باشد. اکنون که می دانید پس از ترک شیشه چه سرنوشتی در انتظار شماست، ضروری است تا هرچه زودتر اقدام به درمان و ترک اعتیاد خود نمایید. اگر شما یا یکی از عزیزانتان، دچار سوء مصرف شیشه هستید، کادر درمانی کلینیک ترک اعتیاد آکسون  به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد آکسون آماده خدمت رسانی به شما می باشد. در مرکز ترک اعتیاد آکسون، روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی، برنامه درمانی متناسب با نیازهای شخصی شما ارائه می دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید، با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

1 Comment

  1. امیر گفت:

    عزیزان به مفتامین شیشه میگن که ترکش سخته ولی الان تو ایران شیشه ای که مصرف میشه حتی زره ای هم مفتامین نداره و همش وایتکسو از اینجور آت و اشفال برای درست کردنش استفاده میکنن که ترک کردنش مثل آب خوردنه من الان سه ماهه ترک کردم بخدا خودم هم باورم نمیشه که چقدر راحت بود فقط به خودتون تلقین بیخودی نکنید و نترسونید این مخدری که به اسم شیشه میفروشن همش تقلبیه امتحان کنید و چند روز نکشید خودتون به مسئله پی میبرید البته اگه کامنتم و به اشتراک بزارن..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *