کلینیک ترک اعتیاد
مصرف کدام مخدر باعث گشادی مردمک چشم می شود؟
۱۴۰۰-۰۸-۱۱
کلینیک ترک اعتیاد
چگونه اعتیاد را به خانواده خود بگوییم؟
۱۴۰۰-۰۸-۱۱

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: آیا متوجه شده اید که بسیاری از افراد خلاق هستند که با اعتیاد به مواد مخدر دست و پنجه نرم می کنند؟ برخی افراد بر این باور غلط اصرار دارند که مصرف مواد باعث پرورش خلاقیت می شود و زمانی که دیگر مواد مخدر و الکل در دسترس نباشند، این چشمه جوشان خلاقیت جریان خود را متوقف خواهد کرد. اما در واقع این گونه نیست. اعتیاد باعث از بین رفتن خلاقیت فرد می شود، اما بهبودی از اعتیاد به شما در احیای جنبه خلاقیت کمک خواهد کرد که در این مقاله به بررسی حقایقی در مورد اعتیاد و خلاقیت خواهیم پرداخت.

آیا ارتباطی بین خلاقیت و اعتیاد وجود دارد؟

ممکن است اینگونه به نظر برسد که، به دلیل این که برخی افراد مشهور و خلاق مبتلا به اعتیاد شده اند، باید بین خلاقیت و اختلالات مصرف مواد رابطه ای وجود داشته باشد. وقتی به سرنوشت افراد مشهوری مانند امی واینهاوس، فیلیپ سیمور هافمن، کرت کوبین، جیم موریسون و جانیس جاپلین را نگاه کنید، به نظر می رسد که این افراد برای بهره وری از نبوغ خلاق خود، مواد مخدر مصرف کرده اند. حقیقت این است که این افرادی که ذکر کردیم، چند نفر از میان میلیون ها نفری هستند که در چند دهه گذشته دچار اختلال مصرف مواد شده اند.

در پاسخ به این سوال که آیا ارتباطی بین خلاقیت و اعتیاد وجود دارد یا خیر، نویسنده و عصب شناس دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز، دیوید لیندن، در یک مجله علمی معتبر آمریکایی به این موضوع پرداخته است. لیندن اظهار کرد که بین اعتیاد و وسایل مورد نیاز خلاقیت ارتباط وجود دارد. یکی از این نقطه اتصال ها، میل و انگیزه برای احساس لذت است. اگرچه هیچ ژن خاصی برای مبتلا شدن به اعتیاد وجود ندارد، اما برخی از افراد در یک خانواده خلاق به دنیا می آیند. برخی از افراد همچنین دارای ساختار ژنتیکی هستند که عملکرد دوپامین ضعیف تری به آنها می دهد و فرد را وادار به رفتارهای ریسک پذیر و اجباری خواهد کرد. این انگیزه ها هستند که ممکن است موجب تحریک خلاقیت و همچنین اعتیاد شوند.

به دلیل این که بخشی از خلاقیت به ژنتیک مربوط می شود، در طول بهبودی از اعتیاد خلاقیت خود را از دست نخواهید داد.

حقایقی در مورد اعتیاد و خلاقیت

حقایقی در مورد اعتیاد و خلاقیت

در طول بهبودی از اعتیاد چه اتفاقی برای خلاقیت می افتد؟

برخلاف تصور عموم، زمانی که الکل و مواد مخدر موجود نباشد، خلاقیت فرد از بین نمی رود. ترکیب ژنتیکی شما همانگونه باقی می ماند، بنابراین انگیزه و تمایل برای ریسک خلاقانه هنوز وجود دارد. اگرچه به طور داٸم احتمال عود مجدد و روی آوردن به مصرف مواد وجود دارد، اما می توانید یک شبکه پشتیبانی قوی ایجاد کرده و کارهای دیگری را برای تقویت خلاقیت در بهبود اعتیاد انجام دهید به گزارش روانشناسی امروز، روش های مختلفی وجود دارد که بهبودی از اعتیاد، خلاقیت را مورد حمایت قرار می دهد. برخی از این روش ها عبارتند از:

روش های درمان

خلاق بودن در زمان ترک اعتیاد و اجتناب از مصرف مواد مخدر و الکل، یکی از بهترین روش ها برای مقابله با احساس سردرگمی، شرم و گناه است. به عبارت دیگر، به جای سرکوب احساسات، موجب بهبودی می شود.

احساسات را تنظیم می کند

صحبت کردن در مورد احساسات، موجب می شود خلاقیت بتواند راه های جدیدی را برای ارتباط و کنترل احساسات به شما ارائه دهد، که می تواند میزان استرس شما را کاهش دهد.

سایر علایق شما را مورد حمایت قرار می دهد

خلاقیت همچنین می تواند به حمایت و کاهش استرس در سایر ابعاد زندگی شما، مانند محل کار یا خانه کمک کند.

تجربه های رضایت بخش تری ایجاد می کند

برخی از هنرمندان به طور کامل خود را با فرایند خلاقیت خود مشغول نگه می دارند. با شروع اعتیاد و اختلال مصرف مواد، حفظ این امر بسیار دشوار است. با بهبودی از اعتیاد، فرصتی تازه در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا این چشمه های جوشان خلاقیت فوران کنند و در کارهای هنری خود بیشتر بدرخشید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی حقایقی در مورد اعتیاد و خلاقیت پرداختیم. اگر شما یا هر یک از عزیزانتان با اختلال در مصرف مواد دست و پنجه نرم می کنید، مشاورین کلینیک ترک اعتیاد آکسون، به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. همین امروز با مرکز ترک اعتیاد آکسون تماس بگیرید تا با روش های جامع درمان اعتیاد، شما را در رهایی از مواد مخدر و خلاقیت ذاتی یاری رسانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *