کلینیک ترک اعتیاد
علائم مصرف شیشه
۱۴۰۰-۱۱-۲۳
کلینیک ترک اعتیاد
آیا معتادین هروئین توانایی عشق ورزیدن دارند؟
۱۴۰۰-۱۱-۲۳
کلینیک ترک اعتیاد

ترک اعتیاد در دوران کرونا

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: متخصصان و کارشناسان مجرب و آموزش دیده ما در کلینیک ترک اعتیاد آکسون، آماده خدمت رسانی، کمک و حمایت از خانواده ها در زمان شیوع ویروس کرونا (covid-19) هستند و به خانواده هایی که برای مداخله و اقدام به درمان عزیزانشان به راهنمایی نیاز دارند در زمان شیوع COVID-19 کمک کنیم. مرکز ترک اعتیاد آکسون، تحت دستورالعمل های ارائه شده توسط سازمان غذا و دارو (CDC) برای ادامه کار و خدمت به جامعه در طول این بیماری همه گیر قرار دارد. تیم ما اقدامات احتیاطی بیشتری را برای اطمینان از ایمن بودن خانواده شما و همچنین مشاوران ما انجام می دهد و در این مقاله به بررسی ترک اعتیاد در دوران کرونا خواهیم پرداخت.

در زمان شیوع ویروس کرونا و در سایر موارد اضطراری، خدمات متعددی وجود دارد که ضروری تلقی می شوند. این بدان معناست که این خدمات نیازهای اساسی هستند که باید همچنان در دسترس باشند. افراد مبتلا به اعتیاد و خانواده هایشان، در این مواقع به کمک نیاز دارند و متخصصان و کارشناسان ما در کلینیک ترک اعتیاد شبانه روزی آکسون در کنار شما و عزیزانتان هستند.

ترک اعتیاد در دوران کرونا

مطمئناً بسیاری از والدین و خانواده ها در مورد تأثیر ویروس کرونا بر موقعیت آنها و عزیزانشان سوالاتی خواهند داشت. در این بخش، ما سعی خواهیم کرد به برخی از سوالات رایج خانواده ها را پاسخ دهیم.

آیا افراد مبتلا به اعتیاد هنوز هم باید برای درمان اعتیاد در طول شیوع ویروس کرونا کمک بگیرند؟

در پاسخ باید بگوییم بله! این بیماری باعث ایجاد اختلال در زندگی بسیاری از افراد در سراسر جهان شده است، اما زمانی که سخن از اعتیاد به مواد مخدر و سوء مصرف مواد به میان می آید، زمان بسیار مهم است. اعتیاد یک بیماری پیشرونده است و به سرعت پیشرفت می کند. اعتیاد به مصرف الکل و مواد مخدر که تهدید کننده زندگی هستند، باید فوراً مورد توجه قرار گیرد، حتی در طول همه گیری فعلی COVID-19.

آیا فرزند یا همسر من باید به دلیل ویروس کرونا / کووید 19 روند ترک اعتیاد را متوقف کند؟

نه! قطعا نه! فرزند یا همسر شما به دلیل ترس از ویروس کرونا / کووید 19 نباید کلینیک ترک اعتیاد را ترک کند. علاوه بر این، والدین نباید اجازه دهند که این امر بهانه ای برای ترک برنامه ترک اعتیاد یکی از عزیزانشان باشد. والدین نباید اجازه دهند کووید 19 بهانه ای باشد برای اینکه فرزندشان فرآیند ترک را متوقف کند و یا جلسات مشاوره یا درمان را با تاخیر پشت سر بگذارد.

خطرات انزوا طلبی برای افراد مبتلا به اعتیاد به مواد مخدر

انزوا و قرنطینه، مشکلات بزرگی را برای همه به ویژه افراد مبتلا به اعتیاد به مواد مخدر ایجاد می کند. در طول این مدت، مراقبت از یک فرد مبتلا به اعتیاد به مواد مخدر یا هر فردی که مسکن مخدر تجویز شده توسط پزشک یا مواد مخدر غیرقانونی مصرف می کند، ضروری است.

در صورت اوردوز مواد مخدر یا هروئین، آیا کسی هست که با اورژانس تماس بگیرد؟ این سوالات باید پرسیده شود. اگر محیط فعلی برای ایمنی فرزند دلبند شما مناسب نیست، باید مراقبت موقت و یا ورود به روند درمان را در نظر بگیرید.

خطرات ترک زود هنگام روند ترک در زمان  شیوع COVID-19 / ویروس کرونا

اقدام به درمان اعتیاد، صرف نظر از اینکه در دنیای بیرون چه اتفاقی می افتد، بهترین تصمیم برای یک فرد مبتلا به اعتیاد است. مسائل جاری هرگز نباید بهانه ای برای ترک یا تاخیر در درمان اعتیاد یا مواد مخدر و الکل باشد. قطعا می دانیم دنیا در حال حاضر ترسناک شده است و نزدیک بودن عزیزانمان باعث می شود احساس امنیت بیشتری کنیم. اما، ما باید بپذیریم که ادامه درمان پزشکی و درمانی بهترین اقدام برای فرزند عزیزمان است. بسیار ضروری است به برنامه بهبودی که از ابتدا طراحی شده بود پایبند باشید.

ترک اعتیاد در دوران کرونا

ترک اعتیاد در دوران کرونا

ترک اعتیاد در دوران کرونا

این دوره انزوا نه تنها برای کسانی که مواد مخدر و الکل مصرف می کنند و کسانی که تازه بهبودی یافته اند، خطراتی ایجاد می کند، بلکه کسانی که سال‌ های سال هوشیاری را تجربه کرده اند نیز در تلاش هستند تا در هنگام مواجه شدن با استرس رویدادهای اخیر، اخبار و رسانه‌ ها و ترس از ویروس کرونا هوشیار بمانند. دوره انزوا با لغو رویداد هایی مانند جلسات هوشیاری به علت تعطیلی های ناشی از قرنطینه دوران کرونا / COVID-19 تشدید می یابد.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی ترک اعتیاد در دوران کرونا پرداختیم. اگرچه برخی از مشاوران، مراکز درمانی، مراکز ترک اعتیاد و گروه‌ های هوشیاری از فناوری های مدرن و پیشرفته امروزی برای جلسات آنلاین و مجازی استفاده می‌ کنند، اما همه آنها این منابع را در اختیار ندارند. کارشناسان مجرب و آموزش دیده ما در بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران، همه کسانی را که در حال بهبودی هستند تشویق می کنند تا در صورت امکان به جلسات درمانی خود ادامه دهند و در صورت امکان از جلسات مجازی استفاده کنند. به اهداف هوشیاری خود پایبند باشید و اگر احساس می‌ کنید فشار به شما وارد می‌ شود و اگر از عود بیماری هراس دارید، در خواست کمک کنید. ما در این زمان‌ های پر استرس در کنار شما و خانواده‌تان هستیم.

1 Comment

  1. ی ناشنای گفت:

    با سلام بنده کرونا oمیکرون گرفتم و معتاد هستم الان روز دوم هستش که لب به مواد نزدم فقط کمی بی قرارم دردی ندارم بنده 4سال شیره تریاک متادون و ب2مصرف میکردم حدودا 6بار ترک کردم ولی بخاطر ساخت خونه مجبور میشدم دوباره مصرف کنم الان که که ساخت خونه تموم شده دارم ترک میکنم و ارزو میکنم که هیچ فردی معتاد نشه من 18سالمه و برای سربازی هم مجبورم ترک کنم و در کل خودم خسته شدم با اینکه کرونا دارم ولی دارم ترک میکنم اینو میدونم که دو سه روز دیگه درد بدی سراغم میاد ولی خو میگذره تنها خواسته من اینه رفیق ناباب میکشونتون پایین بعد ترک رفیقای ناباب دور بریزیت اگه من بعد ترک6این کار میکردم 11ماه پاک بودم من 2عید 1400ترک کردم و 3ماه پاک بودم ولی امان از رفیق ناباب خلاصه سرتون درد نیارم رفیق ناباب بریزید دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *