کلینیک ترک اعتیاد
تاثیر مصرف الکل بر لرزش
۱۴۰۰-۰۵-۱۶
کلینیک ترک اعتیاد
مراحل درمان اوردوز
۱۴۰۰-۰۵-۱۶

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: سوء مصرف هروئین، با علائم و نشانه هایی همراه است که شناخت این علائم کمک بسیاری به تشخیص اعتیاد و انجام اقدامات درمانی خواهد کرد به همین جهت و با توجه به اهمیت این موضوع، در این مقاله به بررسی علائم مصرف هروئین خواهیم پرداخت.

حتما مطالعه کنید: هروئین

اگر شک دارید که یکی از عزیزانتان هروئین مصرف می کند، باید به دنبال چه نشانه هایی باشید؟

اعتیاد به هروئین یک مسئله خطرناک است که زندگی میلیونها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است. هروئین یکی از مواد مخدر اصلی است که به مکان، جمعیت یا گروه خاصی محدود نمی شود. هروئین به طور قابل توجهی اعتیاد آور است و برخی از افراد، فقط پس از چند بار مصرف هروئین، نسبت به آن اعتیاد پیدا می کنند. به عنوان مثال والدین زیادی فرزندان خود را به دلیل اوردوز هروئین، از دست می دهند، بنابراین چگونه می توانید تشخیص دهید شخصی هروئین مصرف می کند؟ اگر شک دارید که یکی از عزیزانتان هروئین مصرف می کند، باید به دنبال چه علائمی در آنها باشید؟

نکته ای که ضروری است تا از آن اطلاع داشته باشید این است که، ترک هروئین، یکی از خدمات ارائه شده در کلینیک ترک اعتیاد آکسون، به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران می باشد که تمامی مراحل درمان تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی انجام می گیرد تا بیماران این امکان را داشته باشند علاوه بر درمان جسمانی به روان درمانی خود نیز بپردازند چرا که وابستگی به این مخدر روانی و جسمانی می باشد.

حتما مطالعه کنید: ترک هروئین
علائم مصرف هروئین

علائم مصرف هروئین

علائم جسمی مصرف هروئین

در بعضی موارد، واضح است که فرد هروئین مصرف می کند. مصرف هروئین به طور معمول باعث ایجاد لذت و احساس سرخوشی می شود که می تواند به یک روحیه خوب ساختگی و یا افزایش احساس سلامتی منجر شود. سایر علائم جسمی مصرف هروئین عبارتند از:

مردمک منقبض و ریز شده

افزایش خواب آلودگی

چرت زدن مداوم

لکنت زبان

با این وجود، برخی از افرادی که هروئین مصرف می کنند ممکن است هیچ علائم جسمی نداشته باشند. افرادی که نسبت به مقدار هروئین مورد مصرف خود تحمل پیدا می کنند، ممکن است علائم قابل مشاهده ای نداشته باشند یا احساس سرخوشی کنند. در این موارد، ممکن است فرد به جای احساس سرخوشی و لذت، بطور مداوم هروئین مصرف کند تا از علائم ترک، جلوگیری کند.

فردی که از طریق تزریق هروئین مصرف می کند، به این معنی که مستقیماً آن را به رگ خود تزریق می کند، غالباً علائمی دارد که شبیه به کبودی های کوچک است.

تزریق مکرر هروئین ممکن است باعث فرو ریختن رگ ها و ایجاد زخم، سوراخ یا آبسه در محل های تزریق شود. افراد ممکن است در رگ های قسمت های مختلفی از بدن مانند بازو، پا، گردن یا قفسه سینه هروئین تزریق کنند. علائم مصرف هروئین ممکن است در هر جایی که فرد هروئین تزریق کرده است، مشخص باشد.

فردی که هروئین تزریق می کند، برای پنهان کردن علائم تزریق ممکن است هروئین را در قسمت هایی از بدن که قابل مشاهده نیستند، مانند قفسه سینه تزریق کنند. افرادی که علائم تزریق مشخصی در بازوها و پاهای خود دارند ممکن است حتی در صورت احساس شرم و گناه لباس آستین بلند بپوشند.

علائم مصرف هروئین

علائم مصرف هروئین

علائم تغییر در سبک زندگی که نشان دهنده مصرف هروئین است

هنگامی که فرد مواد مخدری مانند هروئین مصرف می کند، ممکن است تلاش کند تا از دیدن عزیزان خود در هنگام سرخوشی و لذت اجتناب کند. با وجود اجتناب، شما هنوز هم ممکن است تغییراتی را در رفتار کلی و سبک زندگی آنها مشاهده کنید. به عنوان مثال، فردی که با اعتیاد به هروئین دست و پنجه نرم می کند ممکن است رفتارهای مخفیانه و سری از او سر بزند، حالت تدافعی داشته باشد یا به مدت طولانی از دید دیگران پنهان شود.

افراد مبتلا به اختلال مصرف مواد ممکن است کار، مدرسه یا سایر تعهدات خود را نادیده بگیرند و روابط آنها با دوستان و خانواده تیره و تار شود. سایر علائم خطر ممکن است شامل سرقت از اعضای خانواده به عنوان راهی برای تقویت عادتشان باشد. فردی که به هروئین اعتیاد دارد ممکن است تمایل بیشتری برای خوابیدن داشته باشد، ایجاد تغییر در رژیم غذایی و همچنین ممکن است تغییراتی در ظاهر آنها ایجاد شود.

زمانی که فردی هروئین مصرف می کند، به سرعت تحمل و وابستگی جسمی در او ایجاد خواهد شد. اگر فردی از لحاظ جسمی به هروئین وابسته شود و مصرف آن را به طور ناگهانی متوقف کند، ممکن است علائم ترک را تجربه کنند. علائم ترک هروئین شامل موارد زیر است:

درد و ضعف

حالت تهوع

بی قراری

استفراغ

اضطراب

تعریق

بیخوابی

خستگی

آبریزش بینی

چشمان اشک آلود

علائم ترک هروئین ممکن است ظرف هشت ساعت پس از مصرف آخرین دوز هروئین شروع شود. علائم ترک معمولا ظرف 36 تا 72 ساعت پس از آخرین دوز مصرف به اوج خود می رسد. متاسفانه عود مجدد یکی از بزرگترین موانع هوشیاری است. برخی از افراد در دوره بهبودی از ترک، در صورت مصرف هروئین پس از ترک، به بالاترین حد سرخوشی و لذت خود نخواهند رسید، اما برای جلوگیری از علائم ترک، به طور مداوم آن را مصرف می کنند.

ملزومات مصرف هروئین

هروئین به چند روش مختلف مورد سوء مصرف قرار میگیرد. به روش استنشاقی، دود کردن و تزریق. تزریق هروئین رایج ترین روش سوء مصرف این ماده مخدر است و چند دلیل برای این کار وجود دارد. اول اینکه، زمانی که هروئین به صورت مایع به داخل رگ یا عضله تزریق می شود، سریعتر عمل خواهد کرد و گیرایی بیشتری خواهد داشت.

قدرت و سرعت گیرایی هروئین در فرد، به کیفیت هروئین بستگی دارد. اگر فردی هروئین با کیفیت پایین مصرف کند، تزریق سریع ترین روش رسیدن به سرخوشی و لذت است. اگر فرد هروئین با کیفیت بالا مصرف کند، مصرف آن از طریق سیگار کشیدن سریع ترین روش برای رسیدن به لذت و سرخوشی است. افرادی که در مصرف هروئین به روش تزریق مردد هستند، سرانجام به مصرف داخل وریدی خواهند پرداخت. متاسفانه، تزریق هروئین نیز خطرناک ترین روش مصرف این داروی کشنده است. تزریق هروئین به دلیل شدت اثرات، افراد را در معرض خطر اوردوز قرار می دهد. به دلیل استفاده از سرنگ برای تزریق هروئین، افراد همچنین در معرض ابتلا به عفونت هایی مانند HIV، هپاتیت B و هپاتیت C قرار دارند.

برای افرادی که هروئین را به روش تزریقی مصرف می کنند، لوازم خاصی در نظر گرفته شده است.

ابتدا هروئین قبل از تزریق باید به مایع تبدیل شود. به صورت تار یا پودر فروخته می شود به همین دلیل از قاشق مخصوص هروئین استفاده می شود. یک قاشق مخصوص هروئین یا یک درب بطری به عنوان مکانی برای پخت هروئین خریداری شده استفاده می شود و به وسیله آن هروٸین به مایع قابل تزریق تبدیل می شود.

سایر لوازم مرتبط با مصرف هروئین به جز قاشق هروئین ممکن شامل یک سرسوزن (قسمت فلزی سرنگ)، و همچنین گلوله های پنبه ای باشد که برای زدودن ناخالصی از مایع هروئین استفاده می شود. اگر اطمینان دارید که یکی از اطرافیان شما هروئین مصرف می کند، ممکن است چیزهایی مثل بند کفش را در اطراف او ببینید. از بند کفش برای بیرون زدن رگ و راحت تر دیده شدن آن برای تزریق استفاده می کنند.

علائم مصرف هروئین

علائم مصرف هروئین

سخن پایانی

اگر یک قاشق مخصوص هروئین و سایر لوازم مرتبط با سوء مصرف مواد مخدر را مشاهده کردید، چه کاری باید انجام دهید؟

بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که با یک متخصص اعتیاد و یا مشاورین یک مرکز ترک اعتیاد همچون مرکز ترک اعتیاد آکسون تماس بگیرید. مقابله با اعتیاد به هروئین کمی دشوار است و اگر دانش و اطلاعات کافی برای انجام این کار را نداشته نباشید، نزدیک شدن به فردی که با اعتیاد به هروئین دست و پنجه نرم می کند، یک تجربه ناامیدکننده خواهد بود. همانطور که در ابتدا گفتیم، ترک هروئین از خدمات ارائه شده در کلینیک ترک اعتیاد شبانه روزی آکسون، به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران می باشد و بستری و درمان در این کلینیک امکان درمان جسمانی و روان درمانی را بصورت همزمان برای بیماران را فراهم کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *