کلینیک ترک اعتیاد
مصرف کوکائین و از دست دادن حافظه
۱۴۰۰-۰۵-۰۹
کلینیک ترک اعتیاد
علائم مصرف هروئین
۱۴۰۰-۰۵-۰۹

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: برای بهبود یا کاهش علائم لرزش اساسی مصرف الکل هرگز توصیه نمی شود. مصرف الکل ممکن است به بهبود علائم لرزش اساسی (ET) کمک کند، اما هرگز توصیه نمی کنیم که برای تسکین علائم لرزش اساسی به مصرف الکل روی آورید. به همین جهت در این مقاله به تاثیر مصرف الکل بر لرزش خواهیم پرداخت.

حتما مطالعه کنید: الکل

اگر الکل می نوشید و پزشک لرزش اساسی و یا لرزش حرکتی را در شما تشخیص داده است، ممکن است بخواهید بدانید که نوشیدن الکل چگونه بر بیماری شما تاثیر می گذارد. علاوه بر این، اگر از داروهایی برای درمان لرزش اساسی (ET) استفاده می کنید، ممکن است کنجکاو باشید که آیا می توان در کنار این داروها الکل نیز استفاده کرد یا خیر. بسیاری از داروهایی که برای درمان لرزش اساسی تجویز می شوند ممکن است با الکل تداخل داشته باشند. اگرچه الکل ممکن است باعث ایجاد یا بدتر شدن انواع لرزش شود، اما لرزش اساسی کمی متفاوت است.

ترک الکل یکی از خدمات ارائه شده در کلینیک ترک اعتیاد آکسون، به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران، می باشد که کلیه برنامه درمان در این کلینیک تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی انجام می گیرد و به بیماران این امکان را می دهد تا علاوه بر درمان جسمانی به روان درمانی خود نیز بپردازند.

حتما مطالعه کنید: ترک الکل
تاثیر مصرف الکل بر لرزش

تاثیر مصرف الکل بر لرزش

الکل و لرزش

لرزش انواع مختلفی دارد که لرزش اساسی (ET) یکی از نمونه های آن است. مهم است که از نوع لرزش خود اطلاع داشته باشید، زیرا هر یک از لرزش ها دلایل خاص خود را دارند. مصرف الکل ممکن است باعث ایجاد یا بدتر شدن برخی از این لرزش ها شود، اما در عین حال ممکن است به بهبود علائم برخی از آنها کمک کند. اگر به بیماری لرزش اساسی مبتلا باشید، احتمالاً لرزشی که در شما تشخیص داده شده است بدون هیچ علت مشخصی خود را نشان داده است. شما به احتمال زیاد هیچ مشکل و یا بیماری مغزی ندارید که بتواند لرزش شما را توضیح دهد. همچنین ممکن است نشانه های مختلفی داشته باشید.

با ابتلا به لرزش اساسی، نوشیدن الکل ممکن است موجب ایجاد علائم مختلفی شود و یا علائم موجود را بدتر کند مانند:

لرزشی که عمدتاً با فعالیت هایی مانند نوشتن، اصلاح صورت یا در دست گرفتن چنگال رخ می دهد

دستان شما در حالت استراحت و یا در هنگام خواب لرزش ندارد

مشکلات احتمالی در برقراری تعادل

بهبود علائم پس از نوشیدن الکل

لرزش دست ها

آیا نوشیدن الکل باعث ایجاد لرزشی اساسی می شود؟

علت دقیق لرزش اساسی مشخص نیست، اما پزشکان تصور می کنند ممکن است به دلیل ایجاد مشکل در مخچه یا ساقه مغز باشد.

ژن ها در ابتلا و عدم ابتلای شما به لرزش اساسی نقش مهمی ایفا می کنند. اگر لرزش اساسی داشته باشید، در این صورت احتمال ابتلای کودکان شما نیز 50 % می باشد. بنابراین، متخصصان پزشکی اعتقاد ندارند که مصرف الکل بر ابتلا و عدم ابتلا به لرزش اساسی تاثیرگذار است.

اگرچه مصرف و ترک الکل بر انواع دیگر لرزش تاثیر دارد، اما برخی از محققان معتقدند که لرزش اساسی ممکن است جزو این موارد نباشد. همانطور که گفته شد، مصرف الکل به مدت طولانی و مقدار زیاد، ممکن است به مغز شما آسیب برساند و این احتمال وجود دارد که با گذشت زمان مصرف زیاد الکل باعث بدتر شدن علائم لرزش اساسی شود.

تاثیر مصرف الکل بر لرزش

تاثیر مصرف الکل بر لرزش

چرا مصرف الکل به بهبود علائم لرزش اساسی کمک می کند؟

برخی بر این باورند که مصرف الکل علائم لرزش اساسی را بهبود می بخشد، زیرا الکل بر برخی مواد شیمیایی مغزی تأثیر دارد که پزشکان آنها را به عنوان علت لرزش تشخیص داده اند.

پس از نوشیدن الکل، ممکن است ظرف 15 دقیقه شاهد بهبود لرزش باشید. به همین دلیل، بعضی اوقات می توان از الکل برای تشخیص لرزش اساسی استفاده کرد. این واقعیت که در بیشتر مواقع لرزش اساسی با نوشیدن الکل بهتر می شود، در صورتی ممکن است تایید شود که پزشک شما در تلاش برای تشخیص نوع لرزش شما باشد. اگر لرزش اساسی شما بعد از نوشیدن الکل بهبود یابد، ممکن است این تاثیر حدود یک تا چهار ساعت ادامه داشته باشد.

آیا الکل برای درمان لرزش اساسی استفاده می شود؟

حتی اگر مصرف الکل به بهبود علائم لرزش اساسی کمک کند، الکل معمولاً به عنوان درمانی برای این نوع اختلال استفاده نمی شود. پزشکان درمان لرزش اساسی را با مصرف الکل توصیه نمی کنند، زیرا مصرف الکل برای بهبود علائم لرزش اساسی، پیامدهای ناخوشایندی برای شما به همراه دارد.

عوارض منفی مصرف الکل برای درمان لرزش اساسی (ET) عبارتند از:

بدن شما ممکن است نسبت به الکل تحمل ایجاد کند، به این معنی که شما برای بهبود علائم لرزش اساسی به مصرف الکل بیشتری نیاز داشته باشید

نوشیدن الکل به طور مکرر به منظور کنترل علائم لرزش اساسی، شما را در معرض خطر اعتیاد به الکل قرار می دهد

قبل از اینکه تاثیر الکل از بین برود، فقط برای مدت کوتاهی در کاهش علائم لرزش اساسی موثر واقع خواهد شد

با ترک الکل در معرض عود لرزشی حتی بدتر قرار بگیرید

تاثیر مصرف الکل بر لرزش

تاثیر مصرف الکل بر لرزش

ترکیب الکل و داروهای لرزش اساسی

اگر پزشک برای درمان لرزش اساسی شما داروهایی را تجویز کرده باشد، بسیار مهم است که مصرف الکل خود را محدود کنید. برخی از داروهایی که برای درمان لرزش اساسی (ET) مورد استفاده قرار می گیرند، با الکل تداخل دارند که ممکن است خطرناک باشد.

داروهای رایج در کاهش علائم لرزش اساسی عبارتند از:

ایندرال، نام تجاری پروپرانولول

الکل ممکن است بر میزان این دارو در بدن شما تاثیر بگذارد. اگر ایندرال با الکل ترکیب شود ممکن است باعث ایجاد تغییراتی در ضربان قلب یا فشار خون شود.

زاناکس، نام تجاری آلپرازولام

از آلپرازولام و سایر داروهای بنزودیازپین می توان برای درمان لرزش اساسی (ET) استفاده کرد. ترکیب آنها با الکل به دلیل احتمال کاهش سیستم عصبی مرکزی ممکن است کشنده باشد.

نوروپنتین، نام تجاری گاباپنتین

مصرف الکل به همراه گاباپنتین ممکن است باعث  کاهش سیستم عصبی مرکزی شود.

مایسولین، نام تجاری پریمیدون

ترکیب این دارو با الکل ممکن است کاهش خطرناک سیستم عصبی مرکزی را تجربه کنید.

توپاماکس، نام تجاری توپیرامات

در صورت ترکیب الکل با این دارو ممکن است کاهش فعالیت سیستم عصبی مرکزی و تغییرات ذهنی را تجربه کنید.

تاثیر مصرف الکل بر لرزش

تاثیر مصرف الکل بر لرزش

سخن پایانی

سوء مصرف الکل عوارض روانی و جسمانی متعددی برای مصرف کنندگان به همراه خواهد داشت و در این مقاله به بررسی تاثیر مصرف الکل بر لرزش مصرف کنندگان پرداختیم. ترک الکل یکی از خدمات ارائه شده در مرکز ترک اعتیاد آکسون، به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد شبانه روزی تهران می باشد و کلیه خدمات درمانی ارائه شده در این مرکز تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی انجام می گیرد و به بیماران این امکان را می دهد تا علاوه بر درمان جسمانی به روان درمانی نیز بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *