برای ترک تریاک چه بخوریم درد نکشیم؟
برای ترک تریاک چه بخوریم درد نکشیم؟
۱۴۰۲-۱۱-۰۷
کلینیک ترک اعتیاد
لورازپام چیست و مصرف آن چه عوارضی دارد؟
۱۴۰۲-۱۱-۰۷

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: شربت اپیوم یک داروی مخدر است که از عصاره تریاک به دست می‌آید و متاسفانه توسط بسیاری از بیماران به عنوان دارو ترک اعتیاد برای ترک هروئین و یا ترک تریاک استفاده می‌شود. این دارو همچنین ممکن است برای درمان مشکلاتی از قبیل اسهال، سرفه و یبوست نیز ممکن است توسط پزشک تجویز شود. اما هرگونه سوء مصرف این مخدر می تواند عوارض روانی و جسمانی متعددی برای بیمار به همراه داشته باشد که باتوجه به اهمیت آن در این مقاله به بررسی عوارض مصرف شربت اپیوم خواهیم پرداخت.

حتما مطالعه کنید: شربت اپیوم چیست؟

عوارض مصرف شربت اپیوم

عوارض مصرف شربت اپیوم به دو دسته عوارض کوتاه مدت و عوارض بلند مدت تقسیم می شوند که در ادامه به بررسی هریک خواهیم پرداخت.

عوارض کوتاه‌ مدت مصرف شربت اپیوم

خواب‌آلودگی

تهوع

استفراغ

یبوست

سرگیجه

خشکی دهان

تعریق

افت فشار خون

افزایش ضربان قلب

توجه داشته باشید که در موارد نادر، مصرف شربت اپیوم ممکن است به عوارض جدی‌تری منجر شود، از جمله:

واکنش‌های آلرژیک

انسداد روده

مشکلات تنفسی

تشنج

ایست قلبی

عوارض بلند مدت مصرف شربت اپیوم

عوارض بلندمدت ممکن است جدی‌تر باشند و به عنوان نتیجه‌ای از مصرف طولانی‌مدت این دارو ظاهر شوند. این عوارض عبارتند از:

اعتیاد

وابستگی

سندرم ترک اپیوم

مشکلات حافظه و تمرکز

افسردگی

ابتلا به اختلالات روانی

  بیماری ها و مشکلات جنسی

  ابتلا به بیماری های گوارشی

  بروز مشکلات کبدی

  ابتلا به مشکلات کلیوی

در ادامه به بررسی دقیق تر برخی از این عوارض خواهیم پرداخت.

مرکز ترک اعتیاد

عوارض مصرف شربت اپیوم

مشکلات حافظه و تمرکز

مصرف طولانی‌مدت شربت اپیوم می‌تواند منجر به مشکلات حافظه و تمرکز شود که بر عملکرد شغلی، تحصیلی، و روابط اجتماعی تأثیر گذارد.

افسردگی و اختلالات روانی

مصرف طولانی‌مدت این دارو ممکن است باعث افسردگی و اختلالات روانی مانند اسکیزوفرنی و اختلال دوقطبی شود.

مشکلات و اختلالات جنسی

شربت اپیوم ممکن است باعث بروز مشکلات جنسی همچون اختلال نعوظ و کاهش میل جنسی شود.

بیماری های گوارشی، کبدی و کلیوی

مصرف این دارو می‌تواند به مشکلات گوارشی مانند یبوست یا اسهال، مشکلات کبدی مانند کبد چرب و سیروز کبدی و مشکلات کلیوی منجر شود.

اعتیاد و وابستگی به شربت اپیوم

شربت اپیوم یک مخدر است و هر گونه سوء مصرف آن به اعتیاد و وابستگی منجر خواهد شد. اعتیاد به این دارو زمانی اتفاق می‌افتد که فرد بصورت مداوم به آن نیاز داشته باشد تا احساس طبیعی را تجربه کند. به بیان دیگر وابستگی به شربت اپیوم نشان از آن است که بدن فرد بطور مداوم نیازمند مصرف این دارو است تا بتواند به طور عادی عمل کند. به همین جهت هرگونه ترک اعتیاد و ترک ایپوم نیازمند دریافت خدمات روان درمانی در کنار درمان جسمانی می باشد به همین جهت بهترین رویکرد درمان، ترک بستری در کلینیک ترک اعتیاد آکسون، به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران می باشد.

حتما مطالعه کنید: ترک شربت اپیوم
علائم ترک شربت ایپوم

علائم ترک شربت ایپوم

علائم ترک شربت ایپوم

شربت اپیوم به دلیل ایجاد وابستگی روانی و جسمانی برای مصرف کننده، نیازمند دریافت خدمات درمانی تحت نظر متخصصین و درمانگران مرکز ترک اعتیاد آکسون می باشد و هر گونه ترک خودسرانه این دارو عوارض سخت و دردناکی برای بیمار به همراه خواهد داشت که در ادامه به معرفی این علائم خواهیم پرداخت اما توجه داشته باشید این علائم می تواند در حد خفیف یا شدید باشند و معمولاً در چند روز یا چند هفته به تدریج کاهش می‌یابند.

اضطراب

بی‌قراری

بی‌خوابی

تعریق

لرزش

حالت تهوع

استفراغ

اسهال

درد

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی عوارض مصرف شربت اپیوم پرداختیم و گفتیم، ترک شربت اپیوم می‌تواند یک فرآیند دشوار و چالش‌برانگیز باشد. این دارو یک ماده مخدر اعتیادآور است و قطع مصرف آن می‌تواند منجر به بروز علائم ترک که پیش تر به بررسی آنها پرداختیم. فراموش نکنید که بهترین روش ترک شربت اپیوم، ترک اپیوم تحت نظر مشاورین و درمانگران متخصص ترک اعتیاد در کلینیک ترک اعتیاد آکسون به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران می باشد. متخصصین ترک اعتیاد می‌تواند به فرد کمک کند تا از عوارض ترک به سلامت عبور کند و احتمال بازگشت به مصرف را کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *