کلینیک ترک اعتیاد
زولپیدم چه مدت در بدن می ماند؟
۱۴۰۱-۰۱-۲۰
کلینیک ترک اعتیاد
اوردوز با هروئین
۱۴۰۱-۰۱-۲۰

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: بسیاری از مردم با شنیدن خبر اپیدمی مصرف موادی همچون متادون، تریاک یا هروئین شگفت زده نمی شوند، چرا که این روزها بسیاری از افراد از شهرهای بزرگ تا کوچک و حتی مناطق روستایی و دور افتاده به مصرف مواد مخدر روی آورده اند. اما متاسفانه در این میان اعتیاد به متادون از آمار بسیار بالایی برخوردار است و به همین جهت تشخیص اعتیاد از اهمیت بالایی برخوردار است، نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اعتیاد به متادون همانند سایر مواد اعتیاد آور با علائم و نشانه هایی همراه است که در این مقاله به بررسی علائم اعتیاد به متادون خواهیم پرداخت. اما نکته ای که باید نسبت به آن آگاهی داشته باشید این است که ترک متادون، نیازمند دریافت خدمات روان درمانی در کنار درمان جسمانی می باشد که در مرکز ترک اعتیاد آکسون، تحت نظر روانپزشک مجرب ترک اعتیاد و تیم روانشناسی انجام می گیرد.

حتما مطالعه کنید: ترک متادون

مسکن های مخدر داروهایی هستند که بر روی سیستم عصبی مرکزی تاثیر می گذارند و پزشک اینگونه داروها را برای تسکین دردهای شدید بصورت موقتی تجویز می کند اما سوء مصرف این داروها به میزان زیاد باعث ایجاد احساس، سرخوشی و لذت فراوانی در مصرف کننده می شود که بسیار اعتیاد آور است. برخی از متداول ترین داروهای مسکن مخدر، متادون، دیلا دید، پرسو کت و اکسی کانتین و مرفین می باشند و سوء مصرف این مسکن ها می تواند بسیار خطرناک و کشنده باشد.

حتما مطالعه کنید: متادون

سوء مصرف متادون، عوارض روانی و جسمانی متعددی برای بیمار به همراه دارد اما متاسفانه در بسیاری از مراکز درمانی متادون به عنوان یک متد درمانی برای ترک مخدرهایی همچون ترک تریاک و یا ترک متادون با هدف کنترل عملکرد طبیعی مصرف کننده استفاده می شود تا بیماران بتواند مراحل ترک اعتیاد را به راحتی پشت سر بگذارد اما باید بدانید که سوء مصرف این شبه مخدر می تواند عوارضی همچون اعتیاد و وابستگی برای مصرف کننده به همراه داشته باشد.

اعتیاد و وابستگی به این شبه مخدر با علائم و نشانه هایی همراه است که شناخت این علائم می تواند کمک بسیاری در شناخت و آگاهی از اعتیاد و انجام اقدامات درمانی داشته باشد که در ادامه به بررسی این علائم خواهیم پرداخت.

علائم اعتیاد به متادون

علائم اعتیاد به متادون

علائم اعتیاد به متادون

ظاهر شدن علائم اعتیاد و مصرف متادون در مقایسه با سایر مواد مخدر مدت زمان بیشتری نیاز دارد و تشخیص آن کمی دشوارتر است. نیمه عمر این شبه مخدر 22 ساعت است که موجب می شود تاثیر آن کمتر از مخدرهایی همچون هروئین باشد. اما باز هم تشخیص اعتیاد به متادون دشوار است. علائم فردی که در حال مصرف متادون است می تواند شامل موارد زیر می باشند:

تهوع

تعریق

تنگ و کوچک شدن مردمک چشم

یبوست

خواب آلودگی و گیجی

ضعف

سردرد

مشکلات دستگاه گوارش

افزایش وزن یا کاهش اشتها

خشکی دهان

گرگرفتگی

مشکلات بینایی

مشکلات ادرار

اختلال در رابطه های جنسی

تاخیر در قاعدگی

مشکلات خواب

کاهش رفلکس ها

پوست سرد و مرطوب

مشکلات تمرکز

همانطور که گفتیم، موارد گفته شده تنها بخشی از علائم سوء مصرف و وابستگی به این شبه مخدر می باشد و اعتیاد به متادون عوارض روانی متعددی به همراه دارد که تنها رویکرد صحیح در جهت مقابله با آنها، ترک متادون تحت نظر روانپزشک ترک اعتیاد و تیم روانشناسی در مرکز ترک اعتیاد آکسون به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد تهران می باشد.

حتما مطالعه کنید: ترک اعتیاد
علائم اعتیاد به متادون

علائم اعتیاد به متادون

نشانه های اعتیاد به متادون

علائم کسی که متادون مصرف می کند و به طور بالقوه اعتیاد دارد شامل موارد زیر است:

تاب آوری و تحمل

همانند هر مخدر دیگری، یکی از اولین علائم ظاهری که نشان می دهد فرد به متادون اعتیاد پیدا کرده است، تحمل در برابر مصرف متادون است. صرف نظر از علت مصرف متادون، اگر بدن بتواند در برابر مصرف متادون سازگاری از خود نشان دهد، ممکن است فرد به دنبال اثرات اصلی که متادون روی او میگذارد باشد. این امر باعث می شود که فرد حتی بدون اینکه متوجه شود که چه اتفاقی در حال وقوع است، دوز بیشتری را مصرف کند.

علائم ترک

یکی از مهمترین علائم نشان دهنده مصرف متادون و به طور بالقوه اعتیاد به آن علاٸم ترک می باشد. زمانی که بدن از لحاظ جسمی به هر ماده مخدری وابسته باشد، برخی علائم بروز پیدا می کنند و اگر بیمار مصرف متادون را به طور ناگهانی متوقف كند، از آنجایی كه نیمه عمر آن طولانی است، چندین روز طول می کشد تا علائم ترك در فرد، خود را نشان دهد.

علائم ترک متادون ممکن است شامل درد عضلات و احساس درد عمومی، اسهال، گرفتگی عضله، لرز، حالت تهوع، استفراغ، بی خوابی، خستگی و بی قراری باشد.

از دست دادن کنترل

زمانی که فرد در حال مصرف متادون است و به آن اعتیاد پیدا می کند، ممکن است احساس خویشتن داری خود را از دست بدهند. آنها تمایل دارند بیشتر از میزان مورد نیاز خود استفاده کنند و یا برای بدست آوردن آن، هر کاری (از جمله کارهای غیرقانونی) انجام دهند. زمانی که فردی به متادون یا سایر مواد مخدر اعتیاد پیدا می کند، برای مصرف آن داٸما وسوسه می شود.

سخن پایانی

اعتیاد به متادون یک روش درمانی با رویکردهای مناسب به منظور ترک اعتیاد به سایر مواد مخدر است و وابستگی و اعتیاد به آن عوارض جبران ناپذیری برای مصرف کننده به همراه خواهد داشت و قرار گرفتن در معرض اعتیاد به متادون و سوء مصرف آن، موضوعی بسیار پیچیده است، زیرا فرد به احتمال زیاد، به سایر مواد مخدر نیز اعتیاد داشته و ممکن است با اختلالات روانی همزمان مواجه شود، به همین دلیل، اعتیاد به متادون و بروز همزمان مشکلات روانی، مسئله ای است که نیاز به پیگیری و مراقبت خاص خود را دارد و ضرورت حضور روانپزشک را در برنامه درمانی افزایش می دهد به همین منظور ترک متادون در کلینیک ترک اعتیاد شبانه روزی آکسون، به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران تحت نظر مجرب ترین روانپزشک ترک اعتیاد و تیم روانشناسی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *