کلینیک ترک اعتیاد
تاثیر کوکائین بر سلامت مصرف کننده
۱۴۰۰-۱۰-۱۵
کلینیک ترک اعتیاد
چگونه معتاد هروئین را راضی به ترک کنیم؟
۱۴۰۰-۱۰-۱۵

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: مراکز کنترل بیماری (CDC)، زورگویی و قلدری را به عنوان “هرگونه رفتار (های) ناخواسته تهاجمی و پرخاشگرانه توسط یک جوان دیگر یا گروهی از جوانان، که خواهر و برادر یا دوست فعلی نیستند، شامل عدم تعادل قدرت مشاهده شده یا درک شده که چندین بار تکرار می شود یا به احتمال زیاد تکرار خواهد شد. ” معرفی می کند. زورگویی و قلدری ممکن است در هر جایی اتفاق افتد، از توهین و دشنام دادن مدرسه گرفته تا تهدید از طریق رسانه های اجتماعی و ارسال پیام کوتاه اما این اختلال می توان علاوه بر دیگران صدمات مختلفی بر شخص وارد نمایند که اعتیاد یکی از مهمترین آنها می باشد که در این مقاله به بررسی رابطه اعتیاد و قلدری خواهیم پرداخت.

هنگامی که کودک یا نوجوان مورد آزار و اذیت قرار می گیرد، ممکن است ناراحتی جسمی، اجتماعی، روانی و احساسی شدیدی را تجربه کند. افرادی که مورد تعرض و آزار و اذیت قرار می گیرند، بیش از شش برابر بیشتر از همسالان خود در معرض بیماری های خطرناک قرار خواهند گرفت، بطور منظم سیگار می کشند و یا با مشکلات و اختلالات روانی مواجه خواهند شد. بیشتر اوقات، افراد قربانی زورگویی و قلدری در نتیجه آزار و اذیت دچار اختلالات رفتاری پیشرونده (مانند افسردگی و اضطراب) می شوند.

این شرایط وقتی با عزت نفس پایین فرد قربانی همراه شود، ممکن است روی آوردن به مواد مخدر و الکل را به عنوان روشی برای کنار آمدن با احساس درماندگی ناشی از قلدری که به آنها وارد شده، انتخاب کنند و فقط اهداف رفتارهای ظالمانه و غیرمعمول نیستند که به مواد مخدر روی می آورند. یکی از استادان روانشناسی و متخصص زورگویی در دوران کودکی تأیید می کند که فرد قلدر و زورگو به همان اندازه فرد قربانی مواد مخدر مصرف می کنند.

از نظر افراد مجرم (همان قلدرها)، به نظر می رسد بین مشارکت در قلدری و مصرف یا سوء مصرف مواد ارتباطی وجود دارد. کودکانی که در سنین جوانی پرخاشگر هستند معمولا به دنبال همسالانی که در برابر قوانین تسلیم نمی شوند هستند. نوجوانانی که دیگران را مورد آزار و اذیت قرار می دهند، مستعد ابتلا به انواع اختلالات رفتاری از قبیل تخریب اموال، عملکرد ضعیف در مدرسه و فعالیت جنسی زودرس هستند. آنها همچنین اغلب مستعد مصرف مواد مخدر و الکل، زودتر از همسالان خود هستند.

مجرم یا قربانی، مطالعات نشان می دهد که دانش آموزان مقطع متوسطه و دبیرستانی که به زورگویی و قلدری متوسل می شوند سیگار، الکل و ماری جوانا مصرف می کنند. اگرچه این مواد ممکن است به قصد تجربه کردن مصرف شوند، اما ممکن است دروازه داروهای کشنده دیگری مانند تریاک و کوکائین باشند که در فضای مدرسه بی سابقه نیست. اگر کودک یا نوجوان با مشکلات مربوط با عزت نفس خود و یا اختلال سلامت رفتاری دست و پنجه نرم می کند، مصرف مواد مخدر فقط باعث تشدید این مشکلات می شود. این امر باعث می شود که به راحتی اختلالات همزمان (مانند مسائل مربوط به اختلال روانی) و مصرف مواد مخدر به یک چرخه معیوب خود درمانی مضر تبدیل شوند.

رابطه اعتیاد و قلدری

رابطه اعتیاد و قلدری

رابطه اعتیاد و قلدری

متأسفانه، عوامل خطرساز زورگویی و سوء مصرف مواد بطور قابل توجهی با یکدیگر همپوشانی دارند. در بسیاری از موارد، نشانه هایی که ممکن است فردی قربانی زورگویی و قلدری شود مانند علامت خطر اختلال مصرف مواد است. اگر والدین، ​​مربی یا دوستی هستید که تلاش می کند تا بفهمد فرزندتان و یا کسی که می شناسید مورد آزار و اذیت قرار گرفته است (یا مواد مخدر مصرف می کند)، توجه به این تغییرات در رفتار بسیار مهم است.

علائم هشداردهنده ای که نشان می دهد فردی مورد آزار و اذیت قرار گرفته است عبارتند از:

کاهش پیشرفت تحصیلی

تغییر در الگوی خواب یا تغذیه

بروز علائم افسردگی یا اضطراب

اختلالات تغذیه مانند بی اشتهایی یا پرخوری عصبی

از دست دادن علاقه به فعالیت ها یا سرگرمی ها

مشکلات مرتبط با حضور در مدرسه

مصرف الکل یا مواد مخدر

علائم رایج اختلال مصرف مواد:

عملکرد ضعیف در محل کار یا مدرسه

تغییر روحیه یا رفتار غیرعادی

افسردگی یا اضطراب

بیخوابی

اجتناب از حضور در محیط های اجتماعی

رفتارهای مخفیانه یا دروغ های غیرعادی

بیماری های مختلف از قبیل بیماری های پوستی

فراتر از یک رهگذر تماشاچی باشید

هنگامی که سخن از واقعیت زورگویی و شیوع اختلالات مصرف مواد در مدارس سخن به میان می آید، دلیلی بر طفره رفتن و نپرداختن به موضوع اصلی وجود  ندارد: باید دست به اقداماتی زد. خواه یکی از والدین نگران باشید، خواه یکی از اعضای هیئت علمی و خواه یک دوست فداکار، نگران نباشید راه های زیادی وجود دارد که می توانید مانع از زورگویی (قلدری) و اعتیاد نوجوانان به مواد مخدر و الکل شوید. اطلاعات و آگاهی خود را درباره نوجوانان و اعتیاد بیشتر کنید. در مدرسه اقدام کنید. مرکز کنترل بیماری (CDC) به بهبود نظارت کنترل بیشتر بر دانش آموزان، تصویب و اجرای سیاست مبارزه با زورگویی و قلدری در سراسر مدرسه و افزایش ارتباط بین کارکنان مدرسه، والدین و سرپرستان را توصیه می کند.

رابطه اعتیاد و قلدری

رابطه اعتیاد و قلدری

در جلسات مشاوره یا مراقبت های توانبخشی شرکت کنید

اگر والدین یا سرپرست کودک یا نوجوانی هستید که با زورگویی و یا قلدری، مصرف مواد و یا هر دو دست و پنجه نرم می کند، ممکن است به کمک نیاز داشته باشید. گفتگو درمانی و مشاوره برای جوانی که در نتیجه زورگویی و قلدری با مشکلات مرتبط با عزت نفس خود دست و پنجه نرم می کند بسیار مفید واقع شود. مراقبت های توانبخشی به دانش آموز کمک خواهد کرد تا بر زخم های ناشی از رابطه اعتیاد و قلدری که باعث ایجاد اختلال مصرف مواد می شود، غلبه کند. برای صحبت در مورد روش های مناسب با شرایط خود، همین امروز با کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره تماس بگیرید.

شناخت حقایق: واقعیت قلدری و زورگویی

تقریباً 20 درصد از دانش آموزان دبیرستانی در محیط مدرسه مورد آزار و اذیت قرار می گیرند

تقریباً 52 درصد از بچه های مدرسه ای با آزار سایبری مواجه می شوند

کودکان مدرسه ای که به زورگویی و قلدری می پردازند، بسیار بیشتر از کسانی که در زورگویی شرکت نمی کنند الکل یا سایر مواد مخدر مصرف می کنند

بیش از 17 درصد از کودکان کلاس هشتمی مواد مخدر را امتحان می کنند

قلدری بیشتر در دوره راهنمایی شایع است، اما مصرف مواد مخدر در بین دانش آموزان دبیرستانی شایع تر است

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی رابطه اعتیاد و قلدری پرداختیم اما باید بدانید که در صورتی که افراد را می شناسید که مبتلا به اعتیاد به مواد مخدر یا الکل شده است، متخصصین کلینیک ترک اعتیاد آکسون به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران بطور شبانه روزی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. درمانگران و پزشکان این کلینیک، به افراد در غلبه بر سوء مصرف مواد، سلامت روان و اختلالات تغذیه ای در یک محیط امن یاری خواهند رساند. برای شروع درمان خود یا عزیزان خود، همین امروز با متخصصین مرکز ترک اعتیاد آکسون تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *