کلینیک ترک اعتیاد
رابطه اعتیاد و اختلال سیکلوتایمیک
۱۴۰۱-۰۳-۱۶
کلینیک ترک اعتیاد
عوارض الکل بر روده
۱۴۰۱-۰۳-۱۶

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: گل یکی از مشتقات شاهدانه و کانابیس ها می باشد و محرکی با نیمه عمر بین 2 الی 6 ساعت می باشد. جالب است بدانید که، عملکرد گل، همچون ماری جوانا تاثیر مستقیم بر سیستم عصبی مصرف کننده می باشد که این تاثیرات بر سیستم عصبی باعث ایجاد وابستگی روانی در مصرف کننده می شود و به این همین جهت ترک آن نیازمند دریافت خدمات درمانی در کنار درمان جسمانی می باشد و یکی از خدمات ارائه شده در کلینیک ترک اعتیاد آکسون به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد کشور می باشد اما یکی از سوالات بیماران از مشاورین مرکز ترک اعتیاد آکسون این است که ترک گل چند روز طول می کشد؟ که در این مقاله به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت.

حتما مطالعه کنید: ماری جوانا

گل چیست؟

همانطور که پیشتر گفتیم، گل محرکی اعتیادآور و از مشتقات ماری جوانا  است که خود از شاهدانه بدست می آید است. روانگردان گل که THC است با تاثیر مستقیم بر بخشی بخصوص از مغز که کاربرد آن ترشح دوپامین و ایجاد لذت است و سبب ایجاد احساس سرخوشی و آرامش در مصرف کننده خواهد شد.

عوارض مصرف گل

عوارض مصرف این محرک بصورت کوتاه مدت و بلند مدت می باشد و طیف گسترده ای از بیماری های روحی و روانی را در تشکیل می دهد که در ادامه به معرفی برخی از شایع ترین آنها خواهیم پرداخت.

عوارض کوتاه مدت مصرف گل

ابتلا به بیماری های قلبی

مشکل و اختلالات جنسی

افزایش احتمال سکته مغزی

افزایش و برهم ریختگی ریتم قلبی

عدم هماهنگی میان عصب و عضله

مشکلات تنفسی و سرفه های متعدد

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که موارد گفته شده تنها بخشی از عوارض گل می باشد و تنها راه مقابله و جلوگیری از عدم بروز این علائم ترک گل در کلینیک ترک اعتیاد آکسون می باشد.

ترک گل چند روز طول می کشد؟

ترک گل چند روز طول می کشد؟

عوارض بلند مدت مصرف گل

گل، علاوه بر عوارض کوتاه مدتی که پیش تر آنها را بررسی کردیم، عوارض بلند مدتی همچون افسردگی به همراه دارد که در ادامه به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت:

تشدید علائم جنون

تاثیر گل بصورت مستقیم بر سیستم عصبی است ضروری است تا بیماران دارای اختلالات عصبی، از مصرف این محرک پرهیز کنند چرا که مصرف آن باعث تشدید علائم بیماری خصوصا در بیماران اختلالات دوقطبی خواهد شد.

افسردگی

افسردگی از اصلی ترین، عوارض گل می باشد و بدیهی است که درمان آن نیازمند روان درمانی در کلینیک ترک اعتیاد آکسون می باشد. محرک گل می تواند حواس مصرف کننده را تحت تاثیر قرار دهد. تأثیرات گل ممکن است بسته به مواردی از جمله قدرتمند بودن محرک مصرفی، نحوه مصرف و سابقه مصرف گذشته، متفاوت باشد که افزایش قدرت حواس که باعث می شود رنگ ها روشن تر و صداها بلندتر به نظر برسند و عدم درک گذر زمان را برای مصرف کننده پدید آورد.

توهم دیداری و شنیداری

از دیگر عوارض مهم گل می توانیم به توهم زایی اشاره کنیم که در طی این بیماری، بیمار اتفاقی که وجود ندارد را در ذهن خود تداعی می کند. این مشکل می تواند آسیب های متعددی را برای بیمار به همراه داشته باشد.

علائم و نشانه های مصرف گل

اختلال خواب و خواب آلودگی

کاهش وزن ضمن افزایش اشتها

کاهش علاقه به فعالیت های روزانه

اما نکته بسیار مهم این است که این موارد تنها برخی از نشانه های اولیه است است و نتیجه قطعی تشخیص اعتیاد، تنها بعد از آزمایش اعتیاد در کلینیک ترک اعتیاد مشخص می شود. بنابراین بهترین تصمیم بعد از مشاهده حالات اولیه مراجعه به کلینیک ترک اعتیاد آکسون و دریافت مشاوره می باشد.

ترک گل چند روز طول می کشد؟

ترک گل چند روز طول می کشد؟

گل چند روز در بدن می ماند؟

مدت زمان باقی ماندن گل در اجزای بدن متفاوت است و در ادامه به آن می پردازیم:

ماندگاری گل در ادرار

مدت زمان باقی ماندن THC در ادرار افرادی که برای بار نخست گل مصرف کرده اند 2 روز می باشد. مدت زمان ماندگاری thc در افرادی که مدت طولانی گل مصرف می کنند تا 4 هفته افزایش می یابد.

ماندگاری گل در سلول‌های چربی

THC-COOH یکی از فراورده‌های جانبی THC می باشد که در آزمایش ادرار اندازه‌گیری می‌شود. این ترکیب می‌تواند هفته‌ها در چربی بدن ذخیره شود. THC بعد از ذخیره شدن در بافت های چربی بدن در خون پخش می شوند.

ماندگاری گل در خون

THC با توجه به میزان مصرف، مدت زمان مصرف 2 تا 7 روز در جریان خون باقی می‌ماند و از طریق آزمایش خون قابل نشخیص می باشد.

ماندگاری گل در مو

تست های مو THC را تا 90 روز پس از مصرف گل تشخیص می دهند.

از بین بردن اثر گل

بسیاری از مصرف کنندگان، دائما بدنبال راهکار های کاهش و از بین بردن اثر گل هستند و روش های متعددی را انجام آن امتحان می کنند که در این خصوص بهترین روش، ترک اعتیاد و ترک گل تحت نظر درمانگران مجرب و متخصصین روانپزشکی و روانشناسی در کلینیک ترک اعتیاد آکسون به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران می باشد.

حتما مطالعه کنید: ترک اعتیاد
بهترین روش ترک گل

بهترین روش ترک گل

بهترین روش برای ترک مواد مخدر گل

ترک گل، ممکن است برای مصرف کنندگانی که بصورت طولانی مدت از آن استفاده می کردند بسیار دشوار باشد.  ترک گل بصورت ناگهانی و یا اصطلاحا ترک گل در منزل، علائم ترک را بدتر خواهد کرد که ممکن است باعث شود بیمار امید خود را برای ادامه درمان از دست بدهد.  به همین جهت بهترین روش ترک گل، ترک بستری در مرکز ترک اعتیاد و تحت نظطر روانپزشک متخصص و مجرب می باشد.

به خاطر داشته باشید که تصمیم گرفته اید مصرف مخدر گل را ترک کنید. ترک اعتیاد، فراتر از باور ممکن است دشوار باشد، بنابراین باید به خودتان یادآوری کنید که قول داده اید به خاطر خودتان بهبود یابید. روی یک تکه کاغذ بنویسید «می‌ خواهم ترک کنم» و از نوشته خود عکس بگیرید و در قسمت بک گراند تلفن خود قرار دهید. مطمئن شوید که همیشه جلوی چشم شما است و می توانید آن را ببینید. ممکن است مواقعی پیش بیاید که بخواهید خود را از تمام محدودیت و قید بندها رها کنید و مخدر گل مصرف کنید، اما این یادداشت به شما کمک می کند تا تصمیمی را که به خاطر خودتان گرفته اید به یاد آورید.

سخن پایانی

کلینیک ترک اعتیاد آکسون به عنوان مجهزترین و بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران دارای مجوز رسمی “بخش بستری درمان و ترک اعتیاد” از وزارت بهداشت، با تجربه چندین ساله و بهره گیری از بهترین و جدیدترین روش های ترک اعتیاد در زمینه ترک بیماران اعتیاد فعالیت دارد.

ترک گل در مرکز ترک اعتیاد آکسون توسط بهترین کادر روانپزشکی و تیم روانشناسی انجام می پذیرد و با استفاده از روش های نوین درمانی و امکانات بروز و پیشرفته ضامن حفظ سلامت بیماران و درمان بی بازگشت آنها باشیم. از ویژگی های دیگر کلینیک ترک اعتیاد می توانیم به ارائه بهترین و سریعترین روش ترک اعتیاد و بخش بستری مجزا برای بانوان و آقایان، امکانات رفاهی، ورزشی، تفریحی، بیمارستانی و بخش ICU، ویزیت بالینی روزانه، خدمات درمانی شبانه روزی و پیگیری های بعد از درمان اشاره نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *