ترک مرفین

مرفین چیست؟

مرفین مخدری اپیوئیدی است و از تریاک استخراج میشود و همین باعث میشود تا بر روی دستگاه عصبی مرکزی تاثیرات مخربی بگذارد. مرفین مخدری بسیار اعتیاد آور است و باعث ایجاد وابستگی جسمانی و روانی میشود. مرفین که در سه فرم خوراکی، تریقی و شیاف وجود دارد تنها برای مصارف پزشکی قابل استفاده است و استفاده خارج از دستور پزشک آن میتواند باعث ایجاد وابستگی و اعتیاد شود.
حتما مطالعه کنید: مرفین چیست؟
همانطور که گفتیم مصرف غیراصولی مرفین میتواند باعث ایجاد وابستگی روانی و جسمانی شود و مواردی که در ادامه به معرفی آنها میپردازیم از عوارض مصرف مرفین می باشند:
عدم تمرکز
عدم هوشیاری
تنبلی و عدم تحرک
اختلال در فکر کردن
تنگ شدن مردمک چشم
انقباض عضلات روده‌ها
ترک اعتیاد مرفین

ترک مرفین:

مرفین بسیار اعتیادآور است و قطع مصرف آن بصورت خودسرانه حتی در دوزهای بسیار پایین بدون نظارت پزشک میتواند خطرات بسیاری همچون تشنج و مرگ را برای مصرف کننده به همراه داشته باشد.
ترک مرفین تنها باید تحت نظر درمانگران و متخصصین انجام شود چرا که درزمان ترک بیمار با علائم ترک همچون دردهای مفصلی و استخوانی مواجه میشود و حضور متخصصین باعث میشود تا این علائم در بیمار بروز نکند و بیمار بتواند در مرکز ترک اعتیاد به سادگی و بدون هیچگونه درد اقدام بهترک مرفین کند. همانطور که گفتیم مرفین بسیار اعتیاد آور است و استفاده غیراصولی از آن میتواند باعث ایجاد وابستگی روانی و جسمانی شود و نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که ترک غیراصولی آن میتواند عوارض به مراتب شدیدی داشته باشد، چرا که ترک مرفین باید تحت نظر پزشک و مشاورین روانشناسی و روانپزشکی انجام بگیرد و تا بیمار سلامت جسمانی و روانی خود را بدست آورد.
ترک مرفین در کلینیک ترک اعتیاد آکسون تحت نظارت دائمی پرستاران و مشاورین روانشناسی و روانپزشکی و پزشکان متخصص و کادر باتجربه و مراقبت شبانه روزی انجام میگیرد.