ترک دیازپام

دیازپام چیست؟

دیازپام که به والیوم نیز معروف است برای درمان اختلالات و حملات عصبی و رفع اضطراب و هراس استفاده میشود و حالت آرامبخش برای مصرف کننده دارد و متاسفانه بسیاری از افراد برای تجربه بیشتر و مداوم این حالت آرامش به مصرف خارج از دستور پزشک دیازپام روی می آورند.

آیا دیازپام اعتیاد آور است؟

بله، دیازپام بسیار اعتیاد آور است و مصرف پزشکی آن در دوزهای پایین برای بازه ی زمانی مشخص می باشد و درصورتی که مصرف آن خارج از دستورات و تجویزات پزشک باشد باعث ایجاد وابستگی و اعتیاد فرد به دیازپام میشود. نکته ای که باید به آن آگاه باشید آن است که بدن به سرعت به دیازپام وابسته میشود بنابراین کوچک ترین مصرف نادرست آن باعث وابستگی به آن میشود.
وابستگی و اعتیاد به دیازپام علائم مختلفی دارد که در ادامه به معرفی برخی از این عوارض خواهیم پرداخت:
رعشه و دوبینی
اختلالات گفتاری
تشنج و گرفتگی عضلات بدن
بی اشتهایی و حالت تهوع مکرر
نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که موارد گفته شده تنها بخشی از علائم و نشانه های اعتیاد به دیازپام می باشد و طیف گسترده ای از علائم نشانه از وابستگی به دیازپام دارد و بررسی آنها تنها باید تحت نظر متخصصین انجام بگیرد.
ترک اعتیاد دیازپام

ترک دیازپام:

همانطور که گفتیم اعتیاد به دیازپام سریع اتفاق خواهد افتاد اما ترک دیازپام کار ساده ای نیست چرا که مصرف کننده در صورت عدم مصرف در کوتاه ترین زمان ممکن علائم ترک دیازپام را نشان خواهد داد و آرامش خود را از دست داده و حالات مضطرب از خود نشان میدهد به همین جهت ترک اعتیاد دیازپام باید تحت نظر مشاورین و پزشکان انجام بگیرد تا تمامی این علائم کنترل شده و بیمار بدون هیچگونه عوارضی اقدام به ترک دیازپام و کسب مجدد سلامتی خویش کند.
ترک دیازپام در کلینیک ترک اعتیاد آکسون به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد ایران تحت نظر مشاورین روانشناسی و روانپزشکی و پزشکان متخصص و پرستاری شبانه روزی انجام میگیرد تا در زمان درمان بیمار هیچگونه مشکلی نداشته باشد.