ترک آلپرازولام

ترک اعتیاد آلپرازولام

آلپرازولام چیست؟

آلپرازولام که دارویی آرامبخش برای درمان و تسکین اضطراب و هراس است بسیار اعتیاد آور است و متاسفانه طبق آمار های رسمی میزان استفاده آن بسیار افزایش یافته است.
مصرف آلپرازولام که آن را با نام زاناکس نیز می شناسند برای مصرف کننده حالت سرخوشی و آرامش را پدید می آورد و این احساس آرامش باعث میشود تا افراد اقدام به استفاده غیراصولی کنند و به مصرف آلپرازولام اعتیاد پیدا کنند.
شیوه کار آلپرازولام تاثیر بر سیستم عصبی مرکزی می باشد و با تاثیر بر روی بخش های پیام رسان سیستم عصبی باعث بروز احساس آرامش در مصرف کننده میشود.

آیا آلپرازولام اعتیادآوراست؟

بله؛ اعتیادزایی آلپرازولام بسیار بالا می باشد به همین جهت پزشکان با توجه به وضعیت جسمانی و سلامتی بیمار در بازه ی زمانی کوتاهی آن را تجویز میکنند. و بدیهی است که مصرف خارج از دستور پزشک آن باعث اعتیاد به آلپرازولام میشود و مصرف کننده باید برای ترک آلپرازولام اقدام کند. اعتیاد به آلپرازولام نشانه های مختلفی دارد. آلپرازولام علاوه بر تاثیر بر روی روان مصرف کننده بر جسم وی نیز تاثیر خواهد داشت که در ادامه به بررسی برخی از این علائم و نشانه هاخواهیم پرداخت:
پریشانی و اضطراب
شیدایی و سرگیجه
افسردگی شدید
اختلالات گفتاری
تپش قلب و درد قفسه سینه
تشنج و رعشه
خشکی دهان
اسهال
بیش فعالی
تنها بخشی از علائم اعتیاد به آلپرازولام است و مصرف خارج از دستور آن میتواند مشکلات متعددی برای مصرف کننده به وجود آورد.
ترک آلپرازولام

ترک آلپرازولام:

همانطور که گفتیم آلپرازولام بسیار اعتیاد آور است و باعث ایجاد وابستگی روانی و جسمانی میشود به همین جهت ترک آلپرازولام نیز نیاز به درمان روانی و جسمانی دارد چرا که ترک غیراصولی و خودسرانه آن میتواند عوارض به مراتب شدیدی داشته باشد به همین جهت ترک اعتیاد آلپرازولام در مرکز ترک اعتیاد آکسون تحت نظر مشاورین روانپزشکی و روانشناسی، پزشکان و متخصصین و پرستاران مجرب انجام میشود تا بیماران بتوانند به سادگی اقدام به ترک آلپرازولام کنند.