خدمات درمان اعتیاد

خدمات درمان اعتیاد

مراحل پذیرش و درمان اعتیاد در کلینیک ترک اعتیاد و روانپزشکی شبانه روزی آکسون یک برنامه درمانی جامع و کامل است که طیف گسترده‌ای از خدمات درمانی پزشکی و روان درمانی را، به صورت تخصصی سم زدایی سریع و سم زدایی فوق سریع (UROD) برای درمان انواع اعتیاد به مواد اعتیاد آور فراهم می‌آورد. درمان اعتیاد هدف اصلی خدمات کلینیک آکسون است. برنامه ما در راستای ارائه خدمات درمان اعتیاد به همه افرادی است که به نحوی در معرض مشکلات اعتیاد هستند، حتی اعضای خانواده، اطرافیان و دوستان فردی که مبتلا به اعتیاد است. مرکز ترک اعتیاد آکسون، به صورت اختصاصی برای هر بیمار برنامه درمانی متفاوتی دارد که بر اساس روش‌های نوین پزشکی صورت می‌‌گیرد، برخی بیماران ممکن است نیاز به بستری و مراقبت شبانه‌روزی داشته باشند که در این‌صورت مراحل سم زدایی و عبور از مرحله خماری توسط کادر پزشکی متخصص با کمترین میزان عوارض آغاز می‌گردد. 

اینجا کمپ ترک اعتیاد نیست! اینجا بهترین مرکز ترک اعتیاد با مجوز بستری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که بر اساس علوم روانشناسی و روانپزشکی به بیماران اعتیاد و اعصاب و روان خدمت‌رسانی می‌کند. برنامه‌های این مرکز برای کسانی است که به دنبال روش‌های درمانی کاملاً پزشکی و علمی در مکانی آرام و با امکانات بیمارستانی و رفاهی مناسب، می‌باشد و با کمپ ترک اعتیاد بسیار تفاوت دارد، تمامی کادر درمانی در مرکز ترک اعتیاد آکسون موظف به انجام بهترین خدمات درمان اعتیاد به بیماران هستند و از هیچ خدماتی برای درمان بیمار دریغ نمی‌کنند. این تعهدی است که تمام کادر پرستاری و پزشکی اعم از روانپزشک، روانشناس، پزشک فوق تخصص قلب، پزشک بیهوشی و … برای درمان بیماران اعتیاد و اعصاب و روان دارند.

اگر شما در پی قدم‌هایی برای رسیدن به یک زندگی سالم و آرام هستید، مکان مناسب را پیدا کرده‌اید. در مرکز ترک اعتیاد آکسون کمک گرفتن از ما خیلی ساده است. اگر نگرانید و از وضعیت خود ناامید شده‌اید، اگر دوباره و دوباره سعی کرده‌اید که اعتیاد خودر را ترک کنید، اما نتوانسته‌اید! ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم و امید را به شما بازگردانیم.

چرا ما به درمان اصولی بر پایه علم روانشناسی و روانپزشکی اهمیت می‌دهیم؟ هر روز در محل کار، اعضاء کارکنان ما با اعتیاد مواجه می‌شوند و ما همچنین اثرات اعتیاد را در خارج از زندگی حرفه‌ایمان دیده‌ایم بعضی از ما شخصاً با اعتياد به عنوان يک بيماری مبارزه کرده‌ايم، در حاليکه ديگران، خانواده و يا دوستان نزديک دارند که اين چالش پيچيده را شناخته‌اند. ما می‌دانیم که مردم قوی و روشن اغلب اشتباه می‌کنند، تجربه می‌گیرند یا خود را قادر به شکستن الگوهای ناسالم می‌کنند. ما همچنین می‌دانیم که هر کس مستحق پشتیبانی و درک است، آن‌چه که فقط نیاز است شما انجام دهید، معرفی خودتان است.

آیکون مشاوره درمان اعتیاد

همراه هم به سوی بهبودی از اعتیاد

جهت دریافت اطلاعات در خصوص ترک سریع اعتیاد و مشاوره درمان اعتیاد می‌توانید با مشاورین ما تماس بگیرید.
تماس با ما

زمانی که به بیماری اعتیاد گرفتار شدید، ترک مواد اعتیاد آور از نظر خودتان ممکن است، غیرقابل امکان باشد. مهم نیست تا چه حد غرق اعتیاد شده باشید، حتی اگر چندین بار برای ترک تلاش کرده باشید و موفق نشده‌اید، نباید امیدتان را از دست بدهید. قطعاً برای رهایی از این بلا، موانعی وجود دارد که باید همه را پشت سر بگذارید. مهمترین عامل در درمان اعتیاد، عامل روانی و تمایل فرد معتاد به مصرف دوباره ماده اعتیاد آور است. گام نخست، که سخت‌ترین گام می‌باشد، تصمیم گیری برای تغییر زندگی می‌باشد. ترک اعتیاد به زمان، انگیزه، حمایت اطرافیان و موفقیت درمان با آمیزه‌ای از علم، تجربه، هنر، عشق، صبر و تعهد کادر درمانی متخصص و مجهز حاصل می‌گردد که متأسفانه تحقق همه این‌ها در یک جا کمتر به چشم می‌خورد.

ما معتقدیم اعتماد شما و حمایت ما لازمه‌ی شروع یک روند درمان موفق است.

با مشاوره گرفتن از روانشناسان و متخصصان درمان اعتیاد، شما دومین گام را برای رهایی از این بیماری برداشته‌اید. ما این اطمینان را می‌دهیم که کلیه اطلاعات و سیر درمان شما در این مرکز ترک اعتیاد به صورت محرمانه حفظ خواهد شد.

   فعالیت‌های مرکز کلینیک آکسون برای بیماران :

مشاوره رایگان به بیماران اعتیاد در خصوص روش‌های درمان، هزینه ترک اعتیاد و مدت زمان ترک اعتیاد

درمان سرپایی بیماران اعتیاد

درمان بستری بیماران اعتیاد با مجوز رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

ترک اعتیاد بر اساس علوم اعصاب شناختی و آنالیز فعالیت‌های مغزی

ترک اعتیاد سریع و کوتاه مدت در شرایط خاص

ترک اعتیاد تدریجی و بلند مدت به‌صورت بستری، بر اساس جدیدترین روش‌های ترک اعتیاد

بخش بستری آقایان و بانوان برای بیماران اعتیاد و اعصاب و روان

پانسیون بیماران اعتیاد در اتاق‌های VIP به همراه امکانات رفاهی، تفریحی، ورزشی

سم زدایی سریع (URD)

سم زدایی فوق سریع (UROD)

اعزام آمبولانس، جهت انتقال بیماران اعتیاد اورژانسی به کلینیک

برگزاری جلسات روانپزشکی و روانشناسی بصورت روزانه، برای بیماران بستری اعتیاد

مشاوره و درمان رفتار شناختی بیمارن اعتیاد

مشاوره و آموزش به خانواده‌ها و نزدیکان بیماران اعتیاد

مشاوره به بیماران اعتیاد جهت ایجاد یک ارتباط سالم با اطرافیان و خانواده

دارو درمانی بر اساس آخرین متد درمانی ترک اعتیاد

پیگیری طولانی مدت جهت پیشگیری از عود مجدد مصرف مواد

برگزاری جلسات گروه درمانی و کار درمانی به‌صورت دوره‌ای بعد از ترخیص

افزایش انگیزه جهت پیگیری مراحل ترک اعتیاد

رهایی از اعتیاد

درباره اعتیاد

اعتیاد به مواد مخدر یک بیماری مزمن است که به دلیل ایجاد رفتاری اجباری و غیرقابل کنترل در فرد برای مصرف مجدد آن، عوارض شدیدی را بر روی مغز ایجاد می‌کند. البته اعتیاد صرفاً مصرف مواد مخدر نیست، بلکه رفتارهای اعتیاد آور را نیز شامل می‌گردد که روش‌های درمانی خاص خود را به دنبال دارند. اعتیاد امکان عود مصرف مواد و بازگشت را دارد و مانند هر بیماری عود کننده باید پیشگیری و مراقبت‌های ویژه‌ای بعد از روند درمانی در نظر گرفته شود.

اعتیاد به صورت کلی به عنوان شرایطی که در آن جسم انسان در جهت انجام فعالیت‌های طبیعی خود به یک ماده و یا یک رفتار خاص وابسته می‌شود تعریف شده است. اعتیاد یک مشکل اخلاقی نیست بلکه یک بیماری است و مانند هر نوع بیماری جسمانی و روانی که ما روزانه به صورت عادی با آنها روبرو هستیم در فرد ایجاد می‌شود. اعتیاد در ذات خود می‌تواند پیش رونده و کشنده باشد اما این امر دلیل بر نداشتن راه حل و درمان برای این بیماری نیست.

این بیماری قابل کنترل و شناسایی می‌باشد که مانند هر نوع بیماری عود کننده‌ای مانند فشار خون بالا و یا دیابت و … باید با آن برخورد کرد. در مورد اعتیاد نیز همانند دیابت، انتظار ما در درمان، بهبودی کامل این بیماری نیست، چون ذات این بیماری عود کننده است اما قابل درمان و کنترل می‌باشد. این درمان در صورتی ماندگار و پاسخ دهنده می‌باشد که تحت نظر پزشک متخصص و کار درمانی به‌صورت سرپایی و بستری صورت پذیرد.

بیماران در صورتی که تمامی اصول اولیه، شناخت و کنترل بیماری را به درستی سپری کنند و آگاهی خود را از این نوع درمان افزایش دهند و به صورت مداوم تحت ویزیت  متخصص قرار گیرند و آزمایشات و بررسی‌های درمانی اعتیاد را در فواصل مشخص انجام گیرد، می‌توان امیدوار بود که این بیماری به بهترین شکل کنترل شود و در نهایت سبک زندگی متعادل و مناسبی را تجربه می‌کنند.

خدمات درمان اعتیاد نیازمند نظارت یک تیم متخصص باتجربه و حرفه‌ای می‌باشد و همچنین به زمان مناسب، پیگیری درمانی و جدیت در اداره روند درمان و ارتباط با تیم پزشکی نیاز دارد.

روش‌های خدمات درمان اعتیاد

در راستای ارائه خدمات بهترین و جدیدترین درمان اعتیاد، در کلینیک تخصصی آکسون روش‌های درمانی متعددی برای بیماران اعتیاد و سوء مصرف مواد در نظر گرفته شده است که همگی منطبق بر آخرین تحقیقات پزشکی و تخصصی و بر پایه علوم روانشناسی و روانپزشکی می‌باشد:

درمان فردی

بسته به نیازهای بیمار، طول درمان بیمار و همچنین سطح مراقب‌هایی که بیمار نیاز دارد، در جلسات درمان فردی با روانشناس و تیم متخصص چند رشته‌ای، پس از یک یا دو جلسه مشاوره اولیه روش و مراحل درمان برای بیمار برنامه‌ریزی می‌گردد سپس بیمار در بخش مربوطه بستری شده و مراحل درمان برای وی آغاز می‌گردد. در این مرحله بیمار توسط روانپزشک و کادر درمانی متخصص ،سم زدایی سریع و یا فوق سریع می‌گردد سپس روند درمان بصورت شبانه‌روزی تحت نظر روان‌پرستار، روانپزشک و روانشناس تا بهبودی کامل ادامه می‌یابد. بعد از ترخیص و بهبود بیمار ادامه جلسات روان‌درمانی و گروه درمانی جهت پیشگیری از عود ادامه خواهد داشت.

درمان خانوادگی

این جلسات ممکن است با مشارکت هر شخصی که در زندگی بیمار از اهمیت بالایی برخوردار است مانند همسر، پدر و مادر، برادر، خواهر و سایر نزدیکان وی برگزار گردد. این جلسات درمانی با هماهنگی بیمار و نزدیکان وی و با توصیه درمانگر صورت می‌گیرد. خانواده و نزدیکان بیمار، تأثیر به‌ سزایی در روند بهبودی وی دارند.

درمان گروهی

گروه درمانی توسط تیم روانشناسی مختصص و با مجوز رسمی در کلینیک آکسون برگزار می‌گردد. این جلسات به بیماران کمک می‌کند تا در یک فضای دوستانه، صمیمی و ایمن، مشکلات و دغدغه‌های خود را مطرح کرده و علاوه بر حل مشکلات، با ایجاد یک ارتباط گروهی، ترس‌ها و مشکلات خود را برای بازگشت به اجتماع و ایجاد یک رابطه سالم با اطرافیان در محیط خانواده، محیط کاری و جامعه را فرا گیرند.

جلسات پزشکی و روانپزشکی

تحقیقات انجام شده توسط اداره سوء مصرف مواد و خدمات بهداشت روانی (SAMHSA)، مؤسسه ملی مواد مخدر (NIDA) و مؤسسه ملی سلامت روان (NIMH) نشان می‌دهد که مراقبت‌های جامع و یکپارچه، میزان بهبودی دراز مدت و کیفیت زندگی را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. بنابراین، در طول مدت درمان، ارزیابی‌ها و پیگیری‌های پزشکی و روانپزشکی ارائه می‌شود.

درمان تدریجی اعتیاد

درمان سریع اعتیاد

خدمات درمانی اکسون

دوره‌های گروهی آموزشی و روانپزشکی

در این برنامه آموزشی با عنوان “پذیرش تغییرات” که شامل دوره ریکاوری و برگشت به زندگی عادی به شکل آموزش‌های تعاملی و بحث گروهی است. موضوعات زیر به بیماران و خانواده‌های آن‌ها آموزش داده می‌شود:

بررسی عوارض مواد اعتیادآور

معرفی داروها و روش‌های درمان اعتیاد

علائم خروج از وضعیت حاد و پیشگیری از عود

اعتیاد به چند ماده اعتیادآور

تمرینات تنفسی و CBT

بازسازی شناختی

درخواست کمک

مهارت‌های نه گفتن به مصرف مواد اعتیادآور

فشارهای اجتماعی و رفتارهای ناسالم

تأثیر فرهنگ و ترکیب آن با بهبودی از اعتیاد

نقش خانواده در پیشگیری و درمان اعتیاد

وابستگی به مواد مخدر

تغذیه، سلامتی و تأثیر آن بر بازیابی و بهبودی اعتیاد

آموزش مهارت های زندگی

امکانات کلینیک آکسون

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، بعنوان مجهزترین مرکز بستری ترک اعتیاد با مجوز رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امکانات متعددی را به بیماران خود ارائه می‌دهد. بخشی از امکانات این مرکز به شرح زیر می‌باشد:

ویزیت سرپایی و بستری برای بیماران سوء مصرف مواد مخدر

بخش بستری ویژه بانوان و آقایان

بخش سم زدایی سریع

بخش سم زدایی فوق سریع

امکانات رفاهی و هتلینگ جهت رفاه حال بیماران

محوطه حیاط و استخر

سالن ورزشی و تفریحی

سالن گروه درمانی

اتاق‌های خصوصی و VIP جهت بستری بیماران

اتاق‌های عمومی بستری بیماران

کادر درمانی کلینیک آکسون

تیم روانپزشکی

تیم روانشناسی

تیم روان پرستار

تیم خدمات

چرا کلینیک آکسون؟

درمان ترک اعتیاد بر اساس آخرین متدهای روانپزشکی و روانشناسی و علوم اعصاب شناختی

جایگزین درمانی نداریم!

حفظ محرمانگی اطلاعات بیماران ترک اعتیاد و اعصاب و روان

دارای بخش مراقبت‌های ویژه

امکانات رفاهی برای آسایش و رفاه بیماران

پیگیری روند درمانی بیمار پس از ترخیص

کادر درمانی متخصص، باتجربه و حرفه‌ای

سابقه درمان موفق بیماران

رضایت بیماران از کلینیک آکسون

اعتماد سایر پزشکان همکار، برای ارجاع بیماران خود جهت بستری در این مرکز ترک اعتیاد

کلینیک ترک اعتیاد آکسون با مجوز رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برای بستری و درمان بیماران اعتیاد، یکی از بهترین و مجهزترین مراکز درمان اعتیاد در کشور می‌باشد. تعهد و پیگیری برای به نتیجه رساندن پروسه درمان، از وظایف اصلی کینیک آکسون می‌باشد. همچنین در این کلینیک; در کنار درمان‌های مصرف مواد اعتیادآور، مشاوره خانواده، درمان‌های دارویی، ناراحتی‌های اعصاب و روان، اختلالات روانی و رفتاری و … انجام می‌پذیرد.