علائم و عوارض مصرف ماری جوانا
عوارض و علائم مصرف ماده مخدر گل یا ماری جوانا
۱۳۹۸-۰۴-۰۸
اوردوز یا بیش مصرفی مواد مخدر چیست؟
اوردوز یا بیش مصرفی مواد مخدر چیست؟
۱۳۹۸-۰۴-۰۸

مرکز ترک اعتیاد آکسون ، کلینیک ترک اعتیاد آکسون ، : در مقاله عوارض و علائم مصرف ماده مخدر گل یا ماری جوانا به برسی علائم و عوارض مصرف ماری جوانا پرداختیم، در این مقاله نیز قصد داریم به برسی ایجاد وابستگی و تحمل و ترک ماری جوانا یا گل بپردازیم.

تفاوت گل با ماریجوانا:

بسیاری بر این باورند که گل همان ماری جوانا است و این دو مخدر با یکدیگر تفاوتی ندارند، اما بنابر عقیده روانشناسان گل، ماری جوانا تغییر یافته است، که از قسمت‌های مختلف گیاه شاهدانه (cannabis) بدست می‌آید، گل که نوع طبی ماری جوانا است، دارای حداقل 24 درصد ماده مخدر تتراهیدروکانابینول و مواد شیمیایی میباشد در حالیکه ماری‌جوانا، دارای کمتر از8 درصد ماده مخدر تتراهیدروکانابینول میباشد

 

دلایل مصرف ماری جوانا یا گل:

طبق آمارهای رسمی، امروزه نرخ مصرف ماری جوانا در کشور مخصوصا در میان جوانان رو به افزایش است اما علت استفاده و گرایش افراد به مصرف گل چیست؟
می‌توان گفت مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلیل گرایش مصرف جوانان، ارضای حس کنجکاوی و اشتیاق به عضویت در گروه‌های مختلف است، جالب است بدانید در این میان افرادی که از الکل و سیگار استفاده می‌کنند بیشتر از دیگران به استفاده از این مخدر تمایل دارند.
اما شاید عدم آگاهی کافی از عوارض مصرف این مخدر اعتیاد آور، یکی دیگر از دلایل مهم گرایش افراد به سوی این مخدر است.

افراد باید بدانند که ماری جوانا مانند سایر مخدرها ایجاد وابستگی می‌کند، بعد از گذشت مدتی از مصرف، “THC”به نیاز بدن تبدیل می‌شود و فرد دیگر نمی‌تواند مصرف آن را کنترل کند.

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در گرایش افراد به مصرف، محیط‌ خانوادگی و اجتماعی میباشد. بر اساس تجربیات احتمال ابتلای به بیماری اعتیاد فرزندان در خانواده‌هایی که در آنها سابقه اعتیاد وجود دارد بیشتر است، همچنین مشکلات فردی مانند افسردگی، خشم و کسالت‌های روحی می‌تواند از زمینه های گرایش افراد به مصرف گل باشد.
در ادامه به برسی اجمالی برخی دیگر از دلایل گرایش افراد به مصرف ماری جوانا می‌پردازیم:

  • فشار و تشویق به مصرف گروه همسالان
  • بافت نامناسب محل سکونت
  • اعتماد به نفس پائین افراد
  • دسترسی راحت به گل
  • ریسک پذیری بالای فرد
  • عدم توانایی در حل مشکلات
مرکز ترک اعتیاد

اعتماد به نفس پایین از عوامل موثر در مصرف مواد مخدر

ایجاد تحمل و وابستگی به گل :

در افراد وابسته به گل یا ماری جوانا بعد از استفاده مکرر و طولانی مدت از این مخدر یک نوع تحمل ایجاد می‌شود و میزان وابستگی جسمی آنها به این مخدر بسیار کم می‌شود، اما با این حال پس از قطع ناگهانی و غیر اصولی، در آنها علائم ترک دیده می‌شود که در ادامه به بررسی برخی از این علائم میپردازیم:

  • عصبانیت
  • شوریدگی
  • لاغری
  • بیخوابی
  • لرزش
  • بالا رفتن دمای بدن
  • حالت تهوع
  • استرس
کلینیک ترک اعتیاد

بی‌خوابی از علائم ترک ناگهانی گل یا ماری جوانا

ترک ماری جوانا یا گل در مرکز ترک اعتیاد آکسون، تحت نظر و مراقبت مشاورین، روانشناسی، روانپزشکی و متخصصین درمان اعتیاد انجام می‌گیرد تا مراحل درمان اعتیاد بدون بروز عوارض و در کوتاه ترین زمان ممکن به بهترین صورت انجام بگیرد.
در مقاله عوارض و علائم مصرف ماده مخدر گل یا ماری جوانا با عوارض کوتاه مدت و طولانی مدت مصرف این مخدر آشنا شدیم، اما نکته ای که باید به آن توجه کنید این است مصرف این مخدر در هر مرحله ای ممکن است باعث بروز عوارض شدید و جبران ناپذیری در فرد مصرف بشود.

به طور مثال افراد مصرف کننده، پس از مدتی حافظه کوتاه مدت خود را از دست می‌دهند که باعث می‌شود ذهن آنها دیگر قابلیت انجام فعالیت‌های ذهنی پیچیده را نداشته باشد و از آنجایی که استفاده از این مخدر بر روی قدرت درک و سرعت عمل نیز تاثیر منفی می‌گذارد مغز افراد مصرف کننده دیگر قادر به پردازش و تجزیه و تحلیل کردن اطلاعات نخواهد بود.

کلینیک ترک اعتیاد

از دست دادن حافظه از عوارض مصرف ماری جوانا

نکاتی درباره ی ماریجوانا:

  • ماری جوانا دروازه‌ی ورود به مصرف سایر مخدرهاست و فرد را برای پذیرش مخدرهای قوی‌تر آماده می‌کند، احتمال مصرف سایر مخدرها توسط مصرف کنندگان ماریجوانا 104 درصد است.
  • ماری جوانا یا گل مخدری قوی با خاصیت توهم زایی بالا است.
  • استفاده از این مخدر نه تنها باعث اعتیاد می‌شود، بلکه باعث ایجاد تغییرات در سبک زندگی، اهداف و شخصیت فرد مصرف کننده می‌شود.

ترک ناگهای ماری جوانا یا گل

زمانی که فرد تصمیم به ترک و قطع مصرف می‌گیرد دچار مشکلات متعددی می‌شود مانند:

  • آشفتگی
  • بی انگیزگی
  • عدم تعادل جسمی
  • کاهش وزن
  • بی خوابی

به همین جهت است که توصیه می‌کنیم برای ترک ماری جوانا به مرکز ترک اعتیاد آکسون به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد ایران مراجعه کنید، تا تمامی مراحل درمان اعتیاد تحت نظر مشاورین و متخصصین این رشته انجام شود.

درمان و ترک گل یا ماری جوانا :

همان طور که گفتیم مصرف این مخدر بخش های مختلف مغز را که مربوط به کنترل حافظه ، توجه و یادگیری هستند تحت تاثیر قرار میدهند و باعث صدمه به ناحیه ای از مغز که مسئول حافظه کوتاه مدت و انتقال اطلاعات به حافظه بلند مدت است می‌شود پس بهتر است هر چه زودتر اقدام به ترک ماریجوانا کنیم.

حتما مطالعه کنید: ترک ماری جوانا

متاسفانه بسیاری از افراد فکر می‌کنند از طریق کاهش دوز مصرفی می‌توانند این مخدر قوی را ترک کنند، اما باید اطلاع داشته باشند که ترک ماریجوانا نیاز به خدمات مشاوره‌ای و درمانی دارد تا جسم و روان فرد مصرف کننده آماده ی درمان باشد همچنین باید بدانید که ترک غیر اصولی میتواند باعث افزایش احتمال سکته و حمله قلبی شود.

سخن پایانی:

ماریجوانا یا گل که مصرف آن امروزه در میان جوانان و اقشار جامعه رواج پیدا کرده است، تاثیرات مخرب و جبران ناپذیری بر روی فرد مصرف کننده می‌گذارد که در این مقاله به بررسی این عوارض، اعتیاد زایی و ترک ماری جوانا پرداختیم.

ترک ماری جوانا در کلینیک ترک اعتیاد آکسون، تحت نظر مشاورین متخصصین و مشاورین روانپزشکی، روانشناسی و علوم اعصاب شناختی با مراقبت شبانه روزی پرستاران در محیطی کاملا ایزوله و با امکانات رفاهی و درمانی انجام میگیرد به همین جهت است که توصیه میکنیم برای ترک ماریجوانا به کلینیک ترک اعتیاد آکسون به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد ایران مراجعه بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *