ترک اکسی کدون

اکسی کدون چیست؟

اکسی کدون مخدری نیمه صنعتی است و از آن به عنوان آرامبخش برای دردهای شدید استفاده میشود و بصورت کلی از آن برای تسکین دردهای مزمن استفاده میشود اما عملکر اکسی کدون عملکردی همچون هروئین و دیگر مخدرها مانند مرفین دارند و به صورت عمده از تریاک استخراج میشود و به همین دلیل باعث ایجاد حالت سرخوشی و به اصطلاح نشئگی در مصرف کننده میشود و به این دلیل ممکن است بسیاری از بیماران اقدام به مصرف خودسرانه و خارج ازدستور پزشک کنند که در این زمان فرد به مصرف اکسی کدون وابسته شده و به آن اعتیاد پیدا میکند و فرد باید برای ترک اکسی کدون به کلینیک ترک اعتیاد مراجعه نماید.
حتما مطالعه کنید: تریاک چیست؟

آیا اکسی کدون اعتیاد آور است؟

همانطور که گفتیم عملکرد این دارو یا شبه مخدر همانند مخدرهایی همچون هروئین و مرفین می باشد و بدیهی است که مصرف غیراصولی آن میتواند باعث اعتیاد فرد مصرف کننده شود و عوارض مخربی بر روی سلامت فرد داشته باشد.
حتما مطالعه کنید: هروئین چیست؟
ترک اعتیاد اکسی کدون

ترک اکسی کدون:

مصرف اکسی کدون بنابر ماهیتی که برای تسکین درد دارد برروی گیرنده های مغز تاثیر میگذارد و استفاده طولانی مدت آن باعث ایجاد وابستگی سیستم عصبی مصرف کننده به اکسی کدون میشود و مصرف کننده تنها در صورت مصرف مجدد به آرامش میرسد و همین باعث ادامه مصرف و اعتیاد به اکسی کدون میشود و مصرف کننده باید برای ترک اکسی کدون به مرکز ترک اعتیاد مراجعه کند تا فرایند درمان و ترک اعتیاد اکسی کدون طبق نظر مشاورین روانشناسی و روانپزشکی و پزشکان متخصص آغاز و اجرایی شود و بیمار طبق آخرین متدهای درمانی اقدام به ترک اکسی کدون کند.