کلینیک ترک اعتیاد
آیا معتادین هروئین توانایی عشق ورزیدن دارند؟
۱۴۰۰-۱۲-۰۷
کلینیک ترک اعتیاد
عوارض مصرف همزمان هروئین و سابوکسون
۱۴۰۰-۱۲-۰۷

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: هروئین نوعی ماده مخدر است که بطور چشمگیری توانایی تغییر همه چیز، از احساسات و عملکرد مغز شما گرفته تا شکل ظاهری را دارد. مصرف هروئین از تمام جهات فرد و زندگی او را تحت تاثیر قرار خواهد داد. در این مقاله آنچه هروئین با بدن شما انجام می دهد و تأثیر آن از لحاظ جسمی را مرور خواهیم کرد و عوارض مصرف هروئین را معرفی می کنیم.

عوارض مصرف هروئین

هروئین یک ماده مخدر است و هنگامی که مصرف می شود، به گیرنده های مخدر مغز متصل می شود. این روند باعث هجوم دوپامین می شود که بسیار بیشتر از آن میزانی است که بطور طبیعی ترشح می شود. ترشح دوپامین باعث می شود فرد در هنگام مصرف هروئین احساس سرخوشی کند. سپس مغز شما شروع به تکرار این احساس می کند، به همین دلیل تمایل شما برای مصرف هروئین چندین برابر خواهد شد. با گذشت زمان، بدن شما نسبت به هروئین تحمل پیدا می کند. این بدان معنی است که مغز شما به نوعی به سیم کشی مجدد خواهد پرداخت تا هنگامی که با هروئین مواجه شد احساس “طبیعی” داشته باشد. بدن شما با هروئین و دوپامین موجود سازگار شده است تا حتی بلافاصله پس از مصرف هروئین، احساس سرخوشی و لذت نکنید. برای تجربه حس لذت و یا هر چیز دیگر باید دوزهای بیشتری از هروئین مصرف کنید. یکی از راه های تشخیص ایجاد تحمل نسبت به هروئین این است که وقتی آن را مصرف نمی کنید، احساس غیرعادی خواهید داشت.

مصرف طولانی مدت هروئین، در نهایت ساختار و فیزیولوژی مغز شما را تغییر خواهد داد. معکوس کردن تاثیرات مصرف هروئین بر سیستم های هورمونی دشوار است. همچنین برخی تحقیقات نشان می دهند که مصرف هروئین ممکن است باعث کاهش ماده سفید مغز شما شود و به دنبال آن طیف وسیعی از اختلالات شناختی، حافظه و تصمیم گیری ایجاد خواهد شد.

در صورت قطع مصرف، وابستگی جسمی به هروئین ممکن است منجر به بروز علائم ترک شود. این علائم ممکن است از علائمی شبیه آنفولانزا گرفته تا درد شدید، بی خوابی و مشکلات دستگاه گوارش باشد.

حتما مطالعه کنید: ترک هروئین
عوارض مصرف هروئین

عوارض کوتاه مدت مصرف هروئین

عوارض کوتاه مدت مصرف هروئین

علاوه بر تاثیر روی مغز، مصرف هروئین با گذشت زمان تأثیرات فوری بر بدن شما خواهد گذاشت که شامل موارد زیر می باشد:

ضربان قلب آهسته یا ضربان قلب نامنظم

بیهوش شدن و به هوش آمدن

احساس سنگینی دست و پاها

افزایش دمای بدن

گرگرفتگی پوست

تهوع و استفراغ

خشکی دهان

خارش شدید

تنفس کند

برخی از روش هایی که با مصرف هروئین ممکن است به بدن شما آسیب برسد شامل موارد زیر است:

با مصرف هروئین نارسایی کلیوی ممکن است رخ دهد

مصرف هروئین باعث می شود که مغز شما خون کافی دریافت نکند

سیستم تنفسی شما ممکن است از کار بیفتد و قادر به نفس کشیدن نباشید

مصرف هروئین ممکن است منجر به مشکلی به نام اندوکاردیت عفونی در سطح قلب شود، که به علت تزریق هروئین رخ می دهد و منجر به نارسایی قلبی خواهد شد

آنچه هروئین با بدن شما انجام می دهد در نهایت ممکن است منجر به اوردوز کشنده شود. شناخت علائم و نشانه های اوردوز هروئین به منظور درمان سریع و موثر بسیار ضروری است

عوارض بلند مدت مصرف هروئین

عوارض بلند مدت مصرف هروئین روی بدن شما نیز کشنده است و ممکن است شامل موارد زیر باشد:

مشکلات مرتبط با سلامت دندان از جمله دندان های آسیب دیده و تورم لثه ها

بیماری های پوستی ناشی از خراشیدن

مشکلات مربوط به عملکرد جنسی

سیستم ایمنی ضعیف

مشکلات خواب

یبوست شدید

سوء تغذیه

عوارض مصرف هروئین

عوارض مصرف هروئین

به همراه تاثیراتی که هروئین در طولانی مدت بر بدن شما می گذارد، حتی ممکن است به روش های خطرناک تری نیز سلامت کلی شما مورد تهدید قرار گیرد که شامل آسیب به کبد و کلیه ها در اثر بیماری های عفونی (ناشی از تزریق با سرنگ آلوده) و آسیب به مغز در اثر کمبود اکسیژن است که در هنگام اوردوز (مصرف بیش از حد) رخ می دهد.

حتما مطالعه کنید: اوردوز با هروئین

افرادی که هروئین تزریق می کنند، مشکلاتی مانند عفونت دریچه های قلب، عفونت های باکتریایی و آبسه ناشی از تزریق را گزارش می دهند. مصرف کنندگان طولانی مدت هروئین اغلب با مشکلات ریوی، از جمله سل و ذات الریه دست و پنجه نرم می کنند. زنانی که هروئین مصرف می کنند چرخه قاعدگی نامنظمی خواهند داشت و یا اینکه کاملاً متوقف خواهد شد. افرادی که هروئین را استنشاق می کنند نیز به بافت مخاطی خود آسیب خواهند رساند.

اگر هروئین تزریق کنید، ممکن است منجر به زخم شدن و فرو ریختن رگ ها، عفونت های مرتبط با خون و عفونت های بافت نرم شود. ممکن است بافت موجود در اندام های حیاتی شما آسیب دیده یا از بین برود و به دلیل واکنش های ایمنی بدن در برابر آلاینده هایی که اغلب در هروئین وجود دارد، ممکن است منجر به آرتروز و سایر مشکلات شبیه به آن شود. اگر شما یا یکی از عزیزانتان با اعتیاد به هروئین دست و پنجه نرم می کنید یا بطور تفریحی مواد مخدر مصرف می کنید و تمایل به ترک دارید، مشاورین کلینیک ترک اعتیاد آکسون آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. همین امروز با یکی از کارشناسان ما تماس بگیرید تا در بهبودی از اعتیاد و تجربه آینده ای روشن به شما کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *