کلینیک ترک اعتیاد
تاثیر مصرف الکل بر حافظه
۱۴۰۱-۱۰-۱۷
کلینیک ترک اعتیاد
عوارض مصرف الکل در زمان بارداری
۱۴۰۱-۱۰-۱۷

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: ارتباط بین آلپرازولام و افسردگی، کمی پیچیده به نظر می رسد. مطالعاتی که در مورد نقش آلپرازولام انجام گرفته است، قطعی نیستند. محققان دریافته اند که این امر ممکن است باعث بدتر شدن علاٸم افسردگی، بهبود علائم افسردگی و حتی ایجاد علائم جنون ادواری و شیدایی شود. اضطرابی که برای درمان آن آلپرازولام تجویز می شود، ممکن است دلیل اصلی افسردگی باشد. ترک آلپرازولام با افسردگی ارتباط تنگاتنگی دارد که از طریق درمان و همچنین داروهای ضد افسردگی قابل درمان است. به همین جهت در این مقاله به بررسی تاثیر مصرف آلپرازولام بر افسردگی خواهیم پرداخت.

حتما مطالعه کنید: ترک آلپرازولام

زاناکس، نام تجاری آلپرازولام است، آلپرازولام و تغییرات خلقی به یکدیگر ربط دارند. این تغییرات شامل شیدایی و یا جنون ادواری در افراد مبتلا به افسردگی می باشد که در ادامه به معرفی برخی از متداول ترین آنها خواهیم پرداخت:

بیش فعالی

سرخوشی

کمبود خواب

افکار و گفتار پریشان

اعتماد به نفس بیش از حد

با این وجود، آلپرازولام همچنین با افسردگی افراد مبتلا را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین، تاثیر مصرف آلپرازولام بر افسردگی کمی پیچیده به نظر می رسد. صرف نظر از این، آگاهی از عوارض آلپرازولام و افسردگی، از اهمیت زیادی برخوردار است.

تاثیر مصرف آلپرازولام بر افسردگی

اگرچه افسردگی به عنوان یکی از عوارض جانبی آلپرازولام به شمار می رود، اما بطور قطعی نمی توان گفت که آلپرازولام باعث ایجاد افسردگی در شما می شود.

آلپرازولام بطور کلی برای درمان اضطراب و اختلال وحشت زدگی تجویز می شود. در مطالعاتی که روی افراد مبتلا به اضطراب صورت گرفته و آلپرازولام برای آنها تجویز شده است، 13.9٪ از افرادی که آلپرازولام مصرف کرده اند دچار افسردگی شده اند، در حالی که 18.1٪ از افراد مبتلا به اضطراب که دارونما مصرف کرده اند دچار افسردگی شده اند. در مطالعاتی که روی افراد مبتلا به اختلال وحشت زدگی که آلپرازولام مصرف کرده اند، انجام شده است نشان می دهد که 13.8٪ از افرادی که آلپرازولام مصرف کرده اند، دچار افسردگی شده اند، در حالی که 14٪ از افراد مبتلا به اختلال وحشت ناشی که دارونما دریافت کرده اند، دچار افسردگی شده اند. افرادی که دارونما مصرف کرده اند نسبت به افرادی که آلپرازولام مصرف کرده اند بیشتر دچار افسردگی شده اند.

تاثیر مصرف آلپرازولام بر افسردگی

تاثیر مصرف آلپرازولام بر افسردگی

اضطراب، با یا بدون مصرف زاناکس، به عنوان عامل اصلی خطر ابتلا به افسردگی به شمار می رود.

اگرچه افرادی که اضطراب را تجربه نمی کنند 16.2٪ خطر ابتلا به افسردگی دارند، اما افراد مبتلا به اضطراب 62٪ خطر ابتلا به افسردگی را دارند. بسیاری از افراد مبتلا به اضطراب، با افسردگی مزمن زندگی می کنند. یک مطالعه نشان داده است که 59٪ از افراد مبتلا به اضطراب، یک سال قبل از اینکه مطالعه روی آنها انجام شود، افسردگی داشته اند. بنابراین، به سختی می توان گفت که آلپرازولام موجب بروز افسردگی می شود، یا این اضطرابی است که برای درمان آن آلپرازولام تجویز شده و با مصرف آلپرازولام افسردگی ایجاد شده است. حتی برخی مطالعات نشان داده اند که آلپرازولام ممکن است به بهبود افسردگی کمک کند.

حتما مطالعه کنید: اختلال اضطراب چیست؟

اما تفاوتی ندارد که مصرف شما به چه علت باشد، سوء مصرف آلپرازولام، باعث ایجاد وابستگی و اعتیاد در مصرف کننده می شود که تنها راه مقابله با آن، ترک آلپرازولام، تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی کلینیک ترک اعتیاد آکسون، به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران می باشد.

علائم ترک آلپرازولام

ترک آلپرازولام و افسردگی نیز ممکن است به یکدیگر ربط داشته باشند. ترک آلپرازولام علائم زیادی به همراه خواهد داشت، از جمله افسردگی و برگشت اضطراب. علائم افسردگی ناشی از ترک آلپرازولام، ممکن است چند ماه طول بکشد. با این وجود، این نوع افسردگی به خوبی نسبت به داروهای ضد افسردگی واکنش نشان می دهد. اگر به داروی ضد افسردگی نیاز دارید، پزشک می تواند در انتخاب داروی مناسب به شما کمک کند.

 

ترک آلپرازولام و درمان افسردگی

اگر فردی نیاز به ترک آلپرازولام داشته باشد، پزشک می تواند به او در نحوه ترک داروها و درمان افسردگی کمک کند.

درمان ممکن است شامل چندین مرحله باشد و به افراد در ترک آلپرازولام و همچنین درمان اختلال خلقی کمک کند. گاهی اوقات، پزشکان ممکن است کاهش تدریجی مصرف آلپرازولام را تجویز کنند که این یعنی مصرف دوز کمتری از زاناکس. کاهش تدریجی ممکن است به مدت زمان مصرف آلپرازولام توسط فرد و دلیل آن برای انجام این کار بستگی داشته باشد. پزشک آنها همچنین ممکن است برای کمک به کاهش علاٸم ترک، داروهای دیگری نیز تجویز کند. این داروها ممکن است شامل موارد زیر باشند:

کاربامازپین

اسید والپروئیک

ترازودون

ایمی پرامین

سخن پایانی

اگر شما یا یکی از عزیزانتان با سوء مصرف آلپرازولام و اعتیاد، با یا بدون افسردگی، دست و پنجه نرم می کنید، نیازی نیست که این مراحل را به تنهایی پشت سر بگذارید چرا که مشاورین روانشناسی و روانپزشکی مرکز ترک اعتیاد آکسون، به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد شبانه روزی تهران، آماده خدمت رسانی به شما و عزیزانتان می باشند، برای کسب اطلاعات بیشتر همین امروز با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *