کلینیک ترک اعتیاد
ترک اعتیاد در دوران کرونا
۱۴۰۰-۱۱-۳۰
کلینیک ترک اعتیاد
عوارض مصرف هروئین
۱۴۰۰-۱۱-۳۰
کلینیک ترک اعتیاد

آیا معتادین هروئین توانایی عشق ورزیدن دارند؟

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: بسیاری از افراد برای رهایی فرد مبتلا به اعتیاد از چنگال این بلای خانمان سوز دست به هر کاری زده اند و همه راه ها را امتحان کرده اند، اما در واقع تنها شخصی که توانایی تغییر همه چیز از جمله وضعیتی که در آن گرفتار است را دارد، همین شخص مبتلا به اعتیاد است. افرادی که یکی از عزیزان آنها در دام اعتیاد گرفتار شده است، ممکن است این سوال برای آنها پیش آید که آیا افرادی که مبتلا به اعتیاد به هروئین هستند، توانایی دوست داشتن دیگران را دارند؟ پاسخ این سوال کمی پیچیده است. زمانی که فردی به ماده مخدری مانند هروئین اعتیاد پیدا می کند، مانند این است که حتی شخصی که قبلاً دوستش داشته است را نمی شناسد. افراد اغلب می گویند به نظر می رسد فرد مبتلا به اعتیاد دو شخصیت داشته باشد که یکی از این شخصیت ها اطرافیان و عزیزان خود را دوست دارد و دیگری توسط اعتیاد کنترل و هدایت می شود.به همین جهت در این مقاله به بررسی آیا معتادین هروئین توانایی عشق ورزیدن دارند؟ خواهیم پرداخت.

حتما مطالعه کنید: هروئین

تاثیر مصرف هروئین بر روابط

فردی که به اعتیاد به هروٸین مبتلا شده است، معمولاً با کناره گیری از نزدیکان و پرهیز از قرار گرفتن در جمع دوستان و آشنایان، علائم ظاهری سوء مصرف مواد مخدر را نشان می دهد. افرادی که به اختلال و یا سوء مصرف مواد مخدر مبتلا می شوند معمولاً از موقعیت های اجتماعی و تعامل حتی با افراد بسیار نزدیک خود اجتناب می کنند و در عوض ممکن است تنهایی را ترجیح دهند و یا گروه های اجتماعی جدیدی پیدا کنند که بتوانند به سوء مصرف مواد مخدر نیز ادامه دهند. کاهش روابط فردی در کسی که به اعتیاد مبتلا می شود، اولین جنبه ای است که با ایجاد اعتیاد شروع می شود.

درک اعتیاد

درک این مسئله که چگونه اعتیاد به هروئین شروع می شود، بسیار مهم است زیرا به شما کمک می کند تا بدانید با فرد عزیزی که مبتلا به اعتیاد شده است چگونه رفتار کنید. هنگامی که فردی در ابتدا هروئین مصرف می کند، مغز وی سرشار از دوپامین شده و باعث ایجاد میزان بالایی از سرخوشی می شود. مغز آنها سپس خاطره ای از مصرف هروئین ایجاد می کند که یک تجربه لذت بخش و هیجان انگیز را تجربه کرده است. مغز به سیم کشی مجدد می پردازد و تصمیم می گیرد به دنبال فعالیت هایی باشد که لذت را به همراه داشته باشد. برای مغز، هیچ لذتی بالاتر از هجوم هروئین و سرخوشی ناشی از آن نیست، حتی لذت های طبیعی که فرد ممکن است تجربه کند نیز اینگونه نیستند.

این همان چیزی است که تمایل به مصرف هروٸین و در نتیجه اعتیاد را به دنبال خواهد داشت. مغز فرد مبتلا به اعتیاد به هروئین به رفتارهای جستجوی مواد مخدر ادامه می دهد و میل فیزیولوژیکی به مصرف مواد مخدر، محرک اصلی زندگی فرد می شود. بیشتر افرادی که به هروئین اعتیاد دارند، احساس می کنند که فقط در صورت احساس سرخوشی زیاد می توانند طبیعی رفتار کنند و یا خوشبخت باشند، بنابراین خود را موظف به تلاش برای تهیه مواد مخدر می دانند. به نظر می رسد که فرد معتاد بر سر دو راهی انتخاب مواد مخدر و برقرای رابطه با شما گیر کرده است، اما این طور نیست. آنها مواد مخدر را به همه چیز ترجیح می دهند.

آیا معتادین هروئین توانایی عشق ورزیدن دارند؟

آیا معتادین هروئین توانایی عشق ورزیدن دارند؟

افراد معتاد به دلیل شیمی مغزی، کنترل خود را از دست می دهند و اختیار تصمیم گیری ندارند. هر تصمیمی که می گیرند و کاری که انجام می دهند بر اساس رفع نیاز برای مصرف مواد مخدر خودشان است.

اگر فردی که به اعتیاد به هروئین مبتلا شده است را دوست دارید، کارهای زیادی وجود ندارد که بتوانید انجام دهید. تنها فردی که می تواند وضعیت خود را تغییر دهد، همین فرد مبتلا به اعتباد است. شما می توانید برای آنها حد و مرز تعیین کنید، از آنها بخواهید که درمان اعتیاد را مد نظر قرار دهند و یا قدمی برای رهایی از اعتیاد خود بردارند، اما تصمیم نهایی برای بهبودی از اعتیاد و ترک هروئین، فقط با آنها است. در این میان، شما می توانید مراقبت از خودتان و دریافت حمایت مورد نیاز برای هدایت زندگی خود را به عنوان کسی که فرد مبتلا به اعتیاد را دوست دارد، مد نظر قرار دهید.

حتما مطالعه کنید: ترک هروئین 

در این مقاله به بررسی آیا معتادین هروئین توانایی عشق ورزیدن دارند؟ پرداختیم اما اگر شما و یا یکی از عزیزانتان با اعتیاد به هروٸین دست و پنجه نرم می کنید، مشاورین کلینیک ترک اعتیاد آکسون آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. با یکی از کارشناسان ما در مرکز ترک اعتیاد آکسون تماس بگیرید تا در مورد اینکه چگونه برنامه های درمانی این کلینیک می تواند به عزیزان شما در ترک اعتیاد کمک کند و درمان هرگونه اختلال همزمان، برای شما توضیح دهند. پس فرصت را غنیمت شمرید و برای داشتن زندگی سالم و آینده ای روشن همین امروز تماس بگیرید و با یکی از کارشناسان با تجربه و آموزش دیده ما صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *