مرکز ترک اعتیاد
مصرف کوکائین و اختلال دو قطبی
۱۴۰۰-۰۳-۱۵
کلینیک ترک اعتیاد
مصرف کوکائین و اختلال شخصیت مرزی
۱۴۰۰-۰۳-۱۵
کلینیک ترک اعتیاد

مصرف کوکائین و اختلال اسکیزوفرنی

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: کوکائین محرکی بسیار اعتیاد آور است که از جهات مختلف بر افراد و زندگی آنها تأثیر می گذارد و سوء مصرف آن عوارض روحی و روانی متعددی برای مصرف کننده به همراه دارد که در مقاله کوکائین چیست؟ به معرفی کامل آن پرداخته ایم و در این مقاله به بررسی رابطه مصرف کوکائین و اختلال اسکیزوفرنی خواهیم پرداخت.

در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر، کوکائین باعث ایجاد اسکیزوفرنی (شیزوفرنی) نخواهد شد اما مصرف کوکائین باعث تشدید بیماری اسکیزوفرنی می شود. با این وجود، برخی علاٸم مصرف کوکائین و ابتلا به اسکیزوفرنی شبیه یکدیگر هستند. همچنین جالب است بدانید، افرادی که بطور همزمان، به یک بیماری روانی مبتلا هستند، اعتیاد بیشتر در آنها قابل مشاهده است.

حتما مطالعه کنید: اسکیزوفرنی چیست؟
مصرف کوکائین و اختلال اسکیزوفرنی

علائم مصرف کوکائین و اسکیزوفرنی

علائم مصرف کوکائین و اسکیزوفرنی

علاٸم سوء مصرف کوکائین و ابتلا به اسکیزوفرنی شباهت های زیادی دارند که در ادامه به معرفی برخی از این علائم خواهیم پرداخت:

رفتار حرکتی غیرعادی

مجموعه حرکاتی هستند که به صورت اتفاقی و غیر عمد صورت می پذیرد و غالباً غیرقابل پیش بینی اند. حرکت غیر عادی، عملکرد فرد را دچار اختلال خواهد کرد. همچنین فرد مبتلا به اسکیزوفرنی در انجام فعالیت های عادی دچار مشکل خواهد شد و برای گذراندن زندگی روزمره دوران سختی را پشت سر خواهد گذاشت.

هذیان

هذیان، یک باور و عقیده ثابت است که قابل تغییر نمی باشد، حتی اگر شواهدی مبنی بر نادرست بودن این باور وجود داشته باشد برای مثال ممکن است فردی معتقد باشد که می تواند با نوک انگشتان خود شلیک کند یا اینکه برنامه های تلویزیونی مستقیماً با آنها صحبت می کنند.

افکار آشفته

شخصی که افکار آشفته را تجربه می کند ممکن است در صورت نیافتن ارتباط بین موضوعات، از یک موضوع به موضوع دیگر برود. گفتار آنها ممکن است آنچنان نامنظم باشد که سایر افراد قادر به درک سخنان آنها نباشد.

توهم

توهم از علائم آگاهی و درک است که فرد می تواند ببیند یا بشنود، اما دیگران نمی توانند آن را ببینند یا بشنوند. توهم، هم به صورت دیداری و هم به صورت شنیداری رخ می دهد. علائم منفی علائمی هستند که باید وجود داشته باشند اما وجود ندارد.

علائم منفی شامل فقدان و یا کمبود احساسات و فقدان خلاقیت و ابتکار عمل برای انجام وظیفه است.(بی ارادگی و بی انگیزگی) علائم شناختی شامل اختلال در حافظه و عدم توانایی در تمرکز است.

مصرف کوکائین و اختلال اسکیزوفرنی

ترک کوکائین و درمان اختلال اسکیزوفرنی

ترک کوکائین و درمان اسکیزوفرنی

مصرف همزمان کوکائین و ابتلا به بیماری اسکیزوفرنی، یک نوع اختلال همزمان به شمار می روند. افراد مبتلا به اسکیزوفرنی احتمالاً دچار اختلال سوء مصرف مواد اعتیادآور نیز هستند. مصرف کوکائین، علائم اسکیزوفرنی را تشدید خواهد کرد و به دنبال آن، درمان آن نیز دشوارتر خواهد شد. درمان اسکیزوفرنی و ترک کوکائین باید تحت نظر روانپزشک و تیم روانشناسی در مرکز ترک اعتیاد آکسون به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد تهران، انجام بگیرد تا بیماران علاوه بر درمان اعتیاد خود به بهبود اختلال روانی خود بپردازند تا بعد از ترخیص از سلامت کامل جسمانی و روانی برخوردار شوند.

حتما مطالعه کنید: ترک کوکائین

سخن پایانی

سوء مصرف کوکائین، درمان اسکیزوفرنی زمینه ای را تقریباً غیرممکن خواهد کرد. درمان اسکیزوفرنی نیاز به مراقبت کامل از بیمار تحت نظر روانپزشک متخصص و تیم روانشناسی دارد که درمان اسکیزوفرنی یکی از خدمات ارائه شده در کلینیک روانپزشکی آکسون می باشد. از سوی دیگر ترک کوکائین یکی دیگر از خدمات ارائه شده توسط کلینیک ترک اعتیاد آکسون می باشد که مطابق بروزترین روش های درمانی ارائه می گردد. بستری و درمان در کلینیک ترک اعتیاد شبانه روزی آکسون، این امکان را به بیماران می دهد تا علاوه بر درمان اعتیاد به درمان بیماری ها و اختلالات روانی خود نیز بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *