عوارض مصرف همزمان الکل و کوکائین
۱۴۰۱-۰۷-۰۲
کلینیک ترک اعتیاد
تاثیر اعتیاد بر اختلال بیش فعالی
۱۴۰۱-۰۷-۰۲

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: اعتیاد به هروئین، عوارض روانی و جسمانی متعددی برای مصرف کننده به همراه دارد که از مهمترین آنها می توانیم به تاثیر و عوارض هروئین بر قلب بپردازیم. بطور کلی باید بدانید که هروئین، مخدری بسیار اعتیاد آور است که اعتیاد به آن بر تمام قسمت های بدن مصرف کننده اثرات مخربی وارد می کند که در این مقاله به بررسی عوارض هروئین بر قلب خواهیم پرداخت.

حتما مطالعه کنید: ترک هروئین

هروئین چیست؟

هروئین مخدری بسیار اعتیاد آور است که به روش های مختلفی همچون استنشاق و تزریق مورد سوء مصرف قرار می گیرد. بعد از مصرف، هروئین به گیرنده های مواد مخدر در مغز متصل شده و باعث تجمع دوپامین در مغز می شود. دوپامین احساس سرخوشی را در فرد ایجاد می کند و پس از آن، یک دوره آرامش عمیق برای او فراهم می کند. همانطور که پیش تر گفتیم، هروئین، علاوه بر ایجاد سرخوشی زیاد، عوارض خطرناک و حتی کشنده ای برای مصرف کننده به همراه دارد که از مهمترین و متداول تریم آنها می توانیم به یبوست، ایجاد اختلالات روانی مختلف، احتباس ادرار و اوردوز اشاره نماییم.

حتما مطالعه کنید: اوردوز چیست؟

عوارض هروئین بر قلب

قلب و رگ های خونی، مهمترین بخش سیستم گردش خون می باشند که مهمترین وظیفه آن، انتقال اکسیژن و مواد مغذی و تنظیم دمای بدن و محافظت از فرد در برابر عفونت می باشد. مصرف هروئین به روش های متعددی، بر قلب بیمار تاثیر می گذارد و به دنبال آن سیستم قلبی عروقی را دچار اختلال خواهد کرد. از آنجایی که هروئین، حاوی آلاینده ها و سمومی است که قصد ورود به جریان خون را ندارند. زمانی که فرد این مواد را تزریق می کند، رگ ها و جریان خون در سیستم قلبی عروقی وی مسدود خواهد شد.

از سوی دیگر، کسانی که در طولانی مدت هروئین مصرف می کنند، بیماری ها و پیامدهای مشابهی را نیز تجربه می کنند و بدیهی است که بیماران اعتیاد به هروئین با سابقه خانوادگی بیماری قلبی، بیشتر در معرض ابتلا به چنین مواردی قرار دارند. اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اعتیاد به هروئین، عوارض متعددی دارد که بخشی از مهمترین آنها بیماری قلبی است که تنها راه مقابله با آن، ترک هروئین تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانپزشکی در کلینیک ترک اعتیاد آکسون، به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران می باشد.

عوارض هروئین بر قلب

عوارض هروئین بر قلب

سایر روش های تاثیر هروئین بر قلب عبارتند از:

همانطور که اشاره کردیم، هروئین ممکن است منجر به ایجاد اختلالاتی در عملکرد قلب شود. بیماران اعتیاد ممکن است دچار مشکل در انقباض قلب شوند، مخصوصا زمانی که هروئین را با بنزودیازپین هایی همچون آلپرازولام ترکیب کنند.

کاهش ضربان قلب، برای مصرف کنندگان بسیار رایج است که ممکن است باعث ناتوانی بیمار در انجام فعالیت های بدنی شود زیرا ضربان قلب این توانایی را ندارد که در صورت نیاز با ورزش افزایش یابد. گشاد شدن رگ های خونی، باعث افت فشار خون می شود و گشاد شدن عروق با استفاده از مواد افیونی رخ می دهد. التهاب پوشش داخلی قلب، عفونت دریچه قلب و ساختارهای قلب است و می تواند کشنده باشد.

باید بدانید که مواد مخدر از جمله هروئین، تاثیرات بسیار مخربی بر جنبه های مختلف زندگی بیمار دارد که از مهمترین آنها می توانیم به تاثیرات مخرب آن بر قلب و سلامت جسمی وی و حتی روابط، مسائل مالی و موارد دیگر اشاره نماییم. اگر شما یا یکی از عزیزانتان با اعتیاد دست و پنجه نرم می کنید، همین امروز با کارشناسان ما در مرکز ترک اعتیاد آکسون به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد تهران تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *