کلینیک ترک اعتیاد
عوارض مصرف هروئین
۱۴۰۰-۰۹-۲۰
کلینیک ترک اعتیاد
راه های جلوگیری از عود و مصرف مجدد مواد مخدر
۱۴۰۰-۰۹-۲۰
نمایش همه

عوارض مصرف همزمان هروئین و کارفنتانیل

کلینیک ترک اعتیاد

عوارض مصرف همزمان هروئین و کارفنتانیل

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: در سال 2016، اداره مبارزه با مواد مخدر (DEA) هشدارى را به مردم و مقامات اجرای قانون در سراسر کشور در مورد شیوع مواد مخدر جدید در سراسر کشور صادر کرد. کارفنتانیل، یک افیون نیمه صنعتی جدید، با قدرت گیرایی 10 هزار برابر مرفین، 100 برابر فنتانیل و 50 برابر هروئین است. کارفنتانیل نه تنها برای افرادی که مصرف آن را انتخاب می کنند خطرناک است، بلکه برای امدادگرانی که به درمان فردی که اوردوز کرده مشغول می شوند نیز خطرناک است زیرا اعتقاد بر این است که این دارو ممکن است به راحتی از طریق تماس و لمس واکنش ایجاد کند. اگرچه مصرف کارفنتانیل به تنهایی کشنده است اما ترکیب آن با هروئین، احتمال مصرف یک داروی بسیار اعتیاد آور را افزایش خواهد داد. به همین جهت در این مقاله به بررسی عوارض مصرف همزمان هروئین و کارفنتانیل خواهیم پرداخت.

کارفنتانیل چیست؟

کارفنتانیل که عمدتا در کشور چین تولید می شود، تحت قانون کنترل مواد به عنوان یک ماده با برنامه II تعیین شده است. این دارو به عنوان بیهوش کننده، داروی آرام بخش و مسکن برای حیوانات بزرگی مثل فیل توسط دامپزشکان تجویز می شود. براساس گفته های اداره مبارزه با مواد مخدر (DEA)، در اوردوز های گزارش شده، مصرف کارفنتانیل در مناطق مختلف افزایش یافته است.

کارفنتانیل برای مصرف توسط انسان ها مورد تایید قرار گرفته نشده است، اما افراد هنوز هم این دارو را به روش های مختلف از جمله پودر، قرص و اسپری مصرف می کنند. با این حال، کارفنتانیل می تواند از طریق پوست و استنشاق این ماده جذب بدن شود. فقط به همین دلیل امدادگران، پرسنل پزشکی و پرسنل آزمایشگاه باید هنگام درمان افرادی که این ماده را مصرف کرده اند احتیاط کنند. کسانی که در معرض کارفنتانیل قرار گرفته اند ممکن است علائمی مانند مشکلات تنفسی، خواب آلودگی، اختلال در موقعیت یابی، آرامش، مردمک چشم تنگ شده و پوست بی روح را تجربه کنند. این علائم ممکن است در عرض چند دقیقه پس از قرار گرفتن در معرض کارفنتانیل بروز کند.

کلینیک ترک اعتیاد

عوارض مصرف همزمان هروئین و کارفنتانیل

ترکیب هروئین و کارفنتانیل

از آنجا که کارفنتانیل ارزان است، رنگ و بوی خاصی ندارد و در آب به راحتی حل می شود، معمولاً فروشندگان مواد مخدر آن را با مواد مخدر دیگری مانند هروئین ترکیب می کنند. هروئین نوعی مخدر است که از مورفین گرفته می شود و برای کسانی که آن را مصرف می کنند، میزان زیادی سرخوشی ایجاد می کند، بنابراین باعث اعتیاد شدید نسبت به آن می شود. با این وجود، هنگامی که با کارفنتانیل ترکیب می شود، به دلیل قدرت فوق العاده کارفنتانیل، ممکن است کشنده باشد. بعضی اوقات، کارفنتانیل مانند فنتانیل تلقی می شود و افراد تصور می کنند ترکیب کردن این دو ماده با هم خطری ندارد و این به این دلیل است که مردم از مصرف این ماده بی اطلاع هستند.

ترکیب این دو در نهایت ممکن است منجر به مرگ شود. به دلیل این که تشخیص کارفنتانیل بسیار دشوار است، ممکن است مصرف کنندگان هروئین از مصرف کارفنتانیل به دلیل فقدان ویژگی های مشخص و مشابه با سایر مواد مخدر آگاه نباشند. تشخیص وجود کارفنتانیل در مواد دیگر به قدری دشوار است که حتی معاینات پزشکی نیز در تعیین میزان این دارو با مشکل روبرو می شوند.

اوردوز با کارفنتانیل با اوردوز هروئین فرق دارد. هروئین یکی از اعضای کاملا شناخته شده از خانواده مواد مخدر است و اغلب در صورت اوردوز، فرد با نالوکسان درمان می شود. هنگامی که فرد با هروٸین اوردوز می کند، معمولاً به تزریق یک یا دو دوز نالوکسان نیاز دارد تا اوردوز را برگرداند. هنگامی که کارفنتانیل با هروئین برش داده می شود و اوردوز آن توسط فرد صورت می گیرد، ممکن است به تزریق بیش از شش دوز نیاز داشته باشد تا میزان اوردوز را تغییر دهد و با وجود این معکوس کردن اوردوز در مورد کارفنتانیل، اتفاق بسیار نادری است.

تام سینان، رئیس پلیس اوهایو در مصاحبه ای که انجام داد، بیان کرد که امدادگران متوجه می شوند که برای آزمایش و نگهداری افرادی که اوردوز کرده اند، تزریق IV نالوکسان انجام می شود. به صراحت می توان گفت، کسانی که با هروئین و کارفنتانیل اوردوز می کنند نجات آنها غیرممکن است.

عوارض مصرف همزمان هروئین و کارفنتانیل

برای از پای درآوردن یک فیل هزار کیلوگرمی، فقط 2 میلی گرم کارفنتانیل لازم است. حتی وقتی دامپزشکان می خواهند به این حیوان پستاندار داروی مسکن تزریق کنند، باید از دستکش و ماسک صورت استفاده کنند تا از مصرف تصادفی این ماده جلوگیری کنند و با قرار گرفتن در معرض آن مشکلی برای آنها پیش نیاید. کوچکترین ترشحی از این ماده بر روی صورت، چشم یا دهان می تواند کشنده باشد. کارفنتانیل به هیچ وجه برای مصرف انسان ها تولید نشده است. با این وجود، این امر مانع از این نمی شود که فروشندگان مواد مخدر کارفنتانیل را با هروئین برش ندهند.

سازمان مبارزه با مواد مخدر معتقد است زمانی که کارفنتانیل در اوردوز مواد مخدر نقش داشته باشد (به تنهایی یا با هروئین ترکیب شود)، باید اقدامات خاصی انجام شود تا شرایط به بهترین وجه تحت کنترل قرار گیرد:

مراقب علاٸم قرار گرفتن در معرض این ماده خطرناک باشید: بسیار مهم است که با علائم اوردوز این ماده خطرناک آشنا شوید. با اوردوز، گاهی اوقات فرد قادر به نفس کشیدن نیست. به شما توصیه می کنیم که اطمینان حاصل کنید فردی که اوردوز کرده در صورت استنشاق، هوای تازه دریافت می کند. سازمان مبارزه با مواد مخدر همچنین توصیه می کند که اگر کارفنتانیل بلعیده شود و فرد مصرف کننده هوشیار باشد، باید چشم و دهان آنها را با آب خنک بشویید تا مواد به طور کامل تمیز شود.

کلینیک ترک اعتیاد

عوارض مصرف همزمان هروئین و کارفنتانیل

به دنبال مراقبت های پزشکی فوری باشید:

به دلیل این که کارفنتانیل خیلی سریع عمل می کند، بسیار مهم است که فوری با اورژانس تماس بگیرید. متخصصان در مورد نحوه محافظت از خود در زمان قرار گرفتن در معرض این ماده آموزش دیده اند، بنابراین پیشنهاد می شود برای جلوگیری از آلودگی تصادفی، خود را از محل فردی که اوردوز کرده است دور نگه دارید. در صورت لزوم آمادگی تجویز داروی نالوکسان را داشته باشید: اگرچه تضمین نمی شود که نالوکسان فوراً به معکوس کردن اوردوز کمک کند، اما ممکن است به چندین دوز نالوکسان برای کمک به احیای فردی که اوردوز کرده است نیاز داشته باشید. سازمان مبارزه با مواد مخدر توصیه می کند قبل از اینکه اورژانس برسد، هر دو یا سه دقیقه، یک دوز نالوکسان (در صورت وجود) به فردی که اوردوز کرده بدهید تا زمانی که فرد قادر به نفس کشیدن باشد.

اگرچه تشخیص کارفنتانیل زمانی که با هروئین ترکیب می شود دشوار است، اما یک روش موثر برای کاهش احتمال مرگ ناشی از اوردوز، درخواست کمک برای درمان اعتیاد از طریق یک مرکز درمانی معتبر است. مراکز توانبخشی مانند کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره، به افراد کمک می کند تا به راحتی مرحله سم زدایی از اعتیاد به مواد مخدر را پشت سر بگذارند. با مقابله با اعتیاد، افراد به میزان قابل توجهی احتمال مصرف سایر موادی که با کارفنتانیل ترکیب می شوند را کاهش می دهند، اما فرد را برای موفقیت طولانی مدت در بهبودی از اعتیاد آماده می کنند.

سخن پایانی

ترک اعتیاد در مرکز ترک اعتیاد آکسون، به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد تهران، به بیماران کمک می کند تا به راحتی مراحل سم زدایی از اعتیاد را سپری کنند و مهارت های مقابله ای مورد نیاز برای کنترل ولع مصرف خود را به روشی سالم بیاموزند. بسته به شدت و ضعف اعتیاد فرد، ممکن است به درمان سرپایی یا بستری شدن نیاز داشته باشند. با درخواست کمک از تیم متخصصان پزشکی نه تنها خطر وقوع ناکامی در ترک اعتیاد کاهش می یابد، بلکه به پرسنل درمان این امکان را می دهد تا در صورت بروز علائم ترک، به فرد کمک کنند.

کلینیک ترک اعتیاد آکسون می تواند به فرد مبتلا به اعتیاد کمک کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد امکانات و برنامه های این کلینیک ترک اعتیاد شبانه روزی، همین امروز با یکی از کارشناسان ما تماس بگیرید. برای داشتن آینده ای روشن و به دور از اعتیاد، فرصت را غنیمت شمرید و همین امروز تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *