کلینیک ترک اعتیاد
رابطه مصرف هروئین و اختلال اضطراب
۱۴۰۱-۰۹-۰۵
کلینیک ترک اعتیاد
تاثیر مصرف الکل بر اسپاسم عضلات
۱۴۰۱-۰۹-۰۵

کلینیک ترک اعتیاد آکسون، مرکز ترک اعتیاد آکسون: ماری جوانا و الکل هر دو از مواد پر مصرف درکشور هستند که سوء مصرف هر کدام از آنها به تنهایی می تواند عوارض بسیار مخربی بر سلامت مصرف کننده داشته باشد و مصرف ترکیبی آنها این عوارض را تشدید خواهد کرد و با توجه به اهمیت آن در این مقاله به بررسی عوارض مصرف همزمان الکل و ماری جوانا خواهیم پرداخت و در ابتدا باید بدانید که تنها راه نتیجه بخش در مقابله با این عوارض، ترک ماری جوانا و ترک الکل، تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی در کلینیک ترک اعتیاد آکسون، به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران می باشد.

حتما مطالعه کنید: ترک الکل

عوارض مصرف همزمان الکل و ماری جوانا

مصرف همزمان الکل و ماری جوانا، باعث می شود اثرات یک و یا هر دو ماده را خیلی سریعتر احساس کنید، چرا که ماری جوانا قسمت های خاصی از مغز را تحت تأثیر قرار می دهد، از جمله قسمت هایی که مسئولیت حافظه، حس و درک زمان، تفکر و لذت را بر عهده دارند. الکل یک داروی کاهنده فعالیت است که سیستم عصبی مرکزی را تحت تأثیر قرار می دهد. از اصلی ترین ماده موجود در ماری جوانا، THC است.

حتما مطالعه کنید: ترک ماری جوانا

ماری جوانا و الکل، هر دو روانگردان هستند. تتراهیدروکانابینول و یا THC بر گیرنده های کانابینوئید در مغز اثر می گذارد، که ممکن است منجر به اثرات و اختلالات شناختی می شود. الکل به دلیل نحوه تأثیر آن بر سیستم عصبی مرکزی به شدت مهارت های حرکتی را تحت تاثیر قرار خواهد داد، اما می تواند بر روی شناخت نیز تاثیر بگذارد. زمانی که مصرف کننده، بطور همزمان الکل و ماری جوانا را مصرف می کنند، الکل میزان THC جذب شده در بدن را افزایش دهد. دلیل این امر این است که الکل، رگ های خونی ریه ها را گشاد کرده و باعث جذب بیشتر THC می شود.

اگرچه اکثر افرادی که الکل و ماری جوانا را بصورت ترکیبی استفاده می کنند “گیرایی” بیشتری را گزارش می کنند، اما ضعف، بی حالی و بی رمقی نیز ممکن است افزایش یابد. به عنوان مثال، افزایش ضربان قلب و علاٸم قضاوت نادرست بیشتر از هر چیزی به چشم می خورد. مصرف ماری جوانا به تنهایی علاٸمی دارد که شامل مشکلات هماهنگی، حالت تهوع، سردرد، افزایش اشتها، لرزش، مشکلات تنفسی، اضطراب، خواب آلودگی و مشکلات حافظه است. سایر علائم مصرف ماری جوانا ممکن است شامل پارانویا و توهم نیز باشد.

خطرات ترکیب کردن الکل و ماری جوانا

اگرچه افراد ممکن است ترکیبی از الکل و ماری جوانا را به عنوان روشی برای افزایش گیرایی مواد مصرف کنند، اما ممکن است پیامدهای خطرناکی برای آنها به همراه داشته باشد.

عوارض مصرف جداگانه ماری جوانا و الکل غیر قابل پیش بینی است و ترکیب آنها باعث بدتر شدن این وضعیت خواهد شد. زمانی که الکل در خون شما وجود داشته باشد، سریعتر THC را جذب خواهید کرد و این امر خطر تجربه عوارض جانبی ناخوشایند را افزایش خواهد داد. هنگامی که الکل مصرف می کنید، ممکن است برای مدتی بیهوشی و یا از دست دادن حافظه را تجربه کنید. ماری جوانا نیز حافظه شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد. در صورت نوشیدن الکل یا مصرف از ماری جوانا، ممکن است خود را در معرض موقعیت های خطرناک قرار دهید و مصرف ترکیبی الکل و ماری جوانا این مشکلات را بدتر خواهد کرد. همچنین به خاطر داشته باشید که در صورت مصرف مداوم ترکیب الکل و ماری جوانا، در معرض خطر وابستگی بیشتر و در نتیجه اعتیاد به یک یا هر دو ماده قرار خواهید گرفت.

عوارض مصرف همزمان الکل و ماری جوانا

عوارض مصرف همزمان الکل و ماری جوانا

احساس بیماری پس از مصرف ماری جوانا

سبز کردن یا Green out یک اصطلاح متداول در زمان مصرف ماری جوانا است. این عبارت، به فردی اشاره دارد که پس از مصرف ماری جوانا احساس بیماری کند. چنین حالتی ممکن است با مصرف ماری جوانا به تنهایی اتفاق بیفتد، اما با مصرف ترکیبی از الکل و ماری جوانا، احتمال وقوع آن زیادتر خواهد شد.

اوردوز با مصرف ماری جوانا و الکل

از دیگر عوارض مصرف الکل و ماری جوانا، اوردوز است. مصرف بیش از حد ماری جوانا معمولاً تهدیدی برای زندگی فرد به شمار نمی رود. اما نوشیدن بیش از حد الکل بسیار خطرناک است. اگر فردی از ترکیب الکل و ماری جوانا استفاده می کند، احتمال مسمومیت با الکل وجود خواهد داشت که ممکن است منجر به مرگ فرد شود. این خطر در مصرف ترکیبی الکل و ماری جوانا بیشتر است زیرا مصرف ماری جوانا استفراغ کردن را برای فرد دشوار خواهد کرد. زمانی که فرد قادر به استفراغ کردن نباشد، بدن قادر به رها شدن از شر الکل اضافی نخواهد بود. مسمومیت با الکل بسیار خطرناک و مهلک است. اگر شک دارید که فردی مسمومیت با الکل را تجربه کرده است، بلافاصله با شماره 115 تماس بگیرید. از درخواست کمک از دیگران هراس نداشته باشید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی عوارض مصرف همزمان الکل و ماری جوانا پرداختیم و دلایل آن را بطور کامل بررسی کردیم، اما همانطور که در ابتدای این مقاله گفتیم، مصرف هر کدام از این مواد به تنهایی صدمات متعددی بر جسم و روان مصرف کننده وارد می کند و تنها راه کنترل این عوارض اقدام به ترک ماری جوانا و ترک الکل تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی در مرکز ترک اعتیاد اکسون، به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد تهران می باشد چرا که اعتیاد به این مواد بیشتر جنبه روانی دارد و جبران صدمات وارد شده بر مغز نیازمند انجام اقدامات روان درمانی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *